Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wat vinden jullie belangrijk bij aankoop shetlander.

 
Profiel   

Op het moment hebben we 3 shetlanders te koop staan. Wat zien jullie het liefst beleerd onder zadel, verkeers mak, beleerd voor de kar, goed door gereden enz.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 13:23 



 
Profiel   

Beleerd voor de kar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 13:33 



 
Profiel   

Goed opgevoed aan de hand is nummer 1. Ik ken iets te veel drammerige exemplaren zonder respect voor persoonlijke ruimte. Verder zou ik een pony willen kopen die gewend is om met enige regelmaat te werken, maar of dat onder zadel of voor de kar is vind ik minder belangrijk. Als de "Oh, nu moet ik opletten en luisteren" mentaliteit er maar een beetje in zit :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 13:41 



 
Profiel   

Beleerd voor de kar zou ik een pre vinden.

Voor de rest maakt het me weinig uit. Elk paard moet je toch weer 'eigen' maken aan je eigen gewoontes en gebruiken en manier van trainen. Het belangrijkste bij een shet zou ik de maat vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 13:45 



 
Profiel   

Ik vind inderdaad keurig opgevoed ook enorm belangrijk. En natuurlijk gezond, netjes op de hoeven en goed gebit.

Persoonlijk zou voor mij beleerd voor de kar en daarbij verkeersmak een grote plus zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 13:45 



 
Profiel   

Als ik naar mijn eigen wensen zou kijken: gezond en wel, grotemaat en goed opgevoed. Als het dier al beleerd zou zijn, dan zou voor de wagen het belangrijkste zijn..als ik een kind zou hebben, dan goed en wel onder zadel én betrouwbaar. Maar er zijn er zoveel te koop, dus een goede advertentie mét goede foto's doet het toch. :)


Laatst bijgewerkt door Jolynne op 26-05-19 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 13:52 



 
Profiel   

Ik heb graag dat de pony nog niet 'verpest' of 'verkeerd' opgevoed is. Dus juist liever een pony die alles nog moet leren

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 13:53 



 
Profiel   

wilmatj schreef
Ik heb graag dat de pony nog niet 'verpest' of 'verkeerd' opgevoed is. Dus juist liever een pony die alles nog moet leren


Zo heb ik ze ook het liefst, maar als leek heb je toch graag dat het dier alles goed en wel kent, en betrouwbaar is. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 13:55 



 
Profiel   

Ik denk dat het belangrijkste een goed gezonde en verzorgde pony is, met een correct karakter en goede opvoeding. De rest kan je altijd zelf doen, natuurlijk naargelang de prijs verwacht ik ook meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 13:58 



 
Profiel   

Naast gewenste maat en correctheid vind ik de klik en het gevoel bij de pony heel belangrijk.

Recent een ontzettende naarling gekocht.... maar goede maat...correct... en het gevoel was meteen goed.
Heb er nu al een leuke pony aan.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-19 08:40 



 
Profiel   

Geen hengst. Goed opgevoed (zeker ook met voetjes geven) en als ze dan ook nog voor de wagen lopen is het helemaal super.

Maar hier hebben we ze met 4-6 maanden gekocht, dus dat was allemaal nog niet aan de orde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-19 08:45 



 
Profiel   

Een correct gefokte pony in de kleine maat die goed op kleur is, ruim in het behang met een uitgesproken karakter en over veel uitstraling beschikt. De markt is doordrenkt met zwart, gaat nergens meer over.

Daarnaast een pony die niet verpest is door kinderen. Hoe vaak ik wel niet advertenties zie van zogenaamd " fantastische kinder-pony's" met uitgebluste ogen die maar van alles hebben moeten ondergaan en zo doods zijn als maar kan, nee bah.

Werkwillig, meewerkend en open karakter.

En bij volwassen dieren zou echt goed beleerd zijn voor de wagen ook een pré zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-19 09:04 



 
Profiel   

Goede gezondheid en een goed karakter. De rest leer ik ze zelf wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-19 09:09 



 

(Met name papierloze) hengsten geruind. Netjes opgevoed, inderdaad niet verpest door kinderen. Hoeven, tanden, gezondheid netjes onderhouden. Ik zou dan ook geen kinderpony zoeken, maar meer een sport/recreatie pony om mee te mennen. Goed beleerd voor de wagen zou voor mij een pré kúnnen zijn, maar dat hangt wel af van hoe de pony beleerd is. Niet door oom Jan die toevallig een kar had staan, maar wel door iemand die weet wat hij doet en er echt verstand van heeft.

Dat vind ik belangrijk en daar wil ik extra voor betalen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-19 09:13 



 
Profiel   

Als hij beleerd onder het zadel is, zal het voor een kind zijn.
Dus dan denk ik dat het karakter nog het meest belangrijk is.
Een betrouwbaar geduldig karakter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-19 09:19 



 
Profiel   

Ik vind een goede gezondheid en een goed karakter het meest belangrijk.
Uiteindelijk kwam ik thuis met een schoppende en bijtende pony :+
Maar zijn ogen stonden wel goed, ik heb er intussen een geweldige pony aan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-19 09:22 



 
Profiel   

Braaf aan de hand, grote maat en geen uitbreker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-19 09:30 



 
Profiel   

Ik vond bij het uitzoeken van mijn shetjes de gezondheid, de klik en de prijs belangrijk.

Ze zijn bij mij vooral voor opvulling van mijn eigen ''kudde'' aan huis. Mijn twee rijpaarden konden niet zonder elkaar weg, en 2 is geen kudde, dus twee shetjes erbij en het was compleet. Ik heb geen intenties om ze als kinderpony in te zetten, ze te beleren voor de kar of weet ik veel wat er mee te doen. Ik neem ze mee uit wandelen en zorg goed voor ze, maar daarvoor hoeven ze dus niet aan bepaalde eisen te voldoen én ik wilde er dus ook geen hoge prijs voor neerleggen.

Uiteindelijk heb ik er twee uitgezocht bij een boer die wat handelde in shetjes. Ben daar gewoon het weiland in gegaan en gekeken welke er voor mij uit sprongen. Ik kwam thuis met twee onopgevoede monstertjes, waarvan 1 ook echt niet oké was (die is alles behalve gezond en goed), maar daar was ik gewoon verliefd op :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-19 09:32 



 
Profiel   

Goed opgevoed, geen bijtende dwars door je heen lopende drammer die je steeds uit de wei van de buren moet trekjen. Voetjes, halster, bit gewend.
Leuk als ze beleert zadel/ kar zijn maar onder de 4 liever niet


Laatst bijgewerkt door MissBmx op 29-09-19 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-19 09:34 



 
Profiel   

Ik vind een het fijn als een shetlander een fijn karakter heeft en halstermak is. Zelf hebben we namelijk sinds 2 maanden een shetlander van 2 jaar en ze was eigenlijk alleen nog maar halstermak en verkeersmak aangezien ze aan een drukke weg woonde. De reden dat we haar hebben gekocht is toch omdat ze echt een heel lief en knuffelig karakter heeft waarmee ze ons gelijk aansprak. We gaan haar als ze is uitgegroeid ook beleren voor de kar, maar ik denk dat dat met haar geen probleem gaat worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-19 09:35 



 
Profiel   

Ik speel eigenlijk vals want kijk meer naar grote minipaarden dan naar shetten maar ik kijk vooral hier naar als ik zoek (nu niet meer).

Grotemaats
hengst of ruin
niet dominant
basis geleerd (voetjes, meelopen, ..)
Correct bekapt geweest en nooit bevangen
Dier die graag al eens actief bezig is
Correct gebit
Geen darmproblemen
Geen eczeem
Op gewicht
Zeer goed beleerd of gewoon niet beleerd

En eentje naar de verkoper toe dan vooral die belangrijk is bij de koop voor mij, een verkoper die géén druk zet. Niet van er komen morgen nog kijkers neen gewoon kunnen gaan kijken, dagje of 2 nadenken en dan beslissen van komen nog eens langs of niet.

Bij mijn pony's van de verkoper telkens die kans gehad en vond dat zeer fijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-19 09:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen