Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hoefsmid shetlander hoefbevangenheid omgeving Gouda/Gouderak

 
Profiel   

Hi Allemaal,

Binnenkort ga ik mijn shetlander van vroeger toen ik klein was terugkopen en ben langzaam op zoek naar een geschikte hoefbekapper omgeving Gouda/Gouderak die verstand heeft van pony's (shetlanders) met gevoeligheid voor hoefbevangenheid.

Daarnaast vroeg ik me af of jullie tips voor mij hebben. Raden jullie aan om een pony met deze gevoeligheid helemaal niet meer op het weiland te zetten, of alleen af en toe, of eventueel met grasmasker om? Hoor het graag.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 13:08 



 
Profiel   

Hoi Alissa, welkom op het forum! Wat betreft de hoefsmid zou ik als ik jou was even de zoekfunctie gebruiken, wellicht dat je daar al wat antwoorden zult vinden.

Over je vraag met betrekking tot de hoefbevangenheid, we hebben op Bokt.nl een topic over hoefbevangenheid dus daar kan je ook heel veel informatie vinden. Het is verder heel lastig om direct antwoord op te kunnen geven omdat de verdere details niet bekend zijn. Maar alle experts zitten in ieder geval in dat topic.
[BEH] [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 13:28 



 
Profiel   

Top, bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 13:48 



 
Profiel   

In de omgeving zitten weinig hoefsmeden die kleintjes willen doen. Ik zou het straks gewoon even aan stamgenoten of mensen met paarden in de buurt vragen. Recent zijn er 2 gestopt dus het is bij veel volle bak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 05:37 



 
Profiel   

In principe moet iedere smid die zijn vak verstaat jouw pony kunnen bekappen.

Als je het niet erg vind om naar je smid te rijden zou je naar van nassau kunnen gaan. Daar ging ik heen met mijn shet toen ze bevangen was. Voor ons was dat 2 uur enkele reis dus we maakten er maar een uitje van. Ze zitten zelf in oud gastel en 2 dagen in de week in de visdonk kliniek in Roosendaal.

Iedere pony is anders maar je kunt wel zeggen dat eenmaal bevangen geweest ze er toch wel gevoelig voor blijven. Mijn welsh is in 2010 licht bevangen geweest en die gaat maar beperkt op het gras. Mijn shet mocht hooguit een kwartiertje

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 06:27 



 
Profiel   

Heb er inderdaad al een paar benaderd, maar die hebben helaas geen plek
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 12:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen