Waarde shet

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 23:07

Elisa_72 schreef:
Nee ze gaat absoluut niet naar de slacht. Valt vast iets aan haar conditie te doen het gaat immers al een stuk beter dan een paar maanden terug. Ze is inmiddels geen drager meer. Want de da is een maand geleden geweest.


Zo bedoelde ik het ook niet :o
Ik bedoel alleen te zeggen dat als dat opgenomen is in het paspoort ze evengoed geslacht worden alleen gat hun vlees niet voor humane consumptie.

Nogmaals vind ik het goed van je dat je haar alle kansen geeft.

agee

Berichten: 767
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 23:08

Paarden en pony's zijn op dit moment best duur. Ook shetlanders.
Als ze goed genezen is van droes zou dat geen belemmering meer hoeven te zijn voor rijden. Tenzij ze natuurlijk blijvende schade heeft opgelopen.
Voor de fok is ze niet interessant, maar als ze verder gezond en vriendelijk is en een stokmaat heeft van rond de 1 meter of meer, dan denk ik dat ze tussen de 150 en 250 euro zou moeten kunnen opbrengen.
Houd er wel rekening mee dat een goed tehuis erg relatief is. Zodra verkocht, heb je geen zeggenschap meer dus de nieuwe eigenaar kan haar weer door verkopen.
Waarom wil je haar verkopen?

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 23:15

Ga maximaal uit van 250 EUr. Vooral omdat de prijzen nu in Corona tijd vrij hoog liggen voor paarden

Anoniemmmmm
Berichten: 18
Geregistreerd: 30-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-21 23:22

moniek21 schreef:
Elisa_72 schreef:
Nee ze gaat absoluut niet naar de slacht. Valt vast iets aan haar conditie te doen het gaat immers al een stuk beter dan een paar maanden terug. Ze is inmiddels geen drager meer. Want de da is een maand geleden geweest.


Zo bedoelde ik het ook niet :o
Ik bedoel alleen te zeggen dat als dat opgenomen is in het paspoort ze evengoed geslacht worden alleen gat hun vlees niet voor humane consumptie.

Nogmaals vind ik het goed van je dat je haar alle kansen geeft.


Oh zo!

Anoniemmmmm
Berichten: 18
Geregistreerd: 30-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-21 23:23

agee schreef:
Paarden en pony's zijn op dit moment best duur. Ook shetlanders.
Als ze goed genezen is van droes zou dat geen belemmering meer hoeven te zijn voor rijden. Tenzij ze natuurlijk blijvende schade heeft opgelopen.
Voor de fok is ze niet interessant, maar als ze verder gezond en vriendelijk is en een stokmaat heeft van rond de 1 meter of meer, dan denk ik dat ze tussen de 150 en 250 euro zou moeten kunnen opbrengen.
Houd er wel rekening mee dat een goed tehuis erg relatief is. Zodra verkocht, heb je geen zeggenschap meer dus de nieuwe eigenaar kan haar weer door verkopen.
Waarom wil je haar verkopen?


Oke bedankt!
Ik heb helaas bijna geen tijd meer voor haar en vind dat ze beter verdient.

Anoniemmmmm
Berichten: 18
Geregistreerd: 30-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-21 23:24

linda_gigant schreef:
Ga maximaal uit van 250 EUr. Vooral omdat de prijzen nu in Corona tijd vrij hoog liggen voor paarden


Bedankt!

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 23:30

Ladygiroc schreef:
De prijzen voor paarden zijn momenteel hoog, ook voor de ukkies. .

Het ligt er aan.
Een (zeer!) goed/correct betuigde pony van 1 meter <10 jaar is zeker wel wat waard.
Maar ik heb nu 2x een "leuke" pony aangeboden gekregen die basis was betuigd (braaf/verkeersmak en betrouwbaar) waar ze 300/350 voor vroegen.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 23:32

linda_gigant schreef:
Ga maximaal uit van 250 EUr. Vooral omdat de prijzen nu in Corona tijd vrij hoog liggen voor paarden

250 euro voor het beschreven ponietje is absurd hoog.

Anomien

Berichten: 7374
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 23:39

Elisa_72 schreef:
agee schreef:
Paarden en pony's zijn op dit moment best duur. Ook shetlanders.
Als ze goed genezen is van droes zou dat geen belemmering meer hoeven te zijn voor rijden. Tenzij ze natuurlijk blijvende schade heeft opgelopen.
Voor de fok is ze niet interessant, maar als ze verder gezond en vriendelijk is en een stokmaat heeft van rond de 1 meter of meer, dan denk ik dat ze tussen de 150 en 250 euro zou moeten kunnen opbrengen.
Houd er wel rekening mee dat een goed tehuis erg relatief is. Zodra verkocht, heb je geen zeggenschap meer dus de nieuwe eigenaar kan haar weer door verkopen.
Waarom wil je haar verkopen?


Oke bedankt!
Ik heb helaas bijna geen tijd meer voor haar en vind dat ze beter verdient.



En wat maakt dat ze dan voor een bepaalde prijs weg moet dan? Zorg dan voor een goed huisje en geef haar weg of voor 2 tientjes. Misbruik voor een slachtprijs is toch al geen optie bij deze shet.

Of houd haar zelf en geef haar de zorg die ze nodig heeft. Of vraag een paar meisjes die een verzorgshet willen. Tenminste tot ze opgeknapt is.



Ik snap niet dat je zo op de prijs zit en eigenlijk iets hebt staan wat eigenlijk niets kan/mag terwijl dat dier eigenlijk juist NU die inzet van haar huidige eigenaar verlangt!! Die haar dan ff doodleuk te koop zet onder het mom tijdgebrek (nota bene in Coronatijd ) en een topic start over een vraagprijs.

Verkopen is niet erg. Ik Heb dat ook wel gedaan. Maar in deze situatie mag je als eigenaar toch wel meer verantwoordelijkheid nemen in mijn ogen.

Dus ik zeg gratis!!!
Of zelf verantwoordelijkheid nemen in welke vorm dan ook.

Anoniemmmmm
Berichten: 18
Geregistreerd: 30-01-21

Re: Waarde shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 00:01

Ik was benieuwd hiernaar, omdat ik geen idee heb wat nu een normale prijs is omdat dit steeds veranderd.
Ik heb geen tijd ivm mijn studie die veel tijd vraagt. Het mag dan corona tijd zijn, maar dit neemt veel tijd in beslag en daarnaast heb ik mijn werk, ik werk thuis. Ik probeer een goed huisje voor haar te zoeken die haar liefde geven. Maar u heeft een punt inderdaad. Maar ik hoorde dat ze wel nog naar de slacht kan voor dierenconsumptie. Dus ik wil dit ook verkomen. Als het een 100 sterren huisje is gaat ze wat mij betreft voor een klein prijsje weg maar het was ook puur nieuwsgierigheid.

SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: Waarde shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 00:08

Ik zou al blij zijn als iemand dit beestje uberhaupt zou willen overnemen.. Over geld zou ik niet teveel nadenken dan.

Anoniemmmmm
Berichten: 18
Geregistreerd: 30-01-21

Re: Waarde shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 00:16

Iedereen bedankt voor het reageren!

ual_95

Berichten: 653
Geregistreerd: 08-04-09

Re: Waarde shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 01:17

Is het geen optie om een tussenpersoon voor de pony te vinden? Paard zoekt Baas of iets dergelijks? Heb er zelf geen ervaring mee, maar zij zoeken dan een nieuw baasje voor de pony. Je moet er alleen niet iets aan willen verdienen.