Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Shetlander veulen blijft nat

 
Profiel   

Het is helemaal niet (altijd) waar dat ze het koud krijgen onder een ongevoerde regendeken. Een regendeken houdt ze droog en als de vacht dik genoeg is biedt die warmte. Ook als de vacht wat platter ligt door de deken. Een paard met weinig/korte vacht kan het dan inderdaad koud krijgen maar bij een shet verwacht ik dat eigenlijk niet. Die heeft van zichzelf al een "trui" aan van ponywol. Als je zelf buiten in de regen loopt heb je het met een trui onder je regenjas ook niet koud, met alleen een dun shirtje wel. Daarnaast, als de vacht nat wordt en lang blijft kan die niet meer overeind gaan staan en dus ook geen warme lucht vasthouden. Dáár krijgen ze het koud van.

Ik snap ook wel dat hij niet binnen gaat staan. Hij is nog heel jong, is net van zijn moeder af en is nu terecht gekomen in een situatie waar er geen andere ponies zijn die hem dingen leren. Goed dat je al op zoek bent naar een plekje waar hij wel met (sociale) ponies kan staan. Tot die tijd zou ik 'm idd een regendeken op doen als het regent. Bij minihorseshop hebben ze misschien wel wat voor 'm? En anders bij de shetlanderhoek of bij ponywebwinkel?

Succes! En hopelijk kun je 'm gauw een leuker en gezelliger leven bieden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-17 04:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen