[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mandyy

Berichten: 30491
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:53

Romy welkom!

Suus, wat gaaf! Topteam zijn jullie! :D

Mooi dat Olaf goedgekeurd is.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 08:54

Lori: lekker aan de slag geweest met de paardjes. Fijn dat ze alles zo goed oppakken! Dekentje staat ook mooi en vooral veilig in het verkeer.

Mandy: is je kat alweer in orde?


Bedankt meiden :)

Als het goed is (wacht nog op de bevestigingsmail) gaan mijn stalgenootje (tevens een van mijn beste vriendinnen) en ik met de pony’s op vakantie naar de Veluwe in de lente *\o/*

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 10:59

Nogmaals gefeliciteerd Suus met jullie debuut! En super leuk naar de veluwe! Waar gaan jullie heen?

Welkom Romy

Fijn dat Olaf goedgekeurd is, het lijkt alleen of hij een wat stuggere vacht heeft, of lijkt dat alleen maar zo?

Mandyy

Berichten: 30491
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 11:05

Wat heerlijk Suus!

Noa is bijna beter. Vandaag voor het eerst zonder Metacam, ben benieuwd.

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 11:34

Leuk zo een vakantie naar de Veluwe. Heerlijk gebied! Heb er ooit een ruitervakantie gedaan.

Linsey, hij was gewassen en gedroogd. Alleen was het zondag 14 graden en had hij flink zitten zweten door zich druk te maken tussen al die hengsten op een vreemde locatie.

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 11:49

Waar op de Veluwe ga je heen Susanne? :D

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 12:22

Wat fijn dat het de goede kant op gaat met Noa haar gezondheid! Hopelijk blijft het positief verder gaan Mandy :j Altijd ruk als je beestje wat mankeert hè.


Wolfheze/Ginkelse heide <3 Ga daar wel eens een dagje heen om te rijden met Willem (maar is bijna twee uur enkele reis voor ons) dus dan is het extra fijn als je vanaf locatie zó het bos in duikt *\o/*

Mandyy

Berichten: 30491
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 12:35

Ze zijn gelijk zo zielig dan inderdaad. :=

Lori

Berichten: 3565
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 13:37

@Patricia, De weide loopt hier achteraan telkens onder water, is een centimeter of 15 diep dus wel ideaal om mee te beginnen.

@Susanne, Klopt ik zag ze te koop staan op bokt markt en er meteen voor gegaan, het stond al een eind op het lijstje.

Op vakantie naar de Veluwe moet wel heerlijk zijn, is zo mooi daar <3 .

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:28

Linsey: te veel zetmeel kan juist voor verzuring zorgen, maar als ze onvoldoende energie uit lijnzaadolie en voldoende ruwvoer haalt wordt het misschien lastig zonder krachtvoer. Misschien kun je switchen naar een ander krachtvoer, een sportmuesli bijvoorbeeld? Drie dagen achter elkaar trainen zou ik ook niet zo gauw doen.

Nogmaals gefeliciteerd met je debuut Susanne, super knap <3 En heerlijk met de pony's op vakantie, Wolfheze/Ginkelse heide heeft naar mijn inziens de beste menpaden hier op de veluwe dus een goede keuze haha.

Fijn dat Fleur het beter doet na de behandeling van de osteopaat Daniëlle!

Welkom Romy.

Mooi kleurtje heeft Olaf Knolselder! Gefeliciteerd met zijn goedkeuring :)

Fijn dat het beter gaat met Noa Mandy.

Ik heb heerlijk dressuurmatig getraind met Sjors vanmiddag <3 Wie mij een beetje kent, weet dat ik niet zo snel tevreden ben maar het gaat de laatste tijd steeds fijner. Hopelijk kunnen we deze stijgende lijn vasthouden en krijgt hij ook geen gezondheidsproblemen meer.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 22:10

Heel leuk Susanne! Gaan jullie beide enkelspan? of 2span? Of ga je niet met die andere bonte pony?

Ah vandaar Knolselder, hij heeft een mooi kleurtje :)

Fijn dat Noa weer bijna beter is Mandy.

Heerlijk Ayla! Wil je in de toekomst ook weer wedstrijden gaan rijden met Sjors? Op alleen lijnzaadolie een vitaminebrok en luzerne loopt ze echt niet.. zelfs als ze een aantal dagen vrij heeft gehad. Het is inmiddels echt te kort voor haar. Ik moet haar zeker wat bijvoeren qua sportbrok. Dit is ook het eerste jaar dat ik vind dat ze wat dunner wordt. Maargoed we moeten even zoeken naar iets wat goed past.

Vanmiddag even een ritje gemaakt van 40 minuutjes met Toliene. Ging heel fijn :j Morgen heeft ze weer een dagje vrij, want weer een lange dag werken.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 11:45

Woehoee de vakantie met de pony’s is bevestigd *\o/*

Linsey: nee gewoon enkelspan! Fijn dat het rijden goed ging. Is Senna ook weer beter?

Ayla: super dat je zo lekker gereden hebt. Is jullie ook van harte gegund na zo veel ellende.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 13:15

Enkelspan is ook fijn! Senna is gelukkig ook weer beter :)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 16:57

Zo, wij weer terug van vakantie. :)

Suus: gefeliciteerd met je mooie debuut! Super knap.
En lekkere vakantie geboekt.

Linsey: fijn dat je lekker hebt gereden :)

Ayla: ook al lekker gereden! Fijn dat je tevreden bent.


Hier gisteren Pepper voor t eerst sinds ruim twee maanden weer ingespannen, maar dat ging niet zo heel lekker helaas. Hij was niet fijn aan de hulpen en ik heb het idee dat hij op links flink vast zit. Na tien minuutjes zijn we gestopt. Ik zat zelf ook niet zo lekker in mijn vel en merk ook dat het dan gewoon niet fijn gaat.
Vanavond na werk zet ik hem nog even aan de lange lijnen aan het werk, kijken of dat beter gaat. En binnenkort een massage voor hem boeken :) Dat zal hem vast goed doen.

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 17:09

Wat goed Suus dat je ZZ bent gestart. Lekker ook zo een geplande vakantie. Wat zul ej daarvan genieten.

Welkom Romy, wat een leuke ponys heb je zeg.

En Olafje goed gekeurd. Hij is zo grappig. Maar stiekem wil ik Suus nog bij jou komen jatten :')

Ik zie steeds vaker foto's van je voorbij komen Lor. Leuk!! Ik zie graag meer van je knapperds.

Noa ook weer bijna beter, nooit fijn die zorgen om je dieren he.

En Ayla ook weer lekker gelest van Sjors. Hopelijk blijft hij nu ook gezond.

Die foto die je ook geplaatst had van Pepper, haha ik moest zo erg lachen.Wel balen dat het niet zo lekker ging met inspannen.


Hier gisteren ook lekker gereden met Fay. Nog 7 weken voor haar bevalling.

Afbeelding

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 17:13

Haha, ja die kruiwagen hielp niet mee aan mijn humeur. :+
Ik vind Fay zo enorm knap!

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:56

Knappe Fay.
Toen zij eerder eens te koop stond heb ik naar haar geïnformeerd maar uiteindelijk toen niet gedaan. Grappig dat jij haar hebt nu :)

Mandyy

Berichten: 30491
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:59

Ik vind Fay ook erg knap! :~

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 23:04

Blij ei mocht even springen aan de longe vanavond. Hij overdrijft graag :')

Afbeelding

Mandyy

Berichten: 30491
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 23:06

Leuk om te zien! :))

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 10:42

Kymberley: heb je een fijne vakantie gehad? Zag er heerlijk uit op je instagram! Vervelend dat het mennen niet zo lekker ging met Pepper :(:)

Fay is inderdaad heel knap <3

Willem Airlines :D

Sjors is gisteren behandeld door de osteopaat, dit keer eens iemand anders dan door wie hij normaal gesproken behandeld wordt. Er kwamen interessante dingen uit, hopelijk heeft hij er baat bij. Nu heeft hij lekker een paar dagen vrij :)

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 11:26

Waarom heb jij er toen voor gekozen het niet te doen suus?

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 22:06

Meiden ik zit met een raadsel. Toliene is de afgelopen 2 weken best vreemd. Had het van de week nog over dat ze niet wilde lopen, maandag met buitenrijden ook niet heel enthousiast. Maargoed, ik ging net mennen in de bak. Na 2 rondjes draven met stelling en buiging, begint ze enorm zwaar te ademen, alsof ze door een rietje ademt. Vervolgens gevoeld bij haar luchtpijp, enorm hard en dik, ook vindt ze het niet fijn als ik eraan zit.

Piepende ademhaling heeft ze alleen als ik haar wil laten nageven en stelling en buiging vraag. Als ik haar lang geef doet ze het niet. Het lijkt alsof haar luchtpijp wordt afgeknepen. Morgen bel ik uiteraard de kliniek meteen, maar heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt?

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 22:10

Lindsey, ik zou hiervoor de dierenarts vanavond nog bellen. Al is het maar om even te overleggen.

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 22:20

Zou ze een afgeplatte luchtpijp kunnen hebben? Kunnen ze ook later pas krijgen dacht ik en typisch iets bij shetlanders...
Zoek eens op sabelschede trachea.

Wat vervelend voor haar :(