Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Halve stal voor shetlander?

 
Profiel   

Hallo,

Voor mijn shetlander ben ik op zoek naar een verzorger om extra aandacht en beweging te geven.
Aangezien het voor een shetlander die (nog) niet beleerd is weet ik dat een ‘normale’ halve stal vragen niet gaat lukken.
Toch zou ik een bijdrage willen vragen om een beetje zekerheid te krijgen dat de verzorger ook effectief komt opdagen en met respect met het materiaal omgaat, dit omdat de vorige dat niet heeft gedaan en niets moest betalen.

Wat zou een schappelijk bedrag zijn om te vragen als halve stal?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 20:58 



 
Profiel   

Eerlijk: ik zou niets vragen en andersom als verzorger ook niet willen betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 21:01 



 
Profiel   

Met een onbeleerde shet kan je niet veel. Ik ben normaal gezien voor een bijdrage, maar in dit specifieke geval zou ik niets vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 21:03 



 
Profiel   

Poekkie schreef
Met een onbeleerde shet kan je niet veel. Ik ben normaal gezien voor een bijdrage, maar in dit specifieke geval zou ik niets vragen.


Er kan wel op gezeten worden en aan de hand worden gestapt. Een gevorderdere ruiter zou er op dit moment wel mee kunnen ‘rondhobbelen’, maar echt beleerd is ze niet :)

Je kan trouwens wel liberty en vrijheidsdressuur, dressuur aan de lange teugel en Longeren met haar. Ook buiten wandelen gaat. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 21:05 



 
Profiel   

Is het normaal om van een verzorgster een normale halve stal te vragen? Een verzorgster neemt toch werk uit je handen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 21:37 



 
Profiel   

Ik snap jouw punt van de bijdragen hoor, maar ook ik zou niet betalen voor een shetlander. Misschien kun je kijken of een volwassenen lekker met je shetlander bezig wilt zijn, die zijn meestal meer verantwoordelijk met spullen etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 21:48 



 
Profiel   

Hier 2 shetten die wel beleerd zijn en aangespannen lopen maar nog nooit is het in me op gekomen geld aan een verzorgster te vragen.
En dan maakte ze gebruik van mijn zilco tuig en hca wagen dus niet een bij elkaar geraapt zooitje.
Ik vond het juist heel tof dat ze zo lekker met elkaar overweg konden,dat is toch een win win?!
Helaas is ze geëmigreerd maar ik zou een moord doen weer zo’n leuke verzorgster te krijgen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 21:51 



 
Profiel   

Geld vragen zegt niks over een verzorger, voor een shet zou ik niks vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 21:52 



 
Profiel   

Een bijdrage voor een Shetlander zul je niet snel krijgen :o Moet de verzorger ook nog klusjes doen of puur de shet aandacht geven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 22:06 



 
Profiel   

Niets vragen.. jij zoekt iemand om extra aandacht en verzorging te geven.. dan krijg je hulp..

Een goede verzorgster is meer waard dan die paar centen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 22:06 



 
Profiel   

beegee schreef
Eerlijk: ik zou niets vragen en andersom als verzorger ook niet willen betalen.


Hier ben ik het mee eens :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 22:08 



 
Profiel   

Ik denk dat het niet mee gaat vallen om iemand te vinden laat staan iemand die wil gaan betalen. Gezien het formaat van de pony zal je het waarschijnlijk moeten hebben van kinderen. Als ze eventueel willen rijden dan is het al vaak onder de 12 en dan is de vraag of ze alleen kunnen en mogen(van de ouders). Ik kan me namelijk best voorstellen dat je als ouder ook niet zomaar zou betalen in deze situatie. Niet echt bereden en eerlijk is eerlijk de meeste mensen willen toch graag rijden. Maar als ouder mee moeten en dan ook betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 22:18 



 
Profiel   

Je kunt een paar keer samen gaan met een verzorger, kijken hoe het gaat dan kun je ook aardig inschatten hoe iemand is, dat het gratis is betekend niet dat er niemand op zou reageren die serieus interesse heeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 22:28 



 
Profiel   

Selina schreef
Een bijdrage voor een Shetlander zul je niet snel krijgen :o Moet de verzorger ook nog klusjes doen of puur de shet aandacht geven?


Nee geen klusjes, puur bezig zijn met de shet :)

Zo te zien gaat het nog een hele zoektocht worden als ik een bijdrage zou vragen...
ik ga er nog eens over nadenken wat ik ga doen en moest er echt een leuke klik zijn tussen de verzorger en de shet dan kan er nog altijd iets geregeld worden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 22:39 



 
Profiel   

Wil je iemand met de juiste instelling? Of wil je iemand die eigenlijk niet de juiste instelling heeft, maar alleen komt omdat zij er nu eenmaal voor betaald heeft? Ik geloof ook niet dat dat iemand die geen zin heeft over de streep zal trekken. En anders met grote tegenzin.

Ik begrijp dat geldbedrag als voorwaarde om iemand met de juiste waarden en normen te vinden niet.

Je wilt juist iemand die zonder een dergelijke stok achter de deur goed is voor je pony.

Daarnaast, jij hebt hulp nodig. Als er al geld aan te pas moet komen, dan zou jij moeten betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 23:41 



 
Profiel   

Ik heb mijn hele paarden carrière Shetlanders en vind het wel een beetje jammer dat mensen hier zeggen dat ze "voor een shet" niet van betalen. Juist voor volwassenen zijn ze (sommige) enorm veelzijdig en zelfs toen ik er een paard bij had pakte mijn verzorgster van het paard heel graag de shetten erbij. Maar deze waren wel veelzijdig beleerd.

Ik zou overigens geen geld vragen maar dat zou ik sowieso niet doen, het zo goed als dat ik sowieso niet zou betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 06:45 



 
Profiel   

Ik zou ook kijken hoe en wat het zit met verzekering(en). Ik mag van mijn verzekering wel een verzorger/bijrijder hebben (familie, vrienden, onbekende maakt niet uit), zolang ik geen geld krijg vielen zij er dan ook onder. Je zit niet te wachten op een ongeluk en je kan ook nog alles betalen, want je vroeg een tientje per maand. :=

Verder is het ook per omgeving verschillend of het 'normaal' is om te betalen of niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 06:46 



 
Profiel   

Polly schreef
Ik heb mijn hele paarden carrière Shetlanders en vind het wel een beetje jammer dat mensen hier zeggen dat ze "voor een shet" niet van betalen. Juist voor volwassenen zijn ze (sommige) enorm veelzijdig en zelfs toen ik er een paard bij had pakte mijn verzorgster van het paard heel graag de shetten erbij. Maar deze waren wel veelzijdig beleerd.


_/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 06:48 



 
Profiel   

Jammer dat de meeste wat neerbuigend reageren omdat ´het maar een shet`is. Als ie 50 cm hoger had geweest had een halve stal wel reëel geweest?

Ik vraag niks aan mijn bijrijdster, ze mag en kan er alles mee. Bijrijdster is 8 nu en komt dus altijd met d'r moeder. Zij leert enorm veel en haar moeder doet hooinetten vullen en mesten zodat ik die dag niet hoef. Voor ons is het dus win win.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 07:42 



 
Profiel   

Ladygiroc schreef
Jammer dat de meeste wat neerbuigend reageren omdat ´het maar een shet`is. Als ie 50 cm hoger had geweest had een halve stal wel reëel geweest?

Ik vraag niks aan mijn bijrijdster, ze mag en kan er alles mee. Bijrijdster is 8 nu en komt dus altijd met d'r moeder. Zij leert enorm veel en haar moeder doet hooinetten vullen en mesten zodat ik die dag niet hoef. Voor ons is het dus win win.


Ik heb zelf ook twee shets hoor.
Maar grondwerk, vrijheidsdressuur longeren en aan de hand wandelen mag je met bijna elk paard gewoon gratis doen. Ik zou daarom pas betalen als ik zou mogen rijden.

Kan je met de kar/sulky op pad, dan is het anders. Maar dat is hier niet het geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 08:10 



 
Profiel   

Ladygiroc schreef
Jammer dat de meeste wat neerbuigend reageren omdat ´het maar een shet`is. Als ie 50 cm hoger had geweest had een halve stal wel reëel geweest?

Ik vraag niks aan mijn bijrijdster, ze mag en kan er alles mee. Bijrijdster is 8 nu en komt dus altijd met d'r moeder. Zij leert enorm veel en haar moeder doet hooinetten vullen en mesten zodat ik die dag niet hoef. Voor ons is het dus win win.


Nee.. voor alleen verzorgen ook niet..
Ik zie dat ook veel op Fb.. hele advertentie, rijden kan niet want te jong of pensioen en wel een maandelijkse bijdrage..

Ik vind dat idioot.

Ik heb sinds de dood van mijn paard alleen nog 2 shetten en een echt goede verzorgster zou best welkom zijn.. maar die hoeft mij niet te betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 09:11 



 
Profiel   

Ik heb het idee dat het inderdaad regiogebonden is. Hier in de omgeving zijn er weinig paarden te vinden en de plaatsen die er zijn zijn bijna niet te betalen. De mensen die ik ken vragen allemaal geld aan hun verzorger/halve stal ongeacht of er gereden wordt of niet.

Een goede verzorger is mij meer waard dan het bedrag dat er gevraagd wordt. Het is ook niet zo dat ik perse een verzorger ‘moet’ hebben omdat het werk mij te veel word of iets dergelijks.
Het is gewoon een heel fijne leerkans voor ervaren of onervaren mensen die graag met paarden bezig zijn en een beetje tot rust willen komen in de omgeving :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 11:05 



 
Profiel   

Als ik graag een verzorger zou willen zou ik het tof vinden als ze af en toe een zakje wortels of appel mee nemen. Geld vragen zou ik niet doen in deze situatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 11:46 



 
Profiel   

Het probleem is dat om te rijden het meestal om kinderen gaat in een leeftijdscategorie die beter niet alleen bij een pony zijn, dus dan moet je als ouder ook bereid zijn mee te komen. En in het geval van mennen vraag je dan ook van je verzorgster of die hem ook nog even opleid, want nog onbeleerd. Dat is de omgekeerde wereld als je daar dan ook nog eens voor moet betalen als verzorgster. Normaalgesproken moet je namelijk flink betalen om je paard op te laten leiden ook al is het een shetlander. Ik heb ook wel eens gratis verzorgsters gehad bij mijn shetlanders, maar die mochten nooit zonder begeleiding erbij. Mijne zijn beide beleerd in het mennen, maar ze zijn niet de makkelijkste karakters dus de ene neemt nogal snel de leiding over. De andere kun je op de grond alles mee, maar die is zeer angstig voor de sulky, dus daar komt geen vreemde op de kar die niet mennen kan. Dus inderdaad gewoon eens rondvragen of er ouders zijn die eens een middagje willen komen poetsen met hun kinderen zonder geldbedrag enzo dat zou nog wel kunnen. Merendeel van de fanatieke shetlandmenners heeft eigen pony's dus die vind je waarschijnlijk niet zo snel. Ouders die met hun kindjes in het weekend op een middagje wat willen komen tutten zeker wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 11:53 



 
Profiel   

Jazzie03 schreef
Ik heb het idee dat het inderdaad regiogebonden is. Hier in de omgeving zijn er weinig paarden te vinden en de plaatsen die er zijn zijn bijna niet te betalen. De mensen die ik ken vragen allemaal geld aan hun verzorger/halve stal ongeacht of er gereden wordt of niet.

Een goede verzorger is mij meer waard dan het bedrag dat er gevraagd wordt. Het is ook niet zo dat ik perse een verzorger ‘moet’ hebben omdat het werk mij te veel word of iets dergelijks.
Het is gewoon een heel fijne leerkans voor ervaren of onervaren mensen die graag met paarden bezig zijn en een beetje tot rust willen komen in de omgeving :)



Ik begrijp het niet zo goed want je zegt nu dat het een fijne leerkans is voor iemand maar in je OP schrijf je duidelijk dat je een verzorgster zoekt om je shetlander meer beweging en aandacht te geven.

Dat komt op mij over dat je daar zelf dus minder tijd voor hebt als dat je zou willen?
En eerlijk, ik persoonlijk vind een leerkans meer een paard/pony die wat kan, en geen onbeleerde shet.

* dit is geen kritiek aangezien ik hier zelf 2 shetten heb lopen waar ik graag een goede verzorger voor zou hebben, maar ik zou hen toch niet aanbieden als "leerpony"
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 12:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen