Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 472 van de 497 [ 12401 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 469, 470, 471, 472, 473, 474, 475 ... 497  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]SMP kletstopic 3

 
Profiel   

Ohja, de waterslang is nu ongeveer 50 meter verder op, dus het valt nog mee. Het is inderdaad gewoon een hoop werk, ik kijk dan ook enorm uit naar de zomer haha :o Lekker alleen de paarden doen en verder geen ander werk :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 16:10 



 
Profiel   

Ik zal later even een bijleespost maken. Maar voor water op de paddock: toen ik Pepper net had moest ik zo n 200 meter lopen naar de wei waar geen kraan was om de water ton te vullen voor de pony’s. Wij hebben toen een water zak gekocht waar 20 of 30 liter in kan. Die leg je in de kruiwagen, slang er in, dichtdraaien als ie vol is, en dan met kruiwagen naar de wei rijden. Scheelde veel gesjouw! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 16:48 



 
Profiel   

Susanne schreef
Doe je goed! Hopelijk werken ze voldoende!

Nou echt een wondermiddel hoor! :D
Wat fijn dat het zo goed gaat met Willem!

Linsey1998 schreef
Mandy Verstandskiezen trekken heb ik ook enorm lang vooruit geschoven tot ik een ontsteking kreeg en ze het niet goed konden verdoven met trekken. Ik dacht echt dat ik flauw zou vallen zo gespannen en pijn had ik :=


Iemand vroeg hoe het met Kachina is. Kachina is nu al 3,5e maand aan het herstellen. Het leek erop dat we hem moesten gaan laten inslapen of weer opnieuw opereren na de eerste controle echo. Ik eigenwijs gekozen om het nog niet te doen en hem nogmaals 8 weken weg te zetten. Die echo gaf een heel optimistisch en fijn beeld. Iets wat we allemaal niet hadden gehoopt. Dus we mogen weer gaan opbouwen *\o/*

Ja precies, ik heb het ook al jaren vooruit geschoven (en er zat al een gat in de kies) maar ineens zag ik toch in dat je een ontsteking beter voor kunt zijn.
Maandag zijn er twee getrokken en heb gelijk een afspraak gemaakt voor maart (want in een van de andere begint al een ontsteking).

Goed nieuws van Kachina!
Wel lastige situatie met zo veel werk aan de paarden. Ik zou het niet volhouden. :o

sasika schreef
@Mandyy Heb je het overleefd bij de tandarts?

Tandarts kon het niet doen, dus was bij de Kaakchirurg maar heb het overleefd. :D
Het is nog even lastig met eten, slapen etc.

Wat fijn dat je al opvolgers hebt!

har166 schreef
Hoi allemaal! Ik ben sinds december trotse eigenaar van een shetlander, mag ik mij hier ook melden? *D

Welkom! Lieve foto van Teuntje!

Nog meer nieuwe! Welkom! Ook leuke foto's!
Rianne een ''oude'' bekend. ;) :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 18:22 



 
Profiel   

Wij hebben zo’n waterzak in de kruiwagen voor het vullen van de waterbakken in de zomer. Gaat heel handig. Misschien een idee voor jou Linsey?

Mandy: alles goed gegaan met het verwijderen van je verstandskiezen? Doet het nog pijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 18:33 



 
Profiel   

Het ging heel snel en viel me erg mee. :j
Pijn wordt steeds minder. Eten en slapen wel lastig nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 18:41 



 
Profiel   

Ah super fijn dat het je meeviel! :) Dan zie je hopelijk ook minder op tegen volgende keer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 19:07 



 
Profiel   

linsey jeetje wat een werk zeg! Mijn paarden staan half pension, maar ben gelukkig niet zo lang bezig := Zo'n waterzak heb ik ook inderdaad, ideaal! Sinds kort nieuwe waterdichte kruiwagens op stal dus dat is ook ideaal.

Mandyy Fijn dat ze er uit zijn, nou die andere nog en dan weer rust in je mond. Mij staat dit jaar een tweede kaakoperatie te wachten dus ik weet er alles van helaas (ik heb extreem overbeet, en na zeker 10 jaar uitstellen durfde ik eindelijk het traject aan)

En welkom MYponyhoward, Luca03 en mamarianne

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 21:36 



 
Profiel   

Hier kan ik gelukkig gewoon met slang de waterbakken vullen, maar in principe word dat altijd gedaan. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 21:40 



 
Profiel   

Hier vul ik ze in de zomer met de slang maar nu staat de waterbak onder de kraan van de regenton. Regen genoeg dus geen gesleep.

@Mandy, Fijn om te lezen dat het goed ging. Hier nog een maand wachten voor ze eruit gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 21:48 



 
Profiel   

Saskia: Sjors is 1.06 :) Ik red het door de afstand ook niet om elke dag te gaan... ik ben er meestal vijf van de zeven dagen waarvan ik hem drie of vier keer per week beweging geef. Wat leuk dat je jouw rijpaard toch gaat houden! Mooi wagentje heb je voor Rakker.

Fijn dat je les zo goed ging Suus <3

Elaine: gebeurde dit waar jij bij was of verwacht je dat hij al even zo stond? Brave pony :oo

Nelleke: zijn alle onderdelen van je tuig nu maat shet? Ik zou toch gaatjes bij prikken en als je een lang stuk rugriem overhoudt gewoon netjes een stukje afknippen/snijden. Snelsluitingen voor de strengen en voor aan de broekriempjes zijn handig idd. Ik gebruik zelf geen bescherming om mijn strengen/bomen maar ik moet de strenggespen nog een keer verplaatsen want ze zitten precies bij mijn voetsteunen en dat tikt wel af en toe.

Linsey: lastige situatie... doet iedereen een dag in de week ofzo? Het klinkt als veel werk wat je elke dag moet doen, daar zou ik zelf ook niet blij van worden. Zet je telkens hooi en voer voor één dag neer of meerdere dagen? Ik mest zelf dagelijks Sjors zijn stal uit, maar ik zet het voer voor meerdere dagen klaar zodat ik daar maar eens in de zoveel dagen zoet mee ben. Misschien kun je sommige taken om de dag gaan doen zodat je op de dag dat je ze niet doet kunt trainen oid?

Mandy: fijn dat het trekken van je verstandskiezen mee viel, hopelijk kun je snel weer goed eten en slapen.

Vandaag is de chiropractor/holistische dierenarts weer geweest. Het was interessant en Sjors was weer lekker bijdehand, hopelijk heeft hij er profijt van :)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 23:46 



 
Profiel   

Fijn dat Sjors weer lekker behandeld is! Kwam er nog iets uit waar jullie iets mee kunnen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 09:47 



 
Profiel   

Ayla: ik stond er toevallig bij toen het gebeurde.
Voor de zekerheid nu maar een sluit buiten het hek gemaakt waar hij niet bij kan tenzij ik m uit de wei haal.

Fijn dat Sjors behandeld is! Whaha die foto zegt meer dan woorden ooit kunnen _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 11:15 



 
Profiel   

Linsey ben je er al een beetje uit wat je wil gaan doen? Ik snap wel dat het je opbreekt als het zoveel werk is, dat zou ik echt niet trekken.

Mandy wat fijn dat je de kaakchirurg hebt overleefd. Nu hopen dat het ook voorspoedig geneest. :)

Ayla, ja alle onderdelen zijn maat shet behalve leidsels en strengen, die heb ik mini besteld. Wat fijn dat Sjors is behandeld, hopelijk merk je resultaat!

Wat een snertweer afgelopen dagen zeg, hoe is het in Italië nu Frummels?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 16:59 



 
Profiel   

Susanne: er kwamen wat dingen uit die de vorige keer ook naar voren kwamen, maar dan in mindere mate. Er lijkt dus wel verbetering in te zitten, gelukkig :) Hopelijk is dit weer een extra zetje in de goede richting.

Elaine: hahaha :+ Gelukkig stond je er bij!

Ik heb sinds een hele lange tijd weer eens een ITP-topic gemaakt met de foto's van afgelopen nazomer :)
[ITP] Shet x welsh Sjors op de hei!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 17:21 



 
Profiel   

De Ukkies zijn hier ook wel klaar met de regen,
Al 2 dagen staan ze me in de schuilstal op te wachten ipv voor bij het hek :+
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 16:15 



 
Profiel   

Is het niet nat, dan is het wel ijskoud. Ik heb Duvel een stukje geschoren vandaag. Hij vond het de eerste 15 minuten maar niks en toen de eerste pluk haar op de grond viel ging meneer zo erg in de ankers dat z'n touw brak :+ Daarna los in de stal gezet en toen was er ineens niks meer aan de hand en vond hij het ineens heerlijk en kon er geen genoeg van krijgen.... :')

Moet wel zeggen dat zo'n kleine pony onder de buik en oksels scheren best een uitdaging is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 13:16 



 
Profiel   

Wat grappig dat hij zich zo hersteld heeft en met los staan het wel goed ging!
Tja ik ga altijd op mijn knieën zitten bij de buik.
Mag eigenlijk niet, maar Tango is zo braaf dat ik die daarin vertrouw

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 16:19 



 
Profiel   

Ik lig met scheren ook er half onder.. al is Toos nog geen eens zo klein.

Gelukkig was het een keer droog vandaag, maar idd erg koud.

<3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 19:34 



 
Profiel   

Knappe pony is Toos zeg! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 20:06 



 
Profiel   

@Ayla ik snap dat je dat dat niet elke dag red! Mooi topic van Sjors, prachtige pony! Fijn dat hij weer lekker behandeld is al kijkt hij niet echt vrolijk daar :P

@ elaine wat schattig die twee zo samen! Het weer zat inderdaad niet echt mee, en nu weer vies koud.

@nelleke hahaha hij wilde gewoon even wat drama maken *\%/* Fijn dat het toch nog gelukt is

Mamarianne wauw knappe Toos <3


Rakker heeft deze week een rustige week gehad. Ik zit in de laat/Nacht diensten en had even wat minder tijd. + zoektocht naar leasers voor mijn rijpaard is begonnen.
Gelukkig hebben de twee jonge meiden met hem getutteld en gereden dus echt vrij vrij was hij niet. Morgen weer even aan de longe :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 20:16 



 
Profiel   

Mama_Rianne schreef
Ik lig met scheren ook er half onder.. al is Toos nog geen eens zo klein.

Gelukkig was het een keer droog vandaag, maar idd erg koud.

<3
[ [url=m/pVCyxX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie foto!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 20:50 



 
Profiel   

Knappe Toos!

Fijn dat het meeviel het trekken van je verstandskiezen mandy. Is toch altijd weer spannend :o

Ayla, fijn dat Sjors weer behandeld is. Hopelijk merk je verschil :)

Toliene staat sinds vanavond s’nachts in een 5 x 4 stal samen met een ander shetlandertje waar ze het goed mee kan vinden. Mega blij mee :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 22:18 



 
Profiel   

Toos is zeker knap!

Saskia, druk weekend dus. Fijn dat je dan ook nog een bijrijder hebt.

Linsey, wat een heerlijke stal zo. Lekker dat het zo kan!

Vandaag voor het eerst met dubbele longe gelongeerd en ik merkte eigenlijk gelijk dat er een stuur op zat dus met uitstappen geprobeerd of ik erachter kon lopen. Hij snapte er 5 minuten helemaal niks van en wilde steeds omdraaien, toen menzweep erbij gepakt en even begrenst en toen zag je het kwartje vallen en kon ik lekker door de bak stappen. Hij voelde wel echt als een 3 jarige slungel die door de bak slingert en dat is ie ook haha! Maar super trots dat hij het zo goed oppakte en dus eigenlijk zonder enige instructie snapte wat de bedoeling was. Slimme pony!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 17:25 



 
Profiel   

Wauw wat heerlijk Linsey! Hoe vaak rij je Toliene nog?

Nelleke wat heerlijk zo de eerste keer er achter! Genieten is dat he.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-21 00:15 



 
Profiel   

Linsey: lekker dat ze weer op stal kan :) Ziet er fijn uit voor de pony’s.

Nelleke: wat goed zeg, daar kan je inderdaad trots op zijn. Heerlijk dat hij het zo goed oppakt.


Ik heb na 4 jaar eindelijk een “tastbare herinnering” van Mickey. Ik wist steeds niet wat ik met zijn plukje haar wilde doen, wilde er graag iets moois van laten maken maar liever geen sieraad of iets dergelijks. Tijdje terug deze laten maken en vandaag heb ik hem gekregen en ik ben er zo blij mee <3

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-21 15:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 472 van de 497 [ 12401 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 469, 470, 471, 472, 473, 474, 475 ... 497  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen