[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirriejj

Berichten: 3609
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 20:08

Ah dat ziet er goed uit! Heb jij er ook wel eens een bitje aan vast en werkt dat ook goed?

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 20:35

Hier hem een eind gebruikt om mee te mennen met bitje eraan maar moest de neusriem redelijk hoog steken om ervoor te zorgen dat mijn menbit goed zat. Wel niet met een gewoon bit geprobeerd dus misschien dat het dan wel beter gaat. Moest ik een gewoon bitje hebben wil ik wel eens kijken of dat fijner gaat ermee, staat op de planning om aan te schaffen voor Buddy.

Mowgli4

Berichten: 1381
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 16:00

Patricia, wat fijn dat je vader weer goed gaat!

StalNollie, knappe pony! Vind dat echt een gaaf kleurtje.

Hier helaas wat minder nieuws... vrijdag wordt mijn trouwe vriend ingeslapen Y;(
De tumoren in zijn lichaam hebben helaas de strijd overwonnen en zo is het leven voor hem niet meer eerlijk... ik weet dat dit het beste voor hem is, maar het blijft moeilijk...
Afbeelding

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 16:32

mowgli4 sterkte, wat een mooi dier

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 16:35

Wat jammer zeg :(.

De menners hier ik twijfel dus tussen een halve knevetrens of een myler bit nu kreeg ik het commentaar dat mennen met een kneveltrens niet veilig is en de verzekering daar lastig over kan doen. Iemand daar bekend mee? Ik zoek juist een bitje voor onze ene mini die een erg fijn neusje heeft waardoor je al snel het effect krijgt van meer metaal dan hoofd bij hun mond.

Deze van de mini horse shop die myler is ook al niet goed voor te mennen volgens haar, nochtans heeft er geen ervaring mee, heeft zoveel jaar terug haar menbrevet gehaald en enkel een stang of b bit is goed volgens deze. :+

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 16:50

Doet de verzekering moeilijk over welk bit er gebruikt wordt?!
Nou dan kunnen de ‘bitloze menners’ ook hun lol op :=

Ik gebruik momenteel voor Cookie (ook heel fijn hoofdje met smal mondje) een dun enkelgebroken watertrensje... éigenlijk wil ik naar een ongebroken bit, ondat ik dat rustiger in de mond vind liggen (en niet het knijp-effect heeft).

Een dun ongebroken kneveltrensje had ook mijn voorkeur, maar ben ee nog niet uit.

Voor Fleurtje gebruik ik een gewoon liverpoolstangetje, zonder ketting, en leidsel door de bril.
Maar haar hoofdje is minder fijn en bitmaat 10cm..

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 17:00

Waarom gebruik je een liverpoolstang zonder kinketting? Die zit er niet voor niets aan.

Wellicht dat het in België anders geregeld is kwa verzekering, maar volgens mij maakt het in NL niet uit welk bit je er in hangt. Wat voor een inwerking zoek je? Neem aan dat je een ongebroken halve kneveltrens bedoeld, die werkt hetzelfde in als een stangetje zonder hefboomwerking en een myler zoals van MHS heeft meer de werking van een dubbelgebroken trens, maar is dunner en werkt daardoor scherper in. Ik begin altijd met een liverpool (recht/omhoog gebogen op de bril/brug/eerste gleuf) en kijk dan evt. verder. Zowel een liverpoolstang met een omhoog gebogen mondstuk met leidsels op de bril als een myler waren te scherp voor Sjors en een dubbel gebroken trens vind ik voor te veel ruis zorgen. Momenteel ben ik hem aan het oppakken met een ongebroken halve kneveltrens en daar tot nu toe tevreden mee. Ik rijd niet met een strenge hand trouwens, maar Sjors is gevoelig in zijn mond en krult zich graag op om leidseldruk te ontzien (en zo zijn rug en achterhand).

Sorry ik heb niet bijgelezen, maar lees ondertussen wel mee. Druk druk druk :)

Mandyy

Berichten: 30551
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 17:18

Mowgli4 schreef:
Patricia, wat fijn dat je vader weer goed gaat!

StalNollie, knappe pony! Vind dat echt een gaaf kleurtje.

Hier helaas wat minder nieuws... vrijdag wordt mijn trouwe vriend ingeslapen Y;(
De tumoren in zijn lichaam hebben helaas de strijd overwonnen en zo is het leven voor hem niet meer eerlijk... ik weet dat dit het beste voor hem is, maar het blijft moeilijk...
[ [url=m/OVeizA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Pff dappere beslissing!
Sterkte! :(:)

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 18:12

Mowgli4 schreef:
Patricia, wat fijn dat je vader weer goed gaat!

StalNollie, knappe pony! Vind dat echt een gaaf kleurtje.

Hier helaas wat minder nieuws... vrijdag wordt mijn trouwe vriend ingeslapen Y;(
De tumoren in zijn lichaam hebben helaas de strijd overwonnen en zo is het leven voor hem niet meer eerlijk... ik weet dat dit het beste voor hem is, maar het blijft moeilijk...
[ [url=m/OVeizA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel veel sterkte!

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 18:15

Ook ik heb er geen weet van dat de verzekering lastig zou doen maar ben maar 21jaar.

Ben liefhebber van ongebroken bitten, hier met Finn gewoon B bit gedaan en klaar maar die bij hem ingehad en vind het te veel bit voor het oog. Is voor een pony die nog geen bit gewend is dus liefst niet al te scherp maar ook geen te breed monstuk want heeft weinig ruimte van wat ik zie. Tot nu toe heeft die de volledige basis geleerd op kaptoom waar die heel gevoelig op is maar bitloos is geen optie.

Had dan nu de liverpool myler bij ruitersport benjamins tegengekomen maar weet niet wat de ervaring is met deze. Bij de menner zijn er ook, ideale zou zijn een liverpool met maar 1 sleuf maar enkel zilco heeft deze en dit maar vanaf 11,5cm en moet kleiner hebben.

Zoek dus weinig massa maar een zachte inwerking aangezien het een pony is die zijn eerste stappen voor de wagen zal zetten, bedoeling is dat hij tegen eind de zomer in tweespan mee kan en in de verdere toekomst ergens tandem mits ze goed lopen samen.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 18:31

Ik zou gewoon voor een ongebroken halve kneveltrens gaan, MHS verkoopt ze in kleine maatjes met een niet te grote 'bitring' en dikte van het mondstuk.

Mowgli sterkte :(:)

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 18:56

Mowgli sterkte!
Knappe hond.. altijd naar om je maatje af te moeten geven Y;(

Susanne

Berichten: 11618
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 21:33

Mowgli heel veel sterkte vrijdag :(:) Dappere beslissing. Hij ziet er heel lief uit, zo sneu hè als ze zo ziek zijn.

Sunshinedaan, een bit met hefboomwerking zonder kinketting gebruiken is geen goed idee. Vanwaar je keuze?

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 21:45

Welke maat heb je nodig sunshinedaan? Ik heb een ongebroken kneveltrens te koop van 10cm.

En een liverpool met leidsel op de bril kan toch zonder kinketting? Dacht althans dat de kinketting er zat zodat de hefboomwerking gestopt wordt & op de bril is geen hefboomwerking

Mowgli4

Berichten: 1381
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 22:13

Dankjewel !
Het is zeker moeilijk om hem zo ziek te zien...
Zijn hals zit vol kwaadaardige tumoren, als we hem langer zouden laten leven blijven die tumoren alleen maar groeien en komen er meer. En omdat ze in zn hals zitten, zouden ze op den duur ervoor zorgen dat hij stikt... Dat willen we zeer zeker voorkomen, want dat is niet hoe hij zijn einde verdiend. Het is goed zo... Y;( net nog gauw even wat foto’s van hem geschoten

Fleur_BB

Berichten: 28
Geregistreerd: 31-03-17

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 23:07

Heel veel sterkte mowgli Y;(

Zelf heb ik Bram geschoren vandaag omdat hij niet goed uit zijn vacht kwam
Afbeelding

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 23:35

Wordt nu inderdaad wel tijd om voor de zomervacht te gaan ja...

En leidsel in de bril van de liverpool: omdat Fleur daar gewoon het beste op reageert.
Ik heb het in de bovenste sleuf met kinketting geprobeerd, maar daar reageerde ze veel te heftig op. Ging enorm tegen het bit in.
Ze is beleerd met een gebroken trens, maar dat vond ik niet fijn rijden.

Kcnirual: ik zal morgen eens opmeten! Ik hou me aanbevolen in elk geval :j

Mowgli4

Berichten: 1381
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 23:51

Ahh bram ziet er weer knap uit <3

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 23:52

Veel sterkte Mowgli!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 09:13

Mirriej; zat me opeens te bedenken; heeft hij al Sjors? Of heb je hem Sjors genoemd omdat het dan een beetje Sjors en (S)jimmy werd? Of ken je Sjors en Sjimmy misschien niet? haha
Je hebt nu wel echt geweldige pony's zo allemaal!

Mandyy; mooie foto's! Is het morgen zover?

Susanne; wat zul jij het warm gehad hebben inderdaad! Fijn dat je weer lekker kunt rijden nu! En geweldige punten weer! Gefeliciteerd!

Eline; wat een leukerd die Karel! Ja de naam vind ik ook niet zo hahaha. Ondertussen al iets verzonnen?

Patty nieuwe HCA, leuk! Was deze niet goed meer?

Patricia haar vader weer thuis; fijn!

Stalnollie weer nieuwe pony

Mowgli4: dat is geen leuk bericht; heel veel sterkte!!

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 09:42

Mowgli: heel veel sterkte :(:)

Fleur: wat is hij knap zeg, zo geschoren!

Bitjes heb ik weinig verstand van, dus daar kan ik niet over meepraten :o

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 09:57

Ik was zaterdag met zwemmen met Alf door mijn enkel gegaan. Die was mega dik en ziet er nu prachtig uit qua kleur; geel, blauw en paars. En ik ga zaterdag naar the Flying Dutch dus komt niet zo handig uit. Maar paar paracetamol er maar in en aantal alcoholische drankjes en dan voel ik vast niets meer hahahah

maar zin in! Nog meer flying dutch gangers?

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 10:00

De combi van alcohol en paracetamol zorgt er vast voor dat je niets meer voelt Ingrid *\%/* Leuk dat je gaat, veel plezier!

Ik ga helaas niet, moet Harmen heel de dag helpen op een soort beurs voor ondernemers. :o?

Gisteren Pep zn manen weer wat ingekort, en zn wannabe-Alf vlechtje weer ingedaan. ;)
Afbeelding

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 10:08

Knappe Pepper! <3

Vervelend Ingrid, maar met wat paracetemol en alcohol komt het vast goed :D Ik ga niet, zaterdag werk ik de hele dag.

Zondag naar de wedstrijddag, ik rijd niet meer mee maar ik kom wel helpen samen met mijn vriend. :)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 10:17

jaaaa dat vlechtje is super!!! Pep is knap met zijn korte manen!

Ayla ook leuk zondag! Veel plezier alvast!