Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kan ik nog af en toe op mijn shetlander rijden?

 
Profiel   

Hi Allemaal,

Binnenkort ga ik mijn shetlander van toen ik klein was weer terugkopen, dus ik ben helemaal blij! Nu vroeg ik me af of jullie denken dat ik nog af en toe op hem kan rijden. Daarbij bedoel ik niks intensiefs en ook maar max 1 keer per week. Ik twijfel dus of dit nog wel kan of dat ik het rijden beter helemaal kan laten.

Mijn shetlander is groot (ik denk rond de 1.05) en ik ben 1.66 en rond de 58 kilo.


Laatst bijgewerkt door alissa23 op 10-06-21 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 12:34 



 
Profiel   

Nee

Super leuk dat je je shetlander gaat terug kopen maar je kan er absoluut niet meer op rijden

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 12:35 



 
Profiel   

Nee, dan ben je echt te groot en te zwaar maar wellicht kan je met hem gaan mennen?
en daarnaast kan je natuurlijk nog zoveel andere leuke dingen met hem gaan doen, zwemmen, wandelen, kunstjes aanleren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 12:36 



 
Profiel   

Nee, je moet er niet meer op gaan zitten. Wel leuk dat je hem kan terugkopen, en nog goede jaren kan bezorgen. Ga grondwerk doe of evt. mennen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 12:39 



 
Profiel   

Nee, zelf ben ik 1.65 en weeg rond 60 kilo en zou niet op een pony kleiner dan een D stappen.

Ik raad je 100% aan om te kijken om het mennen op te pakken. Dit is ontzettend leuk om te doen en kan ook vaker dan 1x per week. Ook vrijheidsdressuur en vrij springen is heel leuk om te doen met een shetlander.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 12:40 



 
Profiel   

Nee, je bent bijna 20 kilo te zwaar voor een shetland

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 12:41 



 
Profiel   

Dankjewel voor alle meningen! jaaa ben ook van plan om het mennen op te gaan pakken en grondwerk met hem te gaan doen, gaat hij vast geweldig vinden

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 12:46 



 
Profiel   

Ja... gewoon proberen.
Heb je nog wat groentesoep thuis?

Nee gein. Antwoord is Nee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 12:46 



 
Profiel   

Nee dat gaat nooit meer passen, zelfs niet voor 2 minuten stappen. Erg slecht voor haar rug.

Ik ben kleiner en weeg minder dan jou (47 kg - 1m62) en als ik zelfs maar op mijn shet zou gaan zitten zonder meer, zou mijn moeder er me aan mijn haren eraf sleuren, en terecht.

Gelukkig kan je nog veel andere dingen ook doen buiten rijden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 12:48 



 
Profiel   

nee niet doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 12:57 



 
Profiel   

alissa23 schreef
Dankjewel voor alle meningen! jaaa ben ook van plan om het mennen op te gaan pakken en grondwerk met hem te gaan doen, gaat hij vast geweldig vinden

Leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 13:00 



 
Profiel   

Rijden nee. Mennen absoluut. En wat ook leuk is, lange lijnen. Doet m’n dochter nu ook met haar shet zo af en toe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 13:40 



 
Profiel   

Nee, maar zoals gezegd is er genoeg andere leuke dingen te doen. Wat gaaf dat je je oude shetje terug kunt kopen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 13:49 



 
Profiel   

Antwoord is al gegeven née.

Dat je het zelfs nog maar overweegt als 24 jarige baart me zorgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 14:00 



 
Profiel   

Ik zou ook zeggen van niet.

Niet alleen vind ik je echt te zwaar voor de shet, ik ben ook bang dat je veek te lang bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 08:07 



 
Profiel   

alissa23 schreef
Dankjewel voor alle meningen! jaaa ben ook van plan om het mennen op te gaan pakken en grondwerk met hem te gaan doen, gaat hij vast geweldig vinden

Hoe gaat het inmiddels? :) Was je shetlander al bekend met het mennen of ben je hem gaan beleren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 14:56 



 
Profiel   

leuk dat je even een berichtje stuurt! Ik en Urs zijn lekker aan de slag samen. vooral nu lekker wandelen en grondwerk, omdat zijn conditie nog opgebouwd moet worden zetten we kleine stapjes. Binnenkort wil ik een lesje nemen met hem in grondwerk, dus daar heb ik onwijs veel zin in:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 15:01 



 
Profiel   

Antwoord heb je al. Onze zoon stopte op zijn 10/12e met rijden op de shet. Was eerder te lang dan te zwaar. Ik was lichter dan jouw gewicht en heb er nooit op gereden. Ooit 1x heel kort gecorrigeerd.

We zijn gaan mennen ondanks geen men ervaring en dat was super leuk.

Er zijn ook trail parken in Nederland en las dat deze https://www.facebook.com/Extremetrailparkempe in Oktober een shetlander dag heeft.

Bij de Wran ( western) doen mensen ook weleens de in hand onderdelen met een shet. Onze zoon is ooit eerste geworden met showmanship at halter op een kleine wedstrijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 16:00 



 
Profiel   

alissa23 schreef
leuk dat je even een berichtje stuurt! Ik en Urs zijn lekker aan de slag samen. vooral nu lekker wandelen en grondwerk, omdat zijn conditie nog opgebouwd moet worden zetten we kleine stapjes. Binnenkort wil ik een lesje nemen met hem in grondwerk, dus daar heb ik onwijs veel zin in:)

Leuk goed om te horen.

Lange lijnen is opzich ook leuk om te doen nog later!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 15:58 



 
Profiel   

Iedereen zegt wel nee maar er was een Bokker die wel met haar Shet reed, volgens mij ook op hoog niveau zelfs...

[RT-HAW] Zorro (Shetlander)@ dressuurwork

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 17:54 



 
Profiel   

KimD schreef
Iedereen zegt wel nee maar er was een Bokker die wel met haar Shet reed, volgens mij ook op hoog niveau zelfs...

[RT-HAW] Zorro (Shetlander)@ dressuurwork

Ik vind haar persoonlijk ook wel lang, maar ze woog ook maar 45 kilo las ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 18:03 



 
Profiel   

KimD schreef
Iedereen zegt wel nee maar er was een Bokker die wel met haar Shet reed, volgens mij ook op hoog niveau zelfs...

[RT-HAW] Zorro (Shetlander)@ dressuurwork

Alles kan ja.. Was in 2008 misschien nog wel meer geaccepteerd, maar ik kan er toch niet heel blij van worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 18:04 



 
Profiel   

KimD schreef
Iedereen zegt wel nee maar er was een Bokker die wel met haar Shet reed, volgens mij ook op hoog niveau zelfs...

[RT-HAW] Zorro (Shetlander)@ dressuurwork

Dit is een andere.

Jij bedoelt deze:



Vind ze beiden trouwens veel te lang voor die beestjes, maar daar ga ik verder niet op in en zeker geen 10+ jaar na dato.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 18:07 



 
Profiel   

Dat past toch ook voor geen hout in dat filmpje met ''zorro''? Vind het meer iets voor in een komedie film. Ziet er niet uit. 45 kilo is te veel voor zo'n beestje, laat staan dat ze zo wat mee kan lopen als ze ff probeert.
Nee, goed ts dat je lekker op de grond bezig gaat met je diertje. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 18:30 



 
Profiel   

Nee, te zwaar en te lang. Je bovenlichaam en zo niet je onderlichaam haalt hem heel erg uit balans. Het is ook gewoon niet te doen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 18:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen