[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:58

Haha Ayla dat klopt! Boris verhaart niet en zijn vacht en huid stinkt niet waardoor veel mensen niet door hebben dat wij een hond hebben. Hij moet wel getrimd worden en ik was hem 1 keer per 2 weken, met conditioner, zodat ik zijn klitten goed kan kammen. :)

Hihi Sjors wat grappig :)) hij vind zijn eigen haar wel heel mooi! Ik ook, vind witte heel mooi <3

Mandyy

Berichten: 30496
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 22:17

Grappige foto’s Ayla! :))

Mandyy

Berichten: 30496
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 21:49

Afbeelding

Wij hebben vandaag voor het eerst weer gegaloppeerd. *\o/*
Omdat het zo lekker weer was een wat groter rondje gereden.

_Nelleke_

Berichten: 8063
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 07:57

Kiekeboefje, zijn je foto’s van je honden goed gelukt?

Susanne, Willem lekker gek doen in de wind. :+

Ayla, Sjors alweer voor de 3e keer geschoren :wow: Wanneer ben je begonnen met scheren?

Mandy wat heerlijk! <3

Ik ben met duvel een beetje begonnen met de basisbeginselen: hoefjes krabben, vast staan, poetsen etc. Hij vind alles wel best waardoor ik hem soms een beetje overschat. Het is wel echt een mensgerichte pony, vind het super leuk al die aandacht.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:12

Jenny: ideaal! Hoe vaak moet je ‘m laten trimmen? Onze hond ruikt eigenlijk ook niet, gelukkig. Maar ze verhaart wel, nu is het wat minder maar de afgelopen weken zat de stofzuiger zo ongeveer aan mijn hand vast gegroeid :+

Nelleke: één keer in september, oktober en november. Meestal in december de laatste keer, dan blijft hij lang kaal :P Fijn dat Duvel zo braaf is :) Hoe oud is ‘ie ookalweer?

Mandy: je krijgt de smaak weer te pakken volgens mij! :D Heb je er van genoten?

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 19:54

Ayla: fijn dat Sjors weer lekker kaal is! Knappe witje <3

Mandy: mooi plekje op je foto en super dat jullie weer gegaloppeerd hebben :) Ging het goed? Je bent lekker bezig met ‘m.

Nelleke: hier wordt ook minimaal 2 keer geschoren in de winter maar meestal wel 3 keer. Een dikke vacht in combinatie met hard werken in de binnenbak is gewoon niet ideaal.
Wat super fijn dat Duvel alles zo goed oppakt! Heb je nog een recente foto van hem?


Vanochtend gereden met Willem. Aanvankelijk was hij erg bang en ik wist niet waarvoor maar het bleek dat er af en toe druppeltjes (condens van het dak in de bak) naar beneden vielen. Tja... :+ Uiteindelijk fijn kunnen rijden.

Knap aapje
Afbeelding

Afbeelding

_Nelleke_

Berichten: 8063
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 20:07

Wow ik ben bang dat ik er bij Duvel volgend jaar ook niet aan ontkom om meermaals te scheren. Die is op dit moment net een soort IJslander zo dik is z'n vacht. Z'n hele koppie is ook super behaard dat je helemaal geen contouren meer ziet, alleen nog een bol vacht met oogjes. :+ Duvel is nu 3,5jr en nog helemaal groen. Ik heb hem van zijn fokker gekocht maar die hebben nooit iets met 'm gedaan, daar liep hij alleen op de wei. Ik zal morgen even een nieuwe foto maken. :)

Willem bang voor regen in de binnenbak :+ Snap ik wel, is ook heel raar.

Mandyy

Berichten: 30496
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 21:16

Ayla gisteren was wel heel fijn. :j

Suus dat is ons galloppad. Vlakbij het bos maar vaak rustiger. :)
Ja ging goed. :j
Lieve fotos!

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 23:39

Leuke foto's Mandy en Susanne. Ik zou mijn shet voor geen goud inruilen, maar ik heb nu eenmaal altijd al een zwak voor bonte exemplaren.

@Kiekeboefje welk ras is Boris? Ik ben stiekem op zoek naar een hond nl en deze doet me erg denken aan mijn eerste hondje (kruising).

@Nelleke Ach van die contourloze bolletjes zijn wel het meest knuffelbaar.

Ik hoop morgen weer op pad te gaan met Bink. Heb nu 2 weken vakantie en wil eigenlijk in die tijd een keer de stad in met Bink.

_Nelleke_

Berichten: 8063
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 08:44

De stad in met Bink? Haha dat is wel gaaf! Hoe vind hij dat?

Wat voor hoofdstel hebben jullie? Hebben jullie voor het longeren nog een apart hoofdstel of gebruiken jullie daar je menhoofdstel voor? Ik twijfel om gelijk een goed menhoofdstel aan te schaffen, ben bang dat een 'gewoon' hoofdstel in de kast gaat liggen verstoffen als hij eenmaal beleerd is.

Mandyy

Berichten: 30496
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 09:58

Ik heb een menhoofdstel en normaal hoofdstel. Mijn normale hoofdstel gebruik ik met longeren of als er een kindje komt rijden.

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 10:23

Ayla schreef:
Jenny: ideaal! Hoe vaak moet je ‘m laten trimmen? Onze hond ruikt eigenlijk ook niet, gelukkig. Maar ze verhaart wel, nu is het wat minder maar de afgelopen weken zat de stofzuiger zo ongeveer aan mijn hand vast gegroeid :+


Zo’n 1 keer in de 8-10 weken, nu wil ik hem graag een ander kapsel (ja dat kan :P) dus nu laat ik het wat langer groeien.
Heerlijk al die haren... :)) daarom hebben wij bewust gekozen voor een poedel. Heerlijke leergierige en lieve honden die niet haren!
Maar ben eigenlijk dol op alle honden en voornamelijk herders. Thuis altijd herders gehad en waren echt beste maatjes. Hebben ooit in slechte tijden noodgedwongen op een camping moeten wonen(lang treurig verhaal) maar ik sliep in de tent met Duitse herder als 10 jarig meisje. Zij was mijn beste maatje en voelde me 100% veilig met haar in de buurt. Vaak hoor je slechte berichten maar vind het jammer dat de goede nooit gedeeld worden want zij was haar gewicht in goud waard :o

Knappe Willem! <3 wat fijn dat je goed hebt kunnen rijden. En tja... die druppels, is ook wel eng hoor!

Jennifer, Boor is een Dwerg poedeltje, ongeveer 7kg. Er zijn tegenwoordig veel kruisingen zoals Maltipoo of Cockapoo, zoek maar eens op. Hele leuke dieren al ben ik echt fan van de raszuivere ;)

Nelleke, als je actief wilt gaan werken met je pony is scheren bij Shetlanders bijna een must hoor :) met zo’n dikke vacht kunnen ze bijna niet afkoelen na het werken, of ze verkleumen en worden ziek.

Ik heb naast mijn menhoofdstel wel een gewone en gebruik deze voor longeren, fietsen en aan de hand werken. Ligt zeker niet te verstoffen.
Deze heeft een lage neusriem en daar ben ik momenteel wel een beetje op uitgekeken :') dus ga ff neuzen voor een nieuwe. Dat kan er nog wel af met m’n zorgbonus :=

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:08

:(:) voor Willem en de enge druppeltjes, fijn dat je alsnog fijn hebt kunnen rijden Suus!

Nelleke: ik heb geen normaal hoofdstel (meer), alleen een menhoofdstel. Vind dat met longeren niet helemaal ideaal maar ik kan niet echt een fijn hoofdstel (of eigenlijk een bitje) vinden om mee te longeren.

Jenny: wat is ‘ie klein, 7kg <3 Herders zijn inderdaad ook leuk, onze ‘herder’ weegt 20kg dus die is een stukje groter. Alleen de lange haren vind ik niet zo fijn, maar hopelijk kan ze in de toekomst ook naar een trimmer.

Iemand nog een mooie frontriem nodig? Ik verkoop er een van Shockemöhle met steentjes, wave en 39cm lang. Mist één steentje aan het uiteinde rechts.
Afbeelding

_Nelleke_

Berichten: 8063
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:19

Bedankt voor het delen, gewoon hoofdstelletje is dus alsnog wel handig?

Afbeelding

4 weken geleden werd hij nog half afgeslacht door deze haflinger, maar inmiddels kunnen ze zelfs gezellig samen eten. (Let niet op gewicht haf, die heeft al 1,5jr niks kunnen doen door blessureleed). Duvel is wel echt een smeerkees. Hij schuurt aan het likblok, vervolgens gaat mijn merrie hem aflikken en daarna gaat hij rollen. :+

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:26

Ik gebruik alleen het menhoofdstel, heb wel een gewone liggen maar die gebruik ik eigenlijk nooit. Longeren doe ik aan een halster als ik even snel beweging wil geven, of als training met dubbele longe en het menhoofdstel.

Wat is Boris klein Jenny! Hij lijkt groter op foto’s :D

Wij hebben een Toller (Nova scotia duck tolling retriever) reu van 18 kg. Hij gaat elke 3-4 maanden naar de trimmer en verhaart daardoor niet onwijs veel. Ik borstel ‘m denk ik eens per week en zo nu en dan even pootjes bijknippen.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:26

Wat fijn Nelleke! <3 Leuke pony is het.

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 13:09

Nelleke wat lief! <3 je had dat van die Haflinger niet moeten zeggen joh :)) nu lette ik er juist op.

Hahaha jullie vinden Boor groot lijken? :') grappig, nee is echt een grote schoothond! Al is het geen schoot zitter hoor.

Ayla je kan een langharige hond ook naar de trimmer doen om te ontwollen! Dan heb je echt veel minder har in huis als je dat eens in half jaar zou doen. Komt dan echt veel af!

Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 19:04

Nelleke wat fijn dat het goed gaat onderling! Mooie Haf ook.

Ayla wat een leukerd! Wij hadden vroeger ook een Aussie, heerlijke honden. Daarna een Maltezer-Leeuwtje, dat was echt zo´n fijn hondje. Ik had toen nog geen pony´s dus was hij de sjaak, hij kon allerlei trucjes (spaanse pas, buiging etc. deed vaak doggy dance met hem) helaas nu 4 jaar geleden in moeten laten slapen omdat hij kanker had. Mis hem nog steeds wel eens.
Sjors ook weer lekker kaal! Haha, de foto dat hij naar zijn eigen haar kijkt.

Susanne Emma heeft maat 122 of 125, maar haar dekens vallen nooit zo mooi als dat ze bij Willem vallen. Komt vast door haar dikke buik. :+
Mooie herfstfoto van de honden!
Knappe Willem! Hij ziet er echt goed uit.

Mandyy wat fijn dat je ook weer aan het mennen ben! Mooie omgeving ook zo te zien.

Kiekeboefje wat een leuke hond, zo vanaf de foto had ik hem idd groter geschat!

__________________

Ik heb afgelopen twee weken lekker veel buiten gereden, de ene keer ging het beter als de andere keer. :+ Maar vandaag ging het onwijs goed, ze liep lekker door en ook wat overgangen meegepakt.
Let niet op haar streepjes-vacht... Mijn vriend had (heel lief) nieuwe mesjes gekocht, maar nadat ze helemaal kaal was en ik de strepen niet wegkreeg bleken het messen voor koeien te zijn. Tja. Nu dus nieuwe bestellen, maar ik twijfel nog over welke. Hoe kaal scheren jullie ze meestal? Ik twijfel tussen 1 of 3 mm.

Afbeelding

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:28

@Nelleke, nou Bink geeft dus echt helemaal nergens om. Bouwterreinen, (container)bruggen, gigantische kruispunten etc. Hij vindt alles prima.

Ik heb alleen een menhoofdstel voor Bink en een kaptoom. Heb hem wel eens proberen te longeren met het menhoofdstel, maar ik vond dat zelf niet zo prettig.

@Kiekeboefje. Ja de kruisingen zijn eindeloos, ben er nog niet uit waar te beginnen ;-)

@Demi ah jij vandaag ook op pad geweest, het was echt heerlijk. Jij staat in Katwijk toch? Zin om een keertje samen op pad te gaan?

Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:32

Jennifer_S schreef:
@Nelleke, nou Bink geeft dus echt helemaal nergens om. Bouwterreinen, (container)bruggen, gigantische kruispunten etc. Hij vindt alles prima.

Ik heb alleen een menhoofdstel voor Bink en een kaptoom. Heb hem wel eens proberen te longeren met het menhoofdstel, maar ik vond dat zelf niet zo prettig.

@Kiekeboefje. Ja de kruisingen zijn eindeloos, ben er nog niet uit waar te beginnen ;-)

@Demi ah jij vandaag ook op pad geweest, het was echt heerlijk. Jij staat in Katwijk toch? Zin om een keertje samen op pad te gaan?


Zo fijn als ze zo koel zijn hè. :)) Hij doet zijn naam eer aan. Waar rijd je voornamelijk met hem?

Emma stond eerst idd in Katwijk (ik woon zelf in Katwijk) maar ik heb haar nu in Voorschoten staan. Lijkt me leuk om een keer samen te gaan rijden. :D Vanaf mijn vorige stal deed ik vaak rondje Valkenburgse Meer, nu doe ik vooral rondje Vlietlanden of een rondje Voorschoten.

Heb over de hoofdstel-vraag heen gelezen, ik heb voor alletwee de dames 2 hoofdstellen, voor Emma 1 menhoofdstel en ik heb ook een losse kaptoom, alhoewel ik die eigenlijk bijna nooit meer gebruik.

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:11

Ik heb je even pb gestuurd!

_Nelleke_

Berichten: 8063
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 09:46

Korte egopost want moet zo rennen naar werk:

Duvel heeft ontdekt dat hij mij kan zien lopen in de woonkamer en keuken, dus nu elke keer als hij beweging ziet hier binnen staat ie te hinniken.... <3 (let niet op de nog niet aangelegde tuin)

Afbeelding

Mandyy

Berichten: 30496
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 09:47

Super lief! <3

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 14:41

Haha wat schattig <3

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 20:00

Demi: jammer dat jouw dekens niet mooi vallen, welk merk is het? Misschien een ander merk/model proberen. Ik heb nog een aantal Bucas dekens maat 125 liggen van mijn overleden pony, ga die binnenkort wassen en impregneren en te koop zetten.
Fijn dat rijden goed gaat! Zonde inderdaad van de streepjes. Misschien trekt het nog wat bij als de vacht weer langer wordt? Willem wordt altijd op 3mm geschoren. 1mm is echt héél kaal hoor, zou ik persoonlijk niet doen.

Nelleke: wat een lieve foto! Heerlijk koppie.


Gister en vandaag geen tijd gehad voor Willem, morgen maar even longeren.
Wel ontzettend genoten van het super mooie weer de afgelopen dagen <3