Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 16 van de 16 [ 387 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16
Plaats een nieuw onderwerp

NMPRS merriekeuring 2017

 
Profiel   

ik denk dat het wel mogelijk is bij de ring, men staat daar toch meestal een poosje te wachten
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 22:01 



 
Profiel   

Bij de ring lijkt mij niet handig. Wat als je verkeerd hebt ingeschreven maar de juiste rubriek is al geweest?? Niet iedereen schrijft bewust verkeerd in! Ik vergiste me ook flink in de maat van Howie.

En toch ben ik het daar niet helemaal mee eens Mathilda... Een mini kan net zo goed zijn als zo'n grote, kijk maar naar Camille vorig jaar, en naar Andy dit jaar.
Gelukkig is er ook al wel een splitsing in leeftijd voor de veulens, dus de hele jonkies lopen niet bij de oudere. veulens worden echt wel als individu beoordeeld en niet op maat of leeftijd.
Howie had het eigenlijk allemaal niet zo mee zitten... hij is geboren 29 mei, en moest dus meelopen in rubriek "geboren vóór 1 juni" en qua maat had hij echt bij de mini's mogen/moeten lopen.
Hij was duidelijk de jongste en de kleinste uit zijn rubriek, maar liep toch een mooie 1B premie :j

Dat grote veulen had ook wel kampioen geworden in een andere maatvoering denk ik.
Ik ben het er alleen wel volledig mee eens dat die daar gewoon niet thuis hoorde. Die splitsing is er niet voor niets. Het is wel eerlijker als de veulens ongeveer even groot zijn. Even oud kan nooit, maar de "voor en na 1 juni" splitsing maakt dat wel eerlijk(er).
De aanvoer van minimaatjes lijkt al gewoon niet zo enorm, evenals grote maat, dus natuurlijk is het wel fijn als er dan geen kleine of grote maat veulen met de titel van de minimaat vandoor gaat, die frustratie begrijp ik uiteraard wel ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 22:08 



 
Profiel   

misschien is het handiger om voor de veulens geen geboortedatum maar hoogtemaat indeling te maken zodat er in de ring niet meer dan bv 5 cm verschil kan zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 22:13 



 
Profiel   

marschwood schreef
misschien is het handiger om voor de veulens geen geboortedatum maar hoogtemaat indeling te maken zodat er in de ring niet meer dan bv 5 cm verschil kan zijn


Misschien een mix van beide? Want een minimaat veulen geboren 2 januari, is bijna niet te vergelijken met een grote maat veulen geboren 2 augustus lijkt mij? Ook al zijn ze ten tijde van de keuring even groot? Of zeg ik dan iets stoms?

Mijn mening; splitsing geboren voor en na 1 juni behouden! En daarnaast opgeven zoals nu, maar smorgens allemaal even 1 minuutje meten bij de veterinair om te checken of er goed is ingeschreven.
Dan kun je een mooie tabel gebruiken;
Onder 70cm = minimaat enz. enz.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 22:20 



 
Profiel   

Hihihi Linda het was ook bij wijze van spreken en even je gedachten erover laten gaan. Het grote hekel punt is gewoon dat er nu nog grotere veulens bij de mini's in zitten. En dit zou niet moeten. Dus daar zal dan een oplossing voor gevonden moeten worden. Nu is het struikelblok idd de minimaat. Maar ook de indeling van kleine naar grote maat zou moeten. Anders hebben we daar straks het probleem liggen.

Ik denk dat we het er op de vergadering vast uitgebreidt over gaan hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 16:20 



 
Profiel   

mijn deel van de foto's staat online
http://verhaaffotografie.webs.com/albums

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 08:12 



 
Profiel   

Elien je hebt enkel ring c en een paar ring b gefotografeerd toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 11:25 



 
Profiel   

Oh leuke foto's van Sun <3 ff op de computer bestellen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 12:33 



 
Profiel   

stal_HD schreef
Elien je hebt enkel ring c en een paar ring b gefotografeerd toch?


hopste een beetje tussen beide

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 12:57 



 
Profiel   

de foto's van de merriekeuring staan online

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 14:01 



 
Profiel   

marschwood schreef
de foto's van de merriekeuring staan online


Je bedoelt dat de fotos er nu pas zijn? (ik heb er verder niet meer op gelet)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 14:33 



 
Profiel   

Jammer mijn ene merrie is door beide fotografen niet gefotografeerd, en de ander juist wel door beide. Helaas had wel graag een foto van haar gewild, dan maar van de ander een leuk plaatje uitkiezen :o
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 14:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 16 van de 16 [ 387 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen