Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vraagprijs Shetlander

 
Profiel   

Hey allemaal,

Ik ben er over aan het denken om mijn pony te verkopen. Het is een shetlander die al meer dan tien jaar van mij is. Het is nu echter zo dat ik geen tijd meer heb om met haar bezig te zijn terwijl ze met haar 21 jaar nog niet toe aan pensioen is. Ik gun haar een leuk plekje waar ze nog wat aan het werk kan omdat ze daar erg van geniet.

Wat is een redelijke vraagprijs?

Even wat punten:
-Grote maat shetlander; rond 1,05
-Bomproof
-Bereden en betuigd
-Paspoort aanwezig en stamboom bekend
-Voskleurig zonder aftekeningen
-Merrie
-21 jaar
-Ervaring als handpaard (oftewel;pakezel;))

Ik zou haar graag verkopen samen met haar zadel hoofdstel en halsters, longerlijnen, dekens en tuig.

Ook haar kar.

Kortom een leuke dame waar je zo mee aan de slag kunt.

Alvast bedankt voor het meedenken! :)

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 00:07 



 
Profiel   

Ik denk zelf dat mede door haar leeftijd en de staat van de kar (geen nieuwe luxe wagen) je blij mag zijn rond de 750-1000 euro

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 00:11 



 
Profiel   

In deze regio worden ze bijna weg gegeven bij ons aan de overkant een 11 jarige betuigd en al met sulky gratis op te halen dus ik zou eerder zeggen 200-300

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 00:29 



 
Profiel   

linda_gigant schreef
Ik denk zelf dat mede door haar leeftijd en de staat van de kar (geen nieuwe luxe wagen) je blij mag zijn rond de 750-1000 euro


Grapje zeker? 150 zonder kar. 250 met kar is realistischer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 08:41 



 
Profiel   

Ik zou toch meer mee gaan met linda_gigant, als ik zie wat er op moment hoe het weg vliegt en veel vraag is naar makke pony's voor kinderen. Er is bijna niet aan te komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 08:44 



 
Profiel   

Als pony met kar zou ik zeggen €500
Als ze een bewezen kakelmakke kinderpony is €1000

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 08:45 



 
Profiel   

Ik vind de prijzen laag hier.
‘T is een brave en bomproof shet met veel ervaring. Haar leeftijd is hier eerder positief aangezien die kleintjes nog wel lang mee gaan en mensen dit soort ponies meestal voor jonge kinderen zoeken. Maar shetjes zijn er ook veel.
Dus voor de shet zou ik zeggen 250-350 euro.

Voor toebehoren kan ik het lastig schatten met de info. Zadels, dekens etc. Zal ook wel ergens tussen de 75-150 euro zijn. Mijn richtlijn is 50% voor vrij nieuwe spullen en een 20-30% van de aankoopprijs voor spullen met al ietwat gebruiksduur maar nog perfect. Gratis voor spullen die al gebruikssporen hebben.

Die kar... geen idee wat zoiets kost... een 150 euro voor vragen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 08:46 



 
Profiel   

Nou inderdaad. Met 21 kunnen ze nog prima een aantal jaar mee. Als ze echt onder het zadel goed en braaf gereden is(kind kan er los mee rijden) dan is daar veel vraag naar. Zou voor mij zeker nog 500-750 waard zijn zonder de kar en tuig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 08:48 



 
Profiel   

Komt ze door een klinische keuring? Dat zou voor mij als koper van groot belang zijn. Als ze echt nog goed is dan zou ik er zeker een paar honderd voor over hebben. Dat is dan zonder tuig geschat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 08:50 



 
Profiel   

Toch apart dat ik topics lees over hoe duur paarden zijn en de Shetlanders worden min of meer weggegeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 08:51 



 
Profiel   

candalisa schreef
In deze regio worden ze bijna weg gegeven bij ons aan de overkant een 11 jarige betuigd en al met sulky gratis op te halen dus ik zou eerder zeggen 200-300


Welke regio is dat dan. Weet niet of je onlangs nog op mp heb gekeken naar de prijzen maar shetten van 1450 is geen uitzondering meer hoor.

Excl spullen (kar is weinig waard en de rest niet gezien) voor de pony gezien dan toch ook leeftijd is rond de 400 een nette prijs, maar dan moet ze wel 100%gezond zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 08:52 



 
Profiel   

troi schreef
Komt ze door een klinische keuring? Dat zou voor mij als koper van groot belang zijn. Als ze echt nog goed is dan zou ik er zeker een paar honderd voor over hebben. Dat is dan zonder tuig geschat.


Maar met 21 jaar kan je wel wat artrose verwachten. Dus hoe reeel is dat. Wellicht komt ze niet door de buigproef maar loopt ze prima op het harde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 08:52 



 
Profiel   

Als het een brave kinder pony is, dan is ze nog wel wat waard hoor ondanks de leeftijd.
Naar brave kinder pony’s is altijd wel vraag.

Dus als ze dat is, regel een neefje of nichtje en maak daar foto’s mee. Als ze er braaf mee rond kunnen hobbelen dan zo rond de 500 - 750 euro.

Als ze niet braaf is bij kinderen dan is ze ook niet veel meer waard denk ik. Dan vind ik 150 euro al veel.

Voor de kar kan je niet veel tellen vrees ik. Als je daar vanaf wil zou ik hem gratis erbij geven

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 08:52 



 
Profiel   

moonsparkle schreef
Toch apart dat ik topics lees over hoe duur paarden zijn en de Shetlanders worden min of meer weggegeven.

Ga maar zoeken maar shetten zijn ook onwijs duur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 08:53 



 
Profiel   

moonsparkle schreef
Toch apart dat ik topics lees over hoe duur paarden zijn en de Shetlanders worden min of meer weggegeven.



In mijn omgeving niet hoor.
Ik was zoekende ( inmiddels gevonden) maar ik schrok echt van de prijzen die mij om de oren vlogen.
9 jaar geleden heb ik 50 euro betaald voor onze shet merrie van toen 7 maand oud.
Onze nieuwe die as vrijdag komt heb ik wel heel wat meer voor moeten neerleggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 09:05 



 
Profiel   

15 jaar geleden kocht je shetlanders ook tussen de 200 en de 500 euro bereden en betuigd.

Ik vind haar zonder kar 300 euro waard. 21 is gewoon al ietsjes ouder.
Met alles er bij rond de 500.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 09:31 



 
Profiel   

Naar alle huisdieren is momenteel veel vraag vanwege corona,en vandaar zijn de prijzen ook hoog. Laat je niet afzetten ts. Als ze er haast niets voor willen geven kun je hem beter zelf houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 09:37 



 
Profiel   

Shetlanders gaan gewoon mee met de dure prijzen van de paardenmarkt.

Mijn buren hadden hun shetlander van 19, betuigd en bereden zonder kar op marktplaats staan voor €1000.
Ik weet niet wat ze er uiteindelijk voor hebben gekregen, maar die pony was ook binnen een aantal weken verkocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 09:38 



 
Profiel   

Hier in de omgeving worden ze ook nog net niet weggegeven. 100 Tot 275 is wel de gemiddelde prijs hier. En sommigen hebben op den duur zelfs dat je de pony zo mag ophalen. Zou inclusief kar (dat is zo'n ongeremde) niet meer dan 400 Euro vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 09:53 



 
Profiel   

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Het loopt nog al uit een dus. Voor mij is het niet belangrijk dat ik de hoofdprijs voor ze krijg. Een goed plekje staat bij mij boven aan.

Kinderen kunnen zo met haar wegrijden al is ze buiten wel wat fel. Ze heeft jaren meegelopen op braderie’s.

Of ze door de keuring zou komen durf ik niet te zeggen. Ze heeft in de jaren bij mij nog nooit iets gehad. Ook geen hoefbevangenheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 10:03 



 
Profiel   

Voor een kindproof grote Shetlander welke bereden en betuigd is , zelfs op die leeftijd, kun je tegenwoordig echt nog wel richting de 1000 euro krijgen. Op wat jongere leeftijden zijn ze nog duurder en dat is begrijpelijk daar er veel vraag is naar echt betrouwbare kinderpony’s en weinig aanbod. Wanneer de pony niet kindproof is zal de prijs zakken tot net wat onder de helft inclusief toebehoren. (Lees nu je comment, als ze in de bak met de kleinsten kan rond hobbelen vind ik haar kindproof).

Ik zou haar niet voor een spotprijsje weg doen, dat bevordert niet per definitie dat het huisje beter is. Tegenwoordig kopen mensen zo’n pony voor een paarhonderd euro voor in de achtertuin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 10:05 



 
Profiel   

Ik ben op zoek naar een shet en vind de prijzen in Drenthe echt tegenvallen. Die van ts klinkt leuk maar is me helaas te oud. Jammer dat er geen markten zijn, daar had je voor 100 a 200 een prima shetje. Zijn ook weer mensen op tegen natuurlijk maar ik zie soms ook prijzen voorbij komen waarvan ik denk poei daar kun je toch ook een grote rijpony voor kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 11:18 



 
Profiel   

Als je ervoor zorgt dat je shet niet te zwaar wordt (gevaar hoefbevangenheid)dan kan hij wel 40 worden.Vooral voor kinderen is een ouder ervaren paardje goud waard.Jammer dat men vooroordeel heeft over een leeftijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 11:42 



 
Profiel   

har166 schreef
Ik ben op zoek naar een shet en vind de prijzen in Drenthe echt tegenvallen. Die van ts klinkt leuk maar is me helaas te oud. Jammer dat er geen markten zijn, daar had je voor 100 a 200 een prima shetje. Zijn ook weer mensen op tegen natuurlijk maar ik zie soms ook prijzen voorbij komen waarvan ik denk poei daar kun je toch ook een grote rijpony voor kopen.


Ook de handelaren weten de prijzen nu ook wel hoor ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 11:43 



 
Profiel   

Als ik een kinderpony zou zoeken en ze zou daar geschikt voor zijn, dan zou ik er zo 1.000 euro voor betalen. Met spullen erbij 1300 euro. Brave kinderponys zijn lastig te vinden.

Ik heb zelf geen kinderen en heb mijn pony als recreatieve sportpony, dan ligt mijn budget tussen de 500 en 1000 euro zonder spullen, maar dan wel met een maximale leeftijd van 10 jaar.

Dus het ligt er ook maar net aan hoe geschikt ze waarvoor is. Maar ik denk dat je er niet minder dan 500 euro voor moet vragen. Als iemand echt opzoek is naar wat jouw pony te bieden heeft, dan wil diegene dat er heus voor betalen. ik lees dingen over gratis ophalen en 100 euro..Het is geen zak oude wortels zeg.. De pony is nog fit en wil graag werken, dan is 21 niet per definitie oud en kun je er nog een leuk dier aan hebben de komende 10 jaar
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 11:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen