Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 486 van de 497 [ 12401 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 483, 484, 485, 486, 487, 488, 489 ... 497  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]SMP kletstopic 3

 
Profiel   

Al die ritjes buiten zien er echt super gezellig uit. Allemaal knappe pony’s ook.

Zou ik mogen vragen of jullie je pony’s eigenlijk op ijzers hebben staan?

Ik twijfel heel erg. Pin is vorige week door de hoefsmid wat gecorrigeerd en loopt nu erg gevoelig. Ik wil wat meer buiten gaan rijden en het is hier allemaal asfalt. Weet niet of ijzers of hoefschoenen beter zijn
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 10:38 



 
Profiel   

Wat kl*te Patricia! Hopelijk helpt de shockwave therapie!

Marrie: ik heb tango jaren rondom op ijzers gehad, en daar altijd tevreden over geweest.
Maar nu hij minder doet, en niet meer voor de wagen gaat staat hij op blote voeten, wil wel hoefschoenen voor hem kopen voor als hij naast de fiets gaat ivm de demping voor zijn been.
Zou anders even advies vragen aan je smid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 15:24 



 
Profiel   

Jenny: super leuk huis hebben jullie :D En heel veel geluk met jullie nieuwe pup! Leuk setje met Boris zo. Doet ze het goed?

Ayla: ziet er uit als geslaagde ritjes <3 Knappe pony’s. Lekker genieten!

Nelleke: heel fijn om te horen dat Duvel zijn wond genezen is.

Elaine: oei vervelend bloedwormen en zand.. Hopelijk is het snel weer onder controle.

Patricia: wat een pech voor jou en de pony’s. Hopelijk goed nieuws met de pees echo.

Marrie: Willem heeft altijd rondom op ijzers gestaan en staat momenteel (nog) voor op ijzers. Wanneer hij definitief met pensioen gaat gaan ze er voor ook vanaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 16:26 



 
Profiel   

Patricia wat heb je een pech met je pony’s... ik hoop dat het geneest en dat je weer lekker aan de slag kan. Het is je gegund!

Marrie, Hidde staat rondom op ijzers. Nu alweer twee jaar altijd en ik vind het fijn. Hij heeft wat slechte hoeven en dit houd ik goed mede door de ijzers. Hij schraapt heel erg (helaas) dus hij heeft ze erg versleten altijd, heb er toevallig vd week een foto van gemaakt. Volgende week komt de hoefsmid :)
[ img ]
Ja Puck, die doet het fantastisch! Vannacht naast haar geslapen en maar eenmaal gepiept om te plassen. Super fijn, Boris moest gisteren niks van haar weten :)) vandaag ontdooit hij wat gelukkig. Jaloers mannetje
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 18:14 



 
Profiel   

Mijne hebben hoef schoenen van equifusions all terrein
Deed ongeveer 2 jaar met.achoenen met 3 a 4 x per week op de weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 20:28 



 
Profiel   

Pfft Patricia, rot zeg weer pech. Ik hoop dat het snel terug in orde is dat je terug wat kan doen.

Marrie, Ik heb geen ijzers. Momenteel men ik (nog) niet fanatiek maar ik heb met Finn vroeger ook gewoon 4x per week rond de 10km gereden op stevig tempo over enkel verharde weg en zonder probleem. Moest het hier ooit nodig zijn wat keer op keer gebleken is van niet dan neem ik hoefschoenen. Het is op de langere duur ook goedkoper dan ijzers daarnaast gezonder voor de hoef en veiliger voor kudde genoten.

Jenny, Super dat het goed gaat met kleine Puck.

Ik heb zelf weinig te melden over de pony's momenteel. Die amuseren zich even met lui zijn terwijl ik opruim :D . Wel gisteren een kruiwagen vol netels, fluitekruid en paardenbloem voor hun geplukt dus ik denk niet dat ze klagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 09:37 



 
Profiel   

Hier gebeurt ook nog weinig met de Ukkies
Baby is vandaag wel 2 jaar geworden *\o/*

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 16:38 



 
Profiel   

_Elaine_ schreef
Hier gebeurt ook nog weinig met de Ukkies
Baby is vandaag wel 2 jaar geworden *\o/*

[ [url=m/uMoiFE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 16:47 



 
Profiel   

Zo, even een bijleespost. Ik ben zo druk bezig geweest met de paddock, dat ik echt even geen tijd had om eerder te reageren haha.

Susanne, vandaag was de dag dat hij naar huis is gekomen :D En klopt, Shine is zijn vader idd :j
Fijn dat Willem zich beter voelt en dat jullie weer hebben kunnen genieten. Fijn gevoel!

Jenny, vervelend zeg dat je geen motivatie hebt, maar ik begrijp het wel. Ik heb dat met periodes ook. Hoelang speelt dat al? Zal wel weer terugkomen toch. Wat een dotje heb je <3
Ik wil ook wel een pb als het nog kan, altijd leuk om te zien :) En hoe is het met Puck!? Is ze al gewend bij jullie?

Ymor, wat leuk zo dat neuzen!

Elaine, dat is al een hele tijd, nog gefeliciteerd! En nogmaals gefeliciteerd haha.

Ayla, dank je wel! Leuk dat je zoveel verschillende dingen doet :) En wat een leuke foto's, schattig zo, dat wit bij elkaar <3

Nelleke, succes met de laatste loodjes!

Patricia, wat vervelend, kreupel.. Hoe gaat het nu met Beauty?


Lookis is vanmorgen bij ons gekomen en jeetje wat ben ik nu al gek op die kleine man. Hij doet het zo goed en is de hele tijd zo braaf geweest. Hij is gebracht met de vrachtwagen. Hij stapte er heel stoer direct af, hij moest een klein stukje over rubber matten, dat vond hij wat spannend. Maar verder heeft hij zich echt voorbeeldig gedragen. Ami vond het direct al interessant en ondanks het draadje ertussen staan ze heel veel te snuffelen en te 'grazen' samen (er staat zo goed als geen gras).
Paard van m'n zus is wat meer terughoudend, die is ook altijd de baas. Hij heeft Ami eerst een tijdje bij Lookie weggehouden, maar het lijkt alsof hij ook wat ontdooit.
Het plan is om te kijken hoe het dinsdag gaat zonder draadje, dan zal de rust (zoals het nu lijkt) aardig wedergekeerd zijn!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

(sorry, ik weet niet hoe ik de foto's kleiner kan plaatsen :+)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 19:44 



 
Profiel   

Elaine: wat een leuke foto! Gefeliciteerd Y)(^) Grote jongen wordt het.

Iselda: leuk, ik ken zijn vader wel. Veel plezier met hem!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-21 08:29 



 
Profiel   

Ik kom even binnenvallen hier hoor.

Ik heb binnenkort waarschijnlijk een HCA sulky met 19 inch wielen te koop.
Mocht iemand interesse hebben, stuur maar een pb :)

Leuke foto's van alle pony's!

Ik gebruik hier hoefschoenen bij lange buitenritten (langer dan een uur), ideaal vind ik het. Ik heb overal asfalt en ze krijgen keiharde hoeven.
Toen ik Fleurtje net had, kon ik nog geen 10 min op asfalt lopen, ze liep alleen maar op gras bij de vorige eigenaar. Haar hoefjes sleten zo snel!
Nu kan ze met gemak 3 kwartier stappen en draven over de weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-21 09:17 



 
Profiel   

Zo leuk om alle verhalen en leuke foto's te zien en te lezen! Bij mij op stal zit mevrouw de shet nog vol in het haar, en poetsen is niet haar favoriete bezigheid.. Iemand nog tips om dit wel leuk te maken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-21 12:48 



 
Profiel   

Iselda: wat fijn dat hij er is!
Hij blijft ontzettend knap!

Hier maar weer eens een wandeling gemaakt met Tango
En Baby zijn staart gewassen, de onderkant wil alleen nog niet echt mooi wit worden :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-21 10:25 



 
Profiel   

Ik ben echt blij vandaag. Beauty had haar controle. Ze is klinisch goed verbeterd en heeft weer haar shockwave therapie gehad. Over 3 weken nu de echo weer
Dus ben blij dat ze verbeterd is. :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-21 13:24 



 
Profiel   

Dat is goed nieuws Patricia!

Hier zijn de Ukkies weer ge-ebt vandaag.
DA was verbaasd over hoe goed/slank Tango is, die weet niet beter als dat hij altijd te dik is (was ook zeker zo :o )
Ze dacht eerst nog aan Cushing, maar gezien hij helemaal geen klinisch beeld ervan heeft verder en hij al jaarlijks getest wordt erop, konden we dat snel uitsluiten
Het is echt puur van de ruimte hebben en veel kunnen bewegen/spelen :D :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-21 15:30 



 
Profiel   

Wat een fijn nieuws Patricia! :)

Gefeliciteerd Elaine *\o/*

Iselda wat een leuke pony heb je gekocht <3 Heel knap dier. Veel plezier met hem nogmaals.

Hier is het semi rustig. Gisteren hebben Hidde en ik les gehad in loswerken, we doen mee met een lesprogramma van iemand die binnenkort examen moet doen. Wij gaan dan mee, het is echt leuk en vult op dit moment mooi het trainen aan. Ik krijg er meer energie van en Hidde is slim/leergierig en pakt het zo leuk op. Het is heel simpel, maar zo leuk om met die basis bezig te zijn. Soort bewustwording van jezelf, zal binnenkort als ik was lessen heb gehad wat filmpjes maken van Hidde.

Morgen komt de hoefsmid, hij krijgt zo alleen nog voor ijzers. Is wel nodig met dat slaan van hem...
Over twee week ga ik met hem naar de kliniek om hem na te laten kijken door een dierenarts, word meteen behandeld door een chiropractor en tandarts. Heeft hij alles maar weer gehad. Hij maakt proppen zag ik gisteren en hij is gevoelig op zijn achterhand/lendenen. :(:)

Ben heel benieuwd wat ze van hem vinden. :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-21 10:48 



 
Profiel   

Nelleke: ja dat gaat eigenlijk prima, vooral in draf en galop. In stap is het tempo verschil vaak wat groter maar dan draven we regelmatig even bij en gaat het prima. Fijn dat het goed gaat met Duvel! En je bent al bijna uitgerekend, geniet er nog even van!

Patricia: wat balen van Beauty... maar gelukkig goed nieuws! Hopelijk is ze snel weer helemaal de oude :)

Marie1999: Sjors staat het hele jaar rondom op ijzers, ik heb ook rondom hoefschoenen gehad maar hij heeft hele gevoelige voeten dus daar had hij niet genoeg aan. Ik kon er prima mee buiten rijden, maar hij had ook bescherming nodig als hij op de paddock stond zegmaar. 24/7 hoefschoenen aanlaten ben ik geen fan van, voor alleen buiten rijden vond ik ze prima. Al struikelde hij er wel regelmatig mee terwijl ik ze had aan laten meten en ze dus goed zaten.

Jenny: Puck is echt zo'n schatje en jullie huis is super gaaf! Heeft Hidde zulke losse achterbeentjes dat je zijn achter ijzers er af laat halen morgen?

Elaine: knappe Nico, gefeliciteerd!

Iselda: fijn dat je nieuwe aanwinst thuis is, hij is knap!

Afgelopen zondag lekker naar het strand in Wassenaar geweest met de hond en wat dagen vrij geweest van werk dus ik ben lekker uitgerust :) Er komen wat leuke/spannende dingen aan waar ik jullie hopelijk snel meer over kan vertellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-21 12:05 



 
Profiel   

Jenny: spannend allemaal!

Ayla: Dan ben je echt vlak bij mijn huis geweest, wij wonen nu nog in W’naar en ook nog vlak bij t strand (al komen we er zelden)
Was best lekker weet om ff uit te waaien, en uit te rusten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-21 12:12 



 
Profiel   

Patricia: goed nieuws voor jullie.

Elaine: leuk om te horen van je dierenarts. Altijd een mooi compliment als ze er goed bij staan.

Jenny: Hidde binnenkort voor de APK. Hopelijk is het allemaal in orde en kan hij weer een jaartje mee :D

Ayla: lekker gewandeld in Wassenaar, viel het mee met de drukte?


Gister met die kou en nattigheid had Willem veel last van zijn artrose. Op naar mooiere dagen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 08:31 



 
Profiel   

Gelukkig wordt t vanaf volgend weekend weer beter weer volgens mij Susanne.
Hoe gaat het nu met Willem?

Heeft er iemand hier een kaptoom voor zijn Uk?
Heb er 1 liggen voor Tango, maar wil eigenlijk een andere voor Nico :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 17:17 



 
Profiel   

_Elaine_ schreef
Gelukkig wordt t vanaf volgend weekend weer beter weer volgens mij Susanne.
Hoe gaat het nu met Willem?

Heeft er iemand hier een kaptoom voor zijn Uk?
Heb er 1 liggen voor Tango, maar wil eigenlijk een andere voor Nico :+


Lief dat je er naar vraagt.
Willem is een soort van met pensioen (op wat wandelen en af en toe wat longeren na) en dan lijkt hij zich over het algemeen wel comfortabel te voelen. Maar het blijft ontzettend lastig. Dit is gewoon niet hoe het had moeten gaan.. Ik heb natuurlijk mijn veulen gekocht vorig jaar met als doel dat Willem over een paar jaar rustig zou kunnen afbouwen en ik dan verder zou gaan met mijn jonkie. Helaas is het helemaal anders gelopen.

Ik heb een kaptoom, een hele simpele. Ik volg wat lesjes grondwerken en daarbij is dat wel handig. Maar verder doe ik er nooit wat mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 10:42 



 
Profiel   

Ohhh dames...
Mag ik hier heel even inbreken voor een tip?
Ik ben op zoek naar een goede, betaalbare regendeken voor Wobbe.
Ik denk maat 120?
Stel dat ik hem nu zou scheren heb ik dan genoeg aan een fleece gevoerde?
Of moet het dan nog 100 gram zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 13:26 



 
Profiel   

Ik weet niet wat je budget is en wat je betaalbaar zou vinden, maar voor nu vind ik de Bucas Smartex Rain heel fijn. Een regendeken met “stay dry” fleece voering, dus voor de koude nachten net even wat meer dan alleen 0 gram maar ademt super dus ze staan er niet meteen onder te zweten overdag. Is wel wat duurder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 13:31 



 
Profiel   

Ik vind vooral ook lastig welke voering hij nu nodig heeft.
Wil eigenlijk nu niet meer tig soorten dekens aanschaffen

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 13:35 



 
Profiel   

Die van mij staan wel in de nacht binnen.
In een schuur waar ook kalfjes staan.
Met z'n drietjes in een stal.
En de stal er naast fjord van m'n moeder.
Is dit iets? Maar dan de hals eraf
[ img ]
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 14:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 486 van de 497 [ 12401 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 483, 484, 485, 486, 487, 488, 489 ... 497  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen