[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 08:56

Susanne schreef:
Ah mooizo! Praag staat ook nog op m'n lijstje inderdaad voor stedentrip, hoor er (bijna) alleen maar leuke verhalen over!


Echt heengaan een keer!

Voor de verre reizen fans: thailand, cuba, Mexico, Dominicaanse Republiek; allemaal leuk! :-)
Volgende keer zou ik voor verre reis wel eens naar Zuid Afrika willen. Lijkt me zo vreselijk mooi.

Jolynne

Berichten: 2298
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 08:56

Afgelopen dagen was/is het enorm goed weer, daar maak ik (en de camera) gebruik van! Ik had eindelijk mijn eindelijk toekomstig span, tot Hero (de zilverzwarte) besloot om 4,5cm te groeien in 1 maand tijd..daar gaan gelijk mijn hengstenkeurings - en dubbelspanplannen. ;(

Afbeelding

Vorige week ook gereden en poown werd wel even heet hihi
Afbeelding

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 08:58

Youri123 schreef:
Voor degene die strijdklappen gebruiken.


Ik hoop voor je dat het niet zo'n strijd is voor je met je pony dat je er klappen voor moet geven.

Grapje hoor :-)

SammyFloor

Berichten: 1196
Geregistreerd: 19-12-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 09:28

Nieuw topic, leuke openingspost :D
Nog even een bijleespost, ook uit het vorig topic.

Garbel Het deken dat ik op heb liggen bij het mennen is een mendeken van Ideal, gekocht bij een uitverkoop van MHS.
Patty Knap uitzicht, Chip! Gefeliciteerd met je resultaten :D
Mandy Leuke foto van de bixie wedstrijd!
Jitske Netjes geschoren!
Mirriejj Mijn pony's krijgen elke dag een mooi plak voordroog uit een slowfeeder. Daarbij een vitaminekoek elke dag (niet van Pavo) en in het weekend slobber. Door school en werk, werken ze wel maar gemiddeld 2x per week. (Rechtrichten, mennen, grondwerk, soms longeren) Hoe lief die stippen :)
Charlotte Lieve foto :D
Susanne Wow je uitzichten! Elke keer als ik ze zie begin ik weg te dromen en overweeg ik om ook aan de kust te gaan wonen :P Leuke lente foto! Kootwijk ziet er ook fantastisch uit :)
Ingrid Knap ingevlochten!
Youri Welkom! 40 jaar is echt een knappe leeftijd
Kiekeboefje Leuke Equitana aankopen! Ik heb ook een Premiere hoofdstel, en een Harry's horse. Grappig die vlekjes :D
Lillian Voor mijn eczemer heb ik een Rambo Sweet itch deken, echt fijn deken! Voor Arthur heb ik een gewoon vliegendeken van Harry's Horse omdat er hier veel beestjes zitten en hij is rustiger met.
Zamora Geniet maar van je nieuwe tweewieler :D
Claudia Gefeliciteerd!
Mira Gelukkige verjaardag!
Eline Welkom! Echt een knappe pony heb je :)
Nanne Welkom! Leuke kudde :)
KittyDylan Welkom terug!
Ayla Wat leuk :D
Prosecco Wat jammer! Wat ben je nu van plan?

Met al die vakantieplannen begint het zelf ook te kriebelen!

Zaterdag heb ik ook kunnen genieten van het lenteweer! Mijn werkpunt is nog steeds alleen op pad gaan met Sammeke, het begin gaat echt nog moeilijk maar ze word steeds sneller rustiger. Het was de 3e keer dat ik mijn route (die ik alleen met haar doe) heb kunnen uitbreiden tot dit punt.

Afbeelding

Jolynne

Berichten: 2298
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 09:43

Sammyfloor Dan maar enkelspan uitbrengen en heel misschien alsnog een passend spangenoot zoeken voor met mijn andere hengst.
Twijfel of ik alsnog ga laten keuren bij Welsh partbred of gewoon ballen af. :)

Mandyy

Berichten: 30500
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:21

Thailand ben ik ook geweest. :o :D

Mandyy

Berichten: 30500
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:22

IngridM schreef:
Susanne schreef:
Ah mooizo! Praag staat ook nog op m'n lijstje inderdaad voor stedentrip, hoor er (bijna) alleen maar leuke verhalen over!


Echt heengaan een keer!

Voor de verre reizen fans: thailand, cuba, Mexico, Dominicaanse Republiek; allemaal leuk! :-)
Volgende keer zou ik voor verre reis wel eens naar Zuid Afrika willen. Lijkt me zo vreselijk mooi.

Allemaal geweest, behalve Mexico. :o
Verder vond ik Egypte heel leuk (3x geweest). Curacao ook, maar viel ook wel wat tegen.
Kaapverdië ook geweest trouwens.

Zuid Afrika wil ik ook, maar is zo duur!
Laatst bijgewerkt door Mandyy op 28-03-17 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Mowgli4

Berichten: 1381
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:22

Wat een geweldig nieuw topic :)
Ook deze ga ik weer trouw volgen en meelezen :j

Jorex

Berichten: 9986
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:23

Nanne ik ben wel benieuwd naar Kylie haar zomervacht. Ik ken zelf een appaloosa die is zweetvos in de winter en varnish roan (marmerbont )in de zomer.

Prosecco Jammer dat hij te groot is gegroeid. Jorie en Alex schelen momenteel 7 cm maar zijn wel even lang.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:25

Haha wat een leuke reacties op mijn vriend te paard :D Hij heeft verder geen interesse in het rijden, maar hij vond het wel leuk en leerzaam om te doen. Toen ik vier jaar geleden een relatie met hem kreeg was hij doodsbang voor paarden en nu doet hij van alles met mijn pony's en stapt hij zo op een paard <3 Dit was de eerste keer dat hij er op is geklommen, maar hij stapt mijn pony's wel eens uit met mijn sulky en weet dus wel het e.e.a kwa stem- en teugelhulpen.

Mandy: wij willen weer naar Frankrijk dit jaar :) Twee jaar geleden eens naar Griekenland geweest en een aantal jaren naar Frankrijk en dat bevalt goed.

Prosecco: Sjors is officieel gemeten op 1.06 :) Balen van je toekomstig tweespan! Al kan een span ook nog best mooi lopen met een paar cm schofthoogte verschil, ligt o.a. aan de grootte van de passen en het basistempo van beide pony's.

Youri: gefeliciteerd met je verjaardag!

Ellen: fijn dat het steeds beter gaat, alleen met Sammeke op pad!

Mandyy

Berichten: 30500
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:27

Frankrijk is ook super leuk, ook ongeveer 8 keer geweest. M'n ouders er verslaafd aan gemaakt, die gaan nog elk jaar daarheen als ze op vakantie gaan. :D

Mandyy

Berichten: 30500
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:35

Prosecco schreef:
Afgelopen dagen was/is het enorm goed weer, daar maak ik (en de camera) gebruik van! Ik had eindelijk mijn eindelijk toekomstig span, tot Hero (de zilverzwarte) besloot om 4,5cm te groeien in 1 maand tijd..daar gaan gelijk mijn hengstenkeurings - en dubbelspanplannen. ;(

[ Afbeelding ]

Vorige week ook gereden en poown werd wel even heet hihi
[ Afbeelding ]

Die eerste foto! <3 Super leuk!

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:38

Mijn ouders gaan al jaaaren naar Frankrijk, dus ik ben er zo ongeveer opgegroeid :P Ik vind het echt een heel leuk land en het verveelt nog steeds niet.

Mandyy

Berichten: 30500
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:41

Mijn ouders gingen vroeger jaren achter elkaar naar Italie omdat m'n vader dat gewend was vanuit huis.
Op de middelbare school koos ik Frans 2 en wilde ik heel graag naar Frankrijk. Heb jaren moeten zeuren en nu willen m'n ouders niets anders meer.

Ik wil zelf liever niet meerdere keren naar hetzelfde land/dezelfde plek, wil graag zoveel mogelijk van de wereld zien. Liefst dan ook rondreizen tijdens de vakantie.

Mandyy

Berichten: 30500
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:41

Lieve avatar Ayla! <3

nanne02

Berichten: 910
Geregistreerd: 13-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:46

Fennadev schreef:
Nanne ik ben wel benieuwd naar Kylie haar zomervacht. Ik ken zelf een appaloosa die is zweetvos in de winter en varnish roan (marmerbont )in de zomer.


Kylie is sowieso in zomer en winter chocokleurig... Ik heb kylie nog geeneens een jaar, dus ik ken haar qua kleur niet heel goed :D ;) :+
Maar de winter die ik met haar heb meegemaakt had ze oranje stippen, en de zomer dat ik haar kreeg een !paar! zwartje stipjes, en die krijg ze nu ook weer.

Dit is een foto toen ze ongeveer een week bij mij was (ze is ondertussen heel erg verandert ;) )

Afbeelding

Maar net als het pony'tje van Kiekeboefje heeft kylie dezelfde zwarte stipjes, dus het kan ook zijn doordat de wintervacht weggaat?

Jorex

Berichten: 9986
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:50

Appaloosa heeft toch echt wel wit. Heeft ze ook vlekken op haar geslachtdelen en neus?
Alex krijgt nu ook steeds meer vlekjes door zijn zomervacht die groeit. Nu ziet hij er al helemaal niet uit. Verder is Alex een stekelhaar dus hij heeft wat witte haren over de rug en op de flank.

Jolynne

Berichten: 2298
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:53

Appaloosa is niet altijd wit hoor..hier een appie gehad zonder wit, wel gemarmerde neus en ogen, net zoals je bij Nanne haar pony ziet. :)

Ayla Qua tempo zijn ze wel gelijkaardig aan elkaar, maar zo'n hoogte verschil lijkt mij vooral moeilijk voor in de sport.


Ik heb dit zomercriterium 6 (men)wedstrijden, in mei word m'n 1e ooit! :D

nanne02

Berichten: 910
Geregistreerd: 13-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:54

Ja, Kylie heeft stipjes bij geslachtsdelen en bij haar neus/mond.
Dus het moet een appaloosa zijn, ook haar vader is appaloosa, moeder weet ik niet zeker, maar dat kan ik zo nakijken :)
Maar ik weet zeker dat het een appaloosa is, hoewel ze inderdaad amper stipjes heeft...
Dit is een foto met wat oranje stippen op haar koppie en je ziet gelijk de vlekjes op haar neus/mond:
Afbeelding

edit: Je ziet bij haar oog ook een stukje wit, dat is toch ook kenmerkend voor een appaloosa?

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:00

Prosecco: hoe bedoel je moeilijk in de sport? :) Ik groom marathons bij een vriendin en zie regelmatig spannen met hoogteverschil, variërend van een paar cm tot 10cm. Ik rijd zelf dressuur en vaardigheid wedstrijden en ook dan zie ik wel eens spannen waarvan de pony's/paarden niet exact even groot zijn.

Een appaloosa hoeft niet per see wit te hebben, Boef is ook een appaloosa (kruising shet x welsh x appaloosa) :+

Dankjewel Mandy! <3 Ik hou niet zo van reizen, dus een of twee weekjes per jaar naar het buitenland en een aantal dagen weg per jaar vind ik zat haha. Mijn vriend vind het wat leuker maar hoeft (gelukkig) niet per see ver.

Jolynne

Berichten: 2298
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:09

Hier in België hebben ze het liefst pony's/paarden die zo min mogelijk verschillen, dit is toch wat meerdere mensen en het bestuur mij gezegd hebben. :)

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:16

Iedereen ziet het liefst een span dat exact even groot is, er hetzelfde uitziet en hetzelfde loopt. Maar als je dat niet hebt, betekend niet dat het niet hoeft te werken of misstaat :) Een paar cm verschil in schofthoogte valt vaak niet eens op, maar je moet het zelf weten natuurlijk.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:34

Dankjewel Ellen! Jouw uitzicht is ook heerlijk, knappe pony en netjes al alleen op pad!

Mooie menfoto Prosecco (naam even kwijt). Leuk dier. Wat betreft het span zou ik me niet zo'n zorgen maken. De gangen, het tempo en de mentaliteit van de pony's is belangrijker dan een paar cm verschil in schofthoogte. En daarbij zegt schofthoogte ook niet alles want sommige kunnen een flink hoge schoft hebben maar verder qua bouw gelijk ogen met de ander.
Laatst bijgewerkt door Susanne op 28-03-17 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:34

Even een vraagje. Pip word deze zondag geschoren hoeveel grams deken zal ik hem op doen?

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:36

Even aankijken wat het weer en de wind doet (en hoe hij gestald staat). Zou voor de nachten toch minimaal 100 gram op doen, die zijn nog best fris.