Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Beter af op een paddock dan in de wei?

 
Profiel   

Misschien hebben jullie de juiste tip want ik snap er onderhand weinig meer van. De afgelopen jaren zag / hoorde ik regelmatig verhalen over hoefbevangen shets, shets die ziek werden van gras enz. Nu sta ik op een doe-het-zelf-stal; 3 merries in een grote loopstal, aangrenzend ruim, speels opgezette paddock. Helaas is de pony (140cm) van mijn stalgenoot hoefbevangen geweest, zit tegen ppid aan / insulineresistent. Dus als de 2 andere het land op mogen, blijft zij alleen achter. Omdat dit tegen ons gevoel in gaat, dachten we er goed aan te doen op zoek te gaan naar een shetdametje die dus niet of zeer minimaal gras mag, wat oudere dame, rond de 15 en die een fijne, gezonde plek te bieden. Tot onze grote verbazing blijkt dit een speld in een hooiberg. Hoe is jullie ervaring met shets en héél mischien leest iemand dit berichtje wel en denkt dan, dat klinkt als dé plek voor mijn shet. Die mag dan natuurlijke een pb-tje sturen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-20 18:21 



 
Profiel   

Ik denk dat dat inderdaad lastig zoeken is.

Meeste mensen geven terecht hun zieke dier niet af.
Want ook al geef je een waslijst mee aan hoe om te gaan met.
Meeste mensen zijn dom en denken dat zij het beter weten en gaan dus toch grenzen opzoeken met een ziek of dood dier als gevolg.

En 15 jaar is niet een oud dier ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-20 18:30 



 
Profiel   

Bij paard zoekt baas hebben ze regelmatig shetlanders die ze graag willen herplaatsen. Wordt wel echt gekeken of er een match is en of de omstandigheden voor het dier goed zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-20 18:34 



 
Profiel   

crow schreef
Bij paard zoekt baas hebben ze regelmatig shetlanders die ze graag willen herplaatsen. Wordt wel echt gekeken of er een match is en of de omstandigheden voor het dier goed zijn.


Alsjeblieft promoot hun nou niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-20 18:37 



 
Profiel   

Toch zie ik vaak weide maatjes voorbii komen.
Zolang t om shet of a pony gaat prima
Groter vindt ik het geen weide maatjes.
Doe een oproep op FB
Maatje gezocht is zo een groep
Kost je niks en komt vast reactie op
MP staan ook shetten zat voor een beetje .
Shetten staan sowieso beter niet in n goede weide .
Dus lijkt me niet zo moeilijk eigenlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-20 18:38 



 
Profiel   

Nee, 15 is zeker niet oud inderdaad maar ouder dan veulen, 1 of 2 jarige. Jong spul is er genoeg. De andere dames zijn ook zo'n beetje rond die leeftijd en dat leek ons dan handig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-20 18:41 



 
Profiel   

Onali: als je shet beter niet op gras kan, wil toch niet zeggen dat hij ziek is? Beter voerbeleid is dan wat bij hem past. Weet ook dat op sommige plekken dat niet geboden kan worden. Maar misschien heb je wel gelijk hoor. Zou het wel verklaren waarom wij geen match kunnen vinden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-20 18:44 



 
Profiel   

Zinzi: juist al die plekken al benadert en dachten ook dat daar wel reaktie op zou komen. Ja, een enkele met een drachtige merrie of een hengst. Dat is niet wat bij ons past helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-20 18:46 



 
Profiel   

Ik dacht ook dat die er wel genoeg zouden zijn maar zie op marktplaats alleen deze


http://link.marktplaats.nl/m1208514593? ... ialbuttons

Misschien op Facebook wat rond kijken en anders zelf een advertentie plaatsen voor wat je zoekt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-20 18:49 



 
Profiel   

Hoe bedoel je speld in een hooiberg?
Volgens mij staan er zat ponies te koop die je zo kunt houden.

Mocht je een daadwerkelijk bevangen pony zoeken staan er sowieso een aantal te koop in de FB groep Shetlanders zoeken een nieuw baasje. Maar persoonlijk zou ik niet de ellende van een ander willen kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-20 18:50 



 
Profiel   

Ik heb er 2 van 2 en eentje van 7 die ook niet op gras staan . Niet perse leeftijd gebonden.
Anders worden ze ongezond vet en nu zijn ze op gewicht.
Jammer dat je in purmerend woont, in het sprookjesbos hebben we genoeg shetlanders bij een boer

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-20 18:52 



 
Profiel   

Er zijn zat kleine pony’s dus niet op het gras mogen.
Echter hebben de meeste baasjes dan idd ook extra zorgen en zetten ze de pony niet snel ergens anders neer.
Zelf ook een gehad en nu een die ik goed in de gaten moet houden wbt gras.
Maar met een advertentie zul je vast eens iemand vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-20 19:03 



 
Profiel   

Hier zocht ik vorig jaar ook een oudere shetlander vanaf 15 jaar en dat viel mij inderdaad ook tegen! Als je een jonge shetlander zoekt is er inderdaad keus genoeg. Via een zoek advertentie op marktplaats en facebook heb ik uiteindelijk wel reacties gekregen en gelukkig een leuke shetlander gevonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-20 19:32 



 
Profiel   

Een shet van 15 is niet oud, die is vaak nog volop aan het werk op bokt. Ze kunnen met inderdaad schrale voeding (hooi) zonder gras met gemak 30+ worden. Wat bij de oudjes wel op de loer ligt is ppid. Hier loopt Robin rond (ook bekend als Ieniemienie) inmiddels 19, en is nog lekker aan het werk als menpony. Een jonge shet zou ik niet erbij zetten, die moeten lekker spelen en ook grazen. Het heeft me 3 maanden zoeken gekost om een niet te jonge shet te vinden als gezelschap voor mijn paard. Via FB stond ze in een shettenpagina. Daar heb je wel de meeste kans.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-20 20:02 



 
Profiel   

Bedankt voor de tips en moeite om te reageren. Het is ook een beetje een kwestie van geduld. Ken je dat, dat als je eenmaal het besluit genomen hebt, dat het ook zo gauw mogelijk moet gebeuren :) :). We zijn nu wel aan het onderhandelen..... Er zijn er op zich genoeg die worden, daar gaan we de juiste uit zien te vissen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-20 10:04 



 
Profiel   

edith2 schreef
Bedankt voor de tips en moeite om te reageren. Het is ook een beetje een kwestie van geduld. Ken je dat, dat als je eenmaal het besluit genomen hebt, dat het ook zo gauw mogelijk moet gebeuren :) :). We zijn nu wel aan het onderhandelen..... Er zijn er op zich genoeg die worden aangeboden, daar gaan we de juiste uit zien te vissen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-20 10:05 



 
Profiel   

Heb je facebook?
Ik zie vaak bij handelsonderneming R.j.jansen leuke pony's voorbij komen, toen ik 2 jaar geleden op zoek was had hij niet staan wat ik zocht ik wilde destijds jong, merrie en leuk kleurtje. Ik heb toen een 10 maanden oude appaloosa pony gekocht via marktplaats.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-20 11:36 



 
Profiel   

Dat is inderdaad een goed adres om een pony te kopen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-20 13:54 



 
Profiel   

Ik heb er 1die vorig jaar bevangen werd,en 2die het niet waren. Zij moest dus ook apart op de wei. En dat ging dus niet...
Heb geprobeerd een plekje te vinden maar de andere kant op zoeken was ook best lastig ...helaas wonen wij aan de andere kant van NL zo ongeveer anders was dit wel een oplossing geweest

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-20 14:29 



 
Profiel   

Vraag op Facebook aan Paula Zwaan of die wat weet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-20 14:35 



 
Profiel   

Zoiets? 17-jarig merrietje. Geen idee of het een goed adres is hoor, was de eerste advertentie die ik tegenkwam. Ze kan alleen wel tegen gras zo te zien :D

https://www.speurders.nl/overzicht/dier ... ml?sr_ab=0

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-20 14:50 



 
Profiel   

Ik heb de gegeven tips allemaal nagegaan en weet genoeg. Bedankt voor jullie input!
Wat mij aangaat mag er een slotje op.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 14:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen