Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wat te doen met mijn shet/nmprs

 
Profiel   

Hey,

sinds iets meer dan 2 jaar verzorg ik een aantal super leuke shetlanders en nmprs'jes. Leeftijd ligt tussen de 1 en 18 jaar en zijn vrijwel allemaal rond de 80 cm hoog. Ze kunnen allemaal meelopen aan een halster maar voor de rest niet echt veel meer. Wij hebben 3, in het najaar 4 weides waar we iets in kunnen doen maar mogen van de eigenaar helaas niet van het erf af, wat ik ook snap want daar zijn ze niet aan gewend. Nu was mijn vraag, weten jullie misschien nog leuke dingen om met ze te doen? We springen zo af en toe wel eens aan de hand, longeren wat of wandelen gewoon een stukje door de wei, met 1 merrietje ben ik nu ook aan het lange lijnen en dat pakt ze heel erg goed op. Zelf weet ik niet zo heel veel dingen meer maar we zouden ze toch graag wat gespierder willen maken.

Ben benieuwd!

CassieX
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-17 18:51 



 
Profiel   

Heel veel dingen. Er zijn heel veel topics hier over, kijk ook even daar.

Met de fiets wandelen
schiktraining
vrijheidsdressuur

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-17 18:55 



 
Profiel   

Schriktraining en vrijheidsdressuur zijn inderdaad heel leuke ideeën. Maar met de fiets word nogal lastig denk ik voor haar omdat ze heeft geschreven dat ze het terrein niet af mag.
Kunnen de pony's longeren? Anders zou je ze het kunnen leren als je een keer met z'n tweeën bent.
Ook zou je misschien nog kunnen gaan vrijspringen.
Ik krijg binnenkort 2 shetjes als verzorgpony's die ook niet veel meer kunnen dan aan het halster meelopen dus lees hier even mee. (die mensen hebben ook geen springspul dus aan de handspringen/vrijspingen wordt niet echt wat) ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-17 19:01 



 
Profiel   

Jorine_xx schreef
Schriktraining en vrijheidsdressuur zijn inderdaad heel leuke ideeën. Maar met de fiets word nogal lastig denk ik voor haar omdat ze heeft geschreven dat ze het terrein niet af mag.
Kunnen de pony's longeren? Anders zou je ze het kunnen leren als je een keer met z'n tweeën bent.
Ook zou je misschien nog kunnen gaan vrijspringen.
Ik krijg binnenkort 2 shetjes als verzorgpony's die ook niet veel meer kunnen dan aan het halster meelopen dus lees hier even mee. (die mensen hebben ook geen springspul dus aan de handspringen/vrijspingen wordt niet echt wat) ;(


bedankt, we zijn de pony's inderdaad met zijn 2e aan het leren longeren, de een snapt het beter dan de ander :P vrijheidsdressuur doen we ook af en toe maar ze hebben niet echt een hele goede concentratie. Veel plezier met je toekomstige verzorgshetjes! Geniet er altijd wel van om lekker met ze te tutten maar ook voor hun is wat beweging toch wel goed. * dikkies hier *

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-17 19:10 



 
Profiel   

Horse agility is ook wel leuk om te doen :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-17 19:15 



 
Profiel   

Je kan spelletjes met je paard, snoepjes verstoppen bv.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-17 19:16 



 
Profiel   

pateeke schreef
Horse agility is ook wel leuk om te doen :).

Bedankt, nog niet aan gedacht! Moet wel ff kijken voor hoeverre het mogelijk is maar vind dit een heel leuk idee :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-17 19:40 



 
Profiel   

Schopjes geven om je topic weer onder de aandacht te brengen is niet de bedoeling :) Er zit niets anders op dan af te wachten welke reacties gaan komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-17 23:21 



 
Profiel   

Vrijheidsdressuur is inderdaad leuk om te doen, maar per keer zou ik tien min aanhouden want dat is voor de pony ook fijner want dan blijft het nog leuk. Vaak even belonen tussendoor. Later kan het wel naar 20 minuten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 19:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen