Ik zoek dekhengst bont of vos shetlander of A pony max 1m15?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SanneVdml
Berichten: 2
Geregistreerd: 22-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 21:27

Dennis schreef:
Er zijn geen nakomelingen geregistreerd.
Mooie punten bij stamboek opname. Daarna een 2e en een 1e premie. Ik zou met deze merrie dit jaar nog eens naar de premie keuring gaan zodat ze minimaal nog een 2e premie haalt. Dan heeft ze voldoende premies om ooit kroon te kunnen worden. Ze word 12 dus dit is het laatste jaar dat ze voor de keuring zou kunnen.

Lex Liebas kwam in mn hoofd op, zwartbont en fokt nog al eens groot (ken zelfs nakomelingen van 115cm en groter), maar geen idee waar die gebleven is.



Kunnen we haar gewoon uitbrengen in het Belgisch Stamboek van de Shetland Pony vzw keuringen of moet het via NSPS?
Ik heb geen ervaring bij het uitbrengen van shetlanders (enkel van Irish Cob (Tinker)).
Of zijn er nog andere plaatsen waar we haar kunnen uitbrengen?

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Ik zoek dekhengst bont of vos shetlander of A pony max 1m15?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:09

Deze predikaten lopen via het NSPS. Hoe het bij het Belgische stamboek zit weet ik niet. Ik heb het idee dat die juist bijna alleen mini's hebben.

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: Ik zoek dekhengst bont of vos shetlander of A pony max 1m15?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 00:29

Een tinkerkeuring of een shetlanderkeuring zijn een wereld van verschil, tenminste hier in Nederland.
Wij hebben aan beiden meegedaan en dan in de volgorde shetlander en later tinker, nou er ging een wereld voor ons open en dan in positieve zin.
Misschien gewoon informeren bij het Belgische Stamboek, die zullen toch ook wel een website hebben.

SanneVdml
Berichten: 2
Geregistreerd: 22-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:29

Grainey schreef:
Een tinkerkeuring of een shetlanderkeuring zijn een wereld van verschil, tenminste hier in Nederland.
Wij hebben aan beiden meegedaan en dan in de volgorde shetlander en later tinker, nou er ging een wereld voor ons open en dan in positieve zin.
Misschien gewoon informeren bij het Belgische Stamboek, die zullen toch ook wel een website hebben.



Ja ik weet dat elk ras andere keuring gewoontes heeft daarom dat ik het vroeg. Bij de Irish Cob Society Belgiƫ kan je gewoon paarden uit gelijk welk land inschrijven. Maar ik weet dus niet of dit ook gaat bij de shetlanders :p