Grote maat Shetlandpony

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 16:24

Carol_Beer schreef:
Waarom per see een shet? Shetten kunnen ook best lastig zijn in de omgang, ondanks dat ze bekend staan als kinderbravepony.
Maar ze zijn er iig wel


Elk paard kan lastig zijn in de omgang. Dat is niet rasgebonden.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 16:29

Onali schreef:
Carol_Beer schreef:
Waarom per see een shet? Shetten kunnen ook best lastig zijn in de omgang, ondanks dat ze bekend staan als kinderbravepony.
Maar ze zijn er iig wel


Elk paard kan lastig zijn in de omgang. Dat is niet rasgebonden.


No oliebol sherlock, dat is wat ik probeer te zeggen; shetten zijn niet per definitie brave pony's. Dus waarom per see een shet? (Gezien andere rassen dus niet anders zijn)

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Grote maat Shetlandpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 16:51

Omdat sommige mensen misschien een shetlander willen?


Waarom zo aanvallend? Ik geef alleen aan dat die vooroordelen niet altijd gelden.

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 16:57


Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 17:50

Onali schreef:
Carol_Beer schreef:

Elk paard kan lastig zijn in de omgang. Dat is niet rasgebonden.


No oliebol sherlock, dat is wat ik probeer te zeggen; shetten zijn niet per definitie brave pony's. Dus waarom per see een shet? (Gezien andere rassen dus niet anders zijn)


Er zijn zo weinig KWPN'ers, friezen, fjorden, haflingers, tinkers, noem maar op van max 1.10 schofthoogte.. -O-

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 17:54

Daarbij zegt TS toch ook niet dat het alleen een (volle) shetlander mag zijn?
Ze ment weleens met mijn AMHA merrie van 92 cm en weet daardoor dat ze een grotere maat pony wil voor de wagen.

Ladygiroc :=

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 17:55

Ladygiroc schreef:
Er zijn zo weinig KWPN'ers, friezen, fjorden, haflingers, tinkers, noem maar op van max 1.10 schofthoogte.. -O-


Niet mijn quote :+

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-19 18:04

Ik zoek in eerste instantie naar een Shetlander omdat die me qua type en, over het algemeen, karakter het meeste aanspreken.

Maar zoals Zamora al zegt, ik zoek niet per se een ras, stokmaat en karakter vind ik belangrijker. Ik denk deze twee gewoon het best binnen de Shetlanders te vinden :)

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:10

Ik was toentertijd ook naar zoiets op zoek :j.
Uiteindelijk ben ik gekomen op een Shetlanderruin van 2 jaar en 1.01 meter hoog. Liep tot dan alleen mee aan het halster en je kon hem borstelen. Daar heb ik €225 voor betaald.
Uiteindelijk bleek dit echt een koopje. Het is een prachtige vent geworden met veel behang en zeer meewerkend karakter.
Nu 6 jaar oud met een stokmaat van 1.08m.

Niet té kieskeurig zijn denk ik. Dan is er keuze genoeg.
Op dit moment is het aanbod ook iets minder, dat zal denk ik over ongeveer 2 maanden ook meer zijn als de zomer weer voorbij is.

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-19 18:31


Lindsey_99
Berichten: 2486
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:32

Shetties zijn zo leuk....zo slim! Als je hun slimheid in goede banen weet te leiden dan werkt het heel snel vóór je en zijn het geweldige paarden in miniformaat.
Meestal 'moeten' ze vanwege hun formaat van alles doen wat niemand in z'n hoofd zou halen bij een groter paard. Zo braaf zijn ze dus meestal, en daarom gaat het ook weleens mis. Dan steken ze hun middelste hoefje op en zeggen...doe het lekker zelf, doei. :7
In Aadorp bij Almelo zit een handelaar die ook vaak heel brave heeft, en ook vaak gemend (of hij beleert ze)

Getup

Berichten: 8274
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:33

Carol_Beer schreef:
Waarom per see een shet? Shetten kunnen ook best lastig zijn in de omgang, ondanks dat ze bekend staan als kinderbravepony.
Maar ze zijn er iig wel


als ze fatsoenlijk opgevoed zijn, niet...

en daarom zijn deze prijzig. Echte brave kinderpony's zijn duur, want lastig te vinden. Ook al is het "maar" een shet.

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:47

Nou mijn super brave shet heeft maar een half uur te koop gestaan! Dus inderdaad goed alle sites en eventuele facebookpaginas (voor zo ver dat nu nog gaat) in de gaten houden.
Ik heb een pittige shetlandermerrie gekocht voor 350 euro, ze bleek ook nog drachtig te zijn (zonder dat ik het wist). Ze is niet beleerd, dit ga ik zelf doen met begeleiding.
Ik wou ook eerst een beleerde shet maar die zijn hier (België) super moeilijk te vinden, en als je ze vindt zijn ze meestal heul duur.

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 19:34

Onali schreef:
Ladygiroc schreef:
Er zijn zo weinig KWPN'ers, friezen, fjorden, haflingers, tinkers, noem maar op van max 1.10 schofthoogte.. -O-


Niet mijn quote :+


Sorry verkeerde verwijderd :(:)

Dusja1

Berichten: 364
Geregistreerd: 02-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 19:56

Ik heb mijn merrie 5 jaar geleden als veulen op de markt gekocht voor 100 euro. Nu is het een 5 jarige van 115 cm, topbraaf en zelf beleerd voor de wagen. +:)+

Heb je niet iemand in je omgeving die kan helpen de pony beleren? Denk dat je al een stuk meer gaat vinden die aan je eisen voldoen als de pony niet beleerd hoeft te zijn.

(Ik had ook totaal geen ervaring, maar staleigenaresse wel die heeft me er bij geholpen)

https://staldebuitenweg.nl/ fokken ook grotemaats shetten

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-19 20:05

Lindsey_99 schreef:
Shetties zijn zo leuk....zo slim! Als je hun slimheid in goede banen weet te leiden dan werkt het heel snel vóór je en zijn het geweldige paarden in miniformaat.
Meestal 'moeten' ze vanwege hun formaat van alles doen wat niemand in z'n hoofd zou halen bij een groter paard. Zo braaf zijn ze dus meestal, en daarom gaat het ook weleens mis. Dan steken ze hun middelste hoefje op en zeggen...doe het lekker zelf, doei. :7
In Aadorp bij Almelo zit een handelaar die ook vaak heel brave heeft, en ook vaak gemend (of hij beleert ze)


Heb je zijn gegevens ook toevallig? :)

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Grote maat Shetlandpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 21:02

Staat er 1 op de bokt markt nu, een bonte.

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Grote maat Shetlandpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 21:16

Er staat op bokt markt ook een leuke Welsh a, beleerd onder zadel voor kindjes en voor de wagen.