Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Shet van 1 jaar te dik

 
Profiel   

Ik heb sinds een paar dagen een shetland veulen van een jaar, hij is echt te dik
Hij staat op een schrale wei en krijgt hooi, is hij te jong voor een graaskorf? Hij kan nog niet gelongeerd worden maar we gaan wel veel met hem wandelen.Hoe laat je een veulen het beste af vallen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 14:16 



 
Profiel   

marleen_usar schreef
Ik heb sinds een paar dagen een shetland veulen van een jaar, hij is echt te dik
Hij staat op een schrale wei en krijgt hooi, is hij te jong voor een graaskorf? Hij kan nog niet gelongeerd worden maar we gaan wel veel met hem wandelen.Hoe laat je een veulen het beste af vallen?



Heb je hem al eens goed ontwormd?
Voor de rest lijkt mij dit een prima regime: schrale wei en hooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 14:19 



 
Profiel   

Wat voor hooi geef je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 14:19 



 
Profiel   

1e snede.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 14:21 



 
Profiel   

Staat ie met andere jonge paarden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 14:21 



 
Profiel   

Nee wel met mijn oudere paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 14:25 



 
Profiel   

Heb je een foto?
Vaak hebben shets gewoon qua bouw een flinke buik maar hoeven ze dan echt niet te dik te zijn..

Zo wel en er is goed ontwormd dan is bewegen de enige optie om ze af te laten vallen..
evt hooi testen en dan zonodig aanpassen naar lager suikergehalte ( minderen van hoeveelheid levert alleen maar vraatzucht op)

Ik weet niet of hij met andere paard lekker kan spelen? Anders misschien toch kijken voor leeftijdsgenootje? Spelen / rennen houdt hem mooi op gewicht


Laatst bijgewerkt door Vleddertje1 op 02-09-19 15:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 14:55 



 
Profiel   

Niet op dieet zo'n dier, wel goed kijken naar je hooi en als het mogelijk is geen 1e snede hooi geven maar schraler hooi.

Verder veranderd een veulen in de loop van de groei van overbouwd, naar bolle buik, naar te schraal enz, een jaarling=naarling, die zien er vaak niet uit.

Heeft hij een dikke nek ed? Of alleen qua buik.
Goed ontwormen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 14:58 



 
Profiel   

Ik zou de winter afwachten, en hem tot die tijd ontwormen als dat nog niet is gedaan, en gewoon hooi geven. Shettieveulens zitten nu alweer dik in de (aanmaak) wintervacht. In het voorjaar zodra de wintervacht weg is, valt te bepalen of hij echt nog te dik is. En verder niet te veel mee doen, dagelijks even aandacht, borstelen, voetjes vragen, stukje aan het halster mee en overal aan kunnen zitten is meer dan genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 14:59 



 
Profiel   

[ img ]
Misschien vinden jullie het mee vallen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 15:24 



 
Profiel   

Ik vind hem zeker meevallen, zijn nek zegt alles behalve dik. Ik zou hem eens goed ontwormen en vanuit daar verder kijken. Maar ik denk dat je dan al een heel eind komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 15:30 



 
Profiel   

Ik vind het reuze meevallen! Je gaat nu ook weer bijna de herfst/winter in en dan mogen ze altijd wel iets meer vet hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 15:33 



 
Profiel   

Die is niet te dik hoor! Ziet er prima uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 15:34 



 
Profiel   

marleen_usar schreef
[ [url=m/uTYtpL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Misschien vinden jullie het mee vallen?


Hij ziet er goed uit hoor. Shetlanders en andere kleine pony’s hebben korte benen, daardoor lijkt de buik al snel te dik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 13:15 



 
Profiel   

isa06x schreef
marleen_usar schreef
[ [url=m/uTYtpL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Misschien vinden jullie het mee vallen?


Hij ziet er goed uit hoor. Shetlanders en andere kleine pony’s hebben korte benen, daardoor lijkt de buik al snel te dik.


Topic is anderhalf jaar oud, denk dat de ts er nu niet veel meer aan heeft.....
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 13:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen