Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaring outdoordeken met buikflap bij shets en mini’s

 
Profiel   

Hi,

Vraagje: wat zijn jullie ervaringen met outdoor dekens met een buikflap bij shetlanders en bij minipaarden? Regent dit niet helemaal nat?

Bijvoorbeeld de dekens van mhs:
https://www.minihorseshop.nl/media/cata ... t_d5dd.jpg
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 19:03 



 
Profiel   

Nou, hetzelfde als bij grotere paarden?
Tenzij je paddock echt drama is dat ze tot over de knieën in de blub staan maar dat hoop ik toch van niet. Misschien dat het wat sneller vies wordt door de modder van de benen maar daar kan de deken wel tegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 19:35 



 
Profiel   

Wordt de binnenkant van de buikflap niet helemaal nat bij regen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 00:04 



 
Profiel   

Het is de bedoeling dat de buikflap aansluit op/tegen de buik. Dus lijkt mij niet dat de binnenkant nat regent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 18:57 



 
Profiel   

Ik heb deze voor mijn welsh A , en nee het regent niet nat want sluit gewoon netjes bij de buik aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 19:34 



 
Profiel   

Ik overweeg op dit moment ook een deken met buikflap omdat mijn pony graag op de grond ligt, maar het door de gigantische regenval de laatste maand onmogelijk is om de paddock en schuilstal droog te houden. Nu zit zijn wintervacht helemaal vol met klitten op zijn buik en onder zijn oksels := Wilde hem graag scheren en deken met buikflap aanschaffen zodat hij toch kan liggen zonder dat zijn buik koud wordt. Maar ik ben heel bang dat zijn voet in de buikflap blijft hangen := Heeft iemand dit wel eens meegemaakt of is dit niet mogelijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-21 10:47 



 
Profiel   

Ik heb vorig jaar een deken met buikflap gebruikt bij mijn mini, maar dit nooit gehad. De buikflap zit ook tegen de buik met minimale ruimte ertussen, dus denk dat de kans op vastzitten erg klein is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-21 16:30 



 
Profiel   

Goed om te weten, dankjewel! Hij ligt altijd heel veel dus vind dat toch een beetje spanennd met die ingetrokken achterbeentjes daar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-21 16:46 



 
Profiel   

Het is een groter probleem dat ze er in plassen (bij een ruin) dan dat 't inregent is mijn ervaring :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-21 16:53 



 
Profiel   

_Larissa schreef
Hi,

Vraagje: wat zijn jullie ervaringen met outdoor dekens met een buikflap bij shetlanders en bij minipaarden? Regent dit niet helemaal nat?


Een shetlander maak je heel ongelukkig met een deken. Die zijn met de koudere en dagen juist in hun element! Vergeet niet waar ze van origine vandaan komen... Minipaardje daarentegen is wat verfijnder en dan zeg ik er niks van!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-21 21:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen