[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 21:41

Fijn dat duvel goed gaat.
Vervelend van Willem. Weet helaas alles van artrose. Wat mag hij nog wel?
Kiekeboefje leuk een nieuwe hond

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 11:07

Wat fijn dat Duvel het zo goed doet nu!
Hopelijk gaat het laatste stukje ook snel dicht.

Hier gebeurt er eigenlijk al een tijdje weinig met de ukkies door tijdgebrek/motivatie
Ze vermaken zichzelf gelukkig wel, en ze staan behoorlijk ruim, dus ze rennen en spelen wat af samen :D

Mandyy

Berichten: 30491
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 09:33

Suus hoe is het nu? Willem nog steeds blij om weer thuis te zijn?

Hoe is het nu met Duvel?

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 16:02

Het is hier stil :)) iedereen aan het genieten van het mooie weer? Ik doe jullie een Hidde spam cadeau :P

Vanmorgen hebben Hidde en ik een rit van 10 km gemaakt. Heel mooi weer en hij had er behoorlijk zin in. Het was zo mooi <3

Afbeelding

Afbeelding

Na het rijden kon ik merken dat hij moe was, lang geleden dat we zo ver hebben gereden. Ik kon de laatste tijd merken dat hij angst opgebouwd heeft voor grote combinaties, en laten we die nou net veel tegen komen hier. We zijn een paar week geleden zeer idioot hard ingehaald door een grote trekker combinatie en toen heeft hij het bit vast genomen en ging lopen. Gelukkig een rechte overzichtelijke weg en kon ik hem snel terugnemen, maar de trekker reed alsnog hard langs ons.... ik kookte van binnen. Helaas merkte ik het vandaag weer. Ga hier eens op trainen, als dat lukt.

Hij ziet er goed uit, wel een beetje te dik. Gelukkig heb ik aankomende tijd meer tijd voor hem dus dat komt goed!

Afbeelding

Even later kreeg ik een berichtje met foto :))

Afbeelding

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 16:05

Kiekeboefje: wat lekker z’n lange rit!

Wat ik altijd deed met groot verkeer dat niet lijkt af te remmen is midden op de weg gaan rijden, zodat ze wel moeten afremmen
Ja ze worden soms boos, maar jouw veiligheid staat voorop.

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 16:37

Ik heb het helaas heel druk en er zijn problemen met de weide waar m'n ponies op staan. De gemeente heeft in augustus beslist om deze grond in te kleuren als natuurgebied en onze stal stond zonder vergunning. Dus die moest afgebroken worden.
Deze beslissing hebben we aangevochten en bewijzen geleverd dat deze stal al 60 jaar staat, dus toch de vergunning gekregen. Nu heeft Natuur en bos hier beroep tegen aangetekend, kans is dus groot dat de stal wel zal moeten afgebroken worden. Erg veel spanning hierrond dus...

_Nelleke_

Berichten: 8060
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 08:14

Mandy wat lief dat je het vraagt! Duvel gaat op zich goed, de wond is nu dicht met een korstje erop. Het is ook niet dik en heeft elke dag netjes dezelfde temperatuur. Verder merk ik wel dat zo'n operatie echt een aanslag is geweest op z'n lijfje. Hij heeft een doffe vacht, is een beetje schrikkerig (terwijl Duvel daarvoor echt nergens bang voor was) en heeft wat schilferige huid op sommige plekken, vooral waar ze helemaal kaal hebben geschoren vanwege de infusen. Ik wilde eerst weer aan de slag met hem als zijn wond dicht zou zitten maar ik denk dat hij echt meer tijd nodig heeft.

Kiekeboefje, wat een heerlijke foto's van Hidde! Hij ziet er super uit. Wat een schattige stipjes! Hoe is het met de puppy die je verwacht?

Luca wat vervelend! Kan je niet verhuizen of is het je eigen weide?

Hoe is het hier met iedereen?

Mandyy

Berichten: 30491
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 10:27

Vervelend dat het toch zo’n aanslag is geweest maar fijn dat de wond wel goed gaat!

Ik ben deze week iets minder op stal geweest.
Ben weer bij de kaakchirurg geweest, nu al m’n verstandskiezen kwijt. :D

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 12:27

Fijn dat je er vanaf bent Mandy! Ik vind die verstandskiezen trekken wel zo gruwelijk eng. Ben ook blij dat ik ze allemaal niet meer heb.

Fijn dat het een beetje beter gaat met Duvel.

Gister een fotoshoot gehad, en al 1 foto terug gehad van Toliene. Zo enorm blij mee
Afbeelding

Lori

Berichten: 3565
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 16:16

@Jenny, Wat is Hidde schattig <3

@Luca hopelijk raakt het opgelost, wel flauw dat ze nu moeilijk doen.

@Nelleke, Kan inderdaad wel dat hij een klap heeft gehad. Had ik vorig jaar met Finn ook, gecastreerd en dan kort erna een kudde genoot die het op hem had gemunt toen die zich ook opeens hengst voelde :(:) .

@Mandy, Super dat de andere er ook uit zijn nu.

@Linsey, Ik zag het al op insta, ik wil ook eens zo een foto's van mijn jongens hebben. Dat zijn zo een foto's waarvan je blij bent dat je ze hebt.

Gisteren met Lucky een 2de keer een rondje door het dorp gelopen in het tuig, hij doet het eigenlijk echt geweldig. Normaal ging ik hem pas tegen eind de zomer voor de sulky zetten maar als die alles zo vlot oppakt gaat hij er misschien al eerder voor.

Cookie gaat ook vooruit ik laat hem nu wennen aan het gevoel van het lamoen door iedere keer een buis aan 1 kant van hem vast te maken. Deze week met zijn ene kant bezig geweest en volgende week normaal de andere kant.

Ondertussen opzoek naar nog een zilco tuig maar er komt weinig 2dehands online helaas.

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 13:39

Nelleke: fijn dat zijn wond zo goed geneest! Is het toch niet allemaal voor niets geweest.
En z’n aanslag snap ik wel hoor, het is toch heel stressvol voor ze, en dan ook nog eens t feit erbij dat ze geen bezoek mogen, dus totaal geen bekende voor hem.
Hij zal vast opknappen met wat tijd.

Lindsey: wat een super leuke foto!

Lori: wat fijn dat je pony’s het zo goed oppakken!
Zag laatst wel een nieuw zilch tuig op marktplaats staan, maarja nieuw kan je ze overal wel krijgen.

Hier sinds tijden weer wat met de Ukkies gedaan.
Tango ff los gegooid en die ging helemaal uit zijn panty :+
Afbeelding
(Je zou bijna zeggen dat hij altijd opgehokt staat zo tekeer ging die)

Klein stukje met Nico gewandeld, maar die heeft last van hornoontjes }>
Net zo lang de oprijlaan op en neer gelopen tot hij rustig mee kon lopen, en dat was gelukkig vrij vlot al

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 13:31

Zou ik me hier ook mogen melden? Ik heb nog geen mini, maar staat wel op de planning. Ik heb lang getwijfeld tussen een tweede rijpaard of een mini, maar toch ervoor gekozen om voor een mini te gaan!

Ik ga dinsdag kijken bij een nmprs hengstje, ben zo benieuwd! Hij is nog jong, dus mag eerst lekker jong zijn. Uiteindelijk zou ik willen leren mennen, maar dat moeten we dan dus allebei leren. Dat is latere zorg! Verder ben ik gek op grondwerk en ik hoop dat ik iets vind dat lekker kan spelen met mijn draver. Staan nu 2 dravers aan huis en daar mag hij dan dus lekker bij :)
Mocht deze knapperd het niet worden gaat de zoektocht gewoon verder :D

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 11:42

Lori: Wat zijn dat je pony's het zo snel oppakken. Volgens mij sprak ik jou vorige week nog, omdat ik je methode om dat gevoel van het lamoen te creëren, zo grappig, slim en handig vond.

Knappe Tango!

Welkom Iselda :)

Hoe is het met iedereen? Allemaal genoten van de lekkere dagen? Toliene staat heerlijk in het werk. We hebben besloten om haar dit voorjaar proberen drachtig te krijgen. Een veulentje fokken en dan zelf houden voor de toekomst. Toliene heeft in het verleden al 4 veulens gehad, en vind dat het, het laatste jaar is dat het zou kunnen. Dus we zijn nu druk bezig met het uitkiezen van een hengstje, en dan duimen dat het lukt :D

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 11:51

Linsey1998 schreef:
Lori: Wat zijn dat je pony's het zo snel oppakken. Volgens mij sprak ik jou vorige week nog, omdat ik je methode om dat gevoel van het lamoen te creëren, zo grappig, slim en handig vond.

Knappe Tango!

Welkom Iselda :)

Hoe is het met iedereen? Allemaal genoten van de lekkere dagen? Toliene staat heerlijk in het werk. We hebben besloten om haar dit voorjaar proberen drachtig te krijgen. Een veulentje fokken en dan zelf houden voor de toekomst. Toliene heeft in het verleden al 4 veulens gehad, en vind dat het, het laatste jaar is dat het zou kunnen. Dus we zijn nu druk bezig met het uitkiezen van een hengstje, en dan duimen dat het lukt :D

Wat leuk zeg een veulentje

Lori

Berichten: 3565
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 17:56

@Linsey, Klopt dat was ik inderdaad. Deze week nog niet verder gewerkt maar normaal ging ik hem beide kanten tegelijk laten wennen nu.

Spannend trouwens een veulen en ook zo een mooie periode straks.

Ik heb ook al heerlijk van het weer genoten, ook de pony's geschoren. Voor de frissere dagen kunnen ze even een deken op maar geen kopzorgen dat ze op warme dagen zich kapot zweten. Juist Finn was echt geen fan van zijn oren, mister drama :') Cookie is helaas niet zo mooi geschoren, hij was de laatste en de messen hadden al heel wat vieze plekken moeten trotseren := .

_Nelleke_

Berichten: 8060
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:47

Iselda welkom!

Linsey, wat leuk een veulentje fokken! Heb je al wat hengsten op het oog of ben je echt nog aan het oriënteren? Wat zijn je eisen?

Lori, lekker pony's geschoren. Lukt dat een beetje streeploos?

Hoe gaat het met de rest? Nog leuke menfoto's? :D

Lori

Berichten: 3565
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 22:08

Het valt goed mee Nelleke, juist Cookie heeft wat meer strepen maar dat verhaart er wel verder uit komende tijd al is het ook nog geen drama ik heb al erger gezien. Ze staan behalve het werk vanaf de grond nog stil, ik moet nog uitzoeken of ik bakstukken (zonder kleppen) van ideal op mijn zilco hoofdstel steek of toch een volledig nieuw hoofdstel bestel.

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 08:54

Dank jullie! :D

Ach, veulens zijn zo leuk, wat een leuk vooruitzicht! <3

Ik ben gister voor de tweede keer bij de mini wezen kijken, moet dit weekend beslissen/laten weten of ik hem wil kopen :)
Hij mag daar eventueel op stal nog gecastreerd worden, dus dat is wel heel fijn!

Zijn jullie allemaal fanatieke menners of doen jullie ook veel andere dingen met de mini’s?

Lori

Berichten: 3565
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 09:58

Ik men, wandel, observeer, lange teugel, agility, ... Zeker dat observeren kan ik uren doen, het is beter dan welke tv show dan ook. :o

Hoe groot is die mini? Je hebt er van 80cm en van 1m05, als je ermee wil mennen zou ik gaan voor eentje van 90cm en groter. Ze kunnen net wat meer en goed materiaal vinden is ook veel makkelijker. :) Stel dat deze nu kleiner is en je bent hopeloos verliefd het is niet onmogelijk maar ga wel gewoon voor een hca type sulky er achter dan kan het zeker in balans.

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 15:30

Lindsey: wat leuk dat je wil fokken! Je gaat vast een hele gave hengst vinden :D

Lori: fijn dat de pony’s weer kaal zijn! Het weer van tegenwoordig is zo lastig, dat ze het al snel te warm voor ze is met zulke vachten.

Iselda: welkom! Wat je met je mini kan is natuurlijk afhankelijk van hoe groot hij is, en de leeftijd.
De echte mini mini’s(tegenwoordig heb je ze al van nog geen 80cm) zou ik niet aanraden om mee te mennen.

Ikzelf heb jaren met Tango gemend, hij is 97 cm.
Nu wandelen we regelmatig, loopt hij naast de fiets, longeer ik soms
Mijn jongste telg staat nog lekker baby te zijn, en daar doe ik vrij weinig mee behalve de basis dingen.


Van de week Nico voor het eerst kennis laten maken met de tuinslang, hij was toch echt er van overtuigd dat hij opgegeten zou worden door dat ding :')
Maargoed, zoals een echte shet, snoepjes erbij en na 5 min was t nauwelijks eng meer :D

Zijn jullie ukkies na castratie nog in de hoogte geschoten trouwens?
Nico groeit nu enorm (hij was z’n 98 cm toen ik hem ophaalde 7 maanden geleden en is nu z’n 103)
Het maakt mij echt niet uit hoe groot hij wordt, maar ben stiekem wel benieuwd wat ik kan verwachten

har166

Berichten: 2039
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 18:18

Nou de mijne is nu 88cm ( althans eind januari toen hij gecastreerd werd is hij gemeten ) en de d.a dacht dat er nog zo'n 5cm bij kon komen, hij word in mei 2.

Teuntje is wel een beetje een pechvogel. Hij had 2 weken geleden voor de 2e keer koliek en nu heeft hij weer snotogen :list: leuke rekeningen geeft dat. Maar ik ga in mei naar een andere stal en ik hoop dat dat verbetering geeft. Ik heb nu 8 jaar eigen ponies maar die hebben niet zoveel gekost sinds Teuntje sinds november hahaha.

Lillian__

Berichten: 3275
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 20:41

Ik kom na een hele lange tijd toch maar weer eens binnenvallen, heb het erg druk, nauwelijks tijd voor bokt.

Ik en mijn vriend hebben een huis gekocht in Apeldoorn, voor Floor ben ik op zoek naar een stal in de directe omgeving. Zijn er bokkers die een plekje weten?
Ik weet dat Sascha uit die omgeving komt, maar heb haar volgens mij niet meer op Facebook, kan dr ook niet vinden.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 21:13

Zij heeft een eigen plek. Verder weet ik niks in apeldoorn

Lori

Berichten: 3565
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 21:17

@Eliane, Hier heb ik maar 1 die echt oke is met de tuinslang, de rest moet je vasthouden. Stelletje helden.

Qua hoogte hier 1/2cm geloof ik daarna maar ze waren hier wel allemaal al boven de 2 jaar bij de castratie en Finn zelfs 7,5jaar.

Finn heeft ook een beetje pech die gooit altijd met zijn hooinetten (hoofd eronder en opgooien) en heeft daarmee iets in zijn oog gekregen, het tranen is nu over maar het is nog wat gevoelig en die is al zo gevoelig dus die voelt zichzelf erg zielig :(:) . Gelukkig is een extra wortel of wilgentakje wel een goede troost :')

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 13:47

Nou Nico is vanochtend gecastreerd
Erg blij dat hij weer rustig staat te eten.
Hij heeft toch behoorlijk lopen “vechten” tegen de narcose, en daarbij z’n ooglid open gehaald.
Gelukkig oppervlakkig.
Nu duimen voor een spoedig herstel