Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 41 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Waarde grote maat shetlander

 
Profiel   

4 jaar geleden lagen de prijzen voor kleine maat een stuk lager sowieso de handel van ponys nu afgelopen jaar zijn alle bedragen enorm gestegen
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 22:14 



 
Profiel   

Te vroeg verkocht dus :+ ook nog incl sulky en tuig

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 22:15 



 
Profiel   

Grappig om hier te lezen...dat een shetlander minder mag kosten dan een gewonen pony (terwijl in mijn geval de hoogte van shet 1.15 is en ja zuiver gefokt met papieren)

Nee ze staat niet tekoop, maar als allrounder van dressuur tot springen wedstrijden tot vrijheidsdressuur en grondwerk, beleert voor de koest en enkele cross hindernissen pikt ze ook op (we blijven wel fair) gevorderden ruitertjes maakt ze het leven soms zuur en voor de kleintjes zo mak als een lam

Zij zou onder de 1000 nooit weggaan (als ze al zou weggaan...zeldzaam zo iets)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 22:34 



 
Profiel   

Tja of het fair is of niet weet ik niet, maar ik vind een shetlander minder waard dan een chique welsh pony. Ondanks dat die dikke, wat slome shetlander toch precies is wat ik zoek :') Een tinker kost ook minder dan een kwpner.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 23:09 



 
Profiel   

3 jaar geleden heb ik mijn shetlander van 1.13 gekocht voor 400 euro. Hij was toen 5, beleerd onder het zadel en voor de wagen enkel en dubbelspan. Wel helemaal kaal, kreeg er niks bij. Heb ik dan heel erg geluk gehad of zijn de prijzen enorm gestegen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 00:04 



 
Profiel   

Als hij op dat moment ook echt kind proef was en sowieso met zijn kunnen heb je gewoon geluk gehad

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 07:20 



 
Profiel   

Is dit niet eventueel wat?
Qua leeftijd vind ik deze erg mooi
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 08:19 



 
Profiel   

Ik zoek bijna hetzelfde als TS, fanatieke grote men-merrie die kindproof (ohz)is.
Prima dat de prijzen gestegen zijn hoor maar het gaat nog steeds om hetzelfde dier.(in het algemeen)
Als ik 1000 euro moet betalen, koop ik liever een Welsh waar je (kind) langer mee kunt doen.

Als ze al te koop staan zijn ze inderdaad heel vlug weg.. maargoed ik heb de tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 17:23 



 
Profiel   

Ladygiroc schreef
Prima dat de prijzen gestegen zijn hoor maar het gaat nog steeds om hetzelfde dier.(in het algemeen)


Kwestie van vraag en aanbod.

Voor tinkers en ijslanders betaal je ook gewoon. Waarom zou dat anders moeten zijn voor shets?

Juist fijn dat de prijzen stijgen, scheelt weer impulsaankopen en weideversiering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 21:55 



 
Profiel   

Tinker markt ligt op moment wel weer redelijk laag

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 22:04 



 
Profiel   

Met een welsh a kan een kind niet langer dan met een grote shet. Dat komt op hetzelfde neer aan wat ze aan grootte van kind kunnen hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 22:23 



 
Profiel   

Ik denk bijna dat je op een shet langer kan dan op een welsh van dezelfde stokmaat.

Het was niet mijn doel maar ik heb een hoop pb's gehad van mensen die een pony te koop hadden. En zo heb ik een pony gevonden die aan al mijn eisen voldoet. Hopen dat dat misschien wat wordt :D

Ik heb wel gemerkt dat als ik de stokmaat eis laat vallen en ook rond de meter ga kijken, het ineens veel goedkoper kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-17 00:26 



 
Profiel   

Ik stap liever zelf op een shet van 100cm dan op een welsh van 115 hoor. Dus wat dat betreft denk ik wel dat een shet langer mee gaat. Of je moet al meteen naar 125/130 gaan, maar dat is voor een klein kind meteen wel erg groot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-17 10:36 



 
Profiel   

TS: ik ben wel benieuwd welke pony het is geworden en of je helemaal geslaagd bent nu ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-17 09:37 



 
Profiel   

Voor Welsh a is er behoorlijk veel markt ivm mennen. Vraag is dus relatief hoog en daarom de prijs ook.
Shetten zijn vaak ondeugend en sterk, dus een brave is zeldzaam en dus duur!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-17 09:51 



 
Profiel   

op de markt vroegen ze zo 700 voor een grote maat
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 13:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 41 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen