Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Perlino dekhengst gezocht

 
Profiel   

Hoi iedereen
Ik vroeg me af of er shetlander hengsten of miniatuurpaarden in de kleur perlino ter dekking staan. Ik zelf heb een vos schabrak appaloosa shet merrie en zou haar volgend jaar willen laten dekken door een perlino hengst. Ik had een hele mooie gevonden maar deze dekt ook enkel nmprs merries. Ze zijn moeilijk te vinden dus ik dacht het via hier te proberen. Weten jullie of hebben jullie zelf een, dan hoor ik het graag
Grtjes
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 11:48 



 
Profiel   

Wat voor kleur hoop je er uit te krijgen? Palomino of valk? Of smokeyblack? Genetica speelt een grote rol en jouw merrie is daarin ook belangrijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 11:53 



 
Profiel   

Ik heb ooit gefokt met Millennium eclipses victory. Een perlino Amha hengstje.

http://www.tophengsten.nl/Millenium-Ecl ... ctory.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 12:36 



 
Profiel   

Rennie89 schreef
Wat voor kleur hoop je er uit te krijgen? Palomino of valk? Of smokeyblack? Genetica speelt een grote rol en jouw merrie is daarin ook belangrijk.


Liefst valk of palomino

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 12:47 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Ik heb ooit gefokt met Millennium eclipses victory. Een perlino Amha hengstje.

http://www.tophengsten.nl/Millenium-Ecl ... ctory.html


Heb haar gestuurd om meer informatie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 12:51 



 
Profiel   

Liefst zou ik 1 vinden die groter is als 90 cm. Zo niet opzich geen probleem. Zowel in belgië als nederland mag aangeboden worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 12:53 



 
Profiel   

Als je 100% palomino wilt, dan kun je het best een cremello zoeken.

Tip: zoek de folders van voorafgaande (neem nu nmprs) hengstenkeuringen op, waar de uitslagen van de hengstenkeuring staat..daar staat de eigenaar in vermeld, volledige naam hengst, schofthoogte, behaalde premie, afstamming en kleur op.

Ga ja véél meer hengsten vinden dat bv op google te zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 12:55 



 
Profiel   

Jolynne schreef
Als je 100% palomino wilt, dan kun je het best een cremello zoeken.

Tip: zoek de folders van voorafgaande (neem nu nmprs) hengstenkeuringen op, waar de uitslagen van de hengstenkeuring staat..daar staat de eigenaar in vermeld, volledige naam hengst, schofthoogte, behaalde premie, afstamming en kleur op.

Ga ja véél meer hengsten vinden dat bv op google te zoeken.


Bedankt ga ik zeker doen. Buckskin staat op mijn top 1 dus daarmee dat ik perlino zoek

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 14:22 



 
Profiel   

Een perlino shetland hengst ga je niet vinden, dus daar hoef je niet naar te zoeken (de enkeling die als perlino op papier staat is dit niet).

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 10:29 



 
Profiel   

Nee idd dat dacht ik al. Heb ook vooral al gezocht op amha, nmprs, bmp

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 10:57 



 
Profiel   

Neem eens contact op met Ilse_89. Zij heeft een perlinobonte minipaard hengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 18:16 



 
Profiel   

Sappos schreef
Neem eens contact op met Ilse_89. Zij heeft een perlinobonte minipaard hengst.

Heb al contact gehad met haar enkele dagen terug op fb. Jammer genoeg mag de hengst alleen nmprs merries dekken

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 20:39 



 
Profiel   

Dennis schreef
Een perlino shetland hengst ga je niet vinden, dus daar hoef je niet naar te zoeken (de enkeling die als perlino op papier staat is dit niet).


Niet?! Wij hebben er toch echt eentje staan! ;-) (kleur getest!) Volle Shetlandpony met volledig Engels bloedlijnen. (Ik zal meteen erachter aan zetten dat wij geen merries van buitenaf met hem dekken...Sorry Lisa....)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 10:04 



 
Profiel   

Colorstable schreef
Dennis schreef
Een perlino shetland hengst ga je niet vinden, dus daar hoef je niet naar te zoeken (de enkeling die als perlino op papier staat is dit niet).


Niet?! Wij hebben er toch echt eentje staan! ;-) (kleur getest!) Volle Shetlandpony met volledig Engels bloedlijnen. (Ik zal meteen erachter aan zetten dat wij geen merries van buitenaf met hem dekken...Sorry Lisa....)

Dju spijtig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 12:41 



 
Profiel   

Colorstable schreef
Dennis schreef
Een perlino shetland hengst ga je niet vinden, dus daar hoef je niet naar te zoeken (de enkeling die als perlino op papier staat is dit niet).


Niet?! Wij hebben er toch echt eentje staan! ;-) (kleur getest!) Volle Shetlandpony met volledig Engels bloedlijnen. (Ik zal meteen erachter aan zetten dat wij geen merries van buitenaf met hem dekken...Sorry Lisa....)


Echt perlino? Leuk!
Niet alleen perlino op papier? Want kleuren op papier en irl zijn totaal wat anders soms ;) .

Ik heb een schimmel gehad die geen schimmel was (maar roan), en heb nu volgens het stamboek een zwartbruinbonte, maar ze zijn zwart of bruin, niet beide (deze is gewoon zwartbont, komt uit zwart x zwartbont).

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 13:10 



 
Profiel   

Onze Ice is een échte Perlino... Testresultaten hebben het bewezen! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 13:37 



 
Profiel   

Gaaf!
Maar vast een kleintje.

Mijn (grote maatse 1e premie) palomino kreeg al dek aanvragen vanuit heel europa laatst. Maar denk niet dat hij daar aan mee doet, en weet zeker dat er geen veulentjes van gaan komen ;) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 14:01 



 
Profiel   

Dennis schreef
Gaaf!
Maar vast een kleintje.

Mijn (grote maatse 1e premie) palomino kreeg al dek aanvragen vanuit heel europa laatst. Maar denk niet dat hij daar aan mee doet, en weet zeker dat er geen veulentjes van gaan komen ;) .


Dat is een mini inderdaad. (86cm) Jouw pony ken ik wel. Nakomeling van Victor van Stal Weyendael. Jammer dat die hengst is afgekeurd...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 15:25 



 
Profiel   

Ja, de 1e van Victor en een super fijne pony!
Ik vind het ook zonde, er uit gegooid op te kort voor de keuring als ik het goed begreep. Ik had hem anders graag nog eens op mijn Chris-dochter gebruikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 15:34 



 
Profiel   

Dennis schreef
Ja, de 1e van Victor en een super fijne pony!
Ik vind het ook zonde, er uit gegooid op te kort voor de keuring als ik het goed begreep. Ik had hem anders graag nog eens op mijn Chris-dochter gebruikt.


Klopt inderdaad... Zonde!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 18:33 



 
Profiel   

lisa249950 schreef
Sappos schreef
Neem eens contact op met Ilse_89. Zij heeft een perlinobonte minipaard hengst.

Heb al contact gehad met haar enkele dagen terug op fb. Jammer genoeg mag de hengst alleen nmprs merries dekken

en de merrie nmprs laten inschrijven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 12:57 



 
Profiel   

merrie nmprs laten inschrijven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 17:25 



 
Profiel   

Is dat niet mogelijk?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 17:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen