[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 19:25

Jeetje wat heftig. Veel sterkte met t begraven van de honden Y;(

Gigant vandaag los laten bewegen door de longeercirkel. Hij is geënt (de dierenarts heeft m deze keer onderhuids geënt ipv in zn bil) en hij heeft een fikse bult niet pijnlijk of kreupel maar vond m toch sneu met zn bult

Morgen wss inspannen en weer rijden. Ook weer een les bij Melanie vd Bunt en bij Hans heus (beide om de week) ingepland zodat we ons weer volop kunnen richting op de wedstijden

Lori

Berichten: 3565
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 23:27

@Indi_vito, wat vreselijk zeg. Dit wil je gewoon niet meemaken. Dikke knuffel vanaf hier!

Verder alles bijgelezen maar weinig toe te voegen. Ze staan hier gewoon stil nog altijd. Gisteren is mijn eigen koets verkocht, deze die ik had voor de B pony. Stond al even te koop maar ging na het vernieuwen van de advertentie opeens snel. Deed wel pijn, altijd helemaal gek geweest van die koets.. vond 'm zo mooi maar helaas voor de mini mannen te zwaar. ;(

Hebben nu de andere vierwieler nog die wel gaat voor de kleintjes.

Jorex

Berichten: 9966
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 23:36

Ik merk dat ik op het moment erg weinig zin kan opbrengen om iets met de pony's te doen. Daarnaast werk ik veel, dus ik zat een beetje half mee te lezen. Ik merk gewoon dat ik de ritjes maar half zo leuk vind nu ik eraf gelegen heb. Durfde vooral Jorie daardoor niet meer te pakken. Maar vandaag beide even gedaan, vooral Jorie was explosief druk, maar we hebben het weer overleeft. Ik zit er voor Jorie nu aan te denken een fluoriserend geel dek aan te schaffen en daar een L ofzo op te plakken van dat ie nog moet leren. Heeft iemand daar nog betere ideeën voor?

Heel veel sterkte Indi_vito met het verlies van beide honden Y;(

En aan iedereen die zoveel succesvol wedstrijden rijdt, ik vind het erg knap en alsnog gefeliciteerd met jullie punten.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 12-08-18 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandyy

Berichten: 30493
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 23:48

Linsey en Patty, goed gereden!

Indy wat een naar verhaal. Sterkte! :(:)

Fenna, kan ik me wel voorstellen. Maar toch kwestie van kilometers maken..

Ik heb vandaag ook gemend. Was erg fijn!

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 07:17

Fennadev schreef:
Ik merk dat ik op het moment erg weinig zin kan opbrengen om iets met de pony's te doen. Daarnaast werk ik veel, dus ik zat een beetje half mee te lezen. Ik merk gewoon dat ik de ritjes maar half zo leuk vind nu ik eraf gelegen heb. Durfde vooral Jorie daardoor niet meer te pakken. Maar vandaag beide even gedaan, vooral Jorie was explosief druk, maar we hebben het weer overleeft. Ik zit er voor Jorie nu aan te denken een fluoriserend geel dek aan te schaffen en daar een L ofzo op te plakken van dat ie nog moet leren. Heeft iemand daar nog betere ideeën voor?

Heel veel sterkte Indi_vito met het verlies van beide honden Y;(

En aan iedereen die zoveel succesvol wgrondwerk edstrijden rijdt, ik vind het erg knap en alsnog gefeliciteerd met jullie punten.

Hoe bedoel je met eraf gelegen?
Kan je niet ergens op de wei of in een bak mennen? En zou Veel aan de lange lijnen doen zodat hij goed gaat luisteren.

Jorex

Berichten: 9966
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 07:30

Toen met Alex in het bos doordat die bout miste. Luisteren doet Jorie prima. Het is meer dat ie nogal gauw even schrikt zeg maar en dat zijn dingen die ik echt alleen in mijn kleine staprondje kan oefenen. Hij heeft namelijk alleen nog schrik voor verandering van kleur van de ondergrond. Maar het leek me wel handig om net als sommige ruiters iets met pas op jong paard te doen zodat andere weggebruikers dat ook weten.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 07:35

Ik zou eerder een hesje aan doen. Geel dekje zien ze pas als ze naast je zitten.

Jorex

Berichten: 9966
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 07:38

Romy dat kan niet. Ik zit op een zwart stoeltje dus mijn rug zie je ook niet. Kan ook niks over het stoeltje doen, want de driehoek moet wel zichtbaar blijven. Kan misschien wel een bordje aan de sulky bevestigen. Jorie doet overigens tijdens lange lijnen en wandelen al niet meer schrikken.

Lori

Berichten: 3565
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 10:10

In België zit iemand die echt voor alles wel wat kan maken uit fluo. Die zou prima een overtrek voor dat zitje kunnen maken met een grote L op.

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 10:17

Wat jammer dat de lol er even af is Fenna. Je was zo lekker bezig met die lange afstanden!
Komt vast wel weer terug :)

Zo’n hesje voor over het stoeltje lijkt me ook het meest duidelijk. Of zit die driekhoek daaraan vast?
Of zo’n oranje vlaggetje voor aan een fietskar... 8-)
Dan een L erop maken ofzo :+

Jorex

Berichten: 9966
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 11:10

Driehoek zit op de achterkant van het stoeltje geplakt dus daar iets overheen mag wettelijk gezien niet. Zo'n hangend bordje onderin met L erop zou wel kunnen.

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:13

Nooit geweten dat zo'n driehoek verplicht is. Ik rij altijd zonder, heb ook nooit wat gehoord van politie :?

Jorex

Berichten: 9966
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:17

Het staat wel in de wetgeving: https://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?t=28550
Ik vond het zelf ook niet nodig, maar van mijn vader moest ik die driehoek sticker er perse op hebben. Anders mocht ik de weg niet op van hem, ach het maakt me wel extra zichtbaar van achteren ook.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 15:43

Gefeliciteerd met alle mooie wedstrijdresultaten!

Indy: heel veel sterkte met het verlies van allebei je honden, wat moeilijk moet dat zijn :(:)

Fenna: Kun je niet een fluo geel papier/sticker/bordje met een L onderaan je stoel hangen? Dat ziet ook iedereen van een afstand wel lijkt me? Of een hoes met sticker voor over je cap?

StalNollie

Berichten: 9150
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 19:02

Wachtend in de auto want het regend enorm hier. Weides binnen 10 min gewoon blank van het water. En moet nog 1 pony (niet dat het nog even 5min droog kon zijn)

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 19:08

Ik ben enorm blij met de regen :D Laat het gras maar groeien!

Net bij Lola op 4 hoeven dubbele zolen verwijderd. Hebben die van jullie daar ook last van nu met die droogte?

Jorex

Berichten: 9966
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 19:10

Ja Jorie en Alex hebben dat ook heel veel nu. Maar die vernieuwen alles inclusief stralen nu.

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 20:48

Ja dat viel me bij die kleintjes van mij ook op.
Stralen laten hier ook los.

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 22:15

Hier ook dubbele zolen en stralen. Stralen vervellen meestal met de vacht mee, maar ik hoop toch echt dat Nick zijn zomervachtje wat langer houdt dan 2 maanden >;)

Jorex

Berichten: 9966
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 22:17

Hier verharen ze al naar winter ook. Alex is twee verschillende kleuren vos nu.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 19:32

Afbeelding

Indi_Vito

Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-10-09

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 19:54

Heb even een vraagje tussendoor, rijden jullie vaak alleen buiten met de sulky? Of heb je altijd iemand mee?

Ik wil heel graag kms gaan maken maar zit vaak met oppas van mijn zoontje, hij kan bij oma blijven maar dan kan er dus niemand mee. Ik wil wel alleen hij is mega braaf, rem doet het goed hij heeft nog nooit echt gek gedaan en heeft er nu ongeveer 10x voor gestaan. Wel al 1x eerder alleen gereden met een paard en ruiter naast me en dus niemand bij me op de sulky.

Moet een klein stukje langs de weg en hier en daar oversteken.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 20:10

Ik ga altijd alleen. Heb ze vandaag nog allebei gereden. Ik ging al vroeg in het beleerproces alleen op pad. Maar wel alleen als ze braaf waren.

Mandyy

Berichten: 30493
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 20:22

Ik ben ook bijna altijd alleen, anders kan ik bijna nooit..

Jorex

Berichten: 9966
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 20:25

Ik ga ook alleen, met Jorie heb ik nog wel het liefste mijn moeder voorop met de fiets dat scheelt de helft aan schrikpartijen. Maar met Alex ben ik altijd alleen, daarom ben ik nu ook wat angstiger en men ik wat minder. Ach, volgende week lekker naar Ameland, misschien daar ergens een buitenritje langs het strand op een haflinger meepakken en lekker genieten. Pony's krijgen dan gewoon vrij.