Moeilijke dekenmaat

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jultje123

Berichten: 7
Geregistreerd: 05-10-16

Moeilijke dekenmaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 19:14

Dag allemaal. Ik was alvast aan het kijken voor een dekentje voor in de winter voor mijn lieve Dollar. Nu heb ik gemeten, maar de maten die hij heeft komen niet overeen met dekenmaten die ik kopen kan. Hij heeft een erg kort ruggetje van maar 65 cm. Daar zou dus ondermaat 90 bijhoren, maar een deken met ondermaat 95 is hem al te krap. Qua ondermaat zou hij 105 moeten hebben (ook nagemeten) zijn er meer mensen met dit probleem? En waar hebben jullie een goed passende deken gevonden? Kreeg via Facebook van iemand te horen dat er iets niet klopte aan mijn maten, maar ik weet heus wel hoe ik meten moet en ken zelf mijn pony toch echt het best... Ik hoop op goede tips van jullie.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Re: Moeilijke dekenmaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 19:35

Hoe meet je hem op en wat is zijn stokmaat?

jultje123

Berichten: 7
Geregistreerd: 05-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 19:39

Van midden van zijn borst tot midden van zijn kont is dus echt precies 105 cm. En heb zijn rug van schoft tot staart gemeten. Nog vrij vooraan de schoft ook nog... oh ja en zijn schofthoogte is ongeveer 83cm

maessie

Berichten: 5745
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Moeilijke dekenmaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 19:48

Bij die kleintjes is de verhouding vaak niet helemaal als in de standaard maattabel. Ik zou de bovenmaat en de ondermaat beide opmeten bij je pony en dan in de winkel even meten.per merk valt het model dan ook nog wel eens wisselend.. (mijn ervaring is trouwens dat de hoogte ook vaak erg verschilt, dus misschien dat ook gelijk even opmeten om een jurk te voorkomen..)

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 19:52

Je moet ook even kijken naar het merk. Mijn shet kan bijv. alleen de première xs hebben of ander soortgelijk merk, maar een Harry's Horse is hem te groot als je meet van schoft naar beneden. Dan komt hij over de knieen en zit hij niet goed. Première zit hem gegoten, daar komt hij niet over de knieën.
Laatst bijgewerkt door Leffroi op 04-09-17 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 19:54

Welke maattabel heb je gepakt? Voor zover ik weet en ook ervaar met meerdere merken, is dat de onderlengte over het algemeen 50cm langer is dan de bovenmaat. Dat zou precies kloppen dus :) Nou heb ik een grote shet met maat 95/145 dus misschien dat die dekens dan alweer anders in verhouding zijn?

Een meetlintje meenemen is hoe dan ook inderdaad geen overbodige luxe. Soms vraag je je af waar ze verhoudingen vandaan halen.

_Roxanne

Berichten: 1060
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 20:00

DieL_Zor schreef:
Welke maattabel heb je gepakt? Voor zover ik weet en ook ervaar met meerdere merken, is dat de onderlengte over het algemeen 50cm langer is dan de bovenmaat. Dat zou precies kloppen dus :) Nou heb ik een grote shet met maat 95/145 dus misschien dat die dekens dan alweer anders in verhouding zijn?

Een meetlintje meenemen is hoe dan ook inderdaad geen overbodige luxe. Soms vraag je je af waar ze verhoudingen vandaan halen.



Dat verschil van 50 cm klopt. Meestal tenminste, en bij de grotere maten. Bij die kleintjes
is de verhouding wat anders. Ik weet van Premiere dat ze een XS-lijn producten hebben ook met dekens. Die zijn ook van schoft naar buik wat korter, omdat dekens daar ook vaak te lang zijn voor die kleintjes

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: Moeilijke dekenmaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 20:08

Heb je al gekeken op www.minihorseshop.nl ? Zij hebben ook een maten tabel per merk die ze verkopen.

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 22:51

_Roxanne schreef:
DieL_Zor schreef:
Welke maattabel heb je gepakt? Voor zover ik weet en ook ervaar met meerdere merken, is dat de onderlengte over het algemeen 50cm langer is dan de bovenmaat. Dat zou precies kloppen dus :) Nou heb ik een grote shet met maat 95/145 dus misschien dat die dekens dan alweer anders in verhouding zijn?

Een meetlintje meenemen is hoe dan ook inderdaad geen overbodige luxe. Soms vraag je je af waar ze verhoudingen vandaan halen.

Dat verschil van 50 cm klopt. Meestal tenminste, en bij de grotere maten. Bij die kleintjes
is de verhouding wat anders. Ik weet van Premiere dat ze een XS-lijn producten hebben ook met dekens. Die zijn ook van schoft naar buik wat korter, omdat dekens daar ook vaak te lang zijn voor die kleintjes


Hm dus inderdaad toch met die minimaatjes. Lastig... Bestaat de BR 4-ever horse serie nog? Die leken me qua pasvorm altijd mooi voor die ukkies.

Chay_Flame

Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Moeilijke dekenmaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 09:49

Ik heb toevallig een zweet deken die die maten ongeveer heeft :P Onder 100 cm, boven 65 cm. De borst is dus heel ruim. Mijn mini past hem ook niet omdat die te groot is bij de schouders