Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 51 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

NMPRS hengstenkeuring 2021

 
Profiel   

Zaterdag 27 Maart 2021 is het weer zo ver!

De NMPRS hengstenkeuring.

Wie is er aanwezig met zijn/haar hengst?

Ben heel benieuwd naar een foto van jullie hengsten en in welke rubriek jullie mee doen.

Wij zijn aanwezig met onze eigen hengst Jupi's Pico Bello (oude jaargang kleine maat) en we hebben nog een aantal gasthengsten.


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-20 21:47 



 
Profiel   

Ik volg!! Ik zal niet aanwezig zijn, maar ik ben wel reuze benieuwd naar de hengsten die er zullen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-20 18:14 



 
Profiel   

Wij zijn er ook met 2 hengsten van onszelf(minimaat),2 gasthengsten (kleine maat?)en nog 3 afspraken om voor te brengen.(kleine en grote maat

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-20 18:31 



 
Profiel   

Met dit hele pandemie verhaal heeft het nmprs en wij ons al in van alle bochten moeten wringen om onze hengsten überhaupt gekeurd te krijgen. In 2020 had ik twee hengsten, eentje die voor de eerste maal moest gekeurd worden en een andere hengst die voor zijn levensgoedkeuring moest gaan.

Normaalgezien ging ik dus met deze hengsten in 2021 teruggaan, maar nu krijg ik een mailtje dat de hengsten die voor levensgoedkeuring moeten gaan niet mogen mee gaan. We krijgen de keuze en mogen hun levensgoedkeuring afkopen of naar de jeugdkeuring gaan voor toch een primering te krijgen. Wat wel interessant is omdat mijn hengst al tweemaal een eerste premie heeft gekregen en een derde zou hem superster maken. Dus ja, hier moet ik nog eens goed over nadenken. Die superster titel is voor mij persoonlijk niet zo heel erg belangrijk, maar het is wel een leuk iets om aan je hengst kunnen toe te voegen moest hij het halen. Dilemma's, dilemma's...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-20 12:15 



 
Profiel   

Ik zou in dit geval zeker naar de jeugdkeuring gaan met deze hengst Laureas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-20 12:19 



 
Profiel   

Je kan de levensgoedkeuring natuurlijk voor de hengst regelen en op een later moment altijd nog voor die extra ster gaan. Een levensgoedkeuring wil niet zeggen dat de hengst niet meer mag deelnemen aan een keuring.

Hopelijk kunnen de keuringen in maart, juni en augustus weer. Het is iets wat iedereen toch mist.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-20 18:39 



 
Profiel   

Wij hebben dit jaar gekozen voor de levensgoedkeuring te kopen voor onze hengst. Misschien volgend jaar een nieuwe poging tot een betere premie. Is niet te doen met Red om bij de jeugd in vol dekseizoen naar de keuring te komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-21 14:44 



 
Profiel   

De beste wensen allemaal!.. Onze planning is "spontaan" veranderd voor de HK. Onze pico is verkocht en zal maandag bij ons geruind worden.. Wij hebben Habaldi v.d. Heesbeekhoeve gekocht en zullen met hem op de keuring komen

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 01:08 



 
Profiel   

Ik ben er met Indi die moet voor zijn verlenging.

Wel heel jammer dat er geen kampioenschap is.
Als je direct na elke maatreeksen even de beste terug laat komen is dat toch niet heel veel werk of wachten.
En dan dus een kampioen per maat en nieuwe en oude jaargang, en alleen een keer geen algemeen.

Wel leuk dat er een livestream is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 12:44 



 
Profiel   

Meavey schreef
Ik ben er met Indi die moet voor zijn verlenging.

Wel heel jammer dat er geen kampioenschap is.
Als je direct na elke maatreeksen even de beste terug laat komen is dat toch niet heel veel werk of wachten.
En dan dus een kampioen per maat en nieuwe en oude jaargang, en alleen een keer geen algemeen.

Wel leuk dat er een livestream is!


Als iemand dan een kleine maat nieuwe jaargang heeft en, een grote maat eerder verschenen zou hij/zij de hele dag moeten wachten. Dit is in overleg met de veiligheidsregio niet toegestaan.

Het is zeker jammer maar voor nu werken met wat mag en kan, hopelijk is Corona volgend jaar onder de duim en is alles weer ,,Normaal".

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 14:03 



 
Profiel   

mvdbijl schreef
Als iemand dan een kleine maat nieuwe jaargang heeft en, een grote maat eerder verschenen zou hij/zij de hele dag moeten wachten. Dit is in overleg met de veiligheidsregio niet toegestaan.

Het is zeker jammer maar voor nu werken met wat mag en kan, hopelijk is Corona volgend jaar onder de duim en is alles weer ,,Normaal".


Dat moeten ze toch evengoed al om te wachten op hun reeks?

Als je bijvoorbeeld na de minimaat eerder verschenen meteen daar de kampioen uit haalt hoppa.
En dan pas verder naar kleine maat enz...
Als je er 2 hebt in verschillende reeksen moet je evengoed al wachten dus ik zie het probleem niet.
Niet alles tot het eind laten wachten dus maar gewoon meteen na hun reeksen.
Zijn er meestal toch al max 4 ofzo per maat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 15:43 



 
Profiel   

Snap wel wat je bedoeld Linda. Ik zou het ook leuk gevonden hebben, maar ik geloof dat er weinig stamboeken zijn die een kampioensring hebben of die uberhaupt geplaatst worden.
Ik geloof dat je echt gelijk je premie krijgt bij het eerste rondje voorstellen al. Dus niemand hoeft te wachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 15:56 



 
Profiel   

Als het is gelijk de mk is het idd direct je premie.

Misschien aan de hand van punten een kampioen uitroepen? dat die fysiek niet aanwezig is maar dat je wel telkens een beste paardje hebt per maat. En bij gelijke stand zijn ze beiden het beste van die maat

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 17:18 



 
Profiel   

De paardjes komen niet in de ring op rubriek volgorde, dan zit je indd alsnog met het wachten.

Er zal een startlijst komen zoals die op de MK. Daarom is de oproep nu ook gedaan of men door wilt geven wie het paard voorbrengt en wie er gebruik van een voorbrenger willen maken. Dan is er een goede planning te maken. Je zit met een max aantal mensen welke op het terrein aanwezig mag zijn, het is dus nog een beste puzzel maar, zoals de MK liep goed te doen zonder veel tijdsdruk en ruim tijd in de baan voor het paard en jury commentaar/ uitreiken premie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 19:15 



 
Profiel   

Oh dat is wel heel jammer. -O-
Vind het dan toch een hoop werk, trainen en scheren voor weinig te behalen, zo in je eentje.

Kan de livestream later wel ook nog terug worden gekeken?
Mis natuurlijk zelf ook een hoop als je meedoet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 20:22 



 
Profiel   

Mogen paarden ook los, of worden ze gelijk geprimeerd na voorstellen aan de hand?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 20:50 



 
Profiel   

Meavey schreef
Oh dat is wel heel jammer. -O-
Vind het dan toch een hoop werk, trainen en scheren voor weinig te behalen, zo in je eentje.

Kan de livestream later wel ook nog terug worden gekeken?
Mis natuurlijk zelf ook een hoop als je meedoet.



Ja, dat kan! :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-21 10:02 



 
Profiel   

Das leuk! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-21 22:22 



 
Profiel   

Wat is het hier rustig dames! Hij gaat het bij jullie met de voorbereidingen voor de HK?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-21 22:03 



 
Profiel   

Nou ruim een week geleden al geschoren, ziet er goed uit.
Vrijdag nog even door de sop en dan zaterdag pas om 15.50 aan de beurt.
Dat wordt een keer uitslapen op een HK dag. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-21 22:19 



 
Profiel   

Iedereen succes met de laatste loodjes! Ben benieuwd naar al jullie knappe paarden :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-21 23:02 



 
Profiel   

Meavey schreef
Nou ruim een week geleden al geschoren, ziet er goed uit.
Vrijdag nog even door de sop en dan zaterdag pas om 15.50 aan de beurt.
Dat wordt een keer uitslapen op een HK dag. :')


Ook lekker he om eens uit te kunnen slapen op een keuringsdag hihi.

Wij zijn ook pas later in de middag, maar omdat wij helpen, zijn we er al om half 8.

Wel super leuk! Want dan kan ik toch iedereen stiekem nog even zien :-p

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-21 23:03 



 
Profiel   

Haha ik ga lekker online kijken en wat ik mis terug kijken idd leuk om zo toch eens alles te kunnen zien. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-21 23:08 



 
Profiel   

Jagger is vorige week geschoren en krijgt zaterdag nog een douche.
Hij is om 14.30 aan de beurt en laat hem voorbrengen.

Helaas is hij wel wat te dik geworden laatste weken. Baal ervan maar niks meer aan te doen
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 02:35 



 
Profiel   

zivazoef schreef
Jagger is vorige week geschoren en krijgt zaterdag nog een douche.
Hij is om 14.30 aan de beurt en laat hem voorbrengen.

Helaas is hij wel wat te dik geworden laatste weken. Baal ervan maar niks meer aan te doen
[ [url=m/gtmiQz.jpg]Afbeelding[/url] ]


Jammer is dat inderdaad. Maar ik persoonlijk zie ze toch liever iets voller als te dun.

Onze Habbie is ook iets te dik nog, maar hij moet straks ook weer gaan dekken dus dan vind ik die extra kilo's nu niet erg.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 09:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 51 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen