NMPRS merriekeuring 2021

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: NMPRS merriekeuring 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 15:25

Het ruintje van mijn zus had een leuke ochtend en een derde premie. We hadden onze welsh mee voor de fun en mental support, haha!
Afbeelding

Met de pony-bus, op maat gemaakt en ook te gebruiken voor grotere paarden:
Afbeelding
Afbeelding

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 16:23

mienie zag er wel toppie uit hoor, gefeliciteerd met zijn 3e premie :D

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 09:44

hoe is het verder gegaan? foto's ???

Luna2006

Berichten: 3160
Geregistreerd: 03-04-13

Re: NMPRS merriekeuring 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 11:37

Hier ook heel tevreden naar huis gegaan.

Mees een nette 2de premie. Ik wist dat ik niet moest gaan voor 1ste met haar. Tis een correcte merrie maar zeker nog vrij basis.

Tibss liet zich helaas niet zien. Mams was al behoorlijk vervelend de hele dag en kleine man ook erg vlak in zijn draf, verre van wat hij echt kan. Dus heel tevreden met een 2de premie!

Zion 1ste premie en volgens catalogus nummer geplaatst samen met hengstveulentje van karen & rinus. Dus denk dan beiden een 1a?
In het kampioenschap niet geplaatst maar daarvoor vond in hem sowieso ook tekort in komen. Hij komt nog body en kracht tekort om er helemaal te staan. Maar wel erg tevreden over zijn type.

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 12:10

Gefeliciteerd met de resultaten.
Hier ook een mooie dag gehad.
Orlando een 2b premie. Hij liet zich goed zien, maar helaas volgens de jury nog te ponytype.
Oakley was een serieus twijfelgeval hij kwam net te kort in de beweging. Helaas was ik niet bij de uitreiking, maar een volgende keer hoop ik wel dat hij dat extra beetje laat zien. Al deed hij het nu ook zeer goed. Zelfs Hein vond hem super lopen. Helaas dus net geen 1e premie. Maar 2a is ook goed.

De kleine Odi liet zich ook goed zien. Hij kreeg een 1a premie. In de kampioenring vond ik dat hij het ook goed deed, maar met zijn 2 maand kwam hij echt wat kracht en energie tekort vergeleken met zijn concurrenten. Die ook echt mooi waren.
Hij komt er nog wel.

Kortom een erg mooie dag.
Nu benieuwd naar de ring foto's.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

RSDICBS

Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-03-08

Re: NMPRS merriekeuring 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 16:40

Mooie paarden hierboven op de foto's. Gefeliciteerd met jullie behaalde resultaten :)

marschwood
Berichten: 454
Geregistreerd: 25-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 17:49

Afbeelding

Ik doe ook een poging.Van Rowan al een foto gekregen.Wij zijn helemaal blij met de resultaten.Wat wil je nog meer?Marschwood Hello Choclat erekampioen .Rekende er niet echt op omdat ze het moest opnemen tegen 2 grotere.Haar zoon Marschwood i see the moon reservekampioen minimaat hengstveulens en ons trainingspaardje een mooie 1a premie.

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 18:02

Afbeelding

Joy was gister een beetje stout, ze had een beetje teveel spanning en dan wordt ze schrikkerig en staat ze snel op de achterbenen. Ze maakte het Tina niet makkelijk met voorbrengen. Ze haalde een eerste premie en ik heb later zelf met haar meegelopen in het kampioenschap, toen had ze ondertussen iets meer rust gevonden maar ik ben er niet op gemaakt dat rennen haha. 4 maal op rij een eerste premie, trots op haar.

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 19:47

Gefeliciteerd met alle eerste premies.
Anneke je hebt een super mooie merrie. Vind het nog steeds knap van Hein dat ze er nog is. Of krijgt hij dan oorlog met jou?

Hihihi Machteld ja ze was echt wel erg stout. Maar gelukkig nog wat mooie drafpassen laten zien.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 22:32

Machteld, haha ze komt nooit meer van haar nieuwe bijnaam “de uitbreker” af :P gefeliciteerd!

Mathilda, die van jou heb ik helaas niet gezien. Maar zo te lezen ben je tevreden, gefeliciteerd!

Sara, ik heb begrepen dat ze in ring B wel gewoon met 1a en 1b werkte, in ring A hebben ze de 1a en 1b niet altijd op de juiste plaats gezet om het spannender te houden voor het kampioenschap. Er zijn dus geen 2x 1a premie uitgedeeld, maar je weet helaas vanuit ring A dus niet of je nu een 1a of 1b premie hebt behaald. Maar hoe dan ook natuurlijk gewoon een dikke 1ste premie, dat is toch het belangrijkste :j :D jij ook gefeliciteerd!

Anneke, ik moest ook even grinneken dat die bruine er nog steeds is. Is Hein er stiekem toch meer weg van dan hij durft toe te geven? ;) gefeliciteerd met de behaalde ere-titel :D en met de andere resultaten natuurlijk!

Ik ging met de hoop op twee 1ste premies, maar met de verwachting om twee 2de premies in ontvangst te moeten nemen. Qiwi liet zich in de ring super goed zien en er werd wel doorheen gekeken dat ze wat te dik was.. dus gelukkig ontving zij toch die 1ste premie :D ondanks dat ze in het kampioenschap dan wat te kort kwam, was ik echt enorm trots!!
Daarna Jupi, ook zij liet zich echt fantastisch zien en ze maakte haar exterieurmatige tekortkomingen ruimschoots goed met haar beweging :D en ze mocht een 1ste premie in ontvangst nemen. Ze heeft nu twee sterren dus nu moet ze maar net zo lang mee, tot ze ook die derde krijgt voor superster ;) :P
Ze mocht meelopen in het kampioenschap maar ik heb haar teruggetrokken. Ze maakte daar toch geen kans en Qiwi was inmiddels zo enorm moe, ik vond het onnodig om haar weer van de trailer af te moeten halen.
Onverwachte eerste premies zijn wel extra leuk heb ik ervaren :D <3
Afbeelding
Afbeelding

Fotocredits; Rowan :D

marschwood
Berichten: 454
Geregistreerd: 25-08-08

Re: NMPRS merriekeuring 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 22:45

Linda groot gelijk dat je dat jonge spul de rust gunt.
Mathilda wat Hein betreft :
Hier is het elke winter weer overleg wat weggaat en evt blijft,maar aangezien choclat mijn favoriet is kan ik het nog steeds redden dat ze mag blijven.Hein is nooit zo gehecht aan een bepaald paardje ,behalve onze Andy dus is het echt aan mij wat choclat betreft.

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: NMPRS merriekeuring 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 00:47

Gefeliciteerd met de resultaten! Was een super leuke en drukke dag!

Choclat blijft zo grappig. Ik riep ook al tegen Hein dat het bruine grut het toch goed doet :P

Mijn foto's zijn aan het uploaden, nu alleen even wachten op de andere fotografe die verwachtte maandag of dinsdag. :)

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 09:18

wat leuk om te zien en te lezen, jullie hebben het super gedaan, ook al mooie foto's ontvangen , heel leuk, zo kan ik ook een beetje meegenieten :)

ilse_89

Berichten: 2093
Geregistreerd: 06-01-07
Woonplaats: Den bosch

Re: NMPRS merriekeuring 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-21 17:19

Was een super leuke en gezellige dag!.. Onze Spekkie deed het ook hartstikke goed, maar ze was wat zenuwachtig (logisch). Ze liep de hele tijd op 1B en werd het laatste staprondje op 1C gezet.

Afbeelding

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 11:57

Foto’s staan online. De keus is niet zo moeilijk, we bestellen niets :')
Jammer dat de ruintjes niet zo serieus genomen worden. Ik hoor het van anderen, lage premies, weinig aandacht voor ze. Dat die van ons een derde premie had is terecht, maar de andere ruintjes hadden mijns inziens zeker wel een 2e premie verdiend. Zeker als ik kijk wat er bij de merries een tweede premie kreeg…
En dat zie je dan ook terug in de foto’s. Van de andere paardjes, merries en veulens is er meer aandacht besteed aan een mooi moment kiezen. Mooie standfotos, veel meer foto’s online. Van ons ruintje maar 3 foto’s, eentje zonder benen en bij de standfoto mist zijn neus.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 12:26

eilleen333 schreef:
Foto’s staan online. De keus is niet zo moeilijk, we bestellen niets :')
Jammer dat de ruintjes niet zo serieus genomen worden. Ik hoor het van anderen, lage premies, weinig aandacht voor ze. Dat die van ons een derde premie had is terecht, maar de andere ruintjes hadden mijns inziens zeker wel een 2e premie verdiend. Zeker als ik kijk wat er bij de merries een tweede premie kreeg…
En dat zie je dan ook terug in de foto’s. Van de andere paardjes, merries en veulens is er meer aandacht besteed aan een mooi moment kiezen. Mooie standfotos, veel meer foto’s online. Van ons ruintje maar 3 foto’s, eentje zonder benen en bij de standfoto mist zijn neus.


Wauw wat een aanval naar de fotograven.. volgens mij hebben die meiden de hele dag hun uiterste best gedaan. Van mijn volwassen merrie ben ik ook niet tevreden over de foto’s en neem ik dus niets af. Maar ik weet zeker dat het niet aan de fotograve ligt... zij moeten even snel klikken en dan hopen dat er geen touwtjes in de weg zitten, benen goed staan, geen mensen ervoor, geen handen, pony’s moeten stil staan terwijl je van de jury alweer mag gaan stappen.... euhm... ik doe het ze niet na :=

Persoonlijk denk ik ook absoluut niet dat ze aan het ene paardje meer aandacht hebben besteed als aan het andere... behalve de kampioenen, want die hadden een extra fotomomentje.
Een fotograaf kijkt toch helemaal niet naar wat ze wel of niet mooi vinden?! Die kijken naar wat ze op de foto kunnen krijgen.... (hoe meer goede foto’s, hoe meer verdiensten, dus ze zullen echt niet bewust iets weglaten ofzo).

Het commentaar op de jury ga ik niet eens op in. Mensen die ontevreden zijn zoeken altijd een zondebok. Waarom zou een jury een ruin anders jureren dan een merrie? Misschien even kritisch kijken of had gevraagd waarom ze een bepaalde premie hebben gekregen. Ik heb met mijn paarden ook gewoon extra uitleg gevraagd, ik vind het interessant om te horen wat de voors en tegens van mijn dieren zijn en ze namen er graag de tijd voor. Dus wellicht is dat een goede tip voor de volgende keer :j

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 12:49

Het is niet perse de fotografen, maar het geheel.
Maar van sommige pony’s 12-14 foto’s en van een ander maar 3 online vind ik wel een groot verschil.

En ik ben niet de enige die dat vind. Ik heb het uit meerdere hoeken gehoord, ook van mensen die helemaal geen paardjes meegenomen hadden dit jaar.
Mbt het jurycommentaar, ik zeg dat ik het eens ben met onze premie, alleen niet met die van onze concurrenten ;) ik kon me goed vinden in ons commentaar, alleen snap ik dan niet hoe de anderen hetzelfde kunnen scoren, als zij op die punten veel sterker zijn dan onze pony.

Luna2006

Berichten: 3160
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 13:34

Vind het daarom wel jammer dat er geen livestream was. Vaak zie je zo toch beter wat terug hoe en wat qua je paardje. Merkte op de HK een heel ander beeld dan wanneer je ter plekke kijkt en je kan je eigen dier ook zien bewegen achteraf!

Hier alvast 2 foto's besteld, straks eens erachter zetten voor wat van mees te bestellen :D

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: NMPRS merriekeuring 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 13:49

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voorbeeld. En dat mogen jullie raden wie een derde en wie een tweede premie heeft. Note, geen van deze paardjes is van mij.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 14:02

eilleen, ik denk dat jij te veel kijkt naar het algemene plaatje...
Je doelt denkt ik op de bovenste merrie die een tweede premie kreeg en de bonte ruin eronder een derde.
Maar voor zover ik heb begrepen had de bonte ruin een foutieve beenstand en liep enorm wijd achter. Dat word wel iets zwaarder afgestraft dan een wat klassieker modelletje.

Mijn merrie is ook iets klassieker, niet heel ouderwets, maar ook zeker niet zo luxe. Maar ze is wel helemaal correct. Ze zou daarmee eigenlijk een tweede premie behalen. Totdat ze ging lopen. Ze beweegt heel correct, ruim en gemakkelijk en krikte daarmee haar punten op naar een eerste premie. Is ze dan net zo goed als een van de kampioenen ? Nee absoluut niet!! Maar het was net voldoende voor die premie.

Er zit een bepaald puntensysteem aan. Ik ken het niet exact maar je paardje behaalt gewoon een X-aantal punten op exterieur en op beweging, en daarmee is de premie bepaald. Volgens mij is boven 70/70 een eerste premie.
Als de bonte ruin bijvoorbeeld 69 op beweging behaalt, en maar 50 op exterieur, mogen ze geen tweede premie uitdelen. (nogmaals hoe die punten exact werken, weet ik niet)

Edit; vergelijk het eens met een dressuurproef. Een correct uitgevoerd onderdeel is een 6. Dan is het wellicht niet spectaculair, maar wel voldoende. En je hebt uitschieters die op sommige onderdelen een 8 halen, dan denk je als publiek al snel WAUW GAAF! maar als er storingen inzitten en ze behalen op een ander onderdeel een 1. Dan is het gemiddelde een 4,5 en dus vele malen lager dan die persoon met een "6-jes proef". De uitblinkende combinatie eindigt dan dus lager dan de simpele, maar correcte combinatie. Het gaat dus om het gemiddelde op diverse "onderdelen".

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: NMPRS merriekeuring 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 14:15

Dat snap ik. Alleen liep er ook een silver dapple die hartstikke atactisch was en meerdere keren overkoot ging een eerste premie. In stand was die prachtig, maar qua gang zaten er echt problemen. Hoe kan dat dan?

Nogmaals, het maakt voor mij niet uit, ik heb niet eens een mini. Maar ik vind het gek en jammer voor de deelnemers. En dat wildvreemden foto’s van Facebook plukken met twee mini’s naast elkaar en zich verbazen over het premie verschil, dat zegt toch ook wel wat?

Maar goed, Lets agree to disagree ;)

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 14:23

atactisch? Dan zou er een fout moeten zijn gemaakt bij de veterinair. Een jury is geen dierenarts. Als ze in de ring komen, moet een jury er vanuit (kunnen) gaan dat ze veterinair gezond zijn. Een eerste premie, dat zou dan niet mogelijk moeten zijn. Maar ik heb het betreffende paardje niet gezien dus ik kan niet oordelen.

Dat deze foto's naast elkaar gelegd en vergeleken worden, dat vind ik heel normaal. Het is ook altijd makkelijk praten vanaf de zijlijn. Vooral mensen die er niet eens bij waren en de dieren niet eens in het echt hebben gezien / zien bewegen. Mensen denken namelijk altijd dat zij het goed weten en de schuld word al snel bij een jury gelegd. Ik ben het daar niet mee eens. Ik praat echt niet alles goed... zij zijn ook maar mensen en er zal ongetwijfeld hier en daar eens een foutje gemaakt worden. Maar ze hebben er wel voor geleerd, dus ik ga er vanuit dat ze weten wat ze doen.

Ook vind ik het behoorlijk bijzonder om hier commentaar te komen leveren zonder dat je zelf überhaupt een mini hebt.... maar dat is mijn persoonlijke mening.

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 15:51

eilleen333 schreef:
[ [url=m/1ucubB.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/w1qv5g.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/L6g7fa.png]Afbeelding[/url] ]

Voorbeeld. En dat mogen jullie raden wie een derde en wie een tweede premie heeft. Note, geen van deze paardjes is van mij.

wat is er mis met deze foto's dan? ik heb wel eens gehad dat mijn paardje helemaal niet op de foto stond, met meerdere ringen, de fotografe rende zich rot van de ene naar de andere ring of moest ertussenin staan, tjah, dan heb je pech, gelukkig zijn er ook vaak kennissen die zelf wat foto's maken

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 19:25

jolandje schreef:
eilleen333 schreef:
[ [url=m/1ucubB.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/w1qv5g.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/L6g7fa.png]Afbeelding[/url] ]

Voorbeeld. En dat mogen jullie raden wie een derde en wie een tweede premie heeft. Note, geen van deze paardjes is van mij.

wat is er mis met deze foto's dan? ik heb wel eens gehad dat mijn paardje helemaal niet op de foto stond, met meerdere ringen, de fotografe rende zich rot van de ene naar de andere ring of moest ertussenin staan, tjah, dan heb je pech, gelukkig zijn er ook vaak kennissen die zelf wat foto's maken


Dit ging niet over de foto’s maar over dat het bovenste paardje een 2de premie heeft gekregen en die daaronder een 3de. Dat vond eilleen niet terecht.

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: NMPRS merriekeuring 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 19:52

Eilleen veel mensen kunnen niet echt fatsoenlijk naar hun eigen paardje kijken. Dat blijkt wel uit je reactie. De 3e premies waren meer dan terecht. De merrie een 2e premie, tja weet je dan moet je naar de jury toestappen en het gaan vragen. Ze vinden het meer dan prima om het je uit te leggen, maar om dan als toetsenbord ridder hier te gaan zitten en de jury de schuld te geven die al bijna 40 jaar in het vak zitten.. Tja dan moet je niet naar een keuring gaan.

De aanval op mij als fotograaf, tja je had ook even kunnen vragen of het klopte dat ik een foto had genomen waarvan de neus er af is. Nee dat is een foutje geweest met uploaden waarschijnlijk. Ik heb het namelijk aangepast. Ik heb van de zwarte 3 foto's en probeer ook altijd minimaal 3 foto's online te gooien, maar als het paardje niet goed beweegt of niet zo best wordt voorgebracht dan kan ik wel alle slechte momenten erop zetten maar dat gaat toch niemand bestellen. Daarbij neem je alle ruinen als voorbeeld terwijl de ene heeft 5 foto's en de andere 6.
Ik loop zelf welsh keuringen en shows en ik mag willen dat er zoveel foto's bij de ring fotografen staan die zich zelf de benen onder hun kont uit lopen.