Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 7 [ 165 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Plaats een nieuw onderwerp

NMPRS merriekeuring 2021

 
Profiel   

Ik heb van mijn schatjes ook niet veel foto's voorbij zien komen. Het lijkt ook wel dat er in twee ringen tegelijk foto's genomen zijn door een ringfotograaf. Maar ik wacht nog af. Misschien komt er nog wat meer online. Ga ook op de pc beter de foto's bekijken.
Al vind ik echt erg jammer dat ik Oakley niet op de foto zie in de ring. Had hem graag zelf ook op de foto hebben willen beoordelen. Maar het is niet anders. Probeer ik hem thuis eens op de foto te zetten terwijl hij een showtje geeft hihihi

In ring a en in ring b wordt wel verschillend gejureerd hoor. Dat voorkom je ook niet helemaal.
Een ding is duidelijk, als je paardje wat klassieker is gebouwd, dan moet deze echt erg goed bewegen en dit laten zien, anders heb je echt al snel een 2e premie te pakken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 19:53 



 
Profiel   

Van mijn merrie is in de eerste ring waar zij liep ook geen foto, lekker belangrijk. Als je een foto wilt spreek je de fotograaf even aan, er zijn diverse momenten waarop dat kan. Het is voor de dames hobby en, het ene paardje laat zich beter fotograferen dan de ander.

Als ik een mooie foto wil, geen haat hoor dames fotografie. Dan doe ik dat vlak voor of na de keuring, is er alle tijd voor en staan ze er exact hetzelfde bij. Ik heb niet zoveel met zo voorbreng foto.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 20:53 



 
Profiel   

Oké, that escalated quickly.

Het was niet mijn bedoeling om de fotograaf de grond in te trappen, maar ik vind het jammer dat er (en dat vinden meer mensen hier) van sommige paardjes heel weinig foto’s zijn en van sommige heel veel. Als er weinig keus is bestel je minder snel, dus uiteindelijk is het vooral voor de fotograaf jammer denk ik. Ik bestel nu voor het eerst geen foto van een show of keuring. Nou heb ik niet met mijn eigen paard keuringen gelopen, maar ben meegeweest met mini’s en Welshjes. Zat altijd wel iets leuks bij, en we hadden meer dan 3 foto’s om uit te kiezen. Maar goed, het is wat het is en anders wordt het niet meer.

De premies maakt voor MIJ niet uit. Ik heb geen mini. Maar als je een sterk ras wil maken volgens een bepaalde standaard, dan lijkt het mij dat je als stamboek 1 lijn moet trekken. Als dat niet is wat er loopt, dat is dat prima. Maar je kan een paard wat type technisch meer voldoet aan de eisen zoals op de site vermeld staan, niet lager scoren dan eentje die minder goed voldoet.
Maar dat is mijn mening, en die wordt hier blijkbaar niet gedeeld. Dat is prima.

Omdat ik geen mini heb, heb ik niets te zoeken in dit topic. Ookal was ik wel bezoeker op het evenement. Maar dan nog mag je blijkbaar geen mening hebben over wat er gebeurd of besloten is.
Helemaal prima, dan trek ik mij terug uit het topic.

Excuses naar een ieder die zich hier gekwetst, beledigd of aangevallen heeft gevoeld. Dat was niet mijn bedoeling. Ik zocht meer een plek om mijn verbazing over een mini paarden keuring te ventileren. Een paardenforum bleek niet de juiste plaats.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 21:12 



 
Profiel   

Eilleen, ik snap wel dat het zo overkomt hoor. Als ik puur op die foto ‘s zou mieten afgaan, zou ik het ook zeker niet snappen.

Maar, de paardjes worden beoordeeld op verschillende onderdelen en elk onderdeel heeft volgens mij een andere doorslaggevende factor.

Een prachtig ogend paardje dat bijvoorbeeld een slechte beenstand heeft of iets anders, en daarbij bijvoorbeeld ook nog niet goed beweegt, zal dan misschien slechter scoren dan eentje dan qua type verouderd is, maar wel heel correct en goed beweegt.
Wat ik hoor heeft dat paardje ook geen eerste gekregen.

Ik zie soms ook dingen dat ik denk ‘hoe?’, maar uiteindelijk heeft de jury het laatste woord. En hoe die punten juist toegekend en berekend worden, dat is niet aan mij. En dat is volgens mij misschien ook veel ingewikkelder en moeilijker dan wij denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 21:53 



 
Profiel   

Ik denk ook dat het beeld zo wisselend is door de vele slagen bloed, een minimaat en een grote maat verschillen nog veel, al ben ik als minimaat liefhebber blij te zien dat er steeds meer goede minimaat paarden zijn en, er een clubje mensen is die zich daar ook op richt. Maar zelfs daar zie je nog een stukje type verschil, de kampioen is helemaal mijn smaak maar de reserve kampioen dan weer niet.

En gelukkig maar als we allemaal hetzelfde mooi vonden en het perfecte minipaard al geboren was waren we gauw klaar geweest..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 11:53 



 
Profiel   

Dat vertelde meneer wessel mij ook nog. In een rubriek waar ik in zat. Was zo verschillend dat de nr 1 en nr 2 nog totaal verschillend waren. En dat klopt gewoon.
Het blijft een lastig iets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 11:57 



 
Profiel   

rowan waar staan jouw foto's ? heb je een linkje ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 12:04 



 
Profiel   

mvdbijl schreef
En gelukkig maar als we allemaal hetzelfde mooi vonden en het perfecte minipaard al geboren was waren we gauw klaar geweest..


Maar die zijn al geboren. Ze staan in mij wei <3 _O- Sorry, moest even cheesy doen :+

Ik ben erachter gekomen dat ik de minimaat toch ook het allerleukste vind. En daar ga ik me dan ook meer op gaan toeleggen.
En Suus even in de hete was steken _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 12:25 



 
Profiel   

Awh arme Suus :')

Door omstandigheden kon ik mijn merrietje dit jaar niet laten dekken maar heb nu besloten er volgend jaar 2 te laten dekken. Dat is als alles goed mag gaan voor de veulentjes ook leuker.

Ik zou er nog graag een minimaat merrie bij hebben maar mooie zijn schaars. Wie weet fokken we er zelf 1, weg doen is niet mijn sterkste punt, zo staan er hier sinds kort al 3 ruinen, mijn opvang project mocht van mijn man niet meer vertrekken..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 18:13 



 
Profiel   

Weet iemand toevallig welke merrie dit is kan het even niet vinden...

[ img ]

Was zelf niet in de gelegenheid om een kijkje te nemen was even door de foto's aan het kijken wat er allemaal tussen zat :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 18:54 



 
Profiel   

dit is volgens mij sebastopols allemachies van Hetterscheidt.Nr 47 in de catalogus.Grote maat reservekampioen

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 21:26 



 
Profiel   

Jolanda
https://www.oypo.nl/626628E4119B96DF

Eveneens inderdaad zoals Hein en anneke al zeggen is dat Sebastopol's Allemachie. Mijn favoriet van de dag!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 23:01 



 
Profiel   

Minimaat is gewoon nog ontzettend moeilijk. Mees is een correct merrietje maar mist zeker nog verfijning. Ben begin dit jaar opzoek gegaan naar een minimaat hengstje voor haar, een hele moeilijke zoektocht! Ze is natuurlijk maar 80cm en wou zeker niet groter gaan omdat ze uit grotere ouders voort komt. Tzijn er niet veel hoor wat je dan vind, een handjevol goede hengsten.
Tegen die 86cm aan vind je dan wel weer meer maar dan komen ze nog wel eens net in die kleine maat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 07:38 



 
Profiel   

het is wel zeker dat een goede minimaat moeilijker te fokken is dan een goede kleine of grote maat , ik probeer zelf toch altijd in de minimaat te blijven. Eowyn is al kleine maat geworden, met een moeder van 85 cm. en een vader van 80 cm. :) en idd, het is ook lastig om een goede hengst te vinden die echt klein is. ik had dit jaar mijn beide merries door ziyadah ( 78 cm) willen laten dekken , helaas heb ik dat door omstandigheden moeten afzeggen -O- nu maar eens zien hoe het volgend jaar gaat, misschien dat er dan weer gedekt kan worden :j , Dionne lijkt wel wat kleiner te blijven, hopen dat ze net in de minimaat blijft

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 08:14 



 
Profiel   

Dustinlover schreef
Eveneens inderdaad zoals Hein en anneke al zeggen is dat Sebastopol's Allemachie. Mijn favoriet van de dag!
[ [url=m/lubw1f.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik had al wel een vermoeden dat het een Sebastopol's was maar wist het niet zeker het is echt een plaatje <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 13:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 7 [ 165 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen