Zoektocht ongebroken trens/stang met tongvrijheid maat 10,5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnnoNiemand

Berichten: 879
Geregistreerd: 16-05-18

Zoektocht ongebroken trens/stang met tongvrijheid maat 10,5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-21 20:24

Voor het mennen heb ik een stangbit met lichte tongvrijheid maat 10,5. Het enige bit waar de mini’s hier goed op reageren.

Nu heb ik ook een ‘gewoon’ bit nodig. Dus geen menbit. Maar ik wil wel graag een stang met lichte tongvrijheid, omdat ze hier heel goed op reageren. Dubbelgebroken trens of myler is hier een drama, daar willen ze de mond niet eens mee sluiten (tijdens het passen al niet, last staan dat ik een dergelijk bit zou gebruiken).

Maar: ik kan dus nergens zo’n bit vinden in deze maat!! Wie heeft de gouden tip?

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Zoektocht ongebroken trens/stang met tongvrijheid maat 10,5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:27

Een goede smid ( normale smid he hahah) vinden die zo een bit voor je kan maken.

AnnoNiemand

Berichten: 879
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-21 20:27

Absolem schreef:
Een goede smid ( normale smid he hahah) vinden die zo een bit voor je kan maken.

Nou, dat gaat me een beetje te ver. :+

Wildgirl

Berichten: 11661
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:28

Is het een idee om mhs eens te benaderen? Anders richting Engelse sites gaan zoeken, je zou equimatch ook een berichtje kunnen sturen.

AnnoNiemand

Berichten: 879
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-21 20:32

Mhs heeft op de een of andere vreemde manier maat 10,5 niet. Alleen 10 of 11. :\

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Zoektocht ongebroken trens/stang met tongvrijheid maat 10,5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:35

Geen idee waarom je een ´gewoon´ bit nodig hebt maar kan je niet je men bit gebruiken in de bril?

En anders menbit de sleuven eraf slijpen en het ringetje waar het bakstuk doorheen zit?

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:38


DuoPenotti

Berichten: 29425
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:42


AnnoNiemand

Berichten: 879
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-21 21:13

Ladygiroc schreef:
Geen idee waarom je een ´gewoon´ bit nodig hebt maar kan je niet je men bit gebruiken in de bril?

En anders menbit de sleuven eraf slijpen en het ringetje waar het bakstuk doorheen zit?

Nee, dat gaat helaas niet. Het gaat om longeerwerk met bit, en een longeerlijn musketon past niet door de bril van de liverpool (of je moet de hele lijn er doorheen halen, maar dat is een hopeloos gedoe... En als je van kant wil wisselen begint het gezeik opnieuw). :+ .
Een dunne teugel past er wel door, maar die door de bitringen heen doen is ook een gepruts en bovendien longeert dat niet fijn, zo'n dunne lijn. :)

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Zoektocht ongebroken trens/stang met tongvrijheid maat 10,5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:33

De longeerlijn van Lammert Haanstra heeft een klein clipje. Dat een optie wellicht?

AnnoNiemand

Berichten: 879
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-21 21:42

Hilary schreef:
De longeerlijn van Lammert Haanstra heeft een klein clipje. Dat een optie wellicht?

Nee. Zoals ik hier boven al zei, blijft het alsnog een gepruts om het door de bril te krijgen, naar de andere bitring toe. En daar zit dan ook nog een kinketting met beschermer en een bijzet. Dus 1 grote ijzerhandel, dat is gewoon totaal onpraktisch.

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:45

AnnoNiemand schreef:
Ladygiroc schreef:
Geen idee waarom je een ´gewoon´ bit nodig hebt maar kan je niet je men bit gebruiken in de bril?

En anders menbit de sleuven eraf slijpen en het ringetje waar het bakstuk doorheen zit?

Nee, dat gaat helaas niet. Het gaat om longeerwerk met bit, en een longeerlijn musketon past niet door de bril van de liverpool (of je moet de hele lijn er doorheen halen, maar dat is een hopeloos gedoe... En als je van kant wil wisselen begint het gezeik opnieuw). :+ .
Een dunne teugel past er wel door, maar die door de bitringen heen doen is ook een gepruts en bovendien longeert dat niet fijn, zo'n dunne lijn. :)


Hmm.. ja en een bitstukje werkt ook niet fijn.

Interessante kwestie.. :D ik heb vaak ook zulke bijna kansloze missies :j

Wildgirl

Berichten: 11661
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Zoektocht ongebroken trens/stang met tongvrijheid maat 10,5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 22:59

Is het een idee gewoon eens een ongebroken stang(desnoods flexibel) te proberen zonder tongvrijheid? Desnoods kun je zelf de stang ook nog wat buigen?