Overcheck voor mini, waar kopen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Overcheck voor mini, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-20 18:49

Hoi allemaal,

Op aanraden van de dierenarts wil ik mijn minishetlander optomen met een overcheck. Nu kan ik deze zelf niet heel makkelijk online vinden, zonder een compleet tuig erbij. Ik ben erg benieuwd of de kenners op dit forum dé goude tip voor mij hebben.

Groetjes!

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18121
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Overcheck voor mini, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 19:46

Da’s toch een opzetteugel? Ik denk dat je daar eens in het Nederlands naar kunt zoeken. Waarom raad de dierenarts hem aan?

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Overcheck voor mini, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 20:00

Alhoewel het niet je vraag is vraag ik me ook af waarom jouw DA dat aanraadt? Het is toch echt wel een teugel die hoort in handen van een ervaren iemand.

Shenavallie
Berichten: 11555
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 20:06

Bestaat dat nog? Dat was mijn eerste gedachte. Na het opzoeken op Internet zie ik het inderdaad voorbij komen. Ik hoop niet dat jouw VA dit echt heeft aangeraden. Het zijn niet bepaald vriendelijke 'hulpmiddelen'.

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: Overcheck voor mini, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-20 20:46

Terechte vraag hoor! Hij heeft sabelschede trachea en een vervorming in zijn zachte gehemelte, waardoor hij een heel apart bijgeluid maakt. Dit is beide vastgesteld met een scopie. In overleg met de dierenarts willen we met een overcheck proberen of het bijgeluid uitblijft. Afhankelijk van of dit werkt, gaan we verder onderzoeken. (Lactaatmeting of dynamische scopie)

@balance, dankjewel, daar ga ik eens op zoeken.

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Re: Overcheck voor mini, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 20:48

Kan je de pony niet rijden met het hoofd hoger? Hetzelfde wat de overcheck dus doet. Zoek het vooral in de webwinkels voor minipaarden die ook showtuigen verkopen. Die hebben dit sowieso los te koop. Toch heb ik er niet veel vertrouwen in dat dit genoeg zal werken. Je zal m dan strak moeten doen.

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 20:49


Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Overcheck voor mini, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 20:57

Ik heb er ook eentje die een sabelschede trachea heeft. Die kan ook heel luid klinken (alsof ze serieus buiten adem is soms), ik train regelmatig met hartslagmeter en haar hartslagen zijn super dus ze is echt niet zielig. Als ze te diep gaat hoor je haar wel meer en knikt ze soms wat, hoe sterker ze word hoe minder snel ze te diep komt.
Ze heeft dit weekeind een mendurance van 28km met een super hartslag uit gelopen, loopt ook dressuur, vaardigheid en (mini) marathons.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18121
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Overcheck voor mini, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 22:24

Om het uit te proberen kun je ook zelf een dergelijke constructie maken lijkt me?
Het grote voordeel daarvan is dat je die snel weer in de prullenbak kunt gooien als het probleem er niet mee wordt opgelost.