Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Shet of fallabella?

 
Profiel   

Binnenkort mag ik een mini paardje. Nu is de vraag welk ras (hoef echt niet 100% zuiver te zijn hoor). Wat raden jullie aan?

Alvast bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-20 18:31 



 
Profiel   

Dat zijn 3 verschillende rassen :')

Wat wil je precies en wat wil je met het dier gaan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-20 18:47 



 
Profiel   

Ik heb ooit gekozen voor een Amerikaans minipaard... met gevolg,... nu heb ik een hele kudde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-20 18:59 



 
Profiel   

Ik heb een minipaardje nmprs zit nog een klein scheutje shetlandbloed in verder is hij vrij luxe.
Wil je met hem/haar ook wat doen bijvoorbeeld mennen? Dan zou je het beste kunnen kiezen voor eentje die schofthoogte heeft boven de 90cm.

Shets zijn ook leuk maar wat grover gebouwd.
Amerikaans minipaard is weer een stuk luxer en zit ook een hoger prijs kaartje aan.

Falabella is volgens mij juist vrij klein.

Ik zou gewoon kijken wat je leuk vind en waar je het meest mee klikt is toch het belangrijkste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-20 19:15 



 
Profiel   

Bij shetlanderopvang de shetterie hebben ze vaak hele leukerds.
Zelf heb ik een shetland x amha en een nmprs, allebei heel leuk.
De kruising lijkt meer een shet, heeft een sterke persoonlijkheid, hij heeft hele mooie gangen en kan heel goed springen, hij is 95cm.
De ander is een Appaloosa, zachtaardig type, mooi gebouwd, 80 cm. zijn gangen zijn niet bijzonder.
Ik denk dat ze allemaal wel leuk zijn, zou gewoon kijken welke jou persoonlijk aanspreekt, ze hebben toch allemaal weer hun eigen karakter en looks.
Het zijn wel ook gewoon kuddedieren en horen niet alleen te staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-20 19:44 



 
Profiel   

MirandaMalik schreef
Bij shetlanderopvang de shetterie hebben ze vaak hele leukerds.
Zelf heb ik een shetland x amha en een nmprs, allebei heel leuk.
De kruising lijkt meer een shet, heeft een sterke persoonlijkheid, hij heeft hele mooie gangen en kan heel goed springen, hij is 95cm.
De ander is een Appaloosa, zachtaardig type, mooi gebouwd, 80 cm. zijn gangen zijn niet bijzonder.
Ik denk dat ze allemaal wel leuk zijn, zou gewoon kijken welke jou persoonlijk aanspreekt, ze hebben toch allemaal weer hun eigen karakter en looks.
Het zijn wel ook gewoon kuddedieren en horen niet alleen te staan.


Hij/zij zou samen met een grote shet staan ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-20 20:30 



 
Profiel   

Sarah999 schreef
Hij/zij zou samen met een grote shet staan ;)


Wat voor shet is dat, merrie of ruin, dominant..
Je zou dan ook kunnen kijken voor iets wat erbij past, twee ruintjes is vaak leuker omdat die wat speelser zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-20 23:58 



 
Profiel   

Ik heb n mini appaloosa.
74 cm, een enorm portret, maar zoooo grappig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-20 00:24 



 
Profiel   

Bedankt voor de reacties

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-20 14:04 



 
Profiel   

evelienn28 schreef
Ik heb een minipaardje nmprs zit nog een klein scheutje shetlandbloed in verder is hij vrij luxe.
Wil je met hem/haar ook wat doen bijvoorbeeld mennen? Dan zou je het beste kunnen kiezen voor eentje die schofthoogte heeft boven de 90cm.

Shets zijn ook leuk maar wat grover gebouwd.
Amerikaans minipaard is weer een stuk luxer en zit ook een hoger prijs kaartje aan.

Falabella is volgens mij juist vrij klein.

Ik zou gewoon kijken wat je leuk vind en waar je het meest mee klikt is toch het belangrijkste.


Een Falabella is een sterke merknaam maar klein zijn ze zeker niet allemaal.

Ik zou lekker bij een aantal paardjes gaan kijken, ik heb ze allemaal staan, behalve een Falabella.
Ik vind deze een stukje luxe missen.

Uiteindelijk moet je er een klik mee hebben :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-20 11:19 



 
Profiel   

Aan een Falabella zit ook een behoorlijk prijskaartje, als je het toch verder niks uitmaakt zou je dan beter voor een shetty kunnen gaan. Falabellas zijn wel veel schaarser dus als je ermee zou willen fokken is een Falabella interessanter. Een Falabella heeft een stokmaat tot maximaal 104 cm. dus ze zijn er echt wel groter hoor. Mijn Falabella is 96 cm. en daar ga ik straks ook mee mennen. Persoonlijk vindt ik Falabellas chiquer en ze zijn erg leergierig en werkwillig.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 11:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen