[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
claudiadvx

Berichten: 2799
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 13:58

mirriejj schreef:
Wat doen jullie nu het zo hard vriest en gaat vriezen? Voor degene die geen binnenbak hebben.


Een lekkere poetsbeurt of naar buiten

Mandyy

Berichten: 30500
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 14:11

In het weekend kan ik de weg op. Doordeweeks wandelen over het erf, vrijheidsdressuur en dat soort dingen.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 14:30

Wij hebben wel een binnenbak, maar rij daar niet elke dag in. Als het vriest rij ik ook gewoon lekker buiten (mits niet glad).

Rij meestal 2 a 3x per week binnen (trainen of les), nog een keertje longeren (dubbele longe), en verder lekker buiten. Of een lekkere wandeling.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 15:16

Ingrid: :(:) vind het zo klote allemaal. Kan me goed voorstellen hoe je je voelt en dat je t allemaal even niet meer weet.. hele dikke knuffel voor jou en Alf

Mir: onze buitenbak is nog goed te doen dus daar kan ik gewoon in gelukkig :) anders poetsen en wandelen als de weg goed is. Volgende week stal met binnenbak: jeej!

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 16:54

Ik moet zeggen dat ik op t moment erg lui ben en m (te) vaak laat staan. Ik ben er wel elke dag maar werk te weinig met m. Na de vakantie ga ik m dan ook weer fanatiek oppakken. Ik heb wel een binnenbak en buitenbak en sta midden in t bos. Maar ben de laatste tijd gewoon te druk geweest met school enz. Maar als ik zondag terug kom pak ik m weer lekker op.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:35

Ik train altijd buiten, want heb geen binnenbak :o Ik train gewoon buiten hoe koud het ook is, of hoe hard het ook regent etc. Tenzij het heel glad is of het erg stormt natuurlijk!

Ik train 3 keer per week in de rijbak dressuurmatig, 1 keer longeren, 1 dag wandelen, en de andere 2 dagen vrij, buitenritje of nog een keertje lange lijnen etc :j

Kiekeboefje

Berichten: 1798
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:53

Linsey1998 schreef:
Ik train altijd buiten, want heb geen binnenbak :o Ik train gewoon buiten hoe koud het ook is, of hoe hard het ook regent etc. Tenzij het heel glad is of het erg stormt natuurlijk!

Ik train 3 keer per week in de rijbak dressuurmatig, 1 keer longeren, 1 dag wandelen, en de andere 2 dagen vrij, buitenritje of nog een keertje lange lijnen etc :j


Fijne indeling is dat zeg :) lekker afwisseling.

Ik doe deze week eigenlijk niets, lekker poetsen en knuffelen. Vaak een land wandeling in het bos, maar voor de rest mag Donja lekker spelen en paard zijn. Met deze kou vind ik het maar niets.

Heb wel zin om te schaatsen! Bestaat er een schaats-virus of dergelijk? Dan heb ik daar nu last van! *\%/*

mirriejj

Berichten: 3604
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:59

Ik heb er inderdaad maar voor gekozen om gewoon een rond door de stad te rijden, over de weg. Even wat training voor hem qua drukte.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 18:01

Patty een date met kaakchirurg. Nou ik kan me wel leukere dates verzinnen hahaha. Hoop dat het meeviel.

Linsey; Alf is pas 6......

Mirriej; hier ook geen binnenbak. Onze Agterberg bak is nu nog wel goed te doen maar als het echt hard gaat vriezen wordt de bodem natuurlijk ook keihard dus dan niet meer mennen. Normaliter ging ik dan buiten fietsen met hem, of wandelen oid. Is gelukig nooit zo lang die vorst.

Kiekeboefje er bestaat zeker een schaats virus maar ik heb hem niet haha

Bedankt voor de virtuele knuffels ook iedereen. Het is gewoon even een dag dat ik het even niet weet. Komt vast weer goed :-)

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:46

Kaakchirurg zou ik ook niet echt op zitten te wachten.

Ingrid het is zo zwaar! Geen een situatie is vergelijkbaar maar enigszins kan ik me je situatie indenken van toen met Bente. Als je er eens over wil praten dan kan dat natuurlijk altijd he!!

Situatie hier gaat ook top. Pony’s natuurlijk Droes, lijkt gelukkig wel de goede kant op te gaan. Abces bij chayton is open en heel vies nu maar dat is een goed teken. Sil doet het helemaal goed en beide geen koorts. Het moment dat mijn pony’s naar de kliniek gingen werd mijn opa opgenomen in het ziekenhuis. Die gaat inmiddels gelukkig weer heel goed maar nu ligt mijn demente andere opa op sterven. Zware dagen dus momenteel.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:54

Ymor schreef:
Kaakchirurg zou ik ook niet echt op zitten te wachten.

Ingrid het is zo zwaar! Geen een situatie is vergelijkbaar maar enigszins kan ik me je situatie indenken van toen met Bente. Als je er eens over wil praten dan kan dat natuurlijk altijd he!!

Situatie hier gaat ook top. Pony’s natuurlijk Droes, lijkt gelukkig wel de goede kant op te gaan. Abces bij chayton is open en heel vies nu maar dat is een goed teken. Sil doet het helemaal goed en beide geen koorts. Het moment dat mijn pony’s naar de kliniek gingen werd mijn opa opgenomen in het ziekenhuis. Die gaat inmiddels gelukkig weer heel goed maar nu ligt mijn demente andere opa op sterven. Zware dagen dus momenteel.
jeetje jij ook zware dagen zo....

Mandyy

Berichten: 30500
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:18

Pff Romy. :(:)

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:29

De tandarts is geweest bij Princess, ze maakte wat propjes.
2 doppen getrokken die zaten te vervelen (ontstoken en volwassen tand zat er al onder) en stond echt versteld hoe groot die waren, vooral de kies.
Afbeelding

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:36

Romy heb ik dat gemist of had je het nog niet gezegd? Schrik ervan dat jouw pony's droes hebben!!
Wát vervelend zeg!! :(:)

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:55

Ik zag een mooie koe voorbij komen. Wat een leukerd <3.

En nog een draver! Leuk hoor.

Ik ken je gevoel maar al te goed Ingrid. Met Switch was het precies zo. Moet zeggen nu hij mer pensioen is het wel meer rust geeft. Van de week heb ik hem mee genomen voor een klein buitenritje en dan loopt hij prima maar meer moet ik ook niet meer van hel verwachten. Voel me af en toe wel schuldig maar voor hem is het wel beter.
Nu is het voor een 6jarige natuurlijk wel heel anders. Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten wat te doen. Chip zou namelijk ook geen pony zijn om op de wei te gooien en met pensioen te doen. Die heeft veel te veel energie en moet echt werken.

Jeetje Romy heftig allemaal. Wist niet dat je ponys toch droes hadden.

Date met kaakchirurg was indd niet fijn. Nu met zware pijnstilling op de bank.

Kiekeboefje

Berichten: 1798
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 23:49

Gatver Patty! Niet fijn :(

Gaat ook lekker bij jou Romy, opa ook nog ziek :( Hoop dat je pony's snel weer beter zijn, droes is echt niet niks. Moet er ook niet aan denken... Sterkte gewenst! En voor jou een virtuele knuffel!

Helaas weet ik hoe je je voelt, afgelopen half jaar is mijn opa 3 maand opgenomen geweest en hebben we al 2x 'afscheid' moeten nemen.. Zo langzamerhand breekt mijn hart, maar dit zijn dingen waar ik liever niet over spreek. De mensen om mij heen en Donja zorgen er voor dat ik er nog bij ben.

Mandyy

Berichten: 30500
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 08:21

Hè bah Patty. Zijn ze er nu wel allemaal uit of moet je nog een keer?

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 08:53

Oh ik heb het dan denk ik alleen in het andere topic gezet. Helaas hebben ze dus toch droes gekregen. Chayton heeft het zwaar te pakken. Grote bult onder zijn kaak en hoge koorts. Maar inmiddels is het abces gesprongen en de koorts weer weg dus we gaan de goede kant op.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 08:56

Romy, ik heb dat inderdaad ook niet meegekregen, wat erg :( Alles komt dan ook tegelijk hè. Heel veel sterkte ook met je opa Y;(

Jorex

Berichten: 9986
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 09:15

Romy wat heftig zeg, dan alles in 1 keer zo :(:)

Ingrid wat sneu voor Alf zo.

Beterschap met je mond Patty :(:)

Alex staat op de menles na, nu op rust, want ik ben gewoon hele dagen weg nu. Van donker tot donker, dus dan kan ik niet met hem de weg op. Ik ben zondag wel vrij, ik ga dan waarschijnlijk even lange teugelen ofzo, iets waarbij ik zelf ook moet bewegen in ieder geval.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 09:42

Jeetje Romy wat heftig, het lijkt in dit topic wel nooit goed te gaan ;( gelukkig gaan ze enigsinds de goed kant op, sterkte :(:)

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 10:09

Weet je wat het is, vroeger stond je op je pensionstal en als daar eens iets gebeurde dan was dat het. Verder had je amper contacten om je heen dus viel het allemaal mee. Op de club kwamen alleen mensen uit de buurt en op wedstrijden hetzelfde.

Tegenwoordig zit je op Facebook en bokt en heb je zoveel mensen die je kent met paarden. Daardoor lijkt er soms alleen maar ellende te zijn. Ik hoor ieder jaar merries die tijdens de dracht overlijden, veulens die dood gaan of paarden die in het draad komen of koliek krijgen ik noem maar wat dingen op waardoor het lijkt of er alleen maar ellende is. Maar in feite is dat natuurlijk niet zo. Hoe meer mensen je kent met paarden hoe meer ellende. Dat is logisch.

En sommige mensen hebben gewoon altijd pech of in ieder geval een hele lange tijd. Dat zie je nu bij Ingrid. Je doet er alles voor en toch heeft hij dagen dat het niet goed gaat. Dat is gewoon oneerlijk. Het is heel zwaar maar je leert er ook weer zoveel van. Dat heb ik nu met de droes. Ik heb er alles aan gedaan om te voorkomen dat ze het kregen. En nu ze het hebben doe ik er alles aan om het zo fijn mogelijk voor ze te houden. Het is onwijs vervelend maar we maken er het beste van. Ergens vind ik het ook onwijs leerzaam om te zien hoe deze ziekte zich ontwikkeld. En ik heb bizar veel geluk dat ze zich er tot nu toe zo goed doorheen slaan.

Lang en onzinnig verhaal maar zo relativeer ik altijd alles maar

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 10:48

Je hebt helemaal gelijk Ymor _/-\o_

Ik heb deze week veel gewerkt en daarnaast een flinke klus in de tuin dus de paardjes hebben een rustig weekje.

Verder heb ik geen binnenbak en op 15 min lopen een buitenbak waar ik gebruik van mag maken..
maar eigenlijk rij ik altijd buiten een rondjemet Fleurtje
Als het erg slecht weer is, doe ik langeteugelen.
Longeren doe ik niet vaak, want ik heb niet echt een geschikte plek ervoor. Het weiland lopen ze stuk als het nat is en is nu te hard natuurlijk.
Met kleine Cookie doe ik lekker wandelen, fietsen en eenmaal per week als handpaardje mee naast Fleurtje.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 10:52

Eens, Romy :j

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 10:53

Je hebt ook helemaal gelijk hoor Romy. Maar droes is welk echt een ongelooflijke k l o t e ziekte en word je gewoon niet blij van.

Daarnaast draait inderdaad het gewone leven ook door met al zijn leuke dingen maar vaak ook heel verdrietige dingen. Ern echt: ieder huisje heeft zijn kruisje. Iedereen heeft wel iets waar hij/ zij mee worstelt in het leven. Dat komt er nog eens bij, bij al onze zorgen voor onze dieren. Wordt soms beetje veel dan.....
Sterkte Romy! Binnenkort galopperen wij over dat pad in het bos met mooi zonnetje aan de hemel :*