Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Waarde shet

 
Profiel   

Hoi,
Ik vroeg mij af wat een normale prijs is voor een shetlander.
Het gaat om een shetlander merrie van 14 jaar.
Ze is zadelmak maar kan wss niet meer bereden worden, omdat ze droes heeft gehad. Dus dat zal allemaal weer opgebouwd moeten worden.
Ze kan niet voor de kar. En is lief met kinderen maar heeft wel een 'gebruiksaanwijzing'.
Ook heeft ze geen stamboek.
Wel een paspoort en is afgekeurd voor de slacht.

Voor hoeveel hebben jullie je shet verkocht/gekocht?
Groetjes mij


Laatst bijgewerkt door Anoniemmmmm op 30-01-21 21:27, in het totaal 2 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 21:03 



 
Profiel   

Dus, kan niet bereden worden, kan niet voor de kar gezet worden, als je kinderen ermee bezig zijn kun je niet met een gerust hart zelf een stal uit gaan mesten en is al 14.

Er van uitgaande dat er geen papieren bij zitten, en ze daarmee dus ook niet geschikt is als fokmerrie: slachtprijs, dat is zo'n €70,-


Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 30-01-21 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 21:05 



 
Profiel   

Vjestagirl schreef
Er van uitgaande dat er geen papieren bij zitten, en ze daarmee dus ook niet geschikt is als fokmerrie: slachtprijs, dat is zo'n €70,-


Ze is afgekeurd voor de slacht. En wil wel dat ze naar een goed huisje gaat. Heeft wel een paspoort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 21:06 



 
Profiel   

Hier hebben een shetlander van 17 jaar, beleerd voor de kar en bekend onder het zadel voor 180 euro gekocht. Hij is ook super lief met kinderen.

Dus ik denk dat je in jouw geval een stuk lager moet zitten. Met shetlanders loop je inderdaad wel het risico vanwege de lage vraagprijs dat ze voor de slacht door gaan. Vaak zeggen de kopers dat er niet bij natuurlijk. De shetlander die ik hierboven beschrijf was ook bijna met een andere koper voor de slacht weggegaan. Maar je kan het treffen met een goed adres.

Hoezo is ze afgekeurd voor de slacht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 21:10 



 
Profiel   

Elisa_72 schreef
Vjestagirl schreef
Er van uitgaande dat er geen papieren bij zitten, en ze daarmee dus ook niet geschikt is als fokmerrie: slachtprijs, dat is zo'n €70,-


Ze is afgekeurd voor de slacht. En wil wel dat ze naar een goed huisje gaat. Heeft wel een paspoort.


Als ze afgekeurd is voor de slacht dan is het (sorry dat ik het zeg) echt wat de gek ervoor geeft. Als je een shet zoekt dan doe je dat voor een paar redenen:
- als maatje voor een ander paard, maar dan gaan de meeste mensen voor een dier wat 100% gezond is, want niemand wil de problemen van een ander kopen
- als kinderpony, maar als ik het zo lees dan kun je niet met een gerust hart een stal uit gaan mesten terwijl je kinderen met deze pony bezig zijn, en ze kunnen er niet op rijden
- als menpony, maar ze is niet beleerd dus daar zou je zelf nog veel tijd en energie in moeten stoppen.

Je geeft er aan dat ze een paspoort heeft: zijn daar de ouders op ingevuld, of is dat onbekend? En heeft ze weleens een keuring gelopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 21:11 



 
Profiel   

Kidde schreef
Hier hebben een shetlander van 17 jaar, beleerd voor de kar en bekend onder het zadel voor 180 euro gekocht. Hij is ook super lief met kinderen.

Dus ik denk dat je in jouw geval een stuk lager moet zitten. Met shetlanders loop je inderdaad wel het risico vanwege de lage vraagprijs dat ze voor de slacht door gaan. Vaak zeggen de kopers dat er niet bij natuurlijk. De shetlander die ik hierboven beschrijf was ook bijna met een andere koper voor de slacht weggegaan. Maar je kan het treffen met een goed adres.

Hoezo is ze afgekeurd voor de slacht?


Bedankt. Ze is afgekeurd, ze heeft een stempel op haar paspoort dat ze niet voor humane consumptie kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 21:13 



 
Profiel   

Vjestagirl schreef
- als menpony, maar ze is niet beleerd dus daar zou je zelf nog veel tijd en energie in moeten stoppen.

Als ze door een blessure niet meer gereden kan worden, is vaak voor de kar ook niet mogelijk.

Mijn kleintje (1.05) onbeleerd, helemaal gezond, kindmak, heb ik gekocht voor 185E en dat vond ik te veel geld, maar ja mijn man vond hem fantastisch :+ }:0


Laatst bijgewerkt door Brainless op 30-01-21 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 21:14 



 
Profiel   

Brainless schreef
Vjestagirl schreef
- als menpony, maar ze is niet beleerd dus daar zou je zelf nog veel tijd en energie in moeten stoppen.

Als ze door een blessure niet meer gereden kan worden, is vaak voor de kar ook niet mogelijk.

Mijn kleintje (1.05) helemaal gezond, heb ik gekocht voor 185E en dat vond ik te veel geld, maar ja mijn man vond hem fantastisch :+ }:0


Bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 21:15 



 
Profiel   

Jouw pony kan niet voor de ' normale ' prijs verkocht worden omdat ze bemerkingen heeft. Iedere koper zal willen weten wat voor blessure het is en wat het toekomstperspectief daarvan is. Ik denk dat je moet nadenken of de pony nog een fijn en pijnvrij leven kan hebben en zo ja dan een passend huis zoeken en zo nee ( oftewel heeft ze nu al pijn of gaat de blessure problemen opleveren) dan moet je nadenken of je haar echt wel weg wilt doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 21:16 



 
Profiel   

har166 schreef
Jouw pony kan niet voor de ' normale ' prijs verkocht worden omdat ze bemerkingen heeft. Iedere koper zal willen weten wat voor blessure het is en wat het toekomstperspectief daarvan is. Ik denk dat je moet nadenken of de pony nog een fijn en pijnvrij leven kan hebben en zo ja dan een passend huis zoeken en zo nee ( oftewel heeft ze nu al pijn of gaat de blessure problemen opleveren) dan moet je nadenken of je haar echt wel weg wilt doen.


Ze heeft droes gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 21:17 



 
Profiel   

En wat voor problemen geeft dat nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 21:18 



 
Profiel   

har166 schreef
En wat voor problemen geeft dat nu?


De dierenarts zei dat ze wss niet meer onder het zadel kon, dus daar houd ik me aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 21:21 



 
Profiel   

Maar gebaseerd op wat? Is het naar binnen geslagen en was ze op sterven na dood?

Wij hadden een paar jaar geleden droes op stal en alle paarden huppelen nog vrolijk rond. Dus ik ben benieuwd naar wat voor blessure jouw pony daardoor heeft. Ik zou dat toch aan de d.a vragen als ik jou was want dat zal een koper ook willen weten. Als het met de longen te maken heeft dan zal de pony wellicht helemaal niet meer kunnen werken en alleen als grasmaaier kunnen dienen. Die zou ik persoonlijk niet weg doen of gratis aan een goed tehuis geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 21:25 



 
Profiel   

har166 schreef
Maar gebaseerd op wat? Is het naar binnen geslagen en was ze op sterven na dood?

Wij hadden een paar jaar geleden droes op stal en alle paarden huppelen nog vrolijk rond. Dus ik ben benieuwd naar wat voor blessure jouw pony daardoor heeft. Ik zou dat toch aan de d.a vragen als ik jou was want dat zal een koper ook willen weten. Als het met de longen te maken heeft dan zal de pony wellicht helemaal niet meer kunnen werken en alleen als grasmaaier kunnen dienen. Die zou ik persoonlijk niet weg doen of gratis aan een goed tehuis geven.


Omdat ze nog herstellende is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 21:26 



 
Profiel   

Elisa_72 schreef
har166 schreef
Maar gebaseerd op wat? Is het naar binnen geslagen en was ze op sterven na dood?

Wij hadden een paar jaar geleden droes op stal en alle paarden huppelen nog vrolijk rond. Dus ik ben benieuwd naar wat voor blessure jouw pony daardoor heeft. Ik zou dat toch aan de d.a vragen als ik jou was want dat zal een koper ook willen weten. Als het met de longen te maken heeft dan zal de pony wellicht helemaal niet meer kunnen werken en alleen als grasmaaier kunnen dienen. Die zou ik persoonlijk niet weg doen of gratis aan een goed tehuis geven.


Omdat ze nog herstellende is.


Kan je ook wat meer uitgebreide reacties geven? Met zo'n antwoorden kunnen we nl. niet op je vraag antwoorden. Als ze nog herstellende is moet je haar niet willen verkopen, verhuizing brengt stress mee en het immuunsysteem is dan al verzwakt.
Het lijkt mij wel dat wanneer ze herstelt is dat ze bereden kan worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 21:30 



 
Profiel   

Dan is ze sowieso op dit moment onverkoopbaar aangezien droes natuurlijk ontzettend besmettelijk is. Je zult moeten wachten tot ze helemaal beter is en dan misschien nog een bezoekje van de d.a om erachter te komen wat nog haalbaar is voor haar in de toekomst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 21:30 



 
Profiel   

TS, ik zie dat je je openingspost steeds aanpast, dat is niet zo handig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 21:32 



 
Profiel   

Het is inmiddels een half jaar geleden dat ze het had, maar haar conditie is achteruitgegaan.
Ik ben hier met haar aan het werken.
Maar het wordt waarschijnlijk niet meer zoals het was. Vandaar dat ze waarschijnlijk kan ze daarom ook niet meer onder het zadel, maar wie weet. Als het wel kan is dat natuurlijk hartstikke leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 21:35 



 
Profiel   

har166 schreef
TS, ik zie dat je je openingspost steeds aanpast, dat is niet zo handig.


Ja sorry, ik merkte dat ik niet helemaal duidelijk was geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 21:36 



 
Profiel   

Ik weet niet wat je allemaal verwacht van de pony maar wij hebben in september vorig jaar droes gehad, waarbij mijn pony drager bleef, en inmiddels is mijn pony weer goed op conditie.
De prijzen voor paarden zijn momenteel hoog, ook voor de ukkies.

Ik denk dat je je af moet vragen waarvoor je je pony wilt verkopen. Als ik je verhaal hoor kan er niks mee.. soms is slachten of inslapen de meest humane keuze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 21:46 



 
Profiel   

Elisa_72 schreef
Bedankt. Ze is afgekeurd, ze heeft een stempel op haar paspoort dat ze niet voor humane consumptie kan.


Ze kan nog steeds naar de slacht ze zal alleen niet voor humane consumptie gaan , heb dat laatst zelf meegemaakt met de pony van een vriendin..

Het is wel heel fijn dat jij haar de kans geeft om te herstellen en met haar aan de gang gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 21:47 



 
Profiel   

Nee ze gaat absoluut niet naar de slacht. Valt vast iets aan haar conditie te doen het gaat immers al een stuk beter dan een paar maanden terug. Ze is inmiddels geen drager meer. Want de da is een maand geleden geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 21:51 



 
Profiel   

Ze gaat echt alleen naar een goed huisje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 21:52 



 
Profiel   

Voor een 12-jarige ruin van 1.05m zonder stamboek, bereden en betuigd, zeer braaf met kinderen, compleet met zadel en hoofdstel heb ik toentertijd €300 betaald...

Ik denk dat €100 een schappelijk bedrag is in jouw geval.


Laatst bijgewerkt door Lous op 30-01-21 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 21:55 



 
Profiel   

Lous schreef
Voor een 12-jarige ruin van 1.05m zonder stamboek, bereden en betuigd, zeer braaf met kinderen compleet met zadel en hoofdstel heb ik toentertijd €300 betaald...

Ik denk dat €100 een schappelijk bedrag is in jouw geval.


Bedankt!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 21:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen