NMPRS merriekeuring 2019

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
P_Tries

Berichten: 5157
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Almere

Re: NMPRS merriekeuring 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 06:08

Goeiemorgen allemaal! en veel plezier en succes op de keuring voor iedereen!

Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 07:32

Wij zijn op ons gemak onderweg..

Afbeelding

Luna2006

Berichten: 3160
Geregistreerd: 03-04-13

Re: NMPRS merriekeuring 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 07:32

Achter n half uurtje zijn we der al :+

elselianta

Berichten: 1718
Geregistreerd: 09-04-11
Woonplaats: Friesland

Re: NMPRS merriekeuring 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 07:41

Wij zijn er ook over een half uur! Zin in!! :):)

ilse_89

Berichten: 2093
Geregistreerd: 06-01-07
Woonplaats: Den bosch

Re: NMPRS merriekeuring 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-19 16:25

Zo, de nmprs MK 2019 is weer voorbij!

Wat een superdag voor ons!

Iljo's splendid desperado is kampioen hengstveulens kleine maat.

Iljo's i'm so frozen en Iljo's i wanne catch on fire kregen beide een 1ste premie in de merrieveulens kleine maat.

Sebastopol's Jeetje kreeg een 1ste premie in het erekampioenschap en is nu superster.

Super trots op mn paardjes!

Reina_Lucia
Berichten: 274
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Onder een steen

Re: NMPRS merriekeuring 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 18:24

Gefeliciteerd!

marschwood
Berichten: 454
Geregistreerd: 25-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 18:38

Hier ook weer terug.Pff wat een super dag.Merrieveulen Marschwood La Lady Lo een eerste premie en merrieveulenkampioen kleine maat,
3jarige halfzus Marschwood Hello Choclat 1ste premie en kampioen minimaat en hun moeder Bavarian Divas Rule ook een 1ste premie en kampioen kleine maat.Uiteindelijk mocht Marschwood Hello Choclat zichzelf algemeen dagkampioen 2019 noemen.
Verder nog een trainingspaardje mee die een mooie 1c premie behaalde.Mooier kon het niet worden.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Re: NMPRS merriekeuring 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 19:33

Super gedaan Ilse en Hein & Anneke!
Gefeliciteerd!

Mijn paardjes;
LMS This Girl Is On Faya 1ste premie
LMS Strawberry & Cream 2de premie
LMS Madam Maserati 1ste premie
LMS Kiss Of Fire 1ste premie en nu stermerrie
LMS I’m Tha Velvet Buck’N Bobby 2de premie
Wiltz Family Kahoka Peaches & Cream 1ste premie
Helaas dit jaar niks in de kampioensring, maar trots op mijn beestjes.
Tevreden met alle resultaten en nu lekker weer thuis op de wei! ;)

Benieuwd naar de foto’s!

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Re: NMPRS merriekeuring 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 20:57


Reina_Lucia
Berichten: 274
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Onder een steen

Re: NMPRS merriekeuring 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 21:12

Ik weet niet zo heel veel van fokken en prodicaten maar wat is een stermerrie?

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 21:26

allemaal van harte gefeliciteerd met jullie behaalde premies, wat een prachtige paardjes heb ik gezien, helaas werd ik door de hitte niet goed en heb ik dus veel gemist , ik baalde ontzettend, de lieve mensen van de nieuwe heuvel hebben me zo goed opgevangen, met vers ijskoud water en een fijne bank om even op te rusten :)

salinero123 een stermerrie is een merrie die een 1A premie heeft, als ze er drie heeft is ze superster ;)

wow, sappos, wat veel foto's en wat een mooie zitten erbij <3

ilse_89

Berichten: 2093
Geregistreerd: 06-01-07
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-19 21:39

jolandje schreef:
allemaal van harte gefeliciteerd met jullie behaalde premies, wat een prachtige paardjes heb ik gezien, helaas werd ik door de hitte niet goed en heb ik dus veel gemist , ik baalde ontzettend, de lieve mensen van de nieuwe heuvel hebben me zo goed opgevangen, met vers ijskoud water en een fijne bank om even op te rusten :)

salinero123 een stermerrie is een merrie die een 1A premie heeft, als ze er drie heeft is ze superster ;)

wow, sappos, wat veel foto's en wat een mooie zitten erbij <3



Wat schrikken zeg Jolanda! Gelukkig hebben de mensen daar je goed opgevangen. Gaat het nu weer wat beter met je?

Luna2006

Berichten: 3160
Geregistreerd: 03-04-13

Re: NMPRS merriekeuring 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 21:43

Gaat het nu wel beter jolanda?

Prachtige fotos sabine! Straks of morgen een paar kiezen van men knapperds

Zus

Berichten: 600
Geregistreerd: 31-08-14
Woonplaats: Noord Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 22:07

Allemaal van harte gefeliciteerd met de behaalde resultaten .

Ben je weer wat opgeknapt Jolanda?

Tevreden over de tweede premie van mijn brave toppertje met fijn jurycommentaar. Door de lange en warme dag miste hij helaas net zijn gouden randje in de draf .

Gave foto’s Sappos, ik ga zeker een paar bij je nabestellen .

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 22:17

ja gaat alweer wat beter, haha ik was rond 18 uur thuis en een kwartier later lag ik al in bed :) nu poosje op en zo weer naar bed, morgen ben ik vast weer beter :D

Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: NMPRS merriekeuring 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 07:14

Iedereen gefeliciteerd.
Zulke leuke paardjes gezien.

Zo schattig al die kleine veulentjes.

Fijn dat het wat beter gaat Jolanda.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Re: NMPRS merriekeuring 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 08:42

Als een merrie van 3 jaar en ouder een 1ste premie haalt wordt ze stermerrie. ;).

Rustig aan hoor Jolanda :(:)

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 09:35

nou ik ben er weer, haha bijna 12 uur geslapen :+

marschwood
Berichten: 454
Geregistreerd: 25-08-08

Re: NMPRS merriekeuring 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 09:52

Fijn Jolanda dat het weer goed met je gaat

Luna2006

Berichten: 3160
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 14:19

Hier eigenlijk een vrij teleurstellende keuring achter de rug...

Nio had een 2de premie. Zou te ielig zijn en mocht meer bespiering hebben. Verder wel mooi van type. Hij was inderdaad de rankste in zijn reeks. kon ik wel in komen en vond het ook terecht.

Noia was een prachtig type paardje, maar had een neerwaartse bouw en beweging. Moest meer lengte in het been en in het lichaam hebben (dan wordt ze dus eigenlijk gewoon groter??) en dribbelde in draf
En dan krijg ik deze foto toegestuurd....
Afbeelding
Dan zie ik toch een opwaarts bewegend veulen met een heel goed achterbeen. Maar ok tis jammer maar die komt er zeker wel. of zie ik dat dan zo verkeerd?

Kato ga ik gewoon niets over zeggen, want dan komt het grote onbegrip weer boven... voelde gewoon als een afrekening op 2 mensen die kei hard hebben gewerkt en getraind op een paardje dat er top op stond en prachtig werd voorgebracht

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 20:17

Gefeliciteerd met de behaalde premies. Ik heb weinig meegekregen wat iedereen kreeg aan premies. We hadden een druk dagje. 4 paardjes mee die zo'n beetje tegelijkertijd moesten,
Ik heb een super dag gehad, maar ook op het einde met teleurstelling.
Machau behaalde een mooie 1b premie en werd later reservekampioen hengstveulens minimaat. Helaas wilde hij niet zijn mooie draf tonen in de kampioensring. Hij wilde maar 1 ding en dat was de uitgang...
Uiteraard ben ik super trots op hem. Het commentaar wat ze gaven kan kloppen, behalve zijn iets te kort aan bespiering. Ook miste hij nog wat kracht. Maar die heeft hij wel, maar liet hij wellicht niet goed zien.

Maraya was erg onder de indruk van alles en liet niet zien wat ze in huis heeft. Ook haar commentaar kan ik me wel in vinden. Het enige minpuntje was dat ze iets te classic is. Zij kreeg een mooie 2a premie. We zullen zien hoe ze zich ontwikkeld.

Flirt stond er niet top op qua figuur, maar wat wil je als ze 13 is en alles aan haar veulen geeft. Verschrikkelijk vind ik het, maar wat ik deed niets werd anders. Ik had gehoopt dat ze daar doorheen keken, maar nee. Ze hebben haar van een 1e premie merrie teruggezet naar een derde premie. Echt onbegrijpelijk en in mijn ogen niet echt eerlijk en terecht. Zegt hij nog over haar veulen, dat deze misschien wel beter is of zoiets. Mijn antwoord:"ja dat is de reserve kampioen". Dus kwaliteit fokt ze wel....

Chakira werd helaas gehinderd in haar beweging door maraya. Weer wat geleerd dus. Zij kreeg helaas ook een 2e premie. Dus ook van stermerrie terug naar een 2e premie.

Wat moet ik daar nu mee? Vannacht er nog mee bezig geweest en bedacht dat ik nu wel weet waarom er niets meer in de zogende stermerrie minimaat en kleine maat ingeschreven wordt. De kans dat je zo snel van de ster afgezet wordt!!! Ik heb het al zo vaak gehoord. Zelfs als ze al twee sterren hebben kan een paard toch niet zomaar ineens een 3e waard zijn? Dan ga je toch nooit meer met een 10+ jarig paard meer voor een premie?

Dan heb ik nog een vraag voor de kenners.
Zijn mijn merries nu nog stermerrie of na gisteren niet meer?

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Re: NMPRS merriekeuring 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 21:27

Ja ze blijven gewoon stermerrie. ;)

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 23:41

nou Mathilda , ik vind het ook vreemd hoor, flirt is al wat ouder, en zogend , maar ze glansde van gezondheid en ze liep heel netjes haar rondje , een tweede premie was dan eerlijker geweest, maar goed, niks meer aan te doen -O- gewoon maar vergeten, je kleintjes hebben het super gedaan :)

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 12:12

Jolanda dat is het ook hoor. Er waren er meer die deze premie extreem vonden. Maar niets aan te doen. Uiteraard weet ik dat ze er niet op haar voordeligst uitzag.
Evengoed blijft zij mijn lieve alpha merrie die wel kwaliteit fokt. 4 veulens waarvan 1 levensgoedgekeurd met 1e premie. 1 goedgekeurd met 1e premies. 1 reservekampioensveulen en 1 met een 2e premie, welke als veulen echt nog erg bang was en op de rem liep.
Kortom ik vind haar goed genoeg hihihi

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: NMPRS merriekeuring 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 12:48

En nu ga ik heel bot zijn misschien.. Ik vond alles verdiend.. Ze moeten strenger zijn want een 1e premie zegt gewoon niks meer. Ik vond er echt paardjes bij staan die gewoon echt mager waren. Ribben van een afstand te zien en dat ze dat afstraffen vind ik terecht! Dan laat ze thuis.

Zo ook bij jou Sara.. sorry maar ik vond je oudere merries echt mager.. Sinds dit jaar lijken ook de mensen die er al langer in zitten ze ook veel te mager er voor te zetten.. Het is allemaal net aan.. Ik zie liever een mooi gevuld paardje met een goede bovenlijn dan zo'n gratenpak met heupjes eruit stekend..
Mijn merrie is te dik, wat kort voorbeen. Nou helemaal prima en terecht!

Het is allemaal al zo mild gejureerd en dan zijn ze is een keer wat strenger en is het ook weer niet goed..