Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wat voor brokken voor een shetlander veulen

 
Profiel   

Ik ben bezig met het kopen van 2 shetlander hengstveulens.
Wat voor brokken worden er zoal gegeven aan shet veulens.
Voeren jullie veulenbrok of een gewone basis brok met extra vitamine.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-17 10:07 



 
Profiel   

geen brok, gewoon hooi naar behoefte en af en toe een slobbermixje voor wat extra boost met wat vitamientjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-17 10:46 



 
Profiel   

Toen mijn Shet nog een veulen was kreeg ze geen brok. Hooi, beperkt gras en liksteen. Nu ze aan ‘t werk is krijg ze een vitaminekorrel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-17 10:47 



 
Profiel   

Een handje onderhouds/basis brok per dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-17 10:49 



 
Profiel   

Niet. Shets zijn een sober ras, worden al gauw te dik, en aangezien veulens geen werk hoeven te verrichten hebben ze ook niks extra's nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-17 10:50 



 
Profiel   

Mijn KWPN enter krijgt gewoon basisbrok met wat lijnzaadolie. Wat energie is wel goed voor de groei :) Hij krijgt trouwens maar een half schepje per dag, dus ik zou shetjes niet meer dan 1-2 handjes per dag geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-17 11:12 



 
Profiel   

Hoe zit dat met de behoeftes aan mineralen en vitamines? Een dikke pony is niet per definitie goed voorzien in vit/min.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-17 11:38 



 
Profiel   

SweetVanille schreef
Niet. Shets zijn een sober ras, worden al gauw te dik, en aangezien veulens geen werk hoeven te verrichten hebben ze ook niks extra's nodig.


Groeien is een hele klus hoor.

Hier kregen ze 2x daags handje veulenbrokjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-17 11:58 



 
Profiel   

Hier hebben ze tot een kwart schep per shet gekregen. Eerst van veulenbrok, daarna van marstall naturel met marstall veulenmix, toen overgegaan op marstall vito, marstall faser light en uiteindelijk toen ze te dik begonnen te worden met 3.5 jaar overgegaan op luzerne met een mineralenkorrel (eerst marstall force, ondertussen een halve summerfit koek).

We hebben bij de shetten meer moeite gehad met ze op gewicht te houden omdat ze te mager werden zonder bijvoer (met onbeperkt hooi) dan omdat ze te dik werden tot 3-jarige leeftijd.

Maar anders zou ik beginnen met 25g pavo vitalcomplete en wanneer ze 1.5 jaar zijn overstappen op 50g pavo vitalcomplete per shet per dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-17 12:03 



 
Profiel   

bij ons krijgen ze alleen veulenbrok en hooi

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 13:37 



 
Profiel   

Hier krijgen de veulentjes elke dag 1 x brokjes (gewoon een basisbrok,diegene die het meer nodig hebben veulenbrok) ,soms met wat luzerne erdoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 15:11 



 
Profiel   

Ik zou een vitaminebrokje geven. Daar zijn er tegenwoordig heel veel van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 15:28 



 
Profiel   

Mijne kreeg vitaminekorrel gemengd met extra luzerne voor de eiwitten, en later gemengd met esparcette omdat ie luzerne niet meer lustte.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 17:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen