AMHA, AMHR ...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sharon2013

Berichten: 806
Geregistreerd: 19-05-13

AMHA, AMHR ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 12:59

Ondanks dat ik een goed stukje engels spreek, is het AMHA en AMHR toch wat onduidelijk voor mij. Ik wil graag wat meer info verzamelen onder anderen omdat ik nu een 50% AMHA paardje in mijn "collectie" heb staan.

om even mijn hengstje als voorbeeld te nemen over mijn vragen.
Hij is 50% AMHA. Zijn vader is AMHA geregistreerd & NMPRS, zijn moeder is NMPRS
hijzelf is enkel NMPRS geregistreerd.

Als ik bijv. uiteindelijk terug fok naar 100% kan deze dan ook AMHA of AMHR geregistreerd worden?
kan ik hemzelf ook AMHR registreren (AMHA heb ik begrepen dat dit niet kan omdat hij natuurlijk geen 100% is)?

Dit zijn gewoon vragen die zo ineens in me opkwamen en het me erg interessant lijkt hier een antwoord op te krijgen.

Dus in het algemeen kan ik een NMPRS paardje AMHR laten registreren, of is dit gewoon onmogelijk?

Ik heb uiteraard de regelementen van AMHA en AMHR doorgespit maar kom er niet echt uit :o Puur uit interesse lijkt het me dus leuk om wat meer hierover te weten en wat de mogelijkheden zijn.

Het is absoluut geen must om AMHA of AMHR in mijn stallen te hebben, maar het is natuurlijk alleen maar leuk meegenomen als je ze bijvoorbeeld wel kan registeren. Maakt het voor de fokkerij ook interessant.

Oliiviia

Berichten: 1312
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Putte (BE)

Re: AMHA, AMHR ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 13:09

Ik weet niet hoe de regels exact zijn, maar ik hoop dat je beseft dat je heel wat generaties nodig hebt om ooit aan '100 %' te raken (het zal zelfs nooit exact 100 % zijn) :=

sharon2013

Berichten: 806
Geregistreerd: 19-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 13:37

Oliiviia schreef:
Ik weet niet hoe de regels exact zijn, maar ik hoop dat je beseft dat je heel wat generaties nodig hebt om ooit aan '100 %' te raken (het zal zelfs nooit exact 100 % zijn) :=


Dat snap ik uiteraard, het is ook echt een "stel dat" vraag. Gewoon puur nieuwschierig of zoiets kan kwa registreren :)

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: AMHA, AMHR ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 13:58

Kan je beste met het AMHR zelf contact opnemen. Je kan niet AMHR geregistreerde paardjes vanaf 3 jaar laten registreren maar dat weet ik dan voor de AMHA paarden. Hoe het zit met andere stamboeken weet ik niet.