[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 07:47

Apart dat er zoveel menners hebben geregeerd, er stond toch duidelijk vermeld dat ze daar niet meer geschikt voor is. Heel bijzonder haha.

Ik ben over het algemeen meer een ochtendmens. Uitslapen kan ik niet, vind ik zonde van de tijd.

Lori

Berichten: 3565
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:56

@Patricia, dat verbaast mij niet dat er alsnog menners reageerden, van dat type die van zich zelf overtuigd zijn dat ze het probleem wel kunnen oplossen .

Ik ben een altijd mens zo lang ik genoeg geslapen heb.

@Sasho, Leuk zo een avond training nog.

Komt normaal dadelijk iemand een hoop zooi halen en dan Finn aan 't werk zetten.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 11:05

Jeetje dat is snel gegaan Patricia, gelukkig krijgt ze een fijn huisje. Succes vandaag!

Gefeliciteerd Sascha met je punten, heb je helemaal niet gezien maandag.

Ik ben ook een avondmens, totaal geen ochtendmens. Kan ook mega goed uitslapen :o

Ik ben maandag ook gestart in Garderen. Dressuur niet helemaal tevreden nog, maar toch 188 en 191,5 gereden. Helemaal top voor de 2de keer Z :) Vaardigheid ging ook weer top, foutloos en binnen de tijd, dus ook 2 winstpunten *\o/*

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 11:20

Leuk filmpje Sas, ik zou geen steek zien in het donker :') Ik ben een ochtend- en een avondmens :))

Nette punten Linsey, gefeliciteerd :)

Ik verkoop mijn Hati trailer.. dus als iemand nog een pony trailer zoekt.

Sascho

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 11:56

Heb jou ook niet gezien linsey maar er was natuurlijk al prijsuitreiking tussen door dus daarna ben ik naar huis gegaan. Er is ook wel erg hoog gepunt, ben blij met mijn punten hoor maar lager was meer terrecht geweest.

Ik kan wel uitslapen maar ik sta altijd optijd om de pony's te verzorgen.

Ayla, het lijkt veel donkerder op het filmpje dan dat het was, het was nog schemerig en ik heb zoveel licht van de parkeerplaats ernaast.

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 11:58

Sascha wat gaaf je vierspan <3
Heeft elke pony zijn vaste plek? Of wissel je wel eens? (Nu nog niet misschien)

Patricia, fijn dat je zo'n fijn gevoel he t bij de nieuwe eigenaren:)
Blijft moeilijk hoor..

Linsey, gefeliciteerd met je winstpunten! Netjes hoor :)

Aula, had ik dat geweten :+
Dan had me het een hoop tijd gescheeld...

Ik zie dat er een paar nu de shets nog scheren... scheren jullie de zomernacht dan niet af? Krijgen ze daar geen last van?

Ik ben ook geen ochtendmens hoor.
Niet sacherijnig, maar als mensen een verhaal tegen me vertellen, komt de helft gewoon niet binnen :')

Ik ben Fleurtje tegenwoordig even aan het longeren voordat ik ga rijden. Mag zij eerst racen wat ze wil en als we dan gaan rijden, moet ze mijn tempo aanhouden.
Nu na een paar keer snapt ze dat steeds beter (lees: minder gefrustreerde pony) *\o/*

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 14:22

Gaaf vierspan inderdaad!

Gefeliciteerd met je punten Linsey.

Wat fijn dat Fleur beter meewerkt zo, een gefrustreerde pony is nooit leuk.

Sascha ik kwam bij anderen op Facebook ook al zulke enorm hoge punten tegen := Ach ja dat hou je toch. Soms krijg je punten die je wellicht niet helemaal hebt verdient en soms verdien je punten die je niet krijgt..


Hier zijn de pony’s weer helemaal gelukkig, ze mogen weer op het land :D Sommige paarden stonden al eventjes op het land, de pony’s worden nu opgebouwd.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 14:24

.
Laatst bijgewerkt door sanso op 24-04-19 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 14:44

Dit is een kletstopic waarin we eigenlijk altijd wel proberen om ook op anderen te reageren :)

Bitmaat is nogal afhankelijk van je pony. Je kunt het eventueel met een touwtje opmeten of wat maten proberen als je die kunt lenen van iemand.

Sascho

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 17:19

Ze hebben nu nog een vaste plek, ik wil Carlos nog wel een keer voor proberen maar toen we dat eens deden met sjors erbij in het 4 span wou Carlos niet lopen maar hij was toen ook nog jong. Benji en zipper staan nu voorop, die lopen altijd en zijn lekker vlot dus opzich een fijn voorspan maar voor de dressuur zouden zipper en carlos mooier vooropstaan. Chico blijft achter ivm z'n maat.

Ik heb inderdaad ook wel eens super gereden voor m'n gevoel en dan geen wp gekregen dus die heb ik dan nu weer terug verdient haha.

Fijn dat dat lijkt te helpen bij fleur!

Lori

Berichten: 3565
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 17:31

@Sunshinedaan, Ik heb een iets langer lengte qua mes op de moser zitten, zat daardoor net boven de nieuwe zomervacht. Je zag bij de ene pony mooi de enkele spikkels zomervacht haren na het scheren staan.

Bij Finn kwam het nu toch stil aan binnen dat stap stap betekend :') . Zijn kop erbij zegt wel genoeg over wat die ervan denkt maar goed.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 17:34

Ik lees vandaag alleen even mee, even niet de puf om op iedereen te reageren.

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 17:41

Jeetje patricia dat is snel gegaan! Maar ik zag wel heerlijke fotos voorbij komen op facebook!

En Stalnollie een enorm leuke pup! Wij verwachten over 1,5 week ons nestje <3


Wat doet jouw 4span het goed Sascha! Ik kan daar echt van genieten. Al houdt ik het hier toch maar bj enkelspan.

Ik ben geen ochtend en geen avond mens denk ik. Ik heb chronische vermoeidheid en daarom altijd moe. Volgende maand start ik een revalidatietraject daarvoor.

Zoals ik je al zei, enorm fijn dat Fleur zoveel lekkerder gaat nu. Ze mag wel wat pit aan Jimmy geven haha.

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:45

Danielle wat goed dat dat werkt voor jullie! Fleur is echt een fanatiekeling :))

Miranda, spannend maar heel erg leuk puppies!

Lori, hier ook een die de eerste 10 rondjes niet begrijpt wat warmlopen is hoor..... Dat is echt veel oefenen en rust er in krijgen. Goed dat Finn dat een beetje begint te snappen. :)

Wij trainen lekker door :P We hebben wel heel veel lol samen. Volgende week word hij op ijzers gezet, dan gaan we wat meer en langer buitenritten rijden. Dat is toch echt wel mijn ding. Krijgen 1 keer per week les, en hij gaat in kracht echt meer vooruit. Hij staat nu 2 of 3 keer per week voor de wagen en 2 of 3 keer longeer/wandel/fiets/vrijspring ik met hem. Hij vind alles leuk en doet alles met veel inzet.
Afbeelding

Ik kwam deze foto tegen op facebook, precies een jaar geleden... :( Wat mis ik haar..
Afbeelding

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:47

Jeetje..... Wat lijken Don en Hidde veel op elkaar 8)7 |(

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 19:07

Zo dan Jenny, die lijken zeker veel op elkaar!
Ik kan me voorstellen dat je haar mist...
Fijn dat je lekker door kan trainen met Hidde en dat hij het zo goed doet :)

Patricia :(:)

Sascha, lijkt me best een gepuzzel met een vierspan. Wel heel erg gaaf. Zou ik in de toekomst ook zeker willen!

Ik denk nu steeds vaker aan tandem. Fleurtje voorop en Cooks voor de sulky...
Ik rij Cooks nu zo'n 2-3 x per week buiten of in de bak. Hij is heel erg braaf, pakt alles goed op en doet echt zijn best.
Het grote verschil met Fleur, is dat ik Cooks veel meer moet rijden en motiveren/ aanmoedigen :+
Hij is nog jong natuurlijk. Fleur loopt vanzelf, maar Cooks zakt na een paar pasjes in :')
Wel heel leuk om te merken dat hij per keer trainen sterker wordt :))

Hij kan erg leuk lopen <3

Afbeelding

Lori

Berichten: 3565
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 19:10

Wat gaat de tijd snel zeg, al een jaar :( . Heb je hoefschoenen ook overwogen eigenlijk?

Hier gaat hij enkel sneller na enkele rondjes, waar die zijn energie toch altijd vandaan haalt. Denk hierna eens lange teugelen wat uit te proberen ermee.

@Sunshinedaan, zie ik dat goed dat jij je staalkabel maar tot ongeveer het rekje laat lopen? Zit hier er wat mee nog dat er meerdere pony's voor gaan die meerdere lengtes nodig hebben, lijkt mij dat anderen dit ook hebben? Strengen moeten toch genoeg contact hebben om te trekken bij iedere pony.

Cooks is heel leuk trouwens, is mooi aan het opdrogen.

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 19:25

Lori schreef:
@Sunshinedaan, zie ik dat goed dat jij je staalkabel maar tot ongeveer het rekje laat lopen? Zit hier er wat mee nog dat er meerdere pony's voor gaan die meerdere lengtes nodig hebben, lijkt mij dat anderen dit ook hebben? Strengen moeten toch genoeg contact hebben om te trekken bij iedere pony.

Cooks is heel leuk trouwens, is mooi aan het opdrogen.


Ja dat heb je goed gezien.
Ik heb de staalkabel tot net voor de voetensteuntjes lopen.
Ik heb nu lelijke touwstrengen met een grote musketonhaak. Met Cooks kan de staaldraad (met panieksluiting) direct aan de touwstreng, bij Fleur aan de musketonhaak.

Ik heb een mooi Ideal tuig, maar die gesp was te zwaar en zwaaide teveel, waardoor het heel onrustig werd.
Heb een paar extra strengen aangeschaft met een andere gesp... maar dat vind ik ook niet werken, omdat die gespen nu natuurlijk tegen die voetsteuntjes slaan :n

Dus als de trailer in orde is, ga ik met pony's en sulky bij de tuigenpasser langs... dan moet het goed komen.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 22:59

Veel geschreven :-) Heb de hele dag in de sauna in Tilburg gelegen. Beetje uit de buurt maar vooruit, een keertje en die vriendin woont daar in de buurt.

Patricia IK zag net foto's op Facebook. Sterkte!

Sacho: echt leuk!

Sunshinedaan ik scheer inderdaad vast een laagje zomer haar af maar toch doe ik dit model vaker nog in april en dan komt het nog goed :-)

Kiekeboefje ik dacht even dat het Hidde was inderdaad. Alwéér een jaar geleden joh. Time flies!

Sorry voor wie ik vergeten ben......

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 08:20

Daniëlle kun je je staalkabel niet langer maken en door laten lopen tot voorbij de voetsteunen? Dan heb je geen last met de gespen tegen het metaal maar ook niet tegen je benen. Mijn staalkabel heb ik dan ook nog door de voetsteunen heen.

Lori

Berichten: 3565
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 08:37

Toch goed gezien dus van de staalkabel, eens moeten zien hoe ik het zelf puzzel want is hier met een bankje dus je staalkabel loopt van waar anders je zweng loopt bij andere tweewielers. Had er achteraf gezien misschien beter een zweng op laten zetten voor aankoop maar dat is nu gedacht natuurlijk. Heb nog even tijd eerst nog even door met de opvoedlessen van Finn.

Sascho

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 08:43

Ik heb de staalkabel ook zoals Danielle, werkt hier prima

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 09:05

Wat fijn dat Hidde zo goed gaat en dat jullie samen zoveel plezier hebben Jenny, het is je gegund :* Lieve Donja alweer een jaar geleden..

Lori: ik heb mijn staalkabel tot voorbij het rekje maar de lengte maakt niet echt uit, de strengen maak je dan korter dus dan komt het op hetzelfde neer. Als je met meerdere pony's ervoor wilt rijden zul je de strengen langer/korter moeten maken als dat nodig is of eventueel andere strengen of een ander borsttuig gebruiken als dat niet mogelijk is.

Gisteren heeft een stalgenootje Sjors voor de eerste keer gereden. Hij zou beleerd zijn onder het zadel toen ik hem kocht maar ik heb wel eens een buurmeisje op hem laten rijden en toen snapte hij de beenhulpen niet zo goed. Gisteren begreep hij ze natuurlijk ook nog niet helemaal en hij moest zijn balans nog erg vinden maar ze deden het heel leuk samen :D Voor het mooie is ze net wat te groot maar ze rijd hem heel netjes en zit mooi stil. Ze rijd zelf bijna M2 met haar D pony dus ze weet wel hoe ze moet rijden.

Afbeelding


Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 10:09

Zo leuk! Sjors doet het ook netjes :)

Lori

Berichten: 3565
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 10:31

Dat ziet er niet slecht uit :)