[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 16:12

Kiekeboefje schreef:
Nog mensen geld uitgegeven aan spul voor ponyliefjes tijdens black-Friday?? :))

Nee voor mezelf een vaatwasser:-)

_Nelleke_

Berichten: 8067
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:25

Als je er nog geen had is dat echt luxe! Wat een onmisbaar apparaat! :D

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:31

_Nelleke_ schreef:
Als je er nog geen had is dat echt luxe! Wat een onmisbaar apparaat! :D

Ja Had hem nog niet. Dus echt luxe

Kiekeboefje

Berichten: 1798
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:48

Haha sommigen geslaagd maar niet echt Black Friday shoppers dus :)) Ik heb grappig genoeg een massage voor Hidde gereserveerd tijdens BF, deze had korting en wou ik toch wel doen in december. Oh mensen ik heb al dagen slecht geslapen en moet nu 3 lange middag/avonden werken. Bah...

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:55

Succes met werken!

Ik heb ook niks gekocht tijdens black Friday.

Frummels

Berichten: 7031
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:06

Oh mijn god.. Ik was jullie heel lang kwijt! Blijkbaar heb ik jullie per ongeluk ontstipt en ik schaam me ervoor dat ik het niet eens door heb gehad :=
Hoe gaat het hiet met iedereen?

Ik heb niets gekocht met black friday.

Wij zijn inmiddels verhuisd naar Italie en Pepper natuurlijk ook. Het gaat goed met hem, maar hij was een beetje ingevallen van de lange reis. Nu rustig aan weer wat grondwerk aan het doen en zodra we een auto gekocht hebben breng ik de sulky naar stal (rij nu in een huur Panda dus zal niet proberen de sulky daar in te proppen :)) )
Afbeelding

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:48

Lieve Pepper! Ik had dat dus helemaal niet mee gekregen dat je ging verhuizen. Zag het ineens op Instagram. Met welke reden zijn jullie verhuisd?

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:52

Wat een veranderingen voor jullie :) Gave stap gezet! Hoe bevalt het jullie beide tot nu toe? :D

Frummels

Berichten: 7031
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:02

Romy: Eigenlijk alleen maar omdat we dat heel graag wilden, haha. :D

Suus: Het is zeker een verandering! Het bevalt ons allemaal heel goed tot nu toe. Pepper heeft al nieuwe vriendjes gemaakt. Hij staat in een groepje op een paddock met stal, samen met nog 2 pony's, een geitje en een ezel. Het ezeltje is helemaal gek op Pepper en ze staat echt te gillen als ik met Pepper naar de rijbaan ga haha.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:13

haha mooie reden toch! Fijn dat het ook goed bevalt. Het ziet er in ieder geval prachtig uit daar! Een vriendin van mij is afgelopen jaar naar Zwitserland verhuisd en dat is ook echt waanzinnig mooi.

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:32

Haha goede reden toch 8-) Ik zelf zou wel naar Schotland willen emigreren maar mijn vriend ziet dat niet zitten haha. Hopelijk ooit een (vakantie)huis daar. En op Terschelling :')

Frummels

Berichten: 7031
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:22

Zwitserland is ook echt sprookjesachtig mooi ja <3

Een vakantiehuis daar zou ook al heerlijk zijn! Jammer dat je vriend niet wilt emigreren. Wil hij helemaal niet weg, of niet naar Schotland?

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:41

Helemaal niet ;)
Op dit moment zou de stap voor mij ook nog wel te groot zijn hoor. Vind het dapper van jullie!

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 20:34

@Frummels, Ik las wel je posts in het emigreren topic :D . Daar zal wel een stuk minder dagelijkse stress zijn dan in NL (en BE). Ik ben je gisteren ook op insta gaan volgen.

Hier ook naar het buitenland aan het kijken maar dan naar Scandinavië al zijn er zoveel prachtige landen.

Hier Finn zijn deken maar opgegooid net, hij was echt zo smerig aan het worden. Hopelijk blijft hij iets netter zo dat ik er terug wat mee kan doen. :+

Kiekeboefje

Berichten: 1798
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 23:03

Kymberly wat leuk dat je weer post bij ons :) Was je al een beetje aan het missen. Dacht misschien vergeten of zo. Maar ik volg je hele verhaal op insta, super leuk!

Nou lieve mensen.. Wij hebben ook wat gekocht :P Laat er over poosje meer over los, maar het is 2 hectare groot, maar er staat (nog) geen huis op. Dus ik zal dit jaar omtoveren tot bouwvakker :P Mijn pa, vriend en ik gaan morgen aan de tekentafel en dan ons plan voorleggen aan de gemeente. Waarschijnlijk december of januari nog de sleutel. Wel tot 1 januari wachten tot de overdracht want geen overdrachtsbelasting meer O:)

Maar jullie snappen mijn enthousiaste vast wel! Hidde, je gaat nog 1 maal verhuizen, maar het is de laatste keer, dat beloof ik.

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 23:07

Oh amai 2 hectare dat is ruim zalig! :D

Kiekeboefje

Berichten: 1798
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 00:17

Ja klopt! Er staan een aantal grote schuren op het perceel maar het is wel echt super ingedeeld en 2 hectare is voor ons heel erg groot! 1 hectare was al ruim voldoende geweest :))

Jennifer_S

Berichten: 2689
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 01:04

@Kymberly Pepper in Italië, wat gaaf (en voor jullie ook natuurlijk)! Is er in zijn wei nog plek voor een oud stalgenootje :D ? (Ik ben bezig met research naar Frankrijk, maar dat is een iets langere termijn project, over een 5 à 7 jaar).

@Kiekeboefje wat supertof, gefeliciteerd! Succes met je nieuwe beroep als bouwvakker :-) . Ik heb heel lang de luxe gehad om Bink aan huis te hebben staan en het is echt genieten (al moet ik bekennen na al die jaren dat ik juist ook wel weer van de pensionstal kan genieten waar alles wordt geregeld). Is het een plek in Drenthe?

Hier niets gekocht tijdens Black Friday.

Ik heb gisteren met Binkie mijn eerste vaardigheidsles gemend. Erg leuk om te doen en we hebben maar 2 kegeltjes omgegooid. Verder sinds kort begonnen met oefenen met in-hand trail. We staan op een westernstal dus ik probeer enigszins te integreren :') (iemand een idee waar je een betaalbaar showhalster maat shet kan vinden?)

En nog een vraag. Ik heb Bink laatst geschoren en dus inmiddels maar een eigen scheerapparaat aangeschaft. Halen jullie de messen na elke scheerbeurt los? En hoe bergen jullie het apparaat en de messen op? Heb nu de kop zo goed mogelijk schoongemaakt en weer wat olie op gedaan, plastic zakje eromheen. Maar twijfel of dat voldoende is.

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 08:49

Wat superleuk Jenny! Succes met bouwvakker spelen :D Heerlijk de ruimte zeg!

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 08:54

Wauw wat gaaf Jenny! Gefeliciteerd.

Jennifer goed bezig! Ik haal mijn messen altijd pas los als ik ze moet vervangen.

Frummels

Berichten: 7031
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 09:07

Jenny: wat ontzettend gaaf! Gefeliciteerd!

Jennifer: wat leuk dat je naar Frankrijk kijkt. Mijn tante is er vorig haar naartoe verhuisd en het is prachtig. <3
Leuk om te lezen dat je zo lekker bezig bent met Bink! Gaat het goed met hem?

Lori: ah leuk! Scandinavië lijkt me ook heel gaaf, daar wil ik graag eens heen op vakantie.
Haha kleine smeerlap. Pepper was in Nederland ook altijd heel smerig, al kwam dat in ons geval vaak omdat hij geen droge schone plek had om te liggen dus altijd in de mest lag :+
Nu slaapt hij in het droge stro dus hij is eigenlijk elke dag netjes schoon! Wat een verademing.. want die lange wintervacht schoon krijgen is echt een ramp :))

Suus: ah dat is wel jammer. Maar wie weet ooit! Of anders inderdaad een vakantiehuis :j

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 09:36

@Frummels, Hier wel schone plekken en zelfs extra matten gekocht voor hun deze zomer maar ze mesten daar vooral precies. Al moet ik zeggen dat het met die regen met kleigrond ook echt een ramp is hoor, ze lopen de modder gewoon mee over de tegels en eenmaal dat in hun vacht zit krijg je het er amper nog uit. Ik wil hier vooral snel weg :+ Ik ging eerst van die ibn (m*dcontrol) platen kopen maar die blijken naar internationale verhuis toe toch niet zo handig om mee te nemen.

@Jenny, Als tip ik weet niet op welke grond je zit maar zorg voor een degelijke verharding bij hun toekomstige paddock voor in de natte maanden.

Frummels

Berichten: 7031
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 12:25

Ik heb het over mezelf afgeroepen met mijn vorige bericht :)) het heeft vannacht geregend en pepper heeft het er lekker van genomen :D
Afbeelding

Na een poging tot poetsen wat grondwerk gedaan en dat deed hij erg goed.
Afbeelding

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 11:00

Prachtig uitzicht joh! En wat ziet Pep er happy uit.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 11:27

Nelleke: wat vervelend dat de wond nog steeds niet goed dicht is :(:) Ik hoor vaak dat castratiewonden niet goed helen en/of ontsteken.

Kymberley: super leuk en spannend dat jullie naar Italië zijn verhuist, wat een stap! Ik vind jullie huisje heel leuk. Kunnen jullie een beetje italiaans? Fijn dat het goed gaat met Pepper :)

Jenny: gefeliciteerd! Ik ben heel benieuwd naar jullie nieuwe plekje en hoe het gaat worden.

Jennifer: ik laat mijn messen altijd gewoon op het apparaat zitten, olie ze nog wel een beetje in voordat ik ze weg leg. En ik maak ze zo goed mogelijk haarvrij natuurlijk.

Ik heb alleen een deken gekocht met Black Friday, maar door het virus is het nog de vraag of en wanneer deze binnen gaat komen. Vind de kortingen vaak wel een beetje tegen vallen.