Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Dipje met een shetlander

 
Profiel   

Hoi.
Zoek tips en geen kritiek :)

Hoe leg ik dit uit ik heb mijn eigen shetlander en zit er mee in enorm dipje.

Ik deed paar maanden terug super veel met hem maar na de winter is dit heel erg afgezakt.
Ik ga er op moment heen dan poets ik hem even en mest uit en voer ik dan ga al weer.

Dit is meer omdat ik in dipje zit met wat er nou mee kan doen.

Mennen is helaas al veeste duur in aanschaf :(

We deden heel veel vrijheidsdresuur maar daar mee komen we niet veder dan paar kunstjes dus merk dat hij niet leuk vind meer om veel te doen. Nu ga ik er binnen kort les in nemen om meer kunstjes te leren.
Longeren deden we wel eens maar hij vind dat totaal niet leuk , hij wil niet draven of galoperen er aan enige wat hij doet is heel langzaam stappen ookal heb longeer zweep reageert hij niet op.
Fietsen hebben we heel kort gedaan simpel weg was niet te doen. Hij wou niet veder dan bepaald stuk en dan krijg ik hem moeilijk veder kan hem niet veder dwingen om te fietsen.
Wandelen deden we ook veel maar nu lopen we alleen maar langs een weg in de berm naar kleine dorpjes wat ik persoonlijk minder leuk vind.
Vrijspringen doen we nog steeds wel eens maar gewoon niet elke dag aangzien hij elke dag niet zo fijn vind.
Lange lijnen heb bitloos geprobeert maar lukte niet.

wat kan naast deze dingen nog meer met hem gaan doen?

Wat vind zelf leuk:
Springen
Vrijheidsdresuur
Fietsen

Maar ook mennen lijkt me helemaal geweldig maar helaas is veelste duur in de aanschaf voor mij.


Ik vond vroeger toen op andere plek stond het wandelen helemaal te gek maar nu is het erg afgezakt :)


Hoop tips te kunnen krijgen op wat nog meer leuk is met je shet om te doen en niet zo duur is in de aanschaf van :)

tips zijn welkom
Ik hoop dat ik me dipje kan overwinnen en leuke dingen met hem kan doen zo als vroeger weer

Gr Geesje
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-17 19:34 



 
Profiel   

dat is moeilijk, echter je wilt gaan mennen maar vanwege de kosten op dit moment niet mogelijk.

Als ik jouw bericht zo lees denk ik dat je geen plezier zult hebben in het gaan mennen. Dit omdat je pony op bepaalde punten niet verder wil. Voor de wagen zal dit niet anders zijn dus daar zou je nu al aan moeten werken dat dit zal veranderen.

Ik kan je verder op dit moment niet iets adviseren wat je kunt doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-17 20:45 



 
Profiel   

Misschien kan iemand anders eens samen met een andere pony mee fietsen/wandelen? Waarschijnlijk wil hij dan wel verder mee ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-17 20:48 



 
Profiel   

Op wat voor plek sta je? Zijn er andere mensen met ponies? Of is er de mogelijkheid om te kijken naar een andere plek met mensen en ponies erbij? Dan kun je samen met iemand anders en een andere pony onderweg. Dat maakt het buiten lopen, fietsen, met lange lijnen naar buiten (ook een goede voorbereiding om evt in de toekomst te mennen) al een stuk leuker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-17 20:50 



 
Profiel   

Je kunt hem afentoe losgooien in de bak als dat kan. Waarom lukte langelijnen en bitloos niet? Je kunt daar toch verder op oefenen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-17 20:51 



 
Profiel   

GamblersCup schreef
Op wat voor plek sta je? Zijn er andere mensen met ponies? Of is er de mogelijkheid om te kijken naar een andere plek met mensen en ponies erbij? Dan kun je samen met iemand anders en een andere pony onderweg. Dat maakt het buiten lopen, fietsen, met lange lijnen naar buiten (ook een goede voorbereiding om evt in de toekomst te mennen) al een stuk leuker.

Ik sta in klein gehuchje waar vrij wel geen andere mensen met pony's staan :(

heb eigelijks 1 stal voor mij alleen :$ is speciaal voor 2 pony's gebouwt maar die ene pony zie ik eigenaar nooit van inverband met tijds verschil en werk

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-17 20:53 



 
Profiel   

Jeika schreef
Je kunt hem afentoe losgooien in de bak als dat kan. Waarom lukte langelijnen en bitloos niet? Je kunt daar toch verder op oefenen?

als bitloos lange lijn dan loopt hij inplaats van voor uit alleen maar rondjes en als dan voor uit wil dan gaat hij niet in stap maar maakt hij rondje tot hij zijn zin heeft...

voor rest heb niet echt hoofdstel maar alleen halster want hoofdstel ben nog bitloos in zijn mini maatje aan zoeken :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-17 20:56 



 
Profiel   

Er misschien toch een bitje in hangen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-17 20:59 



 
Profiel   

GamblersCup schreef
Er misschien toch een bitje in hangen?


Ja als dan beter gaat.. Ben alleen zo bang dat als bit in doe dat hij last van gebit krijgt.

Hijs vorig jaar toen net had voor achterstallig gebits onderhout behandeld das nu gelukkig over maar ben zelf nog wat angstig met bitten aanschaven er in daardoor.

dan zal ik binnen kort eens op meten hoeveel cm bit hij nodig heeft en eens kijken naar 1 die fijn in mond is + een hoofdstelletje :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-17 21:02 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Shetlanders en minipaarden waar het beter past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-17 21:11 



 
Profiel   

C_arola schreef
Ik verplaats dit topic naar Shetlanders en minipaarden waar het beter past.


bedankt :) ik snapte al niks van alle catogorien en waar in moest

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-17 21:14 



 
Profiel   

Ik zou je afvragen hoeveel plezier je er nog in hebt en of jullie elkaar gelukkig maken?

Met een shetlander kan je nu eenmaal beperkt dingen doen en niet elke shet vind het leuk te lange lijnen of voor de kar te lopen.

Ik heb 4 mini's en allemaal zijn ze verschillende, de 1 is een echte grasmaaier, de ander wil graag werken en leren.. Je moet naar het paardje kijken, waar wordt hij gelukkig van?

Mennen kan je wellicht voor gaan sparen, je kan nu beginnen met de lange lijnen, een bandje slepen en wie weet kan je straks een tuigje kopen en kijken hoe hij dat oppakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-17 14:14 



 
Profiel   

Zoek iemand in de buurt die leuke dingen samen wil doen! Misschien met nog een andere pony, dan heeft jou pony misschien ook meer gang d'r in! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-17 12:44 



 
Profiel   

Geesje123 schreef
GamblersCup schreef
Er misschien toch een bitje in hangen?


Ja als dan beter gaat.. Ben alleen zo bang dat als bit in doe dat hij last van gebit krijgt.

Hijs vorig jaar toen net had voor achterstallig gebits onderhout behandeld das nu gelukkig over maar ben zelf nog wat angstig met bitten aanschaven er in daardoor.

dan zal ik binnen kort eens op meten hoeveel cm bit hij nodig heeft en eens kijken naar 1 die fijn in mond is + een hoofdstelletje :)


Met mennen ga je toch ook een bit indoen denk ik?
Gewoon even een tandarts laten komen (is toch eens in het jaar wel verstandig) en die vragen wat voor bitje handig is voor het mondje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-17 12:46 



 
Profiel   

Misschien kan je het vrijspringen combineren met vrijheudsdressuur of maak je nieuw soort sprongen
(een beetje cross sprongen maar op zijn niveau of zo.
Het uitzicht kan ook veel doen /3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-17 13:01 



 

Ik denk dat je vooral les moet nemen, want als ik je verhaal zo lees is het nu is vooral niet leuk omdat jullie elkaar niet helemaal snappen. Als je wat meer handvatten hebt en lekker aan de slag kan met allerlei soorten grondwerk word het echt wel weer leuk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-17 13:45 



 
Profiel   

:j

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-17 13:40 



 
Profiel   

Wat ik vooral overal lees is de dingen die hij niet wilt doen, waarom is dit mogelijk? Niet leuk vinden kan, maar als hij vertikt iets te doen zou ik toch even kijken waarom hij dit niet doet. Wilt hij niet draven aan de longe omdat hij het niet snapt of ben jij te soft? Ditzelfde geld voor het fietsen. Jij bepaalt wat hij wel of niet doet, niet andersom :) misschien dat je er weer meer plezier in hebt als hij wat meer respect toont en op een normale manier mee werkt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-17 13:45 



 
Profiel   

Grondwerken? :)

Les nemen lijkt me ieder geval wel handig.

Wel lastig hoor, ik heb nu ook zo'n soort situatie met mijn verzorgpony's.


Maar misschien gaat nu weer beter met ts en haar shet ? :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-17 14:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen