[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 18:55

Susanne wat fijn! <3

Had het hier nog niet verteld maar ons huis is officieel verkocht onder voorbehoud van financiering! *\o/* We gaan naar een tijdelijke woning, welke van mijn schoonvader is. Leuk groot huis met 1 slaapkamer. Gaan ook al heel spoedig verhuizen.

Met Hidde had ik vandaag een voorvalletje.. het is me maar weer bewezen dat; al zijn ze zo braaf, zelfs de braafste kunnen een keer aan de loop gaan. En hij ging hoor.... was bang van een stel koeien achter de draad welke op ons af kwamen stormen. Ik snap het volledig! Hij draaide 180 graden en zette het op een lopen met het bit tussen de kiezen. Enige wat ik hoefde te doen was hem tussen de sloten houden en rustig krijgen. Van mijn stem werd het beter, maar heb hem op een gegeven moment vast gereden. Hij kalmeerde snel en hebben toch rustig langs de koeien kunnen lopen. Ben me daar dan weer verbaasd over hoe snel hij gekalmeerd was. Van de week maar even er langs wandelen... _O-

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 16:01

Gefeliciteerd!

Zijn er hier velen die de sulky van Tjeu heefg? Ik zie ze alsmaar vaker te koop staan, terwijl ze nog niet zo lang in gebruik zijn.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 18:36

Jolynne schreef:
Gefeliciteerd!

Zijn er hier velen die de sulky van Tjeu heefg? Ik zie ze alsmaar vaker te koop staan, terwijl ze nog niet zo lang in gebruik zijn.

Mijn stal.genootje heeft er 1

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 18:53

En is die er dan tevreden van?

Ze zien er zo op zicht 'leuk' uit, maar ik stel er langs de ene kant mijn vraagtekens bij omdat ze zo vaak na korte tijd te koop komen te staan..:P

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:02

Viel mij ook al op, dat ze vaak te koop staan...

Linsey, hoe is het met je paard?

Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 23:17

Ik heb een sulky van Tjeu, ik weet verder niet hoe een HCA rijd, maar ik ben zeer tevreden met die van Tjeu. Vond zijn service ook erg goed, hij is (bijna ;) ) dag en nacht te bereiken en zelfs nu (3 maanden na aankoop) kan ik nog bij hem aankloppen als ik vragen heb. Heb zelfs 1 keer gehad dat ik een vraag in een groep op Facebook stelde en toen appte hij me met een goeie oplossing, dat vond ik zo tof!

Ik maak morgen even een bijleespost. Heb zulke drukke dagen achter de rug. :z

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 07:30

Zijn service lijkt me inderdaad heel goed! Hoor daar eigenlijk alleen maar goede dingen over. De sulky zelf vind ik persoonlijk, en dat is smaak, minder mooi als een HCA. Hij is toch net even anders. En het is maar afwachten hoe ze over een aantal jaren zijn.

Of ze vaker te koop staan weet ik niet, is me niet opgevallen in ieder geval.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 08:31

Gefeliciteerd Linsey

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 01:17

Dankjewel Patricia! :D

Met mijn paard gaat het redelijk. Gisteren wel een tegenslag gehad. Hij is sinds vrijdag natuurlijk thuis en vanaf dat moment zijn we ook gestopt met antibiotica. Helaas gisteren tijdens de verband wisseling een enorm dik been, wat we eerder nog niet hadden.

Komende dagen goed zijn temperatuur in de gaten houden, ik duim heel hard dat het bij de volgende verbandwissel minder dik is. Anders moet hij toch terug op de antibiotica helaas.

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 15:15

Hier ook pech... dierenarts is onderweg. Hidde loopt op drie benen :(

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:22

Ik duim voor jullie en alle arme diertjes dat het snel goed komt! :(:)

Zelf mag ik morgen weer met de kat naar de dierenarts.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 20:37

Hoe gaat het nu met Hidde?

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 20:56

@Jenny, Hier is Cookie ook geen koeien fan. Ik hoop dat het al wat beter gaat met Hidde?

@Jolynne, Het is mij ook al opgevallen. Op beide wel al gezeten en die van Tj*u komt wel stevig over maar door het breder zitten voelde ik het wel aan mijn knie en met de echte heb ik dat niet.

Hier hebben ze een maand stil gestaan, ze maandag even terug ingespannen en hopelijk komende dagen nog eens.

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 22:59

Ik weer in de hoogste boom, was ‘gelukkig’ een hoefzweer :') vanavond retourtje hoefsmid, was zo klaar en ijzertje er weer onder.

Heb zo’n angst voor dit soort dingen... de laatste twee keer dat ik de DA belde was het voor koliek en niet zo goed nieuws.. :(

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 07:49

Gelukkig viel het dit keer mee!

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 08:21

Gelukkig viel het mee Jenny! Kan me voorstellen dat je schrikt als hij ineens op drie benen loopt :(:) En gelukkig liep jullie voorvalletje goed af, ook hele brave pony’s kunnen schrikken en/of een keer bang zijn natuurlijk.

Hopelijk blijft zijn been dun Linsey :(:)

Patricia: vervelend dat Caya zo’n last heeft van haar artrose, hoe uit zich dat?

Fijn dat Willem zich zo goed voelt Suus <3

Sjors trapte er eergisteren weer een ijzer af waardoor ik gisteren halsoverkop naar Roosendaal moest met hem. We hadden eigenlijk volgende week een afspraak maar de rest van zijn ijzers zaten er ook niet heel stevig meer onder dus toch maar gisteren gegaan. Dat is altijd een hele wereldreis vanaf Laag Soeren maar hij staat weer netjes op zijn voetjes en was braaf :)

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 08:40

Gelukkig alleen een hoefzweer

Waar ga je naar toe met Sjors voor de smid?

Caya kraakt en staat constant van se ene been op andere op rust en loopt niet lekker. Nu alweer 2maanden ofzo niet meer gereden en gisteren avond had ze weer zin in wandelen. Oortjes erop en uit zichzelf stukjes draven. Afgelopen weken wilde ze niet wandelen en andere dingen doen. Dus de rust doet haar goed. Yaja mag nu volgende week weer mee naar de Veluwe.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 09:06

Wat sneu dat ze er zo’n last van heeft... ze kan maar een aantal keren ingespoten worden toch? Hoe oud is ze nu?

Sjors wordt beslagen door Rob van Nassau :)

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 09:08

Caya is 11 jaar en inspuiten kan inderdaad niet vaak

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 10:15

Jeetje, vind 11 best nog jong voor artrose. Arme Caya.

Gelukkig viel het mee voor Hidde, de kreupelheid door een hoefzweer is vaak wel heftig inderdaad.

Lindsey: hopelijk gaat het snel beter.

Ayla: balen als ze een ijzer verliezen en je hals over kop op pad moet om het te laten fixen. Wel fijn dat je snel terecht kon.

Hier een druk weekend op de planning. De ene stal werd erg slecht. Dak was lek enz. . Besloten om de boel een beetje te veranderen. De stal wordt opnieuw opgebouwd, maar in plaats van twee boxen wordt het 1 schuilstal. De deuren stonden toch al altijd open. Denk dat de pony’s er wel blij mee zullen zijn.

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 10:58

Sorry al een hele tijd niet gereageerd dus even een bijleespost van de laatste 4 pagina's:

Ayla, lekker rondje bos, ziet er heerlijk uit! Ben altijd zo jaloers op mensen met een bos naast de deur! Wat schrikken dat je stoeltje afbrak. Lees je bij de HCA toch best vaak! Jeetje helemaal naar Roosendaal voor de hoefsmid, waarom helemaal daar?

Demi, ook lekker naar buiten geweest. Mijn eigen ervaring is hoe vaker je het doet, hoe relaxter je beide wordt. Gefeliciteerd met de aankoop van je trailer!

Susanne, wat zonde dat je startkaart is opgezegd. Vond je het erg confronterend?

Patricia, mooie resultaten met beide pony's! Wat balen van caya haar artrose. Waar zit het?

Mandy, wat naar dat je het plezier kwijt bent. Dat lijkt me echt lastig. Is er iets waar je je vinger op kunt leggen of weet je niet waar het vandaan komt?

Jennifer, leuke foto!

Linsey, wat een pech heb jij zeg! Dat is enorm schrikken! Hoe gaat het nu?

Jolynne, dat verwacht je ook niet! Meestal worden ze juist stabieler.

Kiekeboefje, gefeliciteerd met de verkoop van je huis! Wel even schrikken van Hidde, gelukkig is het 'maar' een hoefzweer, al kunnen ze daar echt heel slecht op lopen!

Nou hier even van alles aan de hand. Pony stond nog bij de fokker voor castratie, maar ging daarna heel slecht, herstel duurde heel lang maar uiteindelijk hebben we hem een kleine 2wk geleden opgehaald. Hij was SUPER braaf op de trailer. Heeft lekker hooitjes gegeten en maar 2x gemest. Uiteindelijk los in een 1,5 paard vervoerd. Het was 2.40 rijden en heeft het voorbeeldig gedaan.

Helaas gaat het integreren in de kudde nog niet erg voorspoedig. Hij is enorm gegrepen door mijn haflinger en nu is hij bang voor de grote paarden. Heb wel overal hoge draadjes dicht zitten zodat hij eronder door kan maar hij komt eigenlijk helemaal niet meer bij ze in de buurt. Als hij dan wel een beetje dichtbij komt jagen de grote paarden hem gelijk weg. Hopelijk komt dit nog goed...

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 19:35

Mandy hoe is het met de kat?
Caya heeft op meerdere plekken artrose si gewricht knie sprong rug
Hoe gaat het met Hidde ?

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 19:39

Lief dat je het vraagt. Het gaat niet goed.
Heb voor 5,5 week medicijnen, 3x per dag.
Daarna controle. De dierenarts ziet het somber in en denkt dat we haar oog moeten laten verwijderen.
Ik ben er beroerd van.. wat een zorgen! :o
Haar andere oog is ook kwetsbaar (is ze ook al aan geopereerd) en met één oog heeft ze geen reserve meer.

Sneu voor Caya maar wel fijn dat ze nu wel graag wilde wandelen.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 09:30

Succes met de stal Sharani!

Nelleke: Sjors wordt helemaal daar beslagen omdat geen enkele hoefsmid hier in de buurt dat fatsoenlijk heeft kunnen doen tot nu toe... nooit problemen mee gehad maar tegenwoordig is het elke keer te veel er af, te veel van de zool of te weinig er af. Dat ik de hoefsmid moet gaan vertellen hoe hij mijn pony moet bekappen en beslaan is natuurlijk de omgekeerde wereld, maar anders ging hij wel onregelmatig/kreupel lopen na het beslaan. Wat vervelend dat het niet goed gaat met de kleine in de kudde!

:(:) voor de poes Mandy, wat een pech...

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 10:20

Oh jeetje Patricia, dat is wel op heel veel plaatsen.

Wat sneu voor de kat Mandy.

Ayla, wat lastig, maar frustratie van verkeerd beslag lijkt me ook vervelend.