Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 495 van de 497 [ 12401 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 492, 493, 494, 495, 496, 497  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]SMP kletstopic 3

 
Profiel   

Omdat Caya ook overleden is zal ik voorlopig even niet meer in het topic zijn. Ik ga al mijn spullen verkopen..
Mijn hart is echt gebroken en ga ook geen nieuwe pony meer nemen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 13:21 



 
Profiel   

:knuffel: veel sterkte allemaal

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 13:24 



 
Profiel   

Patricia_86 schreef
Omdat Caya ook overleden is zal ik voorlopig even niet meer in het topic zijn. Ik ga al mijn spullen verkopen..
Mijn hart is echt gebroken en ga ook geen nieuwe pony meer nemen.


Dit is echt vreselijk Y;( Allebei je pony’s overleden in zo’n korte tijd. Het is gewoon zo oneerlijk. Heel veel sterkte :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 15:53 



 
Profiel   

:(:) Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 16:56 



 
Profiel   

Ach wat een verdrietigige berichten, heel veel sterkte :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 18:39 



 
Profiel   

Patricia: :(:) Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 21:01 



 
Profiel   

Heel veel sterkte Patricia, wat is het toch oneerlijk allemaal he Y;( Ik weet hoe zwaar en moeilijk het is, maar 2 in zo’n korte tijd is helemaal onwerkelijk :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 07:38 



 
Profiel   

Vreselijk inderdaad je pony's in zo'n korte tijd af moeten geven.

Heel veel sterkte komende tijd Patricia Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 06:20 



 
Profiel   

Omdat ik niet meer kan mennen met Willem en Red een maatje groter gaat worden, verkoop ik de meeste van mijn (men)spullen. Waaronder mijn Ideal tuig en wat losse Zilco onderdelen. En nog wat beenbeschermers etc.

Wie interesse heeft mag mij een pb’tje sturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 15:38 



 
Profiel   

Ik kom weer even binnen vallen, van lang weg geweest. Ik zal binnenkort een nieuw topic maken, nog even geen tijd voor gehad maar komt goed!

Patricia ik kan niet beschrijven hoe erg ik het voor je vind. Wat een verlies heb je doorgemaakt afgelopen maand. :knuffel: Het is begrijpelijk dat je afstand neemt van de groep en je spullen. Virtueel wil ik je bijstaan.. heel veel sterkte ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-21 09:00 



 
Profiel   

Wij hadden familie op bezoek, dus ik ben even niet online geweest.

Patricia: Wat vreselijk allemaal dit voor je :(:) Heel veel sterkte met al dit verlies..

Suus: De hondjes hebben helaas alleen een nachtje gelogeerd. Was er erg verdrietig van, maar om een heleboel redenen was dit het beste zo.
De verbouwing is uiteindelijk wel soort van goed gekomen. Het is bewoonbaar, maar nog niet af.
Wat heerlijk dat jullie naar Zwitserland zijn geweest! De bergen zijn heerlijk om je hoofd leeg te maken inderdaad <3
Wat vervelend dat je zo heen en weer geslingerd wordt. Ik kan het goed begrijpen hoor, dat je je zo voelt :(:)

Nelleke: Sinds we hier wonen ben ik niet meer in Nederland geweest en ik voel eigenlijk ook niet echt de behoefte om terug te gaan. Dus ben dat ook niet van plan tenzij het noodzakelijk is. :)
Wat goed dat Duvel het zo goed doet! Dat is echt heel fijn. Pepper was ook zo lekker makkelijk en niet onder de indruk met alles.

Lori: Pepper doet het goed! Hij heeft wel last van de warmte, maar dat kan ik hem niet echt kwalijk nemen want het is soms echt niet te doen :+ (t is al de hele maand rond de 40 graden).
Heb je je hoofdstel inmiddels ontvangen?

Jenny: :wave: hi! Geen haast hoor lijkt me. Ik vind het al heel fijn dat je het weer wilt doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-21 15:09 



 
Profiel   

Frummels, Phoe flink warm inderdaad, niet vreemd dat Pepper er wat last van heeft.

Helaas niet de vlucht had vertraging opgelopen, ze zouden het normaal na het weekend uitpakken en ik hoop het dan snel hier te hebben. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-21 16:34 



 
Profiel   

Ik heb vanmorgen vroeg voor het eerst sinds we hier wonen weer eens met de sulky gereden! Vond het wel spannend omdat pepper er zo lang niet voor had gestaan, maar hij liep er zo mee weg alsof hij het gisteren nog had gedaan <3

Het enige probleem is dat ik ben afgevallen en ik mijn sulky niet meer goed in balans krijg nu.. iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen? Ik krijg hem met heel veel moeite zwevend als ik extreem achterover zit. Zou het kwaad kunnen wat gewicht toe te voegen van achteren, of is dat te zwaar voor Pepper? :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 09:02 



 
Profiel   

Kun je je stoeltje niet verder naar achteren zetten?
Wat leuk dat hij zo braaf liep na zo'n lange tijd niet voor de sulky!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 09:17 



 
Profiel   

Nee helaas niet, die staat al op z’n verst naar achteren.. ik zit ook niet echt lekker nu omdat m’n benen heel lang zijn en ik die nu best moet
opkroppen, maar als ik m’n hekje verder naar voren doe dan krijg ik m helemaal niet meer in balans |o
En ja ik ben heel trots op hem en heb heerlijk gereden!
Zag alleen dat het tuig ook niet echt meer goed ligt dus daar moet ik ook even mee puzzelen en wat dingen nieuw kopen (pepper is ook veel afgevallen!)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 09:30 



 
Profiel   

Zoals ik al zei; super leuk Kymberly! Pepper is echt heel braaf en lief dat hij dat zo weer doet zeg. Vind het echt tof dat je hem helemaal mee hebt genomen naar Italië <3
Jullie zijn goed bezig, opzich zou je best een tasje met beetje lood aan je stoel kunnen hangen, jij bent ook lang dus je zou idd ook kunnen proberen het stoeltje iets verder naar achteren te zetten.

Ik wil morgen avond met Hidde zwemmen :) heb er nu al zin in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 08:05 



 
Profiel   

De lamoenen iets langer zetten? En de druppel onder je stoel naar achteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 08:07 



 
Profiel   

Dankje Jenny! Pepper meenemen was wel zo ongeveer mijn enige vereiste haha.
Ik zat inderdaad te denken aan een tasje met lood oid. Het stoeltje staat helaas al op zn verst naar achteren, dus daar kan ik niet zoveel meer mee doen. :=

Sharani: Gaat ie dan niet juist nog meer naar voren hangen als ik de lamoenen langer maak? (Kan wel merken dat ik geen natuurkunde heb gedaan haha). Stoeltje staat al op zn verst naar achteren en met de druppel kan ik niks meer geloof ik. Zal nog eens kijken morgenochtend.


Vandaag alleen even gelongeerd en wat strek en buig oefeningen gedaan. Hij was een klein beetje stijf met lichte spierpijn, maar ik had het veel erger verwacht eigenlijk. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 08:19 



 
Profiel   

Frummels schreef
Sharani: Gaat ie dan niet juist nog meer naar voren hangen als ik de lamoenen langer maak? (Kan wel merken dat ik geen natuurkunde heb gedaan haha). Stoeltje staat al op zn verst naar achteren en met de druppel kan ik niks meer geloof ik. Zal nog eens kijken morgenochtend.


Kijk eens hoe de lamoenen lopen als er niemand op het stoeltje zit. Als er een opwaartse lijn in zit zou verlengen moeten werken. Wat je ook kunt proberen is de lichtogen van je tuig een gaatje laten zakken. En als je ze al laag hebt staan, juist een gaatje omhoog.

Doordat jij nu lichter bent moet je helemaal opnieuw afstellen. Gewicht aan je stoel kan ook natuurlijk, maar een HCA kan echt wel in balans zonder dat. Maar je moet misschien meer dingen veranderen dan je verwacht.

Als je een duidelijke foto van de zijkant hebt van pony en HCA is het voor ons misschien wel te zien wat je kunt proberen om hem in balans te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 09:40 



 
Profiel   

Lichtogen omhoog zou misschien wel kunnen werken ja! Ga ik van de week eens proberen.
Het is inderdaad echt even puzzelen allemaal. Ook met het tuig, want dat ligt ook niet meer goed.. Heb een nieuwe kortere singel nodig, een korter borststuk..
Ik heb nu vooral gewoon het gevoel dat ik de wielen van de sulky een maat kleiner nodig heb :=
Het hekje kan ik niet verder naar mij toe schuiven, want dan kan ik mn benen niet meer kwijt. Zit nu al niet comfortabel en zou m het liefst een cm of 20 naar voren schuiven, maar dan hangt het gewicht in de lichtogen.

Ik heb hem vanmorgen ingespannen alleen voor de foto, want wilde die aan meer mensen sturen met deze vraag haha. Het tuig ligt hier niet netjes (broek scheef naar 1 kant, schoftje naar voren geschoven en borstje te laag), maar had hem hier dus alleen even ingespannen voor de foto. Het geeft een idee van de sulky in elk geval.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 10:13 



 
Profiel   

Helaas kan ik je niet helpen Frummels, nooit een hca gehad, dus geen idee hoe je die in balans krijgt.
Pepper ziet er wel super goed uit zeg!
En wat fijn dat hij er mee weg liep alsof het gister was :D

Kiekeboefje: wat leuk om met Hidde te gaan zwemmen! Veel plezier alvast :D

Hier is het rustig, Tango loopt regelmatig naast de fiets, en dat gaat echt super nu hij weer op ijzers staat.
Baby gaat 1 a 2x per week 30 min mee wandelen, en doet dat ook best stoer, soms wel wat baldadig, maarja wat wil je met zijn leeftijd :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 10:53 



 
Profiel   

Ik zei trouwens vanmorgen maar bedoelde gisteren :))
Bedankt Elaine! Ik ben heel trots op hem.
Fijn dat het fietsen zo goed gaat met Tango! En Baby lekker mee wandelen, stoer zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 14:27 



 
Profiel   

Frummels schreef
Lichtogen omhoog zou misschien wel kunnen werken ja! Ga ik van de week eens proberen.
Het is inderdaad echt even puzzelen allemaal. Ook met het tuig, want dat ligt ook niet meer goed.. Heb een nieuwe kortere singel nodig, een korter borststuk..
Ik heb nu vooral gewoon het gevoel dat ik de wielen van de sulky een maat kleiner nodig heb :=
Het hekje kan ik niet verder naar mij toe schuiven, want dan kan ik mn benen niet meer kwijt. Zit nu al niet comfortabel en zou m het liefst een cm of 20 naar voren schuiven, maar dan hangt het gewicht in de lichtogen.

Ik heb hem vanmorgen ingespannen alleen voor de foto, want wilde die aan meer mensen sturen met deze vraag haha. Het tuig ligt hier niet netjes (broek scheef naar 1 kant, schoftje naar voren geschoven en borstje te laag), maar had hem hier dus alleen even ingespannen voor de foto. Het geeft een idee van de sulky in elk geval.
[ [url=m/EtQdFw.jpg]Afbeelding[/url] ]


Vind de wielen inderdaad erg groot in verhouding met je pony, zijn zeker 19” wielen? Lastig hoor! Ik zie dat het geen HCA is maar een sulky van Tjeu en denk dat het in evenwicht stellen daarvan toch net weer anders gaat door de andere bevestiging van het stoeltje (ontbreken van de druppel) en andere kleine verschillen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 20:13 



 
Profiel   

Frummels, Het lijkt 1 van de eerste modellen van deze sulky te zijn waarbij het stoeltje echt nog tussen de wielen zat in plaats van er een beetje boven. Het is wat het is natuurlijk maar als ik het goed zie kan je het lamoen niet echt verder uitschuiven ook. Ik denk dan aan extra gewicht aan het stoeltje als Pepper dat aankan tenminste oftewel andere lamoen stokken waarbij het recht gedeelte langer doorloopt en het schuin gedeelte scherper is qua hoek. Stel het zijn 19" wielen dan is ze inruilen voor 16" eventueel ook nog een optie als hij er wil opzenden en ze passen. De lichtogen kan ik vanaf deze foto niet zien, als ze omhoog kunnen zou ik dat zeker eens proberen.

Het is hier verder rustig, helaas nog altijd aan het wachten hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 20:27 



 
Profiel   

Sharani: er zit wel een druppel onder het stoeltje. Zal morgen eens kijken of ik daar iets mee kan nog!
Het zijn inderdaad 19 inch wielen.

Lori: het model wat ik heb is 2 jaar oud. Geen idee of dat de eerste is. :=
De lamoenen kunnen nog een heel stuk langer! Alleen had ik het idee dat het gewicht dan nog meer in de lichtogen hing. Maar misschien heb ik dat verkeerd..? Nog eens proberen..
De lichtogen kunnen nog een gaatje omhoog. Ga morgen weer even puzzelen met alles.
Als het allemaal niet lukt, dan wil ik inderdaad 16 inch wielen bestellen en laten opsturen.

Bedankt voor het meedenken iedereen die heeft gereageerd. Waardeer het heel erg!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 21:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 495 van de 497 [ 12401 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 492, 493, 494, 495, 496, 497  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen