Manifestatie NSPS - 27, 28 & 29 juli

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marive

Berichten: 816
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: De Bilt

Manifestatie NSPS - 27, 28 & 29 juli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 17:23

Op 27, 28 en 29 juli a.s. viert het Nederlands Shetland Pony Stamboek haar 80-jarig jubileum met een Jubileummanifestatie in Ermelo.

De terreinen van het Nationaal Hippisch Centrum laten die dagen de Shetland Pony in al zijn facetten zien. Er zijn shows, spring-, dressuur- en andere wedstrijden, keuringsrubrieken, gezellige stands in het strodorp en bovenal Shetland Pony’s, heel veel Shetland Pony’s. In alle kleuren en maten zijn ze te aanschouwen.

Het belooft een feest te worden voor iedereen die de Shetland Pony in Nederland een warm hart toedraagt. Fokkers, liefhebbers, gebruikers, kinderen, jeugdigen, volwassenen: iedereen is in Ermelo aanwezig. Ook uit het buitenland verwachten we vele belangstellenden voor onze Shetland Pony’s. Kortom: een manifestatie waarbij je aanwezig geweest móet zijn!
Meer info: http://shetlandponystamboek.nl/manifestatie-2017/informatie-manifestatie/

Afbeelding

Wie o wie doet er mee? :D
Wij zijn er sowieso bij, moeten alleen nog even bedenken met welke pony's voor welke rubrieken. Er is iets te veel keus haha. Opgeven kan nog t/m vrijdag 16 juni!

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Manifestatie NSPS - 27, 28 & 29 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 18:39

Ik heb me opgegeven!

Deedee M dressuur, vaardigheid en hindernissen.
Benno M dressuur, vaardigheid, Midden 1 en best gaand aan de lange teugel.
En Deedee samen met leen pony Nelson van de Kikkert in het 2span B dressuur, vaardigheid en hindernissen.

De eigenaar van Nelson gaat Benno ook lange teugelen.

Marive

Berichten: 816
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 10:11

Ah leuk!! Jij ook al een lekker vol programma dus :D

Inmiddels is ie voor ons ook de deur uit, verschillende concoursrubrieken en de vaardigheid + hindernissen.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 14:17

Tweespan B dressuur Caya en Faya
enkelspan L dressuur Faya
Enkelspan M dressuur Caya
beide enkelspan vaardigheid

Caya bestgaande lange teugel pony

Faya onder zadel bestgaand zonder galop
Caya onder zadel bestgaand met galop

Faya proefje onder zadel t/m 8 jaar
Caya proefje onder zadel t/m 10 jaar

Drukke dag dus :D

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:05

Ik moet nog even kijken wat ik wel en niet mee kan gaan doen.
Ik word 11 dagen voor de manifestatie geopereerd.

Keuring gaat wel door, moet alleen ff iemand regelen die ze voor brengt.
Zelf niet lange teugelen met Benno, en zal ook wel wat mennen moeten schrappen aangezien ik nog niet weet hoe goed ik op mijn kar kom en ik waarschijnlijk geen hindernissen kan verkennen.

xxpetraxx
Berichten: 329
Geregistreerd: 11-10-09

Re: Manifestatie NSPS - 27, 28 & 29 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:23

mijn lijstje van opgave's

Boris L dressuur en M vaardigheid
Bob M dressuur en Z vaardigheid
Span B dressuur, M vaardigheid en hindernissen

ook heb ik voor 2 nachten een stal geregeld en een campingplaats aangezien het toch echt te ver is om te reizen..

Arianne

Berichten: 1749
Geregistreerd: 12-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:37

Ook ik ben aanwezig :D We hebben zelf 2 pony's opgegeven voor de keuring (een enter en een driejarige) en de hengst die we dit jaar huren is ook opgegeven. Zelf ben ik op vrijdag ook nog als fotograaf gevraagd, en zal ik dan juist weer veel bij het gebruik staan als ik het goed begrepen heb. Dus ik ga jullie allemaal wel weer zien ;-)

its_laraa

Berichten: 961
Geregistreerd: 30-01-12

Re: Manifestatie NSPS - 27, 28 & 29 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:45

Ook wij zijn erbij!
Vrijdag:
Zelf
- vaardigheid tweespan
- Hindernissen
- Dressuur tweespan of enkelspan
Sylvana:
- vaardigheid tweespan
Tiyomi
- Agility 2x
- Springen aan de hand 2x

Zaterdag ben ik er ook voor Jong NSPS
En pony's zijn er dan ook :)

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:54

Ja ook wij hebben er weer heel veel zin in!

Ik doe zelf met Umpire lange teugel dressuur en kűr klasse Z2, Agility en Springen aan de hand

En verder doet de rest ook nog vanalles. Ik geloof dat we met 3 ponys aan 17 rubrieken meedoen :+

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:37

Ik heb er zin in!

Ik heb Benno lange teugelen en mennen terug getrokken. Hij word wel gelange teugeld door iemand anders. En voorgebracht op de keuring.

Deedee in het gelegenheids 2span word gereden door de eigenaar van de andere helft van het span, zonder 2span ervaring dus die gaan voor de poedelprijs!

Ik heb zelf Deedee nog ingeschreven staan in de dressuur, vaardigheid en hindernissen. Wat ik echt ga en kan rijden weet ik nog niet, dat zie ik later volgende week wel.
Deedee gaat ook voor de keuring.

Ik loop op krukken dus lekker waardeloos, fysio heeft mij groen licht gegeven mits ik er heel erg om denk en die taped mijn knie nog goed in de dag van te voren.

Marive

Berichten: 816
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 09:37

Voor jou wordt het zeker een uitdaging Ciska.. maar wel echt tof dat je er toch bij kunt zijn!

Is iedereen er verder al klaar voor? :D
Hier zijn de pony's gewassen en staan alle spullen klaar, dus ik vertrek straks al richting Ermelo :)

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Manifestatie NSPS - 27, 28 & 29 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:22

Vanavond inpakken en de laatste voorbereidingen worden nog een puntje aangezien mijn beide hulpen aan het werk zijn. Maar dat gaat goed komen (en lang duren :P ).
Pony's zijn eerder van de week gewassen, en laat het daar bij aangezien ik dat zelf niet kan nu.

Ik heb van de week even op mijn wagen gezeten, als ik eenmaal zit gaat het wel dus ben benieuwd. Ik ben bang dat we Heteren niet gaan over treffen ;) .

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: Manifestatie NSPS - 27, 28 & 29 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:31

Ik ga vanavond alles inpakken en wassen. werk de hele dag. Dan morgen op naar Ermelo. Drukke dag!

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: Manifestatie NSPS - 27, 28 & 29 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 10:45

Wij zijn gisteren naar Ermelo geweest, dressuur/vaardigheid, moesten 's morgens rijden en uitslagen lieten erg op zicht wachten, we hebben een pony thuis die ziek is, dus we hebben ons afgemeld (wat nog niet meeviel, want op een keuring meldt niemand zich af, dus wat moeten wij daarmee) en zijn om drie uur naar huis gegaan, we moesten tenslotte ook nog twee uur rijden.
Weet iemand waar we de uitslagen kunnen vinden en hoe we erachter kunnen komen wie vandaag verwacht worden voor de kampioensrubrieken?

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Manifestatie NSPS - 27, 28 & 29 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 11:04

De kampioen mennen is al bekend en die was gister aanwezig. Uitslagen zullen denk ik op de site komen maar wanneer weet ik niet.

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: Manifestatie NSPS - 27, 28 & 29 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 11:17

Dus die spectaculaire strijd om de gebruiksrubrieken (ik citeer het programma) wordt iets minder spectaculair begrijp ik.

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Manifestatie NSPS - 27, 28 & 29 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 13:23

Nou nou :') de strijd voor de meeste gebruiksrubrieken is gister gestreden inderdaad. Enkelspan concours en damesnummer is vandaag nog

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: Manifestatie NSPS - 27, 28 & 29 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 14:20

De uitslagen staan nu op de site, echtgenoot 4e met 185 pnt in de L dressuur, er staat tijdfout bij de vaardigheid, maar dat was in het echt een balletje en binnnen de tijd, ik in de ZZ tweede met 181,5 en met L dubbelspan ( mijn man staat er wel als menster bij, maar dat is detail :D ) 190,5 en tweede.
Best wel tevreden, mede omdat ons buurmeisje op de parkeerplaats kampioen is geworden in de bereden rubriek.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 15:32

Pony's behangen met linten. Met maddy caya 2e bestgaand rijpony. En 1e met de dressuur en daarmee rubrieks winner met 22 punten meer als nummer 2 in de dressuur .
Faya met megan bestgaand 3e en 1e in de dressuur en daarmee rubrieks winnaar.
Caya met mij 2e in de vaardigheid en 2e in de M dressuur met 191.5 punten en 5e bestgaand lange teugel pony. Faya met mij 3e vaardigheid en 3e L dressuur met 187 punten. Super trots op de pony's en meiden :-)Afbeelding

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 16:02

Hier ook een geslaagd weekend. Zowel bereden kampioen junioren als kampioen dressuur aan de lange teugel :D

Afbeelding

Afbeelding

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Manifestatie NSPS - 27, 28 & 29 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 21:13

Gefeliciteerd Eline en Petra!

Benno kopnummer grote maatse kleur ruinen! Vandaag voor het kampioenschap, maar hij had voor de verandering gister weer eens op z'n kop op de trailer gelegen dus bleek in de ring niet zuiver (gister bij thuis komst wel en van te voren niet gezien). Zonde dus, hij weet zich keer op keer in de problemen te werken waardoor hij steeds wat mankeerd. Daarom rij ik hem ook nauwelijks in de sport helaas want hij is niet naar mijn zin.

Deedee liep in een hele zware rubriek kroonmerries. Op papier wist ik al dat ze achter aan zou komen te lopen.

Deedee is in het 2span super braaf geweest. Dat was het enige doel met het span. Onervaren menner, onervaren span maatje en als trio ook nog heel onervaren.

Enkelspan liep ze fijn. Moet nog veel gebeuren om mee te komen hoor, 191,5 punt en 3e in de dressuur(even veel punten als haar zusje). Vaardigheid en hindernissen niet kunnen verkennen dus op de gok gereden. Vaardigheid voor het eerst barrage mogen rijden met Deedee, maar die wist ik helemaal niet, 7e ofzo. Hindernissen 1e, Deedee vond ze super!

Beide dus een rubriekswinnaar scchaalje gewonnen!

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 21:42

Dennis schreef:
Gefeliciteerd Eline en Petra!

Benno kopnummer grote maatse kleur ruinen! Vandaag voor het kampioenschap, maar hij had voor de verandering gister weer eens op z'n kop op de trailer gelegen dus bleek in de ring niet zuiver (gister bij thuis komst wel en van te voren niet gezien). Zonde dus, hij weet zich keer op keer in de problemen te werken waardoor hij steeds wat mankeerd. Daarom rij ik hem ook nauwelijks in de sport helaas want hij is niet naar mijn zin.

Deedee liep in een hele zware rubriek kroonmerries. Op papier wist ik al dat ze achter aan zou komen te lopen.

Deedee is in het 2span super braaf geweest. Dat was het enige doel met het span. Onervaren menner, onervaren span maatje en als trio ook nog heel onervaren.

Enkelspan liep ze fijn. Moet nog veel gebeuren om mee te komen hoor, 191,5 punt en 3e in de dressuur(even veel punten als haar zusje). Vaardigheid en hindernissen niet kunnen verkennen dus op de gok gereden. Vaardigheid voor het eerst barrage mogen rijden met Deedee, maar die wist ik helemaal niet, 7e ofzo. Hindernissen 1e, Deedee vond ze super!

Beide dus een rubriekswinnaar scchaalje gewonnen!


Gefeliciteerd met de behaalde resultaten. Super goed dat je 1e bent geworden in de hindernissen, al helemaal als je niet verkend hebt!

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 21:42

Eliine schreef:
Hier ook een geslaagd weekend. Zowel bereden kampioen junioren als kampioen dressuur aan de lange teugel :D

[ [url=m/WXychV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/AaybqS.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gefeliciteerd! Super gedaan en een leuk paardje heb je!

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 08:00

Eliine schreef:
Hier ook een geslaagd weekend. Zowel bereden kampioen junioren als kampioen dressuur aan de lange teugel :D

[ [url=m/WXychV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/AaybqS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super zeg!

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Manifestatie NSPS - 27, 28 & 29 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 15:31

Bedankt!