NMPRS merriekeuring 2017

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Re: NMPRS merriekeuring 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 14:21

Nou ik moet ook in het erekampioenschap maar wat ik het jammere vind, je moet idd ook tegen de "grote", en idd je krijgt die eerste premie altijd wel.
Dus het is aan de ene kant wel een eer hoor, een reeks met alleen maar kampioenen, maar hier houd het dan meestal wel op dus.

linda2008

Berichten: 4264
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 14:49

Maar het is niet voor niets bedacht. Voor zover ik begreep, werd Mon Cherie jaar na jaar kampioen waardoor de lol er voor andere deelnemers snel af ging.... Ik zou ook zeker bang zijn dat dat blijft gebeuren als je kampioenen terug zeg in de normale reeksen.
Maar wat Anneke zegtl een verouderd type moet het misschien wel weer eens opnieuw verdienen. Waarom geen limiet aan het erekampioenschap? 4 jaar erekampioenschap, daarna mag je weer in de normale reeksen, word je weer kampioen? dan weer 4 jaar erekampioenschap... ?

toch vind ik het wel iets zeggen; iedereen die in het erekampioenschap moet, wil dat liever niet,
iedereen die niet in erekampioenschap zit, heeft liever dat het zo blijft!
Erekampioenschap moet gewoon weer iets spannender worden, die eerste premie moet niet zo vanzelfsprekend zijn vind ik. En wellicht ook opsplitsen, maar dat begrijp ik wel dat het alleen kan als er voldoende animo voor is...
Blijft moeilijk om iedereen tevreden te stellen, maar denk wel dat het idee verfijnd kan worden :j

edit; of je zou juist 3 of 4 keer hebben moeten deelnemen aan erekampioenschap, dan mag je terug naar normale rubriek? Dan ben je paar jaar verder om andere kansen te geven, een verouderd type moet het wel weer opnieuw verdienen EN je maakt het interessant voor mensen om aan de ererubriek mee te doen :)*

mvdbijl

Berichten: 3683
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 15:54

Het is toch ook wel een eer zo ererubriek? Vond het erg leuk om te zien op de hk, er is daar toch ook een titel te halen?

Ik heb geen paardjes voor 1e plekken maar snap het punt van Linda wel. Bij de mini's zijn een paar grote namen maar toch schiet er regelmatig een kampioen van een particulier door. Bij bv het kwpn hoef je je particulieren veulen echt niet meetenemen, daar moet je ook niet naar toe willen.

Ben paar keer op een show geweest en, dat is dan voor de fun maar als ze continue laatste worden vind ik het sneu voor ze. Niet eens zozeer voor mezelf maar voelt dan of ik ze voor schut wil zetten. Slechte moeder voel ik me dan haha.. :+
Laatst bijgewerkt door mvdbijl op 17-07-17 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 15:55

Nou ik hoef niet weer terug hoor maar net als Hein en Anneke met onze minimaatjes kan je toch niet tegen de grote maat op.
Wat ik wel heel leuk vond is dat ze op de HK los mochten.
Als Peach superster is, (ze moet nog 1 1ste premie), dan denk ik niet dat ik haar nog mee zou laten lopen eigenlijk.
Of ze moet het zo goed doen dat ze wel erekampioen zou worden, tja alles kan natuurlijk, maar de kans voor een minimaatje is natuurlijk wel erg klein.

Luna2006

Berichten: 3165
Geregistreerd: 03-04-13

Re: NMPRS merriekeuring 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 16:19

Vorig jaar werd een minimaatje toch mooi kampioen op de merriekeuring.

linda2008

Berichten: 4264
Geregistreerd: 30-03-08

Re: NMPRS merriekeuring 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 16:47

Minimaat maakt volgens mij net zo veel kans als de grote maat. Als de kwaliteit in verhouding maar net zo goed is ;) vorig jaar was inderdaad een perfect voorbeeld! Mooi een minimaat die er met de titel vandoor ging :j

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:20

Luna2006 schreef:
Vorig jaar werd een minimaatje toch mooi kampioen op de merriekeuring.

mijn kampioentje <3 <3

Tosadog

Berichten: 2866
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: NH.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:37

Precies, het kan gerust wel hoor.
Vind het altijd een beetje "ja maar die groten" ...nou als de mini's de kwaliteit hebben kunnen ze ook zomaar kampioen worden. :D :D

Maar voor het erekampioenschap zou het wel leuk zijn als er meer hengsten in verschillende maten mee gaan doen, dat maakt het wel veel leuker natuurlijk.

joysjuh1987

Berichten: 2843
Geregistreerd: 13-09-09
Woonplaats: Hoge Hexel (overijssel)

Re: NMPRS merriekeuring 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:27

Jolanda ze is ookal eens reserve kampioen geweest

Ben het er niet mee eens dat grote namen er staan heb als particulier ook al meerdere malen in het kampioenschap gestaan en dat vond ik een hele eer. Werd ooit eens reservekampioen met paardje van Hein die ik op dat moment ook zelf mocht trainen hoe trots kun je dan zijn. Maar ook met eigen paardjes mee mogen lopen, 1 vd dames kreeg zelfs 2x een 3e premie de jaren ervoor

Tosadog

Berichten: 2866
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: NH.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:31

Nee dat klopt, je hoort vaak dat de grote namen alles winnen maar dat is volgens mij echt niet zo.
Idd staan regelmatig particulieren vooraan en in de prijzen. Geweldig toch dat dat kan?
Bij een stamboek als het KWPN bv is dat nagenoeg onmogelijk.

joysjuh1987

Berichten: 2843
Geregistreerd: 13-09-09
Woonplaats: Hoge Hexel (overijssel)

Re: NMPRS merriekeuring 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:33

Belachelijk eigelijk wand heeft totaal biks met de kwaliteit vd paarden te maken

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:05

het is natuurlijk ook wel zo dat die grote namen vaak meerdere paardjes bij zich hebben en "wij" meestal maar 1 of 2 ;)

joysjuh1987

Berichten: 2843
Geregistreerd: 13-09-09
Woonplaats: Hoge Hexel (overijssel)

Re: NMPRS merriekeuring 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:18

En paardjes bij zich hebben ook van klanten en die mensen betalen ervoor dus brengen (niet altijd) wel een paardje waar ze wat van verwachten anders zou het jammer ban je centjes zijn

mvdbijl

Berichten: 3683
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: NMPRS merriekeuring 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:22

kwpn fokker die op de keuring komt neemt ze beste veulens mee, fokker hier uit dorp dit jaar 1 en de overige 15 blijven thuis..

Gelukkig is het bij het nmprs, fjord en zo nog wat stamboeken ook gewoon nog een gezellige aangelegenheid.

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: NMPRS merriekeuring 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 21:56

Je moet je ook niet vergissen dat ook de "grotere" namen al jaren fokken en opgebouwd hebben plus dat ze natuurlijk veel meer veulens fokken en dus ook de beste er tussen uit zullen pakken om te laten zien. :)

linda2008

Berichten: 4264
Geregistreerd: 30-03-08

Re: NMPRS merriekeuring 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 21:58

Machteld, en vind ik het bij Fjordenstamboek alweer meer "voor de grote namen" dan bij het nmprs. Maar inderdaad niet zo erg als het kwpn bijvoorbeeld.
De grote fokkers kunnen ook zoals Rowan al zegt meer fokken, meer proberen, meer selecteren, dan vlieg je iets eerder naar je doel toe denk ik :j
Maar bij nmprs wint wel het beste paardje vind ik, of je nu een particulier bent, een grote of kleine fokker, daar zit geen verschil in (gelukkig!!!)

joysjuh1987

Berichten: 2843
Geregistreerd: 13-09-09
Woonplaats: Hoge Hexel (overijssel)

Re: NMPRS merriekeuring 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:00

Mee eens Linda trouwens gefeliciteerd haha

joysjuh1987

Berichten: 2843
Geregistreerd: 13-09-09
Woonplaats: Hoge Hexel (overijssel)

Re: NMPRS merriekeuring 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:16

Iedereen al druk aan het trainen?? of nog relaxed

linda2008

Berichten: 4264
Geregistreerd: 30-03-08

Re: NMPRS merriekeuring 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 06:23

:j
Ene merrie was ik al even mee bezig voor de zomershow, merrie met veulen ben ik ook voorzichtig aan het oppakken.... maar die ga ik nooit op tijd in shape krijgen. Hoe doen mensen dat met veulen aan de voet? Ik kan wel gewoon met haar werken, maar die buik, echte gras-en-baby-buik, krijg ik toch nooit weer op tijd strak :? :n

sharon2013

Berichten: 806
Geregistreerd: 19-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 07:19

Ik ben nog helemaal niet begonnen op wat halster en opsteltrainen na. Hier ook dat baby buik geval. Ze zijn prima op gewicht nu en dan hoop ik zo te houden maar ben bang dat ik die buikjes niet weg krijg. Zeker bij chicky niet aangezien die al meerdere veulens gehad heeft. Bo heeft nu haar eerste veulen, haar buik is dan ook beter in shape haha.

Ik heb op het moment ook totaal geen tijd. Lange dagen en 1 keer in de week ze aan de longe gooien heeft in mijn ogen dan weer geen nut :+

marschwood
Berichten: 457
Geregistreerd: 25-08-08

Re: NMPRS merriekeuring 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 07:45

Linda en Sharon het komt vast wel goed.Waarom denk je dat ze merries en zogende merries in aparte rubrieken verdelen?Alle zogende merries hebben toch babybuikjes?

sharon2013

Berichten: 806
Geregistreerd: 19-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 08:00

marschwood schreef:
Linda en Sharon het komt vast wel goed.Waarom denk je dat ze merries en zogende merries in aparte rubrieken verdelen?Alle zogende merries hebben toch babybuikjes?


Inderdaad zo denk ik er ook over hoor! Ga me er ook niet teveel druk om maken. Chicky gaat vooral mee voor de lol, gewoon eens kijken wat ze haalt. Bo gaat voor opname en chick dr veulen King ben ik nog heel benieuwd naar. Ik denk dat ik vooral met King van de zenuwen op ben haha

linda2008

Berichten: 4264
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 08:45

marschwood schreef:
Linda en Sharon het komt vast wel goed.Waarom denk je dat ze merries en zogende merries in aparte rubrieken verdelen?Alle zogende merries hebben toch babybuikjes?


Whaha jawel, maar je hebt babybuikjes, en je hebt dikke-gras-"baby"-buiken ;) :')

Luna2006

Berichten: 3165
Geregistreerd: 03-04-13

Re: NMPRS merriekeuring 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 09:56

Ik heb nog een stamboek opname merrie mee :D
Jolie komt mee voor stamboek opname en daarna voor haar premie. Vriend toch zo ver gekregen haar in te schrijven.

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: NMPRS merriekeuring 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:50

Ik hoef niks te trainen dit jaar maar ga wel lekker kijken naar al het moois wat jullie getraind hebben :P