[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:10

Welkom zanakuzies!

En gefeliciteerd met Willem! <3

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:14

terug voor het eerst rijden op heilig hart <3 ging super.

willen is jarig hoera hoera Y)(^) *\%/*

welkom zanakuzies

Jorex

Berichten: 10014
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 22:06

Welkom Fleur en Zanakuzies!

Gefeliciteerd met Willem, Susanne *\o/*

Hier heerlijk met Alex gereden. Hoeveel verschil kan 5 cm meer lengte maken :wow: Hij loopt zowaar meer dan een kilometer harder gemiddeld, dus bijna 9 km/h en 27 km gereden. Dus misschien ooit die mendurance wedstrijden kunnen proberen.

Afbeelding

Oh ja en ik dacht 'laat ik hem gewoon eens inspannen met Jorie', want hij was zonder oogkleppen zoveel braver met lange lijnen qua angst. Hij wilde toen ie omkeek even wegvluchten van de sulky, maar gelukkig liep zijn beste vriendin (mijn moeder) naast zijn hoofd mee. En eenmaal rustig, was die sulky toch niet zo eng. Dus ik ben apetrots op die 4 keer op en neer stappen op ons erf die die gedaan heeft :D
Hij keek naderhand wel heel geshockeerd. Echt van 'wow, ik heb een kar getrokken' _O-
Afbeelding

Kiekeboefje

Berichten: 1801
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 22:19

Welkom Fleur en Zanakuzies! :D Leuke pony's!

Van harte gefeliciteerd met Willem! <3

Leuk Fenna! Ik vind Jorie echt een knap paardje.

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 23:12

Nog net optijd, gefeliciteerd met Willem! Wist niet dat hij al zo oud (nouja, oud is anders) was joh! Ik dacht dat hij een jaar of 7 was haha

StalNollie

Berichten: 9216
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 23:16

Gefeliciteerd met willem.

Za.... ( en dan nog iets maar zit op telefoondus kan niet terug kijken)zou niet teveel ineens voeren eerst maar eens kijken wat de tandarts kan betekenen.

Vandaag dianne naar de hengst gebracht en vrijdag leentje.
Het veulen van dianne wat er nu bijloopt onze mees is een echte boef hij loopt niet meer achter moeders aan dus voordat ik die uit de weide heb haha. Tis een ding met karakter klein race monster.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 23:44

Haha leuk dat mees een boef is!

Knappe Jorie

Vandaag heerlijk gereden met beauty.
Afbeelding

StalNollie

Berichten: 9216
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 11:05

ziet er lekker relax uit

wat een raar weer is het toch zo, merk aan 1 pony wel echt dat die daar moeite mee heeft. van de week al keer een 0 grams opgegooid met die regen.

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 11:14

hengstje geboren :D

Mowgli4

Berichten: 1381
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 13:12

Leuk fenna! Staat Jorie goed zo voor de kar <3

StalNollie, wat een leuk veulentje zeg die mees :+

Patricia, ziet er relax uit zeg!

Jumpyhorse gefeliciteerd met je veulen!

Jorex

Berichten: 10014
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 13:15

Patricia lekker gereden zo te zien! Mooi laag met het hoofd <3

Jumpyhorse gefeliciteerd met het kleine ventje, het is ook echt lekker weer om geboren te worden!

Stalnollie er moet inderdaad ook wat inzitten. Klinkt als een heerlijk boefje die Mees _O-

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 14:03

Afbeelding

Afbeelding

Dit is hem!
Maak later wel droogfotos, maar merrue laat me er momenteel niet bij :+

Merrie is zo mager, maar ze is wat lastig op gewicht te krijgen plus veulen, zal wel beteren :D

StalNollie

Berichten: 9216
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 14:07

wat een stelten zeg! ook al een hengst ( veel hengsten dit jaar)
moeder goed bij gaan voeren ze gaat het hard nodig hebben omdat ze melk moet produceren.

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 14:10

Veeeeeeeeeeeeel hooi en slobber :j

StalNollie

Berichten: 9216
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 14:14

zou ook de merriebrok niet vergeten ;-)

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 15:28

dat ook ja :D

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 15:49

Fenna: Wat knap van Jorie! Ziet er goed uit zo :)
En lekker gereden met Alex.

Patricia: Ziet er fijn uit zeg! Beauty is knap.

StalNollie: het is inderdaad echt heel vreemd weer.. Pep zit al compleet in zijn zomervacht ondanks het scheren een tijdje terug.

Jumpyhorse: gefeliciteerd met je mooie veulentje!

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 16:17

Leuk Jorie voor de wagen !

Patricia. Gaat snel je zon jaar voor de wagen ze blijft een knapperd

Ja stal nollie vreemd weer is het. Ik doe enkel bij regen de deken nig even op. Verder moet hij t doen met zn vliegendeken

Vandaag is gigant alweer 4 jaar bij mij <3
Afbeelding

Jorex

Berichten: 10014
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 16:27

Wat een hoogbenige jongen zeg! Knap ding <3

Vandaag geleerd van gisteren en dus in de wei, achter het hek met Jorie gemend. Hij snapt nog niet zo goed dat ie een stap vooruit kan zetten na het stilstaan. Hij voelde zich een beetje opgesloten van voren, maar zodra hij eenmaal loopt, gaat het prima. Hij vond het alleen nodig om weer eens te proberen of galop ook de sulky af kon schudden, bocht doorgestuurd en meteen met ietsje meer leidseldruk en duidelijk 'ho' zeggend stilgezet. Hij stond echt in 1 klap stil weer, hij luistert echt wel goed. Dus meteen de druk eraf en belonen met stem en wat grasjes (hij was vooral geschrokken van zichzelf geloof ik _O- ). En ontspannen weer door. Tot nu toe gaat het dus heel goed, zo af en toe wil hij nog wel eens zeggen van 'doei, die bocht doe ik niet' of hij wilde op hetzelfde stuk waar hij ging lopen weer ervandoor. Toen meteen even gezegd dat dat niet de bedoeling was en alles was weer koek en ei in stap. Hij wil vooral graag uitproberen wat er mogelijk is, herken dingen van zijn gedrag ook wel terug in wat Alex deed/doet, die test me ook erg graag. Ik had hem van te voren nog even gelongeerd, dat doet hem ook goed, dan is de extra energie er al wat vanaf. En ik test daarmee meteen hoe braaf ie is, alle commando's perfect geluisterd. Uiteindelijk ben ik max een kwartiertje met de sulky bezig en het is gewoon een kwestie van herhalen en leren wat het juiste gedrag is voor de sulky. Hij doet overigens alles met zijn oren naar voren of op luisterstand, dus ik weet niet in hoeverre hij schrok toen hij ging rennen of dat ie het gewoon voor de lol probeerde of dat ook zomaar even mocht.

Wat leuk Linda! Gigant is erg knap <3

mirriejj

Berichten: 3611
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 16:29

Fennadev schreef:
Wat een hoogbenige jongen zeg! Knap ding <3

Vandaag geleerd van gisteren en dus in de wei, achter het hek met Jorie gemend. Hij snapt nog niet zo goed dat ie een stap vooruit kan zetten na het stilstaan. Hij voelde zich een beetje opgesloten van voren, maar zodra hij eenmaal loopt, gaat het prima. Hij vond het alleen nodig om weer eens te proberen of galop ook de sulky af kon schudden, bocht doorgestuurd en meteen met ietsje meer leidseldruk en duidelijk 'ho' zeggend stilgezet. Hij stond echt in 1 klap stil weer, hij luistert echt wel goed. Dus meteen de druk eraf en belonen met stem en wat grasjes (hij was vooral geschrokken van zichzelf geloof ik _O- ). En ontspannen weer door. Tot nu toe gaat het dus heel goed, zo af en toe wil hij nog wel eens zeggen van 'doei, die bocht doe ik niet' of hij wilde op hetzelfde stuk waar hij ging lopen weer ervandoor. Toen meteen even gezegd dat dat niet de bedoeling was en alles was weer koek en ei in stap. Hij wil vooral graag uitproberen wat er mogelijk is, herken dingen van zijn gedrag ook wel terug in wat Alex deed/doet, die test me ook erg graag. Ik had hem van te voren nog even gelongeerd, dat doet hem ook goed, dan is de extra energie er al wat vanaf. En ik test daarmee meteen hoe braaf ie is, alle commando's perfect geluisterd. Uiteindelijk ben ik max een kwartiertje met de sulky bezig en het is gewoon een kwestie van herhalen en leren wat het juiste gedrag is voor de sulky. Hij doet overigens alles met zijn oren naar voren of op luisterstand, dus ik weet niet in hoeverre hij schrok toen hij ging rennen of dat ie het gewoon voor de lol probeerde of dat ook zomaar even mocht.

Wat leuk Linda! Gigant is erg knap <3


Toch vind ik het niet heel erg fijn klinken Fenna. Zeker niet als hij een paar keer heeft geprobeerd er vandoor te gaan. Let op dat je geen stappen over gaat slaan, dat zou enorm zonde zijn.

StalNollie

Berichten: 9216
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 16:31

fenna dit gedrag deed hij voorheen toch niet? zit het tuig hem nog wel lekker? rijd jij met kinketting? en heb je een rem op je wagen?

Jorex

Berichten: 10014
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 16:48

Dit gedrag deed hij wel eens uit stoutmoedigheid met lange lijnen en dan vind ik het nog onprettiger voor hem, wegens dat ik dan niet kan meegeven en langzaamaan hem kan afremmen dan kreeg hij aan het eind van mijn lijn gewoon een snoeiharde snok in zijn mond en dat was nu niet aan de orde. Hij moest nu wegens de bocht die ik hem liet draaien wel afremmen en toen was stilstaan toch heel wat makkelijker dan rennen. Hij is gewoon aan het puberen op het moment, het ene moment doet ie het echt superbraaf (grotendeels dus, hij heeft vandaag van de heen en weer 5 keer gewoon lekker in stap gesjouwd, heerlijk lang leidseltje met lichte aanneming). Dus hij is alles in zijn omgeving aan het uittesten, ook Alex moet het ontgelden (eigenlijk vooral Alex). Hij heeft maar 1 keer echt hard gegaloppeerd, omdat het me toen even overviel. Maar de tweede keer dat hij het wilde gaan proberen, had ik aan 1 ho genoeg om hem eraan te herinneren dat harder dan stap geen doen is en dat dat nog niet mag, bovendien waren we toen beide voorbereid, want mijn moeder loopt in principe mee aan het hoofd en helpt hem zo ook. Dus dat was twee passen draf en toen weer lekker stappen. Ik sluit het ook altijd goed af met stappen. Hij heeft Alex zijn bokkebit wegens dat het bit dat ik voor hem kocht inmiddels te klein is geworden en dat is met kinketting. Wagen heeft geen rem, hij heeft wel een broek waar ik wel eerder zonder reactie druk op heb gezet. En ook lijnen tussen de benen reageert hij totaal niet op.

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 16:59

Oef Fenna, heb je geen hulp die even mee kan lopen om Jorie wat ‘stuurwijs’ te maken?
Ik vind het (ook) allemaal nogal spannend klinken... %)

Jumpyhorse, gefeliciteerd met het veulen! Lange benen zeg!

Patricia, mooie foto van Beauty <3
Je zou echt niet zeggen dat ze nog maar een jaar voor de wagen loopt!

StalNollie haha ondeugend veulen :+
Door welke hengst laat je haar dekken? (Fotooos).

Vanmorgen is bij mijn vriendin een trekpaardveulen geboren. Och wat schattig. Echt flink veulen al ook!

Vanmiddag geholpen met 2 trekpaarden bij de hoefsmid voor nieuwe ijzers omdat de eigenaar door zijn rug is gegaan. De jongste kreeg voor het eerst ijzers. Pff valt niet mee als die in verzet gaan zeg :x

Klein spammertje hoor <3

Afbeelding

Jorex

Berichten: 10014
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 17:05

Die liep normaal ook voorop mee bij zijn hoofd, maar omdat dat al aardig goed ging, liep zij net even wat meer naar achteren toen hij dacht 'dikke doei'. Ook toevallig dat ze dat deed om te zeggen hoe goed en braaf hij het deed, net of wist ie het _O-
Daarna heeft ze alle keren weer voorop meegelopen natuurlijk. En geholpen met bochten als hij het niet wilde snappen en met eerste stappen voorwaarts, want dat is ook gewoon gek als je weerstand hebt waar je tegenin moet duwen. Ik doe dit dus zeker niet zonder begeleiding.

Wat een scheet! Pfft trekpaarden beslaan lijkt me inderdaad nogal een dingetje. Wat als die hun hoeven eens niet willen optillen.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 17:20

Wat een knappe veulens zie ik voorbij komen