Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 41 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Waarde grote maat shetlander

 
Profiel   

Geen idee of ik dit hier mag plaatsen, maar ik probeer het gewoon.

Ik ben op zoek naar een brede a pony. Grote maat shetlander of net wat groter (1.05-1.17m).
Pony moet ingereden zijn en lief voor kinderen. Het is een pre als de pony ook voor de kar beleerd is.
Leeftijd tussen de 7 en 15 jaar.

Nu lijken de grote maten shetlanders vrij snel verkocht te zijn. Zijn die zo populair? Ik kan dus ook niet veel prijzen vinden en wat ik kan vinden is erg divers.
Gratis/€200-€1500.

Wat is volgens jullie een normale prijs voor zo'n pony? Ik vind 1500 euro een hoop geld voor een shetlander(kruising), maar ze zijn blijkbaar ook schaars. Zijn ze het dan wel waard?

Dus voor iedereen die pas zo'n pony gekocht heeft, te koop heeft of gewoon een mening heeft, ik ben benieuwd!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 13:55 



 
Profiel   

Je zoekt de speld in de hooiberg en de pony die elke ouder wil voor zijn kind. Dus ja, dan gaan de prijzen omhoog. Is het geen optie om een jongere pony zelf op te leiden of om juist een wat oudere pony te kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 13:58 



 
Profiel   

Grote maat shetten gaan vaak rond de 600 onbeleerd met stamboek papieren. Beleerde menpony's zijn vaak wat duurder. Grote maat is ook erg lastig te vinden, je ziet meer midden maat en mini's.
Ik heb vorig jaar ook een grote maat shetlander gekocht met papier, ook hogere prijsklasse, maar beter duur als niet te koop.
Bij mij op stal is goed beleerde menpony te koop, je kan mij een pb sturen voor wat info.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 14:00 



 
Profiel   

Zelf beleren is geen optie. Ik ben 60 kg, zou misschien net kunnen maar vrij sneu als dat hun eerste ervaring onder het zadel is.
Door een kind laten beleren gaat een hoop tijd in zitten. Dat doe ik nu met onze kleinste pony maar dat kost me per keer toch 2 uur.

Daarom hoeft de pony niet perse beleerd te zijn voor de kar, Dit kan ik wel zelf doen.

Een oudje zou kunnen, al staat daar ook niet veel van te koop. Maar ik ben vrij huiverig voor shetjes op leeftijd. Heb zelf een shetlander kruising die al jaren kampt met hoefbevangenheid en cushing, en dat is gewoon iets wat veel voorkomt bij die kleine dikzakjes als ze ouder worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 14:15 



 
Profiel   

Ik was ook aan het oriënteren voor mijn dochter en ik kom er dagelijks meerdere tegen op marktplaats. Ikzelf zal ook niet meer betalen dan €700,- voor een goed bereden makke shet, voor een B / C pony ga ik tot €1500,- en ben er ook een boel tegengekomen. Echt leuke brave pony's. Mijn dochter hobbelt nu lekker rond met een leuke shet ;) maar ik kom ze tegen tussen de €600 - €800. Dat lijkt mij ook prima. [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 14:25 



 
Profiel   

Kijk even wat het kost om een pony goed te (laten) beleren voor de wagen, of dat nu een A of een D is... tel dat op bij de prijs van een kwaliteitsvolle shetlandpony grote maat (plm 500,- Euro) en ja dan zit je wel op een bedrag van zo'n 1000,- Euro minimaal.

En wat er wordt gezegd: jij wil wat iedereen wil en die pony's zijn eigenlijk goud waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 14:33 



 
Profiel   

Ook shetlanders zijn aan mode onderhevig en waar een jaar of 20 geleden het vergeven was van de grote maten in het zwart wil nu iedereen een mini hebben. Dus het aanbod aan grote maats shetten is momenteel veel kleiner dan de vraag.

Mijn grote maat merrie is kroon preferent en ze was gratis. Want onbeleerd en 24 jaar oud ;) Wat jij wil is de perfecte kinderpony, en dat opgeteld bij het schaarse aanbod zorgt ervoor dat zo'n pony duurder wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 14:40 



 
Profiel   

Ik zou willen dat ik er nog een paar extra had van wat jij beschrijf. Dan had ik goud in handen omdat iedereen dat wil hebben.
De laatste pony's die ik verkocht heb stonden niet eens te koop, daar kwamen zomaar in eens mensen voor (he Patricia ;) ). En krijg nog steeds vaak de vraag.

Voor wat jij zoek vind ik 750/1.000 euro helemaal niet gek.
Ik heb ze voor dat geld zelfs met gebrek (rare extreme allergie, verbening hoefkraakbeen+slechte knieen, allemaal verkocht met eerlijk verhaal en heb de pony's nog jaren kunnen volgen) kunnen verkopen voor ze op internet stonden. En hoger opgeleide gezonde pony's (M/Z/ZZ voor de wagen en daarbij ook bixie ervaring onder het zadel) voor nog wel meer dan dat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 14:44 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie reacties :)
1000 euro vind ik idd nog acceptabel, 1500 lees ik bij niemand terug en vind ik ook wel van de zotte voor zo'n pony.

Ik ben met iemand in gesprek die 1500 vraagt en vroeg me af of dat normaal was.
Maar met een budget van 1000 euro zou ik er dus ook wel moeten komen. Pony hoeft ook niet morgen op stal te staan, dat scheelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 15:16 



 
Profiel   

Is het niet een idee om je zoekveld wat te verbreden? Als je ook kijkt naar a/b ponys zijn er al meer die aan je eisen voldoen :)
En ja, doodbrave ponys zijn gewoon 2x hun gewicht in goud waard, dus daar betaal je wel voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 15:24 



 
Profiel   

Ik heb deze 5 jaar geleden gekregen van een client.
Ik draaide avonddienst en de man waar deze pony voor de kar stond was dement, dus ze moesten hem kwijt. Ik heb geluk gehad, hij is hartstikke braaf.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 15:31 



 
Profiel   

Of het een redelijke prijs is hangt er ook vanaf of je er nog wat bij krijg of niet.
Ik heb ook wel pony's incl wagen en tuig gekocht. Dan ging je makkelijk over die 1500 heen.
Maar heb ook wel enkel pony voor die prijs verkocht (maar dan heb je wel echt wat speciaals).

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 15:43 



 
Profiel   

De waarde van een pony is feitelijk gezien de slachtwaarde :j De rest is wat de gek er voor geeft.

Ik heb ook een mooie grote bonte voor de kar beleerde shetmerrie met vol papier van (ietsjes buiten de maat *D ) 1.15 cm verkocht en die was binnen een maand weg voor zo rond 1500 euro. Met niks erbij, enkel de pony en natuurlijk een halster en halstertouw. En heb zelfs maanden later nog veel geïnteresseerde gehad die wilde komen kijken, maar toen was ze al weg, dus ik weet zeker dat er voor grotemaats shetten veel vraag is. En vaak als je een goed huisje kan bieden, dan gaat er heus ook nog wel wat van de prijs af. De meeste eigenaren vinden een goed huisje ook erg belangrijk. Je wilt ook als verkoper serieuze kopers voor je pony, die ook kunnen betalen als de pony ziek wordt. Door iets hoger te zitten als verkoper in de prijs kan je ook het kaf van het koren scheiden en schaffen mensen niet zo snel een shet aan als impulsaankoop :)*

Ik snap ook niet dat mensen het veel geld vinden voor een echt brave beleerde grote shet, een pony onderhouden kost nog veel meer geld! En wat als de pony ziek is. De dierenarts maakt echt geen verschil met een operatie van een shet of een groot paard :n Daarnaast gaat er in het beleren gewoon veel tijd en geld in zitten en zie maar een gezonde pony te vinden en eentje die is opgevoed. Zoveel brave grote maats shetten zijn er niet. het is net hoe je er tegen aan kijkt.

Niet brave shetten, zieke shetlanders of papierloze shetten zijn er idd ook in overvloed op de markt. Daar is idd geen of heel weinig vraag naar. Prijzen zijn daarvoor ook lager of gratis. Het verloop van de ene eigenaar naar de andere eigenaar is vaak ook groter.

Succes met de aankoop en ik zou als tip gewoon op zoek gaan naar de shet die je het leukst lijkt en niet teveel naar de prijs kijken. Verkopers kijken ook naar het huisje waar hij terecht komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 17:46 



 
Profiel   

Ik zag er vandaag 1 op marktplaats staan wegens niet klikken met andere paarden. Een grote maat, zwarte ruin. Prijs heb ik even niet onthouden... Sorry

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 18:24 



 
Profiel   

Ze zijn schaars en vliegen de deur uit als ze te koop staan en ja je betaald er al gauw een dik 800 euro voor. Dit is iets van het afgelopen jaar met deze ponys

Heb je pb gedaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 18:41 



 
Profiel   

Zijn ook wel wat geld waard, we hebben zelf een middenmaatje, kinderen wandelen en rijden ermee, tutten, kunnen alles zelf, die pakken ze eerder voor de "recreatie" zeg maar dan de misschien nog wel bravere c pony die we hebben. Ik had uiteindelijk zelf ook graag een grote maat gehad, want dan kunnen ze net ff wat langer mee als rijpony. Kortom ik snap de vraag er naar wel! En de prijzen ook. Kwestie van vraag en aanbod. En karakter helemaal nooit een concessie aan doen, dus als ze braaf zijn zou ik idd wel wat meer neer willen tellen ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 19:02 



 
Profiel   

Ik heb er onlangs een verkocht (staat op proef bij een manege voor de aangepaste sport). Staat loeigroot in de advertentie dat ze gereserveerd is en op proef is. Ik krijg dagelijks 2-4 berichten nog. Ik heb haar voor mijn gevoel te goedkoop weggedaan gezien de vele reacties haha!
Ik wil de advertentie nog even aanhouden (kost 10 euro op MP) omdat de shet waar ze bij moet haar niet zo accepteert, dus er is een kans dat ze toch nog terug komt. Maar dan heb ik dus een mega reservelijst :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 19:18 



 
Profiel   

Ik ben in het voorjaar op zoek geweest en je moet sowieso boven de 500euro rekenen.

Wij zijn er tegengekomen van 500euro en hebben een doodbrave knuffel op het oog gehad voor 700euro. Online op marktplaats was er iemand die er had van 1m10 en deze gingen aan 900 a 1000euro/pony. Helaas geen grotemaats shet uiteindelijk want deze die we op het oog hadden twijfelde de eigenaar zodanig hard dat ze de verkoop heeft teruggetrokken ondanks dat de afspraak al stond om 'm op te halen (waren al gaan kijken).

Als er eentje te koop staat zijn ze vaak de zelfde dag nog gereserveerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 19:47 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Shetlanders en mini paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 20:40 



 
Profiel   

Ik heb heel veel pb's gehad, die ga ik later even beantwoorden (Ik ben nog even mn huis aan het schilderen :+ ).

Even een korte reactie:
Zoekveld verbreden heb ik wel gedaan qua leeftijd en stokmaat en geslacht, eigenlijk wil ik gewoon een pony van 10 jaar 1.10 m en een ruin :+ verder verbreden doe ik liever niet, het is toch een hoop geld dus dan liever wat langer zoeken naar iets wat perfect past.

Over mijn budget.. ik heb een klein beginnend bedrijfje, dus de pony moet ooit zichzelf wel terug verdienen. Dat wordt lastig als ze 2000 euro kosten. Ik weet wat de kosten zijn die bij het houden van paarden horen, ik heb er al 4 en daar wordt zeker niet op bezuinigd qua onderhoud maar juist daarom heb ik ook een grens bij de aankoop. Gaan kijken en dan maar hopen dat de prijs omlaag gaat is leuk, maar niet als de meeste 150 km verderop aangeboden worden.

Wwillemijn die heb ik gezien idd, was ook wel erg gaaf! Iets te klein voor mij dacht ik. Mag ik vragen voor hoeveel je hem verkocht hebt?
Ze zijn ook zo snel weg, ik heb ook nog een baan etc dus meestal niet de mogelijkheid om direct in de auto te springen als ik een advertentie zie (als ik ze al optijd zie).


Laatst bijgewerkt door _suus19_ op 13-09-17 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 20:50 



 
Profiel   

Dan heb ik destijds een koopje gehad aan mijn merrie.. Maar die kende ook nog niks, maar wel ontzettend braaf, verkeersmak en je kon er zo een kind op zetten.

Het beleren is inderdaad wel veel werk, ik snap de prijzen ook wel, denk dat 600/700 zeker reëel is voor een grote brave shet, voor extra's betaal je ook extra :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 20:53 



 
Profiel   

Ik heb je ook pb gedaan en heb me pony nu iets meer als twee uur erop staan maar komen waarschijnlijk va het weekend al mensen kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 21:07 



 
Profiel   

Moeilijk he om zo'n pony voor een leuk bedrag te vinden. 1200-1500 euro zou ik enkel over hebben voor een pony die echt 1.10-1.20m is, topbraaf is in de omgang en echt goed onder het zadel gereden is en die goed los te rijden is voor een kind. Echt een blikvanger zeg maar.

Aan een shetlander zou ik denken aan 500-750 euro als hij mooi aan de maat is en keurig onder het zadel gereden kan worden.

Ik denk dat je rond de 1000,- wel moet rekenen voor een 'gewone' pony van rond de 1.10 die gewoon goed te rijden is onder het zadel.


Het is echt ook geluk hebben hoor. Ik heb zelf onze 2 shetlanders gekocht voor totaal 25 euro, 12,50 per stuk dus :') De hengst hebben we gelijk laten castreren en was niet beleerd onder het zadel. Daar kunnen ze op rijden zolang ik hem aan een touw vast heb, eenmaal los wilt hij wel eens gaan racen :+ Op hem wordt dus niet gereden, maar in de omgang is hij zo lief. Mijn oudste dochter is 9,5 en zij wilt met hem vrijheidsdressuur gaan doen.

De merrie was wel beleerd onder het zadel en daar kunnen mijn dochters echt heerlijk op rijden. Ze rijden haar bitloos en dit beestje is echt zo gehoorzaam en braaf. Ze kunnen er buitenritjes mee rijden en ze is topbraaf en bomproof. Dit is een gok die wij genomen hebben, eigenlijk omdat wij ze een goed plekje wilden bieden. We hebben hier echt geluk mee gehad. We hebben ze nu 6,5 jaar en ze zijn echt goud waard!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 21:28 



 
Profiel   

Ze is voor 750 weggegaan. Hoorde vandaag dat ze het erg goed doet en dat ze al wat meer vriendjes worden. Na het weekend weten we of ze mag blijven :-) ze is 1 meter en smal en slank. Voor de kindjes daar ideaal. En super lief. Met kindjes aan de longe die nog niet kunnen rijden doet ze heel voorzichtig, met kinderen die goed kunnen rijden kan ze ook heel hard gaan als het kind dat vraagt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 21:57 



 
Profiel   

Ik heb zon 4 jaar terug mijn papierloze grullobonte super brave merrie van ca 105 verkocht voor 600 incl alle toebehoren...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 22:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 41 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen