[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Nelleke_

Berichten: 8069
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 20:06

Dankjulliewel!

Ja wat een heerlijk weer he? Lekker met de honden naar buiten. Mijn haf die al vol in de wintervacht zit stond vanmiddag gewoon een beetje te zweten.

Demi ik zou het even 2/3 weken laten groeien en dan op 3mm scheren. Korter is wel echt heel kort, zeker op plekken waar tuig zit kan dat voor problemen zorgen.

Jennifer, wat heerlijk zo'n coole kikker.

Susanne, morgen weer lekker met Willem aan de slag. Doet iemand anders hem op de dagen dat je zelf niet kan?

Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 20:38

Ik heb een PB'tje terug gestuurd Jennifer! :D

Nelleke, wat schattig!

Susanne, ik heb nu de Amigo Pony voor haar, maar ik vind hem wat soepjurkerig staan bij haar. Welke dekens in maat 125 heb je allemaal van Bucas? Ik heb misschien wel interesse. :))

Ik heb inderdaad toch 3 mm mesjes besteld, zijn vandaag binnengekomen dus gelijk geschoren. Nu is ze weer netjes zonder strepen. En een stukje kaler, zat toch nog een aardig pak haar op.

Susanne

Berichten: 11617
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 20:39

Hij staat op volpension dus krijgt verder alles, en dan heeft hij gewoon een dagje extra vrij :) Voorheen toen hij echt in training stond toen we nog wedstrijden reden, longeerde een vriendin hem voor me tijdens mijn afwezigheid maar nu vind ik het niet erg als hij een dagje langer vrij heeft.

Hier inderdaad ook lekker met de hond naar het strand geweest. Als het stormt doe ik dat ook maar met dit prachtige weer is het ook geen straf :D

Jennifer_S

Berichten: 2690
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 23:02

Bink zweette net flink tijdens de les, vacht is ook ineens echt hard gegaan, komende week maar weer scheren dus.

@Susanne, ik hou me ook aanbevolen voor de dekens.

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 16:04

Ik kom even binnen vallen. Ben onwijs druk met school en gigant dus ik lees zoals altijd trouw mee maar post niet altijd

Ik heb voor de liefhebben 2 zgan horseware liners in 100 en 200 gr maat 137 in de aanbieding. Verder ook nog een gloed nieuwe greenguard voor onze pony’s.

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 17:15

linda_gigant schreef:
Ik kom even binnen vallen. Ben onwijs druk met school en gigant dus ik lees zoals altijd trouw mee maar post niet altijd

Ik heb voor de liefhebben 2 zgan horseware liners in 100 en 200 gr maat 137 in de aanbieding. Verder ook nog een gloed nieuwe greenguard voor onze pony’s.


Kleine correctie (ik heb ze overgenomen van ayla voor een grotere pony die weg is) ik heb ze nooit uit de hoes gehaald maar ze zijn dus niet zgan maar wel
Een tijdje gebruikt :P

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 22:42

Wat schattig Nelleke! En fijn dat het beter gaat met Duvel in de groep.

Demi: ik scheer altijd op 3mm, zowel met de tondeuse als met mijn grote scheermachine.

Het is lekker weer idd maar van mij mag het wel lekker winterweer worden :o Nooit gedacht dat ik dat ooit ging zeggen haha, ben een enorme koukleum.

Een van mijn beste vriendinnen heeft een tijdje geleden foto’s van Sjors gemaakt. Ze is net bevallen van haar eerste kindje dus ik zal er nog even op moeten wachten maar ik heb alvast wat foto’s gekregen <3
Afbeelding

Mandyy

Berichten: 30545
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 22:51

Echt prachtig Ayla! <3

_Nelleke_

Berichten: 8069
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 08:04

Demi, lekker dat ie nu weer netjes kaal is.

Susanne, wat heerlijk dat je volpension staat! Dan kun je inderdaad een dagje overslaan.

Ayla, wat een prachtige foto!!

Susanne

Berichten: 11617
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 08:28

Mooie foto van Sjors tussen de heide <3

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 09:31

Ik scheer ook met 3mm
Na weken zie je niks meer van de streepjes

Susanne

Berichten: 11617
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:49

Streepjes door het scheren trekken over het algemeen wel weg na wassen en een aantal dagen verder, maar echt flinke strepen/hoogteverschillen in de vacht blijven (lang) zichtbaar is mijn ervaring.


Gister fijn gereden, Willem loopt weer heerlijk de laatste tijd <3

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 23:18

Fijn Susanne <3

Voor wie nog een mooie kleine maats deken zoekt, ik heb laatst een Bucas Smartex Turnout 4”3 (onderlengte 130) gekocht maar Bucas ligt Sjors helaas toch echt niet goed en daarom verkoop ik ‘m. Dit is de dunne versie (die al weg is) maar de deken is precies dezelfde kleur en heeft wel een staartflap:
Afbeelding

_Nelleke_

Berichten: 8069
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 08:09

Wat fijn dat Willem zo lekker loopt!

Hier eergisteren DA geweest omdat de castratiewond nog steeds niet helemaal mooi dicht is. Gelukkig niks ergs en kunnen we het op z’n beloop laten. Ook mijn haflinger laten testen op ppid en die is helaas positief. Das wel even slikken

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 20:07

Ayla schreef:
Fijn Susanne <3

Voor wie nog een mooie kleine maats deken zoekt, ik heb laatst een Bucas Smartex Turnout 4”3 (onderlengte 130) gekocht maar Bucas ligt Sjors helaas toch echt niet goed en daarom verkoop ik ‘m. Dit is de dunne versie (die al weg is) maar de deken is precies dezelfde kleur en heeft wel een staartflap:
[ [url=m/StKpso.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat vraag je ervoor?

Susanne

Berichten: 11617
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 09:28

_Nelleke_ schreef:
Wat fijn dat Willem zo lekker loopt!

Hier eergisteren DA geweest omdat de castratiewond nog steeds niet helemaal mooi dicht is. Gelukkig niks ergs en kunnen we het op z’n beloop laten. Ook mijn haflinger laten testen op ppid en die is helaas positief. Das wel even slikken



Fijn dat het niks ernstigs is. Je hebt wel veel pech gehad met de castratie :(:)
En wat ontzettend naar van de positieve uitslag van je Haflinger. Nu aan de prascend?

_Nelleke_

Berichten: 8069
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 12:38

Ja de DA zei wel dat de meeste mensen hun paard castreren en dan in de opfok er een jaar niet naar omkijken dus dat het best wel 'normaal' is dat het lang duurt, zeker als ze wat ouder zijn, alleen valt het dus normaal gesproken niet zo op. Daarom dus nog geen zorgen.

Haflinger gaat inderdaad aan de prascend. Bekend mee?

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 19:35

Gefeliciteerd Susanne

Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 19:47

Wat een mooie foto Ayla!

Helaas ook mijn ervaring Susanne! :') Het waren flinke strepen en er kwam echt nog onwijs veel haar vanaf toen ik de tweede keer ging scheren, nu is ze gelukkig wel helemaal streeploos. :+ Gefeliciteerd met je verjaardag!

Wat jammer Nelleke. Gelukkig is er volgens mij wel goede medicatie voor! Ik heb een Fjord (30 jaar) hier onwijs van zien opknappen! Die herkende je echt niet meer terug, hij doet het er heel goed op.

_______

Ik heb niet zoveel te melden. Afgelopen dagen weinig met ze gedaan, ben erg moe en het weer werkte ook niet echt mee.

Vanmiddag Emma haar hoofd even bijgewerkt en met beide dames gaan wandelen. Was nog geen 200 meter van stal en toen begon het te gieten. :+ Dus gelijk maar omgedraaid. En jawel, toen kwam ik op stal en was het droog. Achja.

Mandyy

Berichten: 30545
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:08

Suus happy birthday! *\o/*

Typisch Nederland he dit weer..

Kiekeboefje

Berichten: 1798
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 09:39

Nog van harte gefeliciteerd Susanne *\o/*

Kiekeboefje

Berichten: 1798
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 00:41

Ik zag nog een mooie foto van Sjors op de heide voorbij komen <3 Wat een knapperd is hij toch! Vind hem echt nog heel jeugdig lijken, komt door zijn gezicht. :)

Hier dekens genoeg momenteel. Heb de laatste tijd een voorraadje opgeslagen van Amigo en Bucas dekens. Deze passen Hidde erg mooi. Hij is 1,5 week geleden op zaterdag weer geschoren maar krijgt nu alweer een vacht... -O- Heeft de laatste week ook stil gestaan helaas.

Wij zijn namelijk verhuisd! :o Naar een huurhuis wel te verstaan. Nu druk op zoek naar een boerderijtje of iets in die zin. Gaan vrijdag weer ergens kijken, nu al weer zin in! Zijn nu nog wat aan het uitpakken en opruimen, raar om nu hier te wonen wel. Gisteren is er getekend bij de notaris en hebben we officieel de sleutels overhandigd. Super natuurlijk, maar ook wel emotioneel. Ik ben soms zo'n wrak :') :')

Susanne

Berichten: 11617
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 13:12

Bedankt meiden! :D

Demi: oeps haha, wel typisch gevalletje Hollands weer inderdaad...

Jenny: dat haar groeit hard hè! -O- Gister Willem zijn pootjes/hoofd weer even bijgewerkt en opgeschoren, kwam gewoon weer een bergje vanaf. Je blijft bezig. Hoop zo dat Red een dun velletje krijgt in de toekomst :D
Fijn dat jullie oude huis verkocht is! Succes met de zoektocht naar wat nieuws, ik vond dat ook zo leuk destijds :)


Zaterdag weer op bezoek bij Red! <3 Ben heel benieuwd, ze groeien zo hard als ze zo jong zijn. Kreeg van de week een appje van de opfok dat hij het super doet. Blij mee!

Jennifer_S

Berichten: 2690
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 14:27

@ Susanne wat fijn dat Willem zo goed loopt en leuk dat je weer op bezoek gaat bij Red. Veulens groeien inderdaad te hard, soms moet je na een week alweer even goed kijken!

@ Demi oh dat weer herken ik helaas. De dagen dat Bink niet wordt ingespannen ga ik met een geblesseerd paard mee wandelen. Net iets te vaak doorweekt thuis gekomen.

Qua scheren heb ik zojuist maar een scheerapparaat besteld. Bink's vacht groeit zo ontzettend hard en hij heeft dan te veel jeuk. Wilde hem eigenlijk zo lang mogelijk rekken, maar ach.

Ik had afgelopen vrijdag een pittige buitenrit met Bink. Hij was bang voor dingen (en dat is hij werkelijk nooit) en wilde eigenlijk vooral rennen. Behalve in stap, dan kon ik hem met lang leidsel gewoon loslaten. Ook gisteren in de les wat spanning. Is eerste terugslag sinds onze start een halfjaar geleden en krijg hem aan het einde wel altijd ontspannen, maar toch even spannend.

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:36

Ik zag een mooie foto passeren van Sjors <3

@Jenny, Succes met de zoektocht naar een koophuis.

@Susanne, Fijn dat je naar Red toe kan, het is pas als je foto's terugkijkt dat je beseft hoe snel ze veranderen.

@Jennifer, Hopelijk de volgende rit beter, het lijkt mij niet heel fijn mennen anders.

Hier zijn ze ook allemaal mega fluffy zoals sommige vast gezien hebben op insta. Mogelijks dat ik wel de borst en buik terug even kort scheer maar dat ga ik nog zien.