Ik wil met mijn mini naar de keuring. En nu?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tamar1999
Berichten: 110
Geregistreerd: 08-08-17

Ik wil met mijn mini naar de keuring. En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-20 08:49

Hoi!

Ik heb een op 13 juni 2 jarige NMPRS merrie (helaas zonder papier, moeder wel bekend) En ik wil heel erg graag voor de ervaring deelnemen aan een keuring. Ik verwacht er niks van, maar het lijkt me heel erg leuk om eens mee te maken en andere mensen met mini's bezig te zien.

Maar nu...

Waar schrijf ik me in?
Hoe bereid ik voor (ik heb een showhalster)
Waar moet ik rekening mee houden?

etc.
Help :') _/-\o_


Afbeelding

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: Ik wil met mijn mini naar de keuring. En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 08:53

Hihi ik denk dat je veel cometaar gaat krijgen. Kreeg mijn zusje toen ook. Maar die kwam wel met goede premie's terug haha. Zij heet jolliej geloof ik op bokt. Ik zelf heb er geen verstand van. Die van haar waren jong, dus echt getraind heeft ze niet geloof ik. Veel gewandeld dat wel.

Tamar1999
Berichten: 110
Geregistreerd: 08-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-20 08:58

wemkelover schreef:
Hihi ik denk dat je veel cometaar gaat krijgen. Kreeg mijn zusje toen ook. Maar die kwam wel met goede premie's terug haha. Zij heet jolliej geloof ik op bokt. Ik zelf heb er geen verstand van. Die van haar waren jong, dus echt getraind heeft ze niet geloof ik. Veel gewandeld dat wel.


Dat wandelen zit wel goed dan haha, ze loopt ook aan de fiets mee, dus qua bespiering en gewicht zit ze echt top. Ik wacht het eens af, vind discussie en meningen trouwens niet zo erg. Ben wel nieuwschierig naar het standpunt van anderen.

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Ik wil met mijn mini naar de keuring. En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 09:02

Mss is de springfling show dan iets om op een speelse manier keer ervaring op te snuiven. Daar heb ik een meer aan meegedaan met mijn papierloze shetruin. Alleen dan aan de spelonderdelen ipv keuring

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 09:06

Helaas kan jou merrie niet opgenomen worden in het stamboek en dus geen keuringen lopen. Er worden geen dieren zonder afstamming meer opgenomen in het stamboek. Minimaal één generatie op papier aan vader en moeder kant is vereist. Geldt voor dieren geboren ná 01-01-2016.

Je zou haar als moederdier kunnen inzetten voor de fokkerij eventueel, maar met bijna gaan afstamming is dat niet echt gewenst.

Wel kun je mee doen aan de zomershow bijvoorbeeld van het NMPRS, daar kunnen alle paardjes tm 1.06 aan mee doen.

Hopelijk kun je er wat mee.

Tamar1999
Berichten: 110
Geregistreerd: 08-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-20 09:08

capopjekop schreef:
Mss is de springfling show dan iets om op een speelse manier keer ervaring op te snuiven. Daar heb ik een meer aan meegedaan met mijn papierloze shetruin. Alleen dan aan de spelonderdelen ipv keuring


Waar kan ik hier meer over vinden?

Dustinlover schreef:
Helaas kan jou merrie niet opgenomen worden in het stamboek en dus geen keuringen lopen. Er worden geen dieren zonder afstamming meer opgenomen in het stamboek. Minimaal één generatie op papier aan vader en moeder kant is vereist. Geldt voor dieren geboren ná 01-01-2016.

Je zou haar als moederdier kunnen inzetten voor de fokkerij eventueel, maar met bijna gaan afstamming is dat niet echt gewenst.

Wel kun je mee doen aan de zomershow bijvoorbeeld van het NMPRS, daar kunnen alle paardjes tm 1.06 aan mee doen.

Hopelijk kun je er wat mee.



Dus zelfs als ik alleen haar exterieur beoordeling zou willen, laten ze me niet toe omdat ze geen papier heeft?

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Ik wil met mijn mini naar de keuring. En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 09:12

Je kunt zoeken naar plaatselijke keuringen. Ik was laatst met een vriendin mee en daar riepen ze om dat ze de show graag wat voller willen aankomend jaar en dat als je nog een pony had staan je je kon aanmelden.

Springfling show https://facebook.com/events/s/icamh-imh ... 918/?ti=cl

Tamar1999
Berichten: 110
Geregistreerd: 08-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-20 09:40

capopjekop schreef:
Je kunt zoeken naar plaatselijke keuringen. Ik was laatst met een vriendin mee en daar riepen ze om dat ze de show graag wat voller willen aankomend jaar en dat als je nog een pony had staan je je kon aanmelden.

Springfling show https://facebook.com/events/s/icamh-imh ... 918/?ti=cl



Ik hou de spring fling in de gaten! Wij hebben hier in de omgeving bij mijn weten niet echt keuringen. Ik weet dat in Heteren ieder jaar de shetlander keuring is. (Maar ze is geen shet)

En in Lunteren de keuring van het NMPRS. Waar ze dus niet aan mee mag doen

marschwood
Berichten: 454
Geregistreerd: 25-08-08

Re: Ik wil met mijn mini naar de keuring. En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 09:45

de nmprs zomershow heeft wel rubrieken voor kwaliteit.Dat is ongeveer gelijk aan wat men op een keuring verwacht.Daar kun je dus wel aan meedoen en zien wat anderen allemaal met de mini's doen

Tamar1999
Berichten: 110
Geregistreerd: 08-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-20 09:47

marschwood schreef:
de nmprs zomershow heeft wel rubrieken voor kwaliteit.Dat is ongeveer gelijk aan wat men op een keuring verwacht.Daar kun je dus wel aan meedoen en zien wat anderen allemaal met de mini's doen



Jaa die had ik in de agenda staan indd!

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Ik wil met mijn mini naar de keuring. En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 10:11

Wat Marschwood zegt inderdaad over de zomershow is erg leuk als je net begint.
De keuring kan je inderdaad niet aan mee doen omdat je paardje geen papier heeft wat natuurlijk ook logisch is. Het is een stamboek keuring en dus voor paardjes met stamboek.

Tamar1999
Berichten: 110
Geregistreerd: 08-08-17

Re: Ik wil met mijn mini naar de keuring. En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-20 19:39

Ennn als ik dan in April zou gaan. Hoe werkt dat voorbrengen dan? Hoe willen ze het opstellen (en hoe leer je dit) en wat moet jij als voorbrenger aan?

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Ik wil met mijn mini naar de keuring. En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 11:25

April is hengsten keuring voor het nmprs of bedoel je qua show?

Show moet je netjes gekleed(denk aan nette broek met blouse of jasje, maar ligt er ook wel weer aan welke show bij de zomershow is het ook prima om een nette polo ofzo aan te trekken of net shirt).
Opstellen kun je ze leren. Vierkant en dan de voorvoetjes doen ze vaak 1 pasje naar voren.

Tamar1999
Berichten: 110
Geregistreerd: 08-08-17

Re: Ik wil met mijn mini naar de keuring. En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-20 09:17

Qua show
Aah zo. Maar zeg bij de spring fling een blouse en nette broek? En paardje moet geschoren zijn toch?

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Ik wil met mijn mini naar de keuring. En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 12:43

Ja dan zie je er top uit hoor. Je hoeft niet persee te scheren, maar dan val je wel beetje uit toon als je het niet doet.

Tamar1999
Berichten: 110
Geregistreerd: 08-08-17

Re: Ik wil met mijn mini naar de keuring. En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-20 21:21

Ja precies!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 00:30

En hoe zit het dan met oudere paardjes? Heb hier een papierloze merrie uit 2015