[HK]SMP Kletstopic 4

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 13:34

Kim
Dan zal ze vast inmiddels wel wat gegroeid zijn..
Mijn 2,5 jarige is in 1jaar ook echt enorm gegroeid.

Nelleke
Wat fijn dat Duvel weer thuis is, is je nieuwe aanwinst inmiddels ook thuis?
En wat fijn dat de les zo goed ging.
Is er niets een ruiter sport winkel dichtbij waar je even langs kan? Soms hebben ze daar ook menzwepen staan, hoef je geen verzendkosten te betalen.

Susanne
Ik snap je dilemma goed hoor.
Als je er eindelijk ok mee bent dat hij niets meer doet zou ik het zo laten.

Heb zelf ook voor z’n dilemma gestaan met Tango, en heb hem toen 2 jaar met rust gezet.
En toen geluk gehad, we hebben nog 5 jaar kunnen mennen.
Maar dat is nu dus ook over sinds een jaar.
Tango is nu 18,5.
Liever op deze manier 30 worden dan in t werk en over 2 jaar afscheid moeten nemen.,

Ayla
Wat een leuke foto, hij kijkt ook zo happy <3

Lori
Wat vervelend dat het niet zo lekker ging met Finn!
Fijn dat het apart zetten met Happy gewerkt heeft!
Hopelijk blijft hij goed gaan nu.
———————————————————————————


Ik heb vanochtend na 4 weken ofzo weer wat met tango gedaan.
Hij heeft even vakantie gehad ivm tijd gebrek, en daarna was het voor lange tijd echt zeikweer hier steeds als ik bij de ukkies was :(

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 11:36

Ayla: lieve Sjors <3 Pootjes weer lekker kaal straks.

Lori: vervelend dat Finn niet fit is, goed dat je het opmerkte! Jeetje 2-3 weken wachten op iets dat op voorraad zou zijn is echt niet netjes. Of doet de post er zo vreselijk lang over?

Elaine: lekker aan de slag geweest met Tango. Hoe is het met Nico? Je hebt helemaal gelijk hoor, maar is zeker een lastig dilemma.


Red is momenteel niet erg knap :') Lekker overbouwd, veel te smal van voren, kortom heerlijk jaarling aan het zijn dus. Hij is nu 1 jaar en 7 maanden. Zijn bekkie blijft zo leuk <3
Afbeelding

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 14:26

Elaine, Het weer werkt inderdaad niet altijd mee.

Susanne, Nee was volgens haar op voorraad en ik kreeg pas een verzendbevestiging na 2,5 a 3 weken dus helemaal niet op voorraad. Ze maandag gemaild hoe het nu zit met dat vervangend onderdeel die ze de dag zelf nog ging opzenden (25 november) maar nog geen antwoord gehad. Als ze dat toen had opgezonden moest dat hier al lang geweest zijn |o .

Heerlijk he die jaarling fase, het ene moment zijn ze prachtig en het volgend moment zijn het weer slungels.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 10:45

Lori: vervelend dat Finn niet lekker in zijn vel zit! Enig idee waardoor hij stress gekregen heeft? Vermoeidheid door de ritjes? Hoop dat hij snel weer de oude is :(:)

Susanne: ik vind Red wel knap zo <3

Gisteren is de tandarts ook bij mijn pony’s geweest voor hun jaarlijkse behandeling. Beide gebitten waren gelukkig netjes.

:+
Afbeelding
Afbeelding

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 11:08

De ritjes bezorgen hem energie gelukkig maar de stress komt door de huisvesting en een kudde genoot die hij niet volledig meer vertrouwt. Die kudde genoot gaat graag de hooinetten af en daar krijgt die stress van. Zo lang het droog is is het geen probleem, dan hebben ze ook veel meer ruimte maar met de modder moet ik de ergste stukken afsluiten. Het gaat nu gelukkig vrij goed met hem, die trieste blik is er zo goed als volledig uit terug. Na het wandelen de vorige keer kwamen er ook wat vreugde sprongen uit dat had ik hem al lang niet meer zien doen. Ideaal zou zijn moest ik hier wegkunnen met de pony's maar helaas schiet dat minder op dan gehoopt.

De tandarts was hier de 2de ook. Bij Lucky zat er een losse dop vastgeklemd dus die heeft ze eruit gehaald, bij Cookie wat spleetjes achteraan, bij Finn een vreemd gevormde kies maar wel gezond en Happy heb ik nog niet laten doen. Ze moet rond begin de zomer terugkomen en dan ga ik ze als oefening eens laten kijken.

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 11:53

Susanne
Wat een heerlijk hoofd heeft Red zeg!
Wat fijn dat hij ook met soort genootjes van zijn maat staat

Ayla
Fijn dat de gebitten netjes waren!

Lori
Wat jammer dat er wat spanning in je kudde is, gelukkig heb je het wel op kunnen lossen door Finn samen met Happy te zetten.
In de natte maanden is t op de meesten plekken altijd wel wat behelpen helaas.
———————————————————————————


Iemand vroeg hoe het met Nico gaat,
Hij doet het super, is voornamelijk heel wollig :D
Hij doet niet veel, vandaag voor t eerst in een maand wat gespeeld met hem, en dan wordt ie helemaal happy dat ie wat mag “doen”
Hij heeft ook wel wat energie over geloof ik, dus van de week nog 1 of 2 x wat motiveren om extra te bewegen, zodat ie geen energie bom is als de hoefsmid er is volgende week _O-

Afbeelding

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 12:25

Ik vind het echt een leuk dier, die Nico <3 Dat wordt vast en zeker een plaatje voor de wagen! Hoe oud is ‘ie ook al weer?

Een vereiste van mij was inderdaad met pony’s van dezelfde maat in de opfok. Daardoor staat hij helaas niet helemaal in de buurt :+ , maar dat heb ik er graag voor over.

Ayla: wat fijn dat de mannen er weer een jaartje tegenaan kunnen! :)

Lori: balen dat hij zo’n stress krijgt van die kudde genoot :(:) Fijn dat hij nu weer meer zichzelf wordt.

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 18:18

Nico is nu 2 jaar en 8 maanden.
Dus nog wel echt jong, maar hij geeft zelf aan dat ie echt wel wat wil,
Hij wil ook na 10 minuten spelen echt nog niet terug naar de wei, gaat dan echt in de ankers op het pad naar de wei, ga je richting de weg lopen, draaft ie zo voor je uit als je hem de kans geeft :')

Een opfok in kleine maatjes zijn er ook niet veel volgens mij?

Nimmy

Berichten: 3945
Geregistreerd: 01-02-03

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 18:33

Mag ik mij hier als baasje van 2 ukkies ook melden?

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 15:21

Nimmy: welkom! Wat voor pony’s heb je? :)

Elaine: leuke leeftijd. Ja dan vinden ze zichzelf al heel volwassen maar eigenlijk zijn het nog grote baby’s. Je kan straks lekker met hem aan de slag als hij er klaar voor is. Opfok voor kleintjes is heel lastig inderdaad!


Kerst-Willem <3
Afbeelding

Afbeelding

Nimmy

Berichten: 3945
Geregistreerd: 01-02-03

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 21:27

Wat een knappe bonte.

Hier een zwarte shet van 2,5 Jr, rond de meter en een 2.5 jaar nas van ik schat rond de 1.10. Die 2e gaat komend jaar voor de kar beleerd worden. De 1e mag kindrrpony spelen voor kindjes van vrienden

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 21:06

Hi allemaal,

Ik ben er ook weer. Had een aantal weken een internet detox en dat was erg rustgevend :D

-------

Kim: Welkom!

Elaine: Wat heerlijk om weer met Tango bezig te zijn. Vervelend he als het zulk rot weer is? Wij hebben ook weken lang regen gehad en Pepper staat 24/7 buiten dus je kunt wel raden hoe ik die steeds aantrof. Had weinig zin om hem uit de bagger te halen en wat met hem te doen.. :=
Wat een lieve foto van Nico. Lekker pluizig!

Suus: Red heeft zo een knap koppie! <3 En wat een geweldige foto's van Willem! Echt heel mooi.

Ayla: Gelukkig allebei netjes. Haha, leuke foto's. Jouw tandarts heeft slim een krukje. Die van ons moet altijd half op de grond liggen.
Pepper moet binnenkort ook weer eens.

Nimmy: Welkom! Leuke maten hebben jouw pony's. Wil je met de kleinste niet ook mennen?




Hier niets bijzonders. Nog steeds druk bezig met het huis, maar we hebben even een verbouwingspauze ivm het regenseizoen. De eerste verdieping is al wel heel goed bewoonbaar en we wachten alleen nog op nieuwe radiatoren en nieuwe deuren + het keuken eiland. Eind februari gaan we weer verder en wordt als eerste de oprit bestraat want dat is nu net een modderbad :+ Daar lag van de week ook een enorm stekelvarken in te ravotten savonds en daar schrok ik nogal van, haha.
Pepper doet het geweldig en ik merk echt dat ik een hele andere pony heb sinds we hier wonen. De rust en stilte doen hem duidelijk heel goed.
Van de week is hij naar de hoefsmid geweest en binnenkort komt de tandarts weer dus dan kan hij er weer even tegenaan. Pep heeft een poosje stil gestaan, maar ik wil graag weer met hem aan de slag in het nieuwe jaar. <3



Kopje <3

Afbeelding

Er zijn nog steeds een paar paarden op stal die niets van Pepper zijn (gebrek aan) formaat begrijpen haha
Afbeelding

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 21:19

Kymmmmm dat uitzicht op je tweede foto!! *\%/* <3 Jaloers! Wat fijn dat Pepper het daar zo goed doet. Zijn jullie inmiddels ook helemaal happy en ingeburgerd?

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 22:30

@frummels, wat grappig dat jij dat ook zo ervaart. Teuntje wordt ook zo vaak na gestaard _O- Afbeelding in zn eigen kudde zijn ze het nu gewend maar de jonge paarden tegenover de longeercirkel vinden hem maar apart }:0

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 22:38

Susanne schreef:
Kymmmmm dat uitzicht op je tweede foto!! *\%/* <3 Jaloers! Wat fijn dat Pepper het daar zo goed doet. Zijn jullie inmiddels ook helemaal happy en ingeburgerd?


Het went nooit hoor dat uitzicht! <3 geniet er elke dag van!
We zijn hier helemaal happy en redelijk ingeburgerd. (Italiaans leren gaat goed maar het zal nog wel even duren voordat dat vloeiend is :+ )


har166 schreef:
@frummels, wat grappig dat jij dat ook zo ervaart. Teuntje wordt ook zo vaak na gestaard _O- [ [url=m/okUgw4.jpg]Afbeelding[/url] ] in zn eigen kudde zijn ze het nu gewend maar de jonge paarden tegenover de longeercirkel vinden hem maar apart }:0


Haha heerlijk hè dit :)) als ik met de sulky in de bak rij dan snappen de paarden in de gang die op de bak kijkt daar vaak ook weinig van. Vooral het jonge spul is dan altijd een beetje van de wap haha

Nimmy

Berichten: 3945
Geregistreerd: 01-02-03

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 00:19

Wat leuk hoe de grote naar de ukkies kijken, hier 1 kwpn samen met 2 ukken staan, dus die is er aan gewend.

Met uk 2 wil ik ook wel mennen, maar 1 tegelijkertijd laten beleren vindt m'n bankrekening wat leuker...

En voor pony's ook fijn, beide leren komend jaar 1 ding, en een of 2 jaar later ook het andere.

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 12:30

Nimmy wat betaal jij/ga je betalen om te laten beleren voor de wagen?

Nimmy

Berichten: 3945
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 13:16

har166 schreef:
Nimmy wat betaal jij/ga je betalen om te laten beleren voor de wagen?


Goede vraag, niet opgevraagd bij maken afspraak, pb voor wat ik ongeveer verwacht op basis van wat iemand anders daar betaald heeft.

Maar naast beleren komt er natuurlijk ook tuig en een hca bij... en aangezien de shet 2x zo breed en een stukje kleiner is verwacht in dat switchen van pony voor de sulky niet fijn gaat zijn

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 15:22

Wat fijn dat het zo goed gaat met Pepper Kymberly!
En wat een prachtig uitzicht!
Dat nastaren werdt hier vooral gedaan in de zomer, als Tango ingepakt was in een vliegendeken :+

Iedereen alvast een hele fijne Jaarwisseling! :D

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 16:18

Nimmy schreef:
Wat leuk hoe de grote naar de ukkies kijken, hier 1 kwpn samen met 2 ukken staan, dus die is er aan gewend.

Met uk 2 wil ik ook wel mennen, maar 1 tegelijkertijd laten beleren vindt m'n bankrekening wat leuker...

En voor pony's ook fijn, beide leren komend jaar 1 ding, en een of 2 jaar later ook het andere.


Ah ja dat begrijp ik. Dat is wel zo makkelijk op deze manier.


Ik trof Pepper vanmiddag weer aan met een flinke laag aangekoekte bagger in z’n vacht. Na een uur had ik het ergste er wel uit, dus ik was blij. Liep de bak in en terwijl ik het hek achter ons dicht deed lag hij alweer in de blubber -O-
Het varkentje was weer trots op zichzelf ..

Namens m’n kleine biggetje en mij alvast een gelukkig nieuw jaar allemaal :D
Afbeelding

Camouflage
Afbeelding

Kim_97

Berichten: 931
Geregistreerd: 23-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 15:28

Susanne:
Fijn dat het goed gaat met Willem. Die situatie die je beschrijft wat betreft het oppakken, juist omdat het zo goed gaat is heel herkenbaar! :knuffel: Hetzelfde heb ik met mijn Haflinger na een lange/heftige blessure periode.

Wat een knap koppie heeft Red! <3

Ayla:
je schimmeltje is zo knap! Ik hou van schimmels! Zegt degene met 2 vosmerries... :+

Lori:
Hopelijk gaat het inmiddels weer wat beter met Finn?

Elaine:
dan zijn Noa en Nico ongeveer even oud. Noa is van maart 2019.
Noa heeft tot haar 2 jaar bij de fokker gestaan met alle veulens samen. Nu staat ze bij mijn Haflingermerrie en een ander Shetlandermaatje.

Frummels:
Wat een mooie omgeving woon jij! <3

Traditiegetrouw hebben wij vanmorgen een heerlijke nieuwjaarswandeling gemaakt. :D

Afbeelding

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 21:33

Iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar, dat het maar een jaar mag worden met heel veel pony plezier!

Kymberly
Whahaha wat een vieze Pepper zeg! Maar hij ziet er wel super gelukkig uit :D

Kim
Wat leuk dat Noa ongeveer even oud is als Nico!
En leuk z’n wandeling met zijn alle :)
——————————————————————————


Ik had een tijdje terug verteld hier over dat mijn kat ziek was.
Helaas heeft ze ondanks al onze moeite en vechten voor haar het niet gered
Ze is op 20 dec thuis ingeslapen ;(

Pony’s doen hier weer even niets, heb het enorm druk gehad met de verzorging van jive, daarna had ik de 3 paarden van mijn stal genoot erbij want die was op vakantie, om vervolgens ook weer aan het werk te moeten en door al mijn hele late diensten slaap gebrek en geen energie.
Over een weekje krijg ik gelukkig een nieuw werkrooster, waarbij het beter verdeeld is over de week, en dan heb ik alle hoop op weer volledig actief te kunnen gaan worden

jeetje77

Berichten: 3456
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 21:58

Hoi hoi, ik lees al een pagina mee ongeveer. Maar moest me ook maar eens voorstellen. Ik heb sinds een jaar en mini wandelmaatje, mijn grote kleine vriend Banjer. Een mini shet van net geen 80cm hoog, 3 jaar oud. Hij is van een vriendin van me. Als grasmaaiertje en maatje voor haar andere shet.
We begonnen met wandelen, hij adviseert mij want de wereld zit vol enge dingen en dan moet je mens maar voorop. En nu zijn we zover dat hij met dubbele lijnen voorop loopt. Gewoon lekker pielen en proberen. Ik ga ongeveer 1x per week met hem weg. Wandelen, fietsen, spelen of vakwerk. Hebben nu 2 lessen lange lijnen gehad (ik heb dat hiervoor ook heel veel met mijn vorige bijrijdpaardje gedaan). Lesgeefster was verrast hoe leuk hij het al oppakte.
Nu foto's natuurlijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Doel voor dit jaar? Lekker doorgaan ook met lessen. Zou het leuk vonden al is ik er zijgangen op kan zetten. En wie weet een karretje erachter.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 23:33

Elaine: Wat verdrietig! Gecondoleerd met het verlies :(:)
Fijn dat je binnenkort een nieuw werkrooster krijgt.

Kim: Dat ziet er gezellig uit zo op de foto!

Jeetje: wat een schattige pony. Hij heeft een heel leuk koppie. En leuk dat hij het allemaal zo goed oppakt. :j


Pep mag morgen weer aan de lange teugel. En dinsdag heb ik een priveles dressuur op 1 van de manegepaarden. Ik heb al best een lange tijd niet gereden (meer dan 2 jaar) en vind het toch wel een beetje spannend :D Vandaag bij Decathlon goedkope schoenen, chaps en een rijbroek gekocht en heb er wel echt veel zin in!

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 13:52

Elaine: knappe Nico! Sterkte met het verlies van Jive :(:) Hopelijk bevalt het nieuwe werkrooster je beter.

Welkom Nimmy.

Knappe kerst Willem <3

Kymberley: welkom terug! Knappe (vieze) Pepper :+ Veel plezier tijdens de les alvast!

Iedereen nog de beste wensen voor 2022! Hopelijk hebben jullie een fijne jaarwisseling gehad. Mijn vriend en ik waren gewoon thuis i.v.m. de hond en dat ging gelukkig een stuk beter dan vorig jaar. Ze is heel erg bang voor vuurwerk dus het wandelen buiten (in het donker vooral) is nog wel een dingetje maar op oudejaarsdag was ze gelukkig een stuk minder overstuur dan vorig jaar :(:) Scheelt ook dat in het dorp waar we nu wonen een stuk minder vuurwerk wordt afgestoken.

Ook nog even langs de pony's geweest die avond en die stonden rustig hooi te eten :) De afgelopen tijd voornamelijk lekker gewandeld met ze:
Afbeelding

Ronny begint steeds meer een grote jongen te worden, hij mag voorlopig nog even groeien en minder puppy worden voordat ik meer met hem ga doen:
Afbeelding

En gisteren sinds twee maanden Sjors weer voor de sulky gezet en een klein bosritje gemaakt. Beide enorm van genoten <3