Vliegenmasker minishetlander voor tijdens het mennen/wandele

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Vliegenmasker minishetlander voor tijdens het mennen/wandele

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-20 13:37

Hoi,

Ik ben voor Alex op zoek naar een masker voor tijdens het mennen, want hij schudt bij een enkele vlieg constant met zijn hoofd. Ook wil ik dit masker gaan gebruiken tijdens het wandelen, want ook daar loopt hij constant met zijn hoofd te schudden. Laatst liepen we door zo'n zwerm mini-mugjes in de avond tijdens het wandelen en alle hel brak los. Ik heb hem nog nooit zo extreem zien schudden. Ook tijdens het mennen schudt hij teveel en te vaak om lekker te ontspannen. Dus ik ben op zoek naar een masker dat onder of over een halster/hoofdstel past. Ik men zonder oogkleppen dus daar ga ik geen problemen mee hebben. Wie weet er een geschikt masker? Ik heb nog nooit eerder een masker aangeschaft dus vandaar dat ik hier even hulp vraag.

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 15:12

Hoi, ik haal mijn vraag even weer naar boven, want ik heb het probleem nog steeds. Het schudden is heel erg, vooral als we door zo'n zwerm mugjes heen moeten. Ik heb medelijden met Alex, gelukkig heeft hij in de wei nergens last van, maar het is wel heel vervelend als je een constant contact wilt met de pony maar dat gaat niet omdat hij zichzelf anders iedere keer in zijn mond rukt. Ment of wandelt er hier niemand met vliegenbescherming?

Siers83

Berichten: 7343
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Vliegenmasker minishetlander voor tijdens het mennen/wandele

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 15:17

Ja ik maar dan met zon gordijntje. En heb nu ook een neusnetje aan mn hoofdstel, die heb ik op ali bestel als probeersel. Werkt voor ons prima. Maar er bestaan wel vliegenkappen voor aan t hoofdstel geloof ik

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Vliegenmasker minishetlander voor tijdens het mennen/wandele

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 15:25

Ah, top, ja ik ben bang dat sliertjes niet echt iets gaan uithalen bij hem, sinds dat hij ook een dikke voorlok heeft. Ik zat zelf aan zo iets te denken, een masker over het hoofdstel heen: https://www.minihorseshop.nl/bucas-buzz ... egenmasker
Ik heb nog niet echt maskers gevonden die vast kunnen gemaakt worden aan het hoofdstel. Ik hoop dat ik geen neusnetje nodig heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 15:26

Ik heb een Bucas maskertje voor mijn mini, bevalt hartstikke goed. Ik men niet, maar gebruik hem met het wandelen wel veel. Hoofdstel kan er goed overheen, je kan hem er niet aan vast maken maar dat is bij mij ook nog niet nodig geweest. Mijn pony heeft echt een klein koppie, dit is het eerste masker dat echt goed past en ook goed blijft zitten :)
https://www.paardendrogist.nl/buzz-off- ... +size-XXXS
Wellicht dat voor het mennen zo eentje handiger is qua zicht, maar geen idee hoe dit onder een hoofdstel zit.
https://www.paardendrogist.nl/vliegenma ... +size-XXXS

__Suzanne__

Berichten: 4295
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 15:28


Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 15:30


Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 15:37

@Anouk dat gaat hem waarschijnlijk te groot zijn. Ik heb helaas een mini-shet met een mini-hoofd.

Klinkt goed Suzanne, die lijkt mij inderdaad ook wel fijn naast de Bucas. Goed dat die ook een uitsparing heeft voor de voorpluk, Alex heeft inmiddels een shetlander voorpluk gekweekt. Fijn om te horen dat ie Willem goed past in de kleinste maat.

mvdbijl

Berichten: 3673
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Vliegenmasker minishetlander voor tijdens het mennen/wandele

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 17:56

Die uitsparing maakt je er toch zo in en anders even de pluk invlexhten..

gerlindie

Berichten: 4632
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 18:14

Ik heb voor mijn shetlanders vliegenmaskers in maat pony gekocht in de aanbieding.
Die waren veel te groot, dus ik heb ze met de hand kleiner gemaakt.
Doordat ik ze zelf aan het aanpassen was, kon ik er meteen rekening mee houden dat het over het menhoofdstel paste.

Maar goed, dat is wel een beetje een omslachtige manier , al zitten ze bij mij nu perfect :Y)

EDIT: ik heb ze toen voor 5 euro per stuk gekocht geloof ik,
Ik vind dertig euro voor iets wat ze redelijk snel stuk krijgen gewoon best veel geld :o

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-20 18:20

Hoezo redelijk snel stuk krijgen? Zijn jouw pony's zulke slopers terwijl ze aan het werk zijn? Hij zou hem alleen tijdens het wandelen en mennen op krijgen, verder niet, dus waarschijnlijk gaat het masker wel meerdere seizoenen mee. Maat pony ga ik sowieso niet aan beginnen, pony is 82 cm op de schoft dus dat is minstens 3 maten te groot. Ik hoef geen rekening te houden met een menhoofdstel. Ik men met dit hoofdstel namelijk. Mijn pony's worden er erg schrikkerig van als ik ze half blind maak.
Afbeelding

Ik ga waarschijnlijk straks even deze bestellen: https://www.uhg-shop.nl/cashel-crusader ... asker.html
Dat is die Susanne hier postte.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 18:33

Ik heb een masker van Shires voor mijn merrie en een Amigo voor mijn ruin. Die Shires is wellicht nog een optie: die bestaat in verschillende varianten, waaronder een met een soort kopstukje en frontriem. Voor flinke voorplukken werkt dat eigenlijk het best. Ik doe de kapjes gewoon over het hoofdstel heen.

gerlindie

Berichten: 4632
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Vliegenmasker minishetlander voor tijdens het mennen/wandele

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 20:35

Die van mij zijn ongeveer even groot, maar hebben ze wel ook in de wei om ja.
Ik heb bij maat pony er wel een heel fiks stuk van af moeten knippen ja, qua halster hebben ze ook altijd maat mini shet :j

Al moet ik zeggen, ze hebben ze nu twee seizoenen in de wei ook opgehad, en ze zijn nog heel, dus het valt me alles mee :D

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Vliegenmasker minishetlander voor tijdens het mennen/wandele

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 21:20

Cashel is inderdaad zeker een aanrader!