[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 16:21

Ik heb mijn eigen penny meisje, mijn dochter. :D

Balen dat Willem er zoveel last van heeft. Niks aan als ze wat mankeren en je je zorgen maakt. Toos is afgelopen zaterdag geënt, maar lijkt nergens last van te hebben gelukkig.

Toos haar nieuwe halster is binnen. <3 <3

Afbeelding
Afbeelding

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 16:24

Wat een mooi halster! Mag ik vragen waar je die vandaan hebt?

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 16:25

Toos en Willem hebben dezelfde deken :D Halster staat leuk!

Hij mankeert bijna nooit wat dus ik zit meteen in de stress -O- Als het morgen nog zo is bel ik mijn ‘eigen’ kliniek. Had nu gewoon maar de DA die ook geënt heeft op stal, is niet mijn eigen dierenarts.

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 16:29

Frummels schreef:
Wat een mooi halster! Mag ik vragen waar je die vandaan hebt?


Van de petsplace/welkoop. :D Ze vallen vrij klein, heb maat pony, maar haar neus zit op het grootste gaatje. Toos heeft ook wel vrij groot hoofd. :Y)

https://petsplace.nl/waldhausen-lerenha ... 7-pps.html


Susanne schreef:
Toos en Willem hebben dezelfde deken :D Halster staat leuk!

Hij mankeert bijna nooit wat dus ik zit meteen in de stress -O- Als het morgen nog zo is bel ik mijn ‘eigen’ kliniek. Had nu gewoon maar de DA die ook geënt heeft op stal, is niet mijn eigen dierenarts.


Horseware en Bucas zijn de enigste dekens die goed zitten bij haar. Kost wat, maar ze gaan wel jaren mee!

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 17:18

Suus. Gigant heeft precies t zelfde als hij in z’n half spier geënt wordt. Hij wordt nu onderhuids op z’n bil geënt en is alleen een dag een beetje stijf O:)

Mandyy

Berichten: 30498
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 18:28

Balen Suus. Hopelijk voelt hij zich snel beter. :(:)

Mooi halster heb je Rianne!

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 22:26

Duvel had er ook altijd last van. Gaf hem dan metacam en dan ging het over.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 22:56

Hallo, ik plaats hier toch maar weer even een berichtje, heb al een tijdje geleden dezelfde vraag gesteld en sinds die tijd gezellig meegelezen. Maar ik heb nu wat meer duidelijkheid dus ga wat serieuzer op zoek.
Aangezien het weidemaatje van mijn haflinger merrie verkocht gaat worden en ik dus een nieuw maatje erbij ga kopen. Ik ben al een tijd shetlander gek en ben nu dus rustig opzoek naar een shetlander, nou vind ik het lastig om leuke shets te vinden maar misschien kijk ik verkeerd. Ik kijk nu voornamelijk op fb, marktplaats en bokt maar wellicht dat jullie wel leuke/goede fokkers kennen?
Mijn eisen zijn:
Tussen de 3 en de 7 jaar oud
Minimaal 85 cm
Ruin of merrie, geen hengst
Eigenlijk heb ik als eis dat hij al beleerd moet zijn voor de sulky maar mocht het nou echt een geweldig leuke pony zijn dan kan ik deze laten vervallen.
Qua prijs is de Max wel 800 ongeveer.

Ik ben benieuwd of jullie iets weten of iemand kennen die wellicht een goed plekje zoekt voor zijn of haar shet, voor meer info of tips mag je uiteraard een berichtje sturen

Knolselder

Berichten: 4326
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 23:17

Ik heb een heeeeele leuke shet ruin staan die eventueel misschien mag verhuizen. Maar die wordt 9. Niet beleerd, wel begin lange lijnen en pakt ie vlotjes op. 94cm ongeveer.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 00:18

Knolselder schreef:
Ik heb een heeeeele leuke shet ruin staan die eventueel misschien mag verhuizen. Maar die wordt 9. Niet beleerd, wel begin lange lijnen en pakt ie vlotjes op. 94cm ongeveer.

Ik heb je een berichtje gestuurd!

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 00:31

Voor de pure handigheid zou ik minimaal 90cm stokmaat nemen en groter als het bedoeld is voor de wagen, het maakt het zoveel makkelijker op alle vlakken van materiaal en power. Helemaal makkelijker is rond de 95 a 1m10

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 08:45

Ik heb je vraag doorgestuurd aan iemand.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 09:30

Ahh oke, ja ik richte zelf ook al op rond de meter inderdaad, maar echt het minimale wat ik dacht is dan 85, maar dan is het inderdaad wel slim om voor een nog wat grotere maat te kijken.

Bedankt Susanne, ik ben benieuwd!

Mandyy

Berichten: 30498
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 09:54

Suus, hoe is het met Willem?

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 10:03

Faitherr schreef:
Hallo, ik plaats hier toch maar weer even een berichtje, heb al een tijdje geleden dezelfde vraag gesteld en sinds die tijd gezellig meegelezen. Maar ik heb nu wat meer duidelijkheid dus ga wat serieuzer op zoek.
Aangezien het weidemaatje van mijn haflinger merrie verkocht gaat worden en ik dus een nieuw maatje erbij ga kopen. Ik ben al een tijd shetlander gek en ben nu dus rustig opzoek naar een shetlander, nou vind ik het lastig om leuke shets te vinden maar misschien kijk ik verkeerd. Ik kijk nu voornamelijk op fb, marktplaats en bokt maar wellicht dat jullie wel leuke/goede fokkers kennen?
Mijn eisen zijn:
Tussen de 3 en de 7 jaar oud
Minimaal 85 cm
Ruin of merrie, geen hengst
Eigenlijk heb ik als eis dat hij al beleerd moet zijn voor de sulky maar mocht het nou echt een geweldig leuke pony zijn dan kan ik deze laten vervallen.
Qua prijs is de Max wel 800 ongeveer.

Ik ben benieuwd of jullie iets weten of iemand kennen die wellicht een goed plekje zoekt voor zijn of haar shet, voor meer info of tips mag je uiteraard een berichtje sturen


Ik heb je een pb gedaan :D

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 11:15

Willem wordt altijd in de hals geënt, dat is het probleem niet. Hij geeft een reactie op dit merk enting.

Ik ga straks weer heen, hoop dat de metacam aan begint te slaan en dat hij in ieder geval zijn hoofd weer kan bewegen.

Mandyy

Berichten: 30498
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 14:35

Dat hoop ik ook! :(:)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 14:53

Arme Willem! Hopelijk voelt hij zich snel weer beter. :(:)

Ik heb besloten om ons aan te melden en te kijken of we worden ingeloot voor de Eper Paardenvierdaagse dit jaar :D Ben helemaal enthousiast en heb echt zin om ervoor te trainen straks op de nieuwe stal. Hebben we ook meteen mooi een doel.

Heeft 1 van jullie wel eens meegereden met aanspanning, of is iemand van plan dat dit jaar te doen?

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:04

Frummels schreef:
Arme Willem! Hopelijk voelt hij zich snel weer beter. :(:)

Ik heb besloten om ons aan te melden en te kijken of we worden ingeloot voor de Eper Paardenvierdaagse dit jaar :D Ben helemaal enthousiast en heb echt zin om ervoor te trainen straks op de nieuwe stal. Hebben we ook meteen mooi een doel.

Heeft 1 van jullie wel eens meegereden met aanspanning, of is iemand van plan dat dit jaar te doen?


Dan kom ik je aanmoedigen! Ik woon tegen Epe aan, maar nog nooit mee gedaan.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:26

Leuk doel Kym :) Hopelijk wordt je ingeloot!
Ik heb zelf nooit meegedaan, Willem wel bij zijn vorige eigenaar.


De metacam lijkt iets aan te slaan, hij kan zijn hoofd in ieder geval weer een beetje bewegen. Hij oogt nog steeds niet lekker (sloom, suf). Hopelijk morgen weer een stapje verbetering.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:26

Dat zou ik leuk vinden! :D (mits we worden ingeloot natuurlijk).
Wat een mooie omgeving om te wonen! Ik zou alleen nog maar buiten rijden denk ik, haha.

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:37

Frummels schreef:
Dat zou ik leuk vinden! :D (mits we worden ingeloot natuurlijk).
Wat een mooie omgeving om te wonen! Ik zou alleen nog maar buiten rijden denk ik, haha.


Ik rijd ook alleen maar buiten. :D Ik wandel veel met mijn honden in Epe, kom bijna altijd wel wild tegen.


Susanne schreef:
Leuk doel Kym :) Hopelijk wordt je ingeloot!
Ik heb zelf nooit meegedaan, Willem wel bij zijn vorige eigenaar.


De metacam lijkt iets aan te slaan, hij kan zijn hoofd in ieder geval weer een beetje bewegen. Hij oogt nog steeds niet lekker (sloom, suf). Hopelijk morgen weer een stapje verbetering.


Fijn dat het beter lijkt te gaan.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 16:00

Susanne schreef:
Leuk doel Kym :) Hopelijk wordt je ingeloot!
Ik heb zelf nooit meegedaan, Willem wel bij zijn vorige eigenaar.


De metacam lijkt iets aan te slaan, hij kan zijn hoofd in ieder geval weer een beetje bewegen. Hij oogt nog steeds niet lekker (sloom, suf). Hopelijk morgen weer een stapje verbetering.


Ik hoop het ook. Nog even anderhalve maand duimen, haha.

Fijn dat het wat beter lijkt te gaan.. Sneu als ze zich zo voelen..


Mama_Rianne schreef:
Frummels schreef:
Dat zou ik leuk vinden! :D (mits we worden ingeloot natuurlijk).
Wat een mooie omgeving om te wonen! Ik zou alleen nog maar buiten rijden denk ik, haha.


Ik rijd ook alleen maar buiten. :D Ik wandel veel met mijn honden in Epe, kom bijna altijd wel wild tegen.


Lijkt me echt heerlijk! Ben een beetje jaloers haha.

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 16:04

Leuk dat je mee gaat doen, je ziet wel eens sulkys met Shetlanders meedoen. Ik twijfel om me aan te gaan melden. Het is best veel km en heb niet zo iemand om mee samen te rijden. De mensen die ik ken die ook gaan hebben grote paarden dus dat verschil in tempo is niet zo leuk.

Ik woon 20 min rijden van Epe af, ik pak regelmatig de trailer om lekker te rijden in de bossen daar!

Wat vervelend van Willem Susanne! Ben je al geweest?

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 16:06

Ik ken geloof ik wel wat mensen die gaan, maar niet waar ik mee op stal sta oid en inderdaad allemaal grote paarden. Een oud stalgenootje deed ook altijd mee met haar mini shet en sulky. :j
Als je je aanmeldt, zou ik het wel leuk vinden om samen te rijden als je dat leuk vindt? 20 km in je eentje is ook weer zo wat ja..